بازدید 3294

ضربه سنگین طوفان دلتا به تولید نفت آمریکا

رسیدن طوفان دلتا به خلیج مکزیک در آمریکا باعث شد تا شاهد بیشترین کاهش تولید نفت و گاز در این منطقه طی 15 سال گذشته باشیم.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ 10 October 2020

به گزارش فارس، به نقل از رویترز، طوفان دلتا با سرعت حدود 200 کیلومتر بر ساعت به خلیج مکزیک در آمریکا رسیده و همین امر باعث تعطیلی سنگین تأسیسات نفتی آمریکایی‌ها در این منطقه شده است.

این طوفان تولید 1.67 میلیون بشکه نفت روزانه معادل 92 درصد کل تولید نفت آمریکا از خلیج مکزیک را از مدار خارج کرده که بیشترین میزان از سال 2005 تا کنون و زمان وقوع طوفان کاترینا به شمار می‌رود.

این طوفان به همراه اعتصاب کارگران نفتی در نروژ 2 میلیون بشکه از عرضه نفت به بازار جهانی کاسته است.

این طوفان همچنین تولید گاز آمریکا از خلیج مکزیک را به میزان قابل توجهی کاهش داده و باعث شده قیمت گاز در این کشور به بالاترین میزان از ماه نوامبر سال گذشته تا کنون برسد.

کارگران 279 دکل و تأسیسات نفتی در خلیج مکزیک را به طور کامل تخلیه کرده و شرکت‌ها هم 15 دکل حفاری را از مسیر طوفان در خلیج مکزیک دور کرده‌اند.

در کنار کاهش تولید نفت 62 درصد تولید گاز آمریکا از خلیج مکزیک معادل 1.675 میلیارد فوت مکعب در روز را کاسته است. تأسیسات نفتی و گازی در خلیج مکزیک آمریکا 15 درصد تولید نفت و 5 درصد کل تولید گاز در این کشور را شامل می‌شوند.

شرکت نفتی توتال هم دیروز اعلام کرد که پالایشگاه 225 هزار بشکه‌ای خود در تگزاس را به خاطر ترس از طوفان دلتا تخلیه می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل