بازدید 9894
۵

۵۰ درصد فوتی‌های ناشی از کرونا مربوط به تهران است

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز برای بررسی آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت که طبق توضیحات ارائه شده بیشتر از ۵۰ درصد فوتی‌های کشور مربوط به کرونا برای تهران است لذا باید دستگاه‌های مرتبط شرایط جنگی به خود گرفته و همه به کمک کادر درمان بیایند. تقریبا هیچ بیمارستانی در تهران تخت خالی ندارد.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ 07 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، زهرا شیخی در توضیح نشست عصر امروز چهارشنبه مجلس با حضور رئیس مجلس، رئیس کمیسیون بهداشت و معاونان وزارت بهداشت و درمان و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی برای بررسی آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: این جلسه با حضور روسای دانشگاه‌های تهران، شهید بهشتی، بقیه‌الله، اصفهان، مشهد و تبریز و روسای بیمارستان‌های تهران همچون امام خمینی (ره)، امام حسین (ع)، شهدای تجریش و رئیس سازمان نظام‌پرستاری برگزار شد که روسای بیمارستان‌ها اعلام کردند امروز وخیم‌ترین روز پزشکی در بیمارستان‌های تهران از حیث آمار فوتی‌ها بوده و امروز تهران بدترین وضعیت را داشته است.

وی افزود: طبق توضیحات ارائه شده بیش از ۵۰ درصد فوتی‌های کشور ناشی از ابتلا به ویروس کرونا برای تهران است. دلیل این بوده که تصمیم‌ها کارشناسی نیست و یا دیر اعمال می‌شود. اکنون مهمترین مولفه حفظ سلامت مردم است. باید کرونا را به عنوان یک معظل دید و مسئولان آن را در تصمیم‌گیری‌هایشان لحاظ کنند نه اینکه شاهد تصمیمات دیرهنگام در تصمیمات مربوط به سلامت مردم باشیم.

شیخی اضافه کرد: در این جلسه همه متفق‌القول بودند که بازگشایی‌ها زود بوده و به نظر می‌رسد برخی مسئولان هنوز متوجه بحران کرونا برای اعمال تصمیم‌گیری‌هایشان نشده‌اند. امروز ما در شرایط جنگ کرونا هستیم. باید دستگاه‌های مرتبط وضعیت را درک کرده و به تیم درمان کمک کنند نه اینکه برخی از دستگاه‌ها بار اضافی بر دوش بیمارستان‌ها تحمیل کنند. مثلا یکی از بیمارستان‌ها گزارش داد که درخواست هزینه برای انشعاب لوله آب بیمارستان‌شان شده آن هم در وضعیتی که بیمارستان درگیر کرونا است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزود: همانطور که مقام معظم رهبری با وقوف به ابعاد بحران کرونا تاکید دارند که باید تصمیمات درست اجرایی شود انتظار می‌رود مسئولان اجرایی در خط مقدم پیشتاز در اعمال تصمیمات درست باشند. اکنون راهی جز احساس مسئولیت جمعی همچون دوران جنگ و سه ماهه اول ورود کرونا به کشور نداریم. باید مردم حاکمیت و دستگاه‌ها به یک وحدتی برای مقابله با کرونا و عبور از این بحران برسند. لازم است اختیار به ستاد کل نیرو‌های مسلح و استانداران داده شود تا آن‌ها به میدان آیند تا بتوانیم از این وضعیت عبور کنیم.

وی افزود: در این جلسه تاکید شد که باید به شرکت‌های دانش‌بنیان بهای بیشتری داده شود. امروز در تولید محصولات خودکفا شده و حتی صادراتی در محصولاتی همچون ماسک و کیف آزمایشگاهی داریم. هرجا کار به مردم سپرده شده خوش درخشیده‌اند. متاسفانه در حال حاضر برخی مسئولان کوتاهی می‌کنند.

شیخی در پایان با بیان اینکه تقریبا هیچ بیمارستانی در تهران تخت خالی ندارد، افزود: نیاز است که روزانه ۱۰۰ هزار تست کرونا انجام شود تا بتوان وضعیت را کنترل کرد. این میزان در حال حاضر روزانه ۲۰ هزار تست است. ما از لحاظ تشخیص کرونا در دنیا رتبه ۱۱۴ را داریم که نیاز است در این باره تمهیداتی اندیشیده شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
مگه مهمه. فقط پول طرح ترافیک برسه . جون مردم برای شهرداری مگه اهمیت داره
اطلاعات بیشتری از افرادی که در این روزها مبتلا شده اند در سایت قرار بدهید چطور مبتلا شدن ؟ از نزدیکانشان بوده یا حضور در مکانی شلوغ یا از روش های دیگر ...
شهرهای دیگر راهم تهرانی آلوده کردند
اوایل شروع کرونا، تلویزیون و اخبارها مدام از ضدعفونی کردن معابر و وسایل عمومی خبر میداد......
فقط بلدیم حرف بزنیم و ....
بله همینهایی که اخر هفته میان شمال و ما رو بدبخت میکنن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست