بازدید 4784

معترضان قرقیز خواستار برکناری رئیس جمهور شدند

پس از اعتراضات نسبت به نتایج انتخابات پارلمانی در قرقیزستان، معترضان خواهان برکناری رئیس جمهور و اصلاح قانون انتخابات شدند.
کد خبر: ۱۰۰۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹ 06 October 2020
به گزارش تابناک به نقل از فارس در بیشکک، پس از اعتراضات نسبت به نتایج انتخابات پارلمانی، معترضان خواهان برکناری رئیس جمهور فعلی و دیگر مقامات و همچنین اصلاحات در قانون انتخاباتی را مطرح کرده‌اند.

در گام نخست از نمایندگان پارلمانی سابق درخواست کردند تا آخرین جلسه پارلمان را تشکیل دهند و در مورد انتخاب رئیس جمهور جدید، کمیسیون مرکزی انتخابات و انتصاب دادستان کل تصمیم‌گیری کند.

همچنین آنان خواستار برکناری «سورانبای جین بک اف» رئیس جمهور قرقیزستان و انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری شدند.

تظاهرکنندگان نسبت به قانون انتخاباتی مبنی بر کسب حداقل ۷ درصد از آراء اعتراض داشتند و خواهان اصلاح قانون اساسی شدند. آنان کسب حداقل ۴ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری برای هر نامزد را مطرح کرده‌اند.

شایان ذکر است که حامیان «صابر جباراف» با رهبری وی، در مقابل ساختمان دولت تجمع کردند. پیش از این در میدان «آلا تو» طرفداران جباراف، خواستار انتصاب وی به عنوان نخست وزیر شدند.

گفتنی است که «کوباتبک بورون اف» نخست وزیر کشور مخفی شده است و هیچ اطلاعاتی در مورد محل حضور وی وجود ندارد.

در حال حاضر دفتر «سابیرژان عبدیکاریم اف» وزیر بهداشت قرقیزستان از سوی «ژارکینبک کسیمبکوف» رئیس سابق آمبولانس پایتخت تصاحب شد.

همچنین «عزیز سوراکمات اف» شهردار بیشکک نیز استعفا داده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس