بازدید 5088

اپوزیسیون قرقیزستان نامزد نخست‌وزیری معرفی کرد

شورای هماهنگی اپوزیسیون در قرقیزستان، رهبر اپوزیسیون را برای نخست وزیری نامزد کرد.
کد خبر: ۱۰۰۷۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۶ 07 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری نووستی، این شورا امروز، چهارشنبه تیلیک توکتوگازییف، رهبر اپوزیسیون را نامزد احراز پست نخست‌وزیری کرده است.

توکتوگازییف در کنفرانسی خبری گفت: پارلمان کل اختیارات را به شورای هماهنگی واگذار و خود را منحل کند.

او همچنین وعده برگزاری انتخابات پارلمانی جدید در فضایی عادلانه و شفاف را داد.

همچنین پس از آغاز اعتراضات گسترده در قرقیزستان درباره انتخابات پارلمانی بیش از ۲۰۰ نفر راهی بیمارستان شدند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت بهداشت قرقیزستان می‌گوید که پس از آغاز اعتراضات گسترده در قرقیزستان به دلیل انتخابات پارلمانی، بیش از ۲۰۰ نفر بستری شده‌اند.

در بیانیه که وزارت بهداشت قرقیزستان منتشر کرده، آمده است: طی این شورش‌ها، ۷۶۸ نفر تقاضای کمک پزشکی کردن، ۵۵۰ نفر از آن‌ها برای درمان سرپایی فرستاده شدند. ۲۱۸ نفر در بیمارستان‌ها بستری هستند که از این تعداد وضعیت هفت تن که در بخش مراقبت‌های ویژه هستند، وخیم است و همچنان یک پسر ۱۹ ساله جان باخته است.

انتخابات پارلمانی در قرقیزستان در تاریخ چهار اکتبر برگزار شد. از ۱۶ حزب تنها چهار حزب مجور ورود به پارلمان را دریافت کرده بودند. معترضین با آب‌پاش، گاز اشک‌آور و نارنجک‌های فلش بنگ پراکنده شدند. در این اعتراضات یک نفر جان باخته است و حدود ۶۰۰ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

معترضین ساختمان پارلمان و دفتر رئیس‌جمهوری این کشور را تصرف کردند و الماس‌بیگ آتامبایف رئیس‌جمهوری پیشین و دیگر سیاستمداران بازداشت شده را از زندان آزاد کردند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر