بازدید 4899

سه کودک و ۸ زن پناهجو در سواحل تونس غرق شدند

گارد ساحلی تونس یکشنبه اعلام کرد: در حادثه قایق حامل ۲۹ پناهجوی آفریقایی در سواحل تونس ۱۱ تن از جمله سه کودک و هشت زن کشته شدند.
کد خبر: ۱۰۰۸۴۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۳ 12 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از رویترز عربی، قایق حامل این پناهجویان درحالی غرق شده است که از ساحل تونس به سمت ایتالیا در حرکت بود.

یک مسؤول امنیتی تونس اعلام کرد که نیروهای گارد ساحلی این کشور روز یکشنبه موفق شدند که جسد ۱۱ مهاجر آفریقایی را از آب بگیرند که در نزدیکی ساحل "صفاقس" غرق شده بودند.

این مهاجران به دنبال عبور از دریای مدیترانه و در حال حرکت به سمت جزیره " لامپدوسا " ایتالیا بودند.

خبرگزاری رسمی تونس "آفریقا" به نقل از این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود نیز گفت از میان کشته شده‌ها جسد هشت زن و سه کودک از آب گرفته شدند.

۲۹ مهاجر سوار قایق بودند. تلاش‌های گارد ساحلی تونس برای یافتن دیگر مهاجران ادامه دارد.

سال گذشته نیز ۹۰ پناهجوی آفریقایی در یکی از بدترین حوادث در سواحل تونس، جان خود را از دست دادند.

پس از ورود بیش از یک میلیون پناهجو به اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵میلادی، این نهاد مهاجران را هدف سختگیری‌هایی قرار داد و با کمک به ترکیه و لیبی از این کشورها خواست مسیرهای اصلی مهاجران را مسدود کنند.

براساس آمار سازمان ملل، سال گذشته حدود ۱۲۳ هزار نفر از این مسیرها برای رساندن خود به اتحادیه اروپا استفاده کردند و این رقم در سال جاری ۲۲ هزار مورد بوده است.

براساس اعلام برخی کشورهای اتحادیه اروپا در حاشیه دریای مدیترانه، بحران کرونا پذیرش مهاجران نجات یافته از دریا را دشوارتر می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل