بازدید 11660
۱

مراسم تدفین شجریان فردا در مشهد برگزار می‌شود

جمعی از علاقه‌مندان به استاد شجریان امروز در آرامگاه فردوسی مشهد جمع شده بودند و با زمزمه برخی از قطعات خوانده‌شده توسط وی منتظر برگزاری مراسم شدند، اما به دلیل نرسیدن خانواده شجریان به مشهد این مراسم به‌روز شنبه موکول شد.
کد خبر: ۱۰۰۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۸ 10 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس، آمدن محمدرضا شجریان به مشهد این بار متفاوت با دفعه‌های قبلی بود. او پس از تحمل یک دوره بیماری، درحالی‌که پزشکان با تمام امکانات برای زنده ماندنش تلاش کردند، درگذشت و علاقه‌مندان خود را به سوگ نشاند.

پیکر مرحوم شجریان امروز صبح پس از نماز و ارسال به بهشت‌زهرا، توسط هواپیما به فرودگاه هاشمی نژاد مشهد منتقل شد.

حضور مردم در آرامگاه فردوسی

مردم مشهد صبح امروز در پی درگذشت مرحوم شجریان در محل آرامگاه فردوسی گرد هم جمع شدند. آن‌ها با همراه داشتن عکس‌های مرحوم شجریان اشک می‌ریختند و آواز مرغ سحر را زمزمه کردند.

بااینکه مردم ماسک زده بودند، اما خبری از فاصله‌گذاری اجتماعی نبود، و مردم گرد هم دایره‌وار اشعار شجریان را زمزمه کردند.

جمعیت رفته‌رفته بیشتر شدند و در همین هنگام یکی از حاضران با صدای بلند فریاد می‌زند که متفرق نشوید، چون می‌خواهند استاد را در تنهایی و غربت تدفین کنند. همین باعث می‌شود مردم تا غروب نیز محل آرامگاه را ترک نکنند، درحالی‌که مداوم به حاضران اعلام می‌شد که هنوز خانواده شجریان به مشهد نرسیده‌اند و فردا تدفین انجام می‌شود، اما مردم در آرامگاه فردوسی حضور داشتند.

پیکر استاد در مسیر حرم مطهر

پیش از ظهر امروز نیز آمبولانس حاوی پیکر استاد شجریان پس از خروج از فرودگاه مشهد، در مسیر انتقال، به‌قصد طواف از زیرگذر حرم مطهر رضوی عبور کرد.

خبر‌های حضور مردم در آرامگاه فردوسی همچنان در حال انتشار بود تا که با واکنش اعضای ستاد مقابله با کرونا روبرو شد. دکتر مینو محرز که یکی از اعضای این ستاد است در اظهارنظری گفت: مرحوم شجریان موردعلاقه همه بود، تجمع، عزیزانمان را به خطر می‌اندازد.

او اضافه کرد: در مراسم سوگواری افراد اشک می‌ریزند و مسئله مهم این است که ویروس کرونا در اشک چشم هم وجود دارد و این احتمال انتقال کرونا را افزایش می‌دهد.

رعایت پروتکل توصیه همه به حاضران در آرامگاه

در میان جمعیت افراد میان‌سالی که حتی راه رفتن برایشان مشکل است بدون زدن حتی ماسک بر روی صورت با صدای بلند اشعار شجریان را می‌خوانند.

عده‌ای هم تنها نظاره‌گر ماجرا هستند و در گوشه و کنار جمیعت ایستاده‌اند، با تلفن‌های همراهشان عکس و فیلم می‌گیرند.

در همین حین پست اینستاگرامی دختر استاد شجریان در راه سفر به مشهد برای خاک‌سپاری پیکر پدر منتشر می‌شود، اما هنوز مردم اصرار بر ماندن دارند.

مراسم تدفین صبح شنبه

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی عصر امروز در جمع حاضران در آرامگاه فردوسی حاضر شد و گفت: هنوز خانواده مرحوم شجریان به مشهد نرسیده‌اند، به‌محض اینکه برسند برای برگزاری مراسم تشییع در این مکان برنامه‌ریزی می‌کنیم.

محمدرضا محمدی بابیان اینکه پیکر مرحوم شجریان به مشهد رسیده، ادامه می‌دهد: همه برنامه‌ریزی‌ها از طریق رسانه‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.

مردم ابراز ارادت خود را به قرائت فاتحه‌ای خلاصه کنند

این درحالی‌که سخنگوی وزارت بهداشت نیز در اظهارنظری گفت: از همه هنرمندان و دوستداران فرهنگ و هنر تقاضا داریم در مراسم تشییع پیکر مرحوم شجریان توصیه‌های بهداشتی را به‌خوبی رعایت کنند.

این گفته را سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به شیوع ویروس کرونا و احتمال انتقال آن از طریق تجمعات تکرار و تأکید کرد: دوستداران مرحوم استاد شجریان که در محل حاضر هستند، ابراز ارادت خود را به قرائت فاتحه‌ای خلاصه کنند.

تدارک برای برگزاری مراسم تشییع

هوا که رو به غروب رفت کم‌کم جایگاه‌های مراسم فردا آماده‌سازی‌اش شروع شد. هواشناسی پیش‌بینی می‌کند هوای سردی فردا میهمان مشهد باشد و همه منتظر برنامه‌ای هستند که تابه‌حال تنها بخش تدفین استاد شجریان و آوازخوانی فرزندش در این مراسم مشخص‌شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
استاد شجریان
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر