بازدید 23748
۴

انتقاد هریس از پنس درباره برجام و ترور سردار سلیمانی

شریک انتخاباتی جو بایدن با انتقاد از عملکرد دولت ترامپ در خروج از برجام و ترور سردار شهید سلیمانی، رویکرد دولت فعلی آمریکا را یکجانبه‌گرایی و انزواگرایی برشمرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۶ 08 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، کامالا هریس شامگاه چهارشنبه در مناظره انتخاباتی با مایک پنس شریک انتخاباتی دونالد ترامپ به خروج دولت فعلی آمریکا از پیمان‌ها ویژه برجام اشاره کرد و گفت: ترامپ از توافق‌ها خارج شد، به توافق هسته‌ای ایران نگاه کنید، ما را در شرایطی قرار داد که آنها اکنون ممکن است در حال ساخت یک زرادخانه هسته‌ای بزرگ باشند. ما با دوستانمان در توافق بودیم اما به خاطر رویکرد یکجانبه‌گرایی و انزواگرایی وی، از این توافق خارج شدیم.

هریس ادامه داد: ما روی صحبت خود همیشه باید بایستیم اما ترامپ این را درک نمی کند.

پنس هم در واکنش گفت: ترامپ به وعده خود برای انتقال سفارت خود به قدس عمل کرد، کاری که بایدن قول داده بود و هیچ گاه این کار را نکرد. وقتی ترامپ متصدی رئیس جمهوری شد، داعش منطقه وسیعی را تصرف کرده بود، اما ترامپ البغدادی را بدون دادن یک کشته، از بین برد.

وی افزود: امروز ۲ نفر از مسئولان کشتن میلر در عراق محاکمه شدند. اما بایدن درباره آزادی این گروگان داعش تعلل کرد. اگر ترامپ رئیس جمهوری بود ما او را نجات داده بودیم.

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا درباره خروج برجام هم گفت: دولت سابق ۱.۸ میلیارد دلار به کشور حامی شماره یک تروریست در جهان داد. ترامپ ما را از برجام خارج کرد و قاسم سلیمانی را در حالی که در سفر برای آسیب رساندن به آمریکایی ها بود، حذف کرد.

هریس در پاسخ به این ادعاهای پنس گفت: اما درباره سلیمانی صحبت کردید، پس از حمله به او، ایران حمله متقابل انجام داد. نیروهای ما با جراحات مغزی روبرو شدند اما ترامپ گفت تنها سردرد گرفتند. این الگوی دونالد ترامپ است.

وی افزود: او نظامیان ما را بازنده توصیف کرد، وقتی ترامپ به گورستان ملی آرلینگتن رفت برای رفتن به سرقبر این نظامیان گفت که چه فایده ای برای آنها دارد، بله او تنها به فکر این است که چه منفعتی برای او دارد.

معاون انتخاباتی بایدن ادامه داد: وقتی درباره جان مک کین(سناتور فقید جمهوریخواه) صحبت کرد، یک قهرمان بزرگ ملی، ترامپ گفت او شایسته گفتن قهرمان نیست، او تنها یک زندانی جنگی بود.

هریس درباره گزارش‌های منتشر شده برای تعیین جایزه برای سر نیروهای نظامی آمریکایی ها در افغانستان هم اظهار کرد: ترامپ هیچ گاه این مساله را با پوتین مطرح نکرد اما بایدن روسیه را پاسخگو خواهد کرد.

معاون اول ترامپ در پاسخ به این مساله گفت: فرزند و داماد من در ارتش هستند، تضمین می دهم که ترامپ نه فقط به آنها احترام می‌گذارد بلکه هر حرف دیگری که بزنید کاملا مسخره است.

پنس با تکرار این ادعا که سردار سلیمانی را مسئول مرگ صدها سرباز آمریکایی است، مدعی شد: وقتی دیدیم سلیمانی برای کشتن افراد بیشتری از آمریکایی‌ها به عراق رفت، ترامپ تردیدی نکرد اما باید بدانید که بایدن و هریس از حذف سلیمانی انتقاد کردند.

پنس افزود: بایدن مخالف حمله به محل اختفای بن لادن هم بوده است، باید فرماندهی داشته باشیم که تردیدی به خود راه ندهد و این را ترامپ دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۴
از ترور انتقاد نکرده، برو متن رو دوباره بخون
آمریکا با ترور سردار سلیمانی خواست ایرانیها را بترسونه.همونجوری که الان تعدادی در ایران که تخم ترس ووحشت هستند دارند به بهانه های مختلف حرف از مذاکره میزنند یا بدنبال تحقیر مسولان خودمان هستند.اما امریکا و ترسوها بدانند ما تا ابرقدرت شدن و به زانو درآوردن آمریکا پیش می‌رویم.دنیا باید به ایران احترام بگذارد.
ترامپ جاندار واین پنس وحشی اینها یه مشت وحشی هستند که باید ناخن ودندانهایشان کشیده شود ،بنده ایرانی زاده هستم و گوشزد به این جاندارن وحشی میکنم که ایران وایرانی به وقت به زمان خود ودرجای خود زهرش را در بدن خواهد ریخت .کشورم سردار سلیمانیها دارد وخواهد داشت این را بدانیددر ایران روزانه هزاران فرزند همچون سلیمانی متولد میشود وتقاص خون سردار عزیزمان وهمرزمانش وتمام حوادثی که عزیزانمان رابه شهادت رساندیدخواهیم گرفت ،روزی خواهد رسید که پرونده سیاهتان را بر سرتان سوخت خراب خواهیم کرد .
مهم نیست برنده مناظره کدام بود
مهم این بود که سر درد سربازشان برایشان چقدر مهم بود
ولی کشته شدن سرباز های ما در سوریه و زیر دسته و پا ماندن مردم و مردن دها نفر در تشیع پیکر حاج قاسم برایمان افتخار
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار