بازدید 7014
۹

مفتح: قیمت‌ها خودسرانه افزایش می‌یابد

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه نظارت مؤثر بر بازار وجود ندارد، گفت: برخی افراد خودسرانه قیمت اجناس را افزایش می‌دهند که باید این رویه اصلاح شود.
کد خبر: ۱۰۰۷۷۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۶ 08 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از مهر، محمدمهدی مفتح با انتقاد از گرانی‌ها، اظهار داشت: متأسفانه شاهد هستیم که برخی افراد گرانفروشی می‌کنند چرا که قیمت تمام شده بسیاری از اجناس و کالا‌ها بسیار کمتر از آن قیمتی است که مردم بابت تهیه آن کالا‌ها پرداخت می‌کنند.

وی تأکید کرد: قاعدتاً دستگاه‌های نظارتی مانند سازمان تعزیرات حکومتی، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و بازرسان اتاق اصناف و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بر قیمت کالا‌ها نظارت کافی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: متأسفانه دستگاه‌های نظارتی بر قیمت کالا‌ها آن طور که باید و شاید نظارت نمی‌کنند، چرا که اگر این نظارت به خوبی صورت می‌گرفت نباید تا این حد گرانی در جامعه وجود داشته باشد و به اعتقاد بنده در حال حاضر نظارت مؤثر بر بازار وجود ندارد.

مفتح با اشاره به اینکه در سال‌های قبل واحد‌های صنفی ملزم بودند قیمت کالا را روی آن درج کنند، اما الان شاهد این مسئله نیستیم، متذکر شد: همچنین یکی دیگر از مسائلی که در گذشته وجود داشت آن بود که اگر واحد‌های تولیدی می‌خواستند قیمت کالایی را افزایش دهند، باید موافقت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان را اخذ می‌کردند، اما الان چنین شرایطی وجود ندارد و می‌بینیم که قیمت برخی از کالا‌ها لحظه به لحظه تغییر می‌کند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد حمایت از مصرف کنندگان نیستیم، گفت: وزارت صمت باید نظارت دقیق بر بازار را در دستور کار خود قرار دهد و اجازه ندهد برخی افراد خودسرانه قیمت کالا‌ها را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: اگر قرار است واحد‌های تولیدی قیمت اجناس را افزایش دهند، باید موافقت سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان را اخذ کنند که این مسئله می‌تواند باعث شود تا بازار از این وضع آشفته رها شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درباره علت نوسانات شدید قیمت برخی از کالا‌ها گفت: بی تدبیری و عدم نظارت دولت و همچنین سودجویی برخی ذینفعان در مسیر تولید و توزیع عامل اصلی گرانی کالا‌ها است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۹
خودتون خسته نشدید هی فقط حرف زدید و حرف زدید.....................
اقاي مفتح شما در جريان هستيد كه قيمتها با دستور و موافقت دولت در همه بخشها افزايش ميابد يكيش خودرو به انان مجوز دادند كه هر سه ماه يك بار و اگر صلاح دانستند هر هقته يا هر ماه افزايش قيمت بدهند يك سري به امار فروش مديران خودرو بزنيد ببنيد هر وقت اراده كنند خودرو را گران ميكنند مواد لبني ، مرغ و تخم مرغ و محصولات فولادي و پتروشيمي و هر چه كه فكرش را بكنيد نه خودسرانه بلكه اگاهانه و توافق با دولت جنسها گران ميشود بنا بر اين در صدد تبرعه دولت بر نياييد مجلس هم كه جز شعار و پيشنهاد طرحهاي من دراوردي و دامن زدن به گراني كاري نميكند
شرکت های فروش مواد اولیه مشکل ساز شده اند و برای اینکه از سود بازار عقب نمانند دنبال فروختن مواد اولیه خود به نرخ صادارتی به تولید کنندگان داخلی هستند و تولید کنندگان داخلی را هم دچار افزایش قمیت و کاهش تولید و در نهایت فروش پایین و گرانی جنس می کنند
این "باید باید" گفتن هاتون بیشتر مردم را زجر می ده
تا بحال نیروهای خودسر داشتیم، جدیدا قیمت های خودسر هم به آن اضافه شد !
آقای مفتح لطفا تو این روزهای بلبشو مردم را بیشتر از این به خنده نیندازید . نظارت موثر!!!!! ، اصلا نظارتی هست که بگیم موثر یا غیر موثر . همه چی به امان خدا ول شده . تو رو به وجدان نداشته تون قسم ، زخم مردم را از این عمیق تر نکنید
می دانید این مملکت چرا این قدر فیلسوف و شاعر و ادیب و مغز متفکر زیاد دارد..؟ برای اینکه یک کار ساده را باید صد هزار نفر شبانه روز داد بزنند و هوار بکشند تا دو تا کارگر یک اجر روی اجر بگذارند..! اروپا و بعضی کشور پیشرفته با یک سامانه ساده کل فرایند تولید و توزیع را تنظیم و راه انداخته اند که حداقل این است که جلوی خرید و فروش قاچاق را گرفته...! دوستان داد نزنیم اگر این سامانه چند صد سال دیگه راه بیافته اقایون مظلوم و سلطان ها بیکار میشوند..! می خواید بیکاری زیاد بشه..!
آقا تقصیر مقصر نگردید،تقصیر منه،من من.
همیشه خودسرها بدبختی آفریده اند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم