بازدید 31561
تاملی بر چرخاندن اشرار و اراذل در سطح شهر

بازگشت طرحی که جای «پلیس» و «شرور» را عوض می‌کند!

ظاهرا قرار است چنین پیامی از پلیس به جامعه مخابره شود: «آرامش مردم خط قرمز پلیس است و با هر کسی که بخواهد با عربده کشی و گردن‌کشی آرامش مردم را به هم بزند، قاطعانه برخورد می‌کند.» پیامی که فرماندهان ناجا بر آن تاکید دارند و می‌گویند: «گرداندن اراذل و اوباش در محلات تحت سیطره از جمله تمهیداتی است که در راستای برخورد قاطع با اوباشگران و هشدار به سایر هنجار شکنان در دستور کار قرار گرفته است.»
کد خبر: ۱۰۰۷۶۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳ 08 October 2020
تابناک اجتماعیاشراری که از هیچ چیز ترسی ندارند، تا جایی که در روز روشن و در ساعات اوج تردد و ترافیک، خفت گیری و زورگیری می‌کنند و از درگیری خونین با یکدیگر برای اثبات برتری شان بر گروه‌های دیگر اراذل نیز ابایی ندارند.

به گزارش «تابناک»؛ این‌ها واقعیت‌های آشکار زندگی امروزی در کشورمان، به ویژه در شهر‌های شلوغ و پرجمعیتی مانند تهران هستند؛ نزاع‌هایی که اغلب اوقات یک طرفش مردم بی پناهی هستند که اگر کارشان به بیمارستان و حتی چشم از جهان فروبستن نرسد، دست کم از بعد مالی دچار ضرر و زیان می‌شوند و اموال همراهشان را از دست می‌دهند.

تصاویری خشن که گاه به مدد دوربین‌های موبایل و بر بستر شبکه‌های اجتماعی، بی هیچ رتوشی در معرض دید میلیون‌ها تن قرار می‌گیرند و نتیجه اش، سلطه جویی بیشتر اراذل و اوباش است؛ اشراری که برخی شان اسم و رسمی بزرگتر از محله و حتی شهر و دیاری که در آن عربده کشی و قداره بندی کرده اند پیدا می‌کنند و این گونه به نظر می‌رسد که پلیس توان برخورد با آن‌ها را ندارد.

البته این تصویر درست نیست، اما همین که نیم بند هم به جامعه ارائه شود، کافی‌ است تا عده‌ای شرور دیگر هم فضا را برای ایجاد ناامنی و جرایم ریز و درشت فراهم بیابند و از کلاهبرداری و زورگویی تا انواع سرقت مانند کیف زنی و کف زنی، سلسله اقداماتی را به انجام برسانند که نتیجه آن، القای حس ناامنی به شهروندان است؛ شهروندانی که می‌ترسند از گوشی تلفن همراهشان در خیابان استفاده کنند یا دستبند و گردنبند طلا همراه داشته باشند.
 
بازگشت طرحی که جای «پلیس» و «شرور» را عوض می‌کند!

برای اثبات نادرستی تصویری که اراذل و اوباش از خود ارائه می‌دهند، همین بس که پلیس افزون بر پیگیری همه پرونده ها، در طرح‌هایی که پیوسته به اجرا درمی‌آورد، مبارزه مداوم با اشرار و اراذل را در دستور کار دارد و نتیجه اقداماتش، سابقه‌هایی است که از مجرمان در پرونده‌های قضایی گردآوری می‌شود؛ فرایندی که موجب شده صابون پلیس به تن همه مجرمان خورده باشد.

البته چرایی بازگشت این افراد سابقه دار به مسیر جرم و قانون شکنی در این مقال نمی‌گنجد و نیازمند بررسی‌های جامع و کارشناسانه است، اما آنچه این روز‌ها اهمیت یافته، بازگشت طرحی است که سال‌ها قبل در دستور کار پلیس قرار داشت و حالا چند روزی است، بعد از مدت‌ها به محاق رفتن، دوباره در دستور کار برخی مقامات پلیس قرار گرفته است: چرخاندن اراذل و اوباش در محلات!

ایده‌ای که احتمالا به یاد می‌آورید در گذشته، همراه با آویزان کردن آفتابه از گردن برخی متهمان به اجرا درمی‌آمد و به تاکید مسئولان امر، هدفش شکستن هیمنه پوشالی اراذل و اوباش و دیکته کردن این نکته کلیدی به همه اشرار و قانون شکنانی بود که تصور می‌کردند، پلیس یارا و توان مقابله با ایشان و جرایم ریز و درشتی که مرتکب می‌شوند را ندارد و شهروندان بهتر است تسلیم ایشان باشند!

این بار هم ظاهرا قرار است چنین پیامی از پلیس به جامعه مخابره شود؛ اینکه «آرامش مردم خط قرمز پلیس است و با هر کسی که بخواهد با عربده کشی و گردن‌کشی آرامش مردم را بهم بزند، قاطعانه برخورد می‌کند.» پیامی که فرماندهان ناجا بر آن تاکید دارند و می‌گویند: «اقدامات‌اخیر پلیس و گرداندن اراذل و اوباش در محلات تحت سیطره از جمله تمهیداتی است که در راستای برخورد قاطع با اوباشگران و هشدار به سایر هنجار شکنان در دستور کار قرار گرفته است.»
 
بازگشت طرحی که جای «پلیس» و «شرور» را عوض می‌کند!

دستورکاری ویژه که حالا چند نوبت در تهران اجرایی شده است. از دستگیری و گرداندن اراذل و اوباشی که اخیرا مقابل پاساژی مشهور در تهران زد و خوردی به شدت خشن را ترتیب داده بودند تا چرخاندن اراذل و اوباش نامدار شده در یکی از محلات پایتخت که کارنامه سیاهی در جرم‌های مختلف داشتند. اراذلی که دور و نزدیک دستی بر آتش همه نوع جرم و جنایت دارند و زنجیره‌ای از فساد و قانون شکنی را شکل می‌دهند که زندگی را بر مردم دشوار می‌کند.

اما آیا نتیجه اجرای این طرح‌ها همان چیزی است که طراحان و ایده پردازان دور گرداندن اراذل و اوباش توقع دارند؟ نیم نگاهی به شبکه‌های اجتماعی کافی است تا دریابیم پاسخ این سوال کاملا مثبت نیست و برخی با این ایده مخالف هستند. مخالفت‌هایی که دلایل زیادی دارند، از جمله اینکه این اشرار محاکمه نشده و جرمشان محرز نشده، برخورد پلیس با آن‌ها حین گرداندن در محلات مناسب نیست، این اقدام ممکن است موجب اسم و رسم یافتن این اشرار بعد از آزادی شان شود و جسارتشان را در انجام جرم بالاتر ببرد و... .

استدلال‌هایی که ممکن است مردود هم باشند، اما موجب می‌شوند که در ذهن برخی جای «پلیس» با اراذل و اوباش عوض شود و حس تنفری که مردم بابت آزار و اذیت‌های اشرار از آن‌ها در دل دارند، جایش را به ترحم بدهد و عوضش، پلیس که کوشیده هیمنه پوشالی این افراد را در هم بشکند، تصویری نامطلوب از خود به عموم ارائه دهد که در آن، تنبیه بدنی متهمان و مجازات ایشان قبل از محاکمه قضایی هم مجاز است!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۲۶
نویسنده محترم انتقاد کردن خوبه ولی راهکار چیه
پلیس داره وظیفه شو انجام میده کاشکی قوه قضاییه هم جوری با این افراد برخورد کنه تا هوس زندان رفتن نکنن
زندان های ما هتله
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
هر کسی کار خودش را انجام بده بعقیده من عدم اعتماد مردم به این ارگان را کم میکند و شاید هم بجای پناه به نیروی انتظامی دوری جستن از این نیروی کارا را بدنبال دارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
چرا قالیباف تهران رو تعطیل نمی کنه؟!
چرا ادارات رو تعطیل نمی کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
چاره کار در مرحله اول محکومیت و زندان بلند مدت برای اشرار است، بدون مرخصی و عفو. در مرحله دوم روانکاوی این نوع شخصیت ها و اصلاح جامعه .
اردلان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اولا پلیس وظیفه اش این نیست کهقبل از اثبات جرم توسط دادگاه خودش حکم اجرا کنه ... و خودش مروج خشونت باشه ... دوم اینقدر تو این مملکت کارا سطحی شده و برای درمان هر چیزی ریشه یابی نمیشه که کار به اینجا رسیده ... این مجرما از دل فقر و جهل شد به دنیا میان مادرزاد که اینجوری نبودن ... سوم با یک نگاه ساده به آمار جرم متوجه میشی که چقدر این کارا موثر بوده ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
وظیفه پلیس دادن حکم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
فقط اعدام بازدارنده است
ناشناس
| Canada |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
درود بر این مدل برخورد پلیس با اوباش. قوه قضا هم یاری کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
هزینه کردن براش مقرون به صرفه نیست و محکومین رو میفرستند کشور همسایه
آیا اونجا اراذل رو توی شهر میگردونند که به این دستاورد رسیدن؟!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
این موضوع برای جرم اقتصادی هست :

کره جنوبی سعی داشته جنبشی را علیه فساد در کشور راه اندازی کند. این کشور با توجه به اقتصاد بزرگ و در حال رشد خود نیازمند وجود شفافیت و قدرت ریسک پذیری کم در زمینه سرمایه گذاری است و اختلاس و رشوه و فساد در کره به عنوان رسوایی های بزرگ شناخته می شود که علاوه بر زندان و حبس و استعفا، خودکشی مقامات را نیز به دنبال داشته است.
ناشناس
| Germany |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
وظیفه پلیس گرداندن متهمان است؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اگه جرمی اتفاق افتاده باید دادگاه به اون جرم رسیدگی کنه ومتناسب با جرم بهش حکم بده نه اینکه نیروی پلیس با توحش با این افراد برخوردکنه ومروم هم بعنوان تماشاچی دنیال این توحش باشن اخه این کیف قاپ یاارازل واوباش از دل فعالیت مسولان همین جامعه ساخته شدن
ناشناس
| Germany |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
در هیچ جای قانون پلیس مجوز ندارد متهم و حتی محکوم شده را مورد ضرب و جرح قرار دهد. با اینکار پلیس خود سمبل بی‌قانونی در مملکت میشود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
خودتان هم می دانید این کارها مربوط به عصر کنونی نیست.
در کدام کشور دیگر چنین کارهایی می کنند.
شان پلیس پایین می آید.
پلیس باید از همان ابتدا با این افراد برحورد کند و به وظیفه قانونی خودش عمل کند.
دوستانی که منتقتند یک سوال را جواب بدهند.
محله خاک سفید را خاطرتان هست که سالها پیش روزی پلیس به کل محله حمله کرد و معتادین را جمع کرد. سوال اینه چرا پلیس سالها اجازه داده چنین منطقه ای آن هم با این وسعت سالیان سال در قلب تهران در دست معتادان و موادفروشان قرار بگیرد که بعد بخواهد با طرح های ضربت با آنها مقابله کند. شرورگردانی هم دقیقا همین حکایت است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
بعیده این اراذل بعد از خلاص شدن دست بردارند.
چرا به فکر یک کار درست برای این افراد نیستید؟
یادمه یک آقایی به اسم نبی از کارآفرینان کشور به افراد مجرم و سابقه دار کار می داد.
تفاوت از کجا تا کجا.
وقتی کسی را تحقیر کنید بعدا طرف بهتون احترام نمیگذاره.
ناشناس
| Germany |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
بنا بگفته امام جمعه مشهد
چرا نمیرن بسیجی بشن!؟
ناشناس
| Pakistan |
۰۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
با اینکه زندانها شده هتل موافقم...رافت اسلاامی هم حدی داره
جعفر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
این افراد همین را نشانه قدرت میدانند این کارها با انها فایده ندارد باید اینها به دلیل ارعاب اعدام شوند ...
فارس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
تنبیه و تحقیر مجرمی که ملت رو عاصی کرده و با قلدری و کتک و حرمت شکنی و... خواسته کارش رو پیش ببره، کاری کاملا درسته...
این موجود تقریبا اگه بقول نویسنده عزیز، صابونش به تن کسی بخوره، خدا میدونه چه خون جگری بگیره!
مطلب کاملاً سنجیده ای است. روش نیروی انتظامی برای برخورد با این دسته از افراد شرور روش مرسومی نیست در هیچ یک از دیگر گشورها اعم از توسعه یافته و توسعه نیافته نمی توان مورد مشابهی پیدا کرد که پلیس آن کشور برای مبارزه با افراد شرور اقدام این چنینی انجام دهد. هر فرد شرور در صورت ارتکاب جرم ابتدا باید توسط دادگاه محاکمه شود و سپس متناسب با جرم ارتکابی محکوم شده و مجازات شود. از منظر عملی فرد شرور هیچ ابائی از اینکه در شهر گردانده شود ندارد زیرا اگر قرار بود از این امر بترسد یا هیمنه وی فرو ریزد هیچ وقت به سراغ ارتکاب اعمال شرورانه نمی رفت پس برای مبارزه با این افراد باید روش قانونی را پیش برد: بازداشت آنها در صورت ارتکاب جرم و محاکمه و مجازات توسط دادگاه. پلیس نباید برای اعمال قانون فراتر از قانون عمل کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اینان مصداق مفسد فی الارض هطتند واعدام کارساز است...زندان تاثبری نه روی آنان دارد نه دیگرانی که عشق اراذل و اوباش شدن دارند وبه نوامیسومال. مردم چشم دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اگر در هر ارتکاب به جرم یک قسمت از بدن این افراد قطع می شد دیگر به خود تصور اینکه دوباره این کار را بکنند داده نمی شد
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
جناب 15:17
در کشوری که کیف قاپ را قبل از محاکمه و دادگاه در خیابانها بگردانند و تو سری بزنند اما دزدان میلیاردی را حتی پس از محکومیت با حروف اختصاری نام ببرند زدن و بستن و قطع عضو و حتی اعدام اثری نخواهد داشت . سالهاست پلیس ارازل را میگرداند آیا نتیجه ای حاصل شده است. کسانیکه سرمایه بانکها و پس انداز معلمان را بردند و خوردند هرکدام بعد از پنج شش ماه رها شده و به ریش همه ما خندیدند. اگر روزی امثال آن وزیر اسبق و داماد و دختر و پسر وزیر را بجرم ثابت شده دزدی وفساد اقتصادی اعدام کنند یقین بدانید خیلی از این جوانان بجای سرقت شغلی آبرومن خواهند داشت
تا حالا شده که دو نفر بیان سراغت، یکی از پشت قمه بزنه اون یکی ماشینت یا گوشیت یا کیفت رو بدزده؟ اونوقت حاضری که همونجا اگه قدرتش رو داشتی انقدر طرف رو بزنی که بمیره. ادای ادم خوب ها رو در نیارین. اینا همش ژست های روشنفکریه.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
عزیزم درست می فرمائید ولی این روش روش درستی نیست
فقر گرسنگی فرزند و خانواده انسان را به هر کاری وا میدارد
خانه از بست خراب است بیکاری بیش از ۱۵ملیون جوان سند همین خف گیریها قمه کشی فقط برای لقمه ای نان است کارشناسی که این برنامه را برنامه ریزی کرده خود گرسنگی را چشیده قول صریح میدهم که اینگونه کارها روز به روز بیشتر خواهد شد چه اینگونه کارها جواب نمیده
ناشناس
| Bulgaria |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
سعی کنید از روش پیش بینی و پیش گیری استفاده کنید، یعنی در موقعیت خطر قرار نگیرید، با زن و بچه به مکان های خطرناک و خلوت نروید، یک روز با نامزدم رفته بودیم پارک، در جایی از پارک بیش از 10 تا پسر با ظاهری نامتعارف بودن، به نامزدم گفتم برگردیم، گفت چرا میترسی؟؟ گفتم فکر میکنی اگه مزاحم شدن، من حریف 10 نفر میشم؟؟؟ باید پیش بینی کنید، باید پیش گیری کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
مطمئنا این افراد باید مجازات شوند اما مشکل اینه پلیس وظیفه اش دادن حکم نیست بلکه باید این افراد در محکمه محکوم شوند و بر اساس حکم قاضی عمل شود
ناشناس
| Canada |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
هیچ کس موافق نیست با انسان به معنای عام اش اینطور برخوردی بشه ولی اولا این ها انسانیت را به مخاطره انداختند و این نیازمند بررسی دقیق و موشکافانه است وقتی متخصصین علوم اجتماعی و روانشناسی مدام اخطار می دهند و از فروپاشی وهنجارشکنی های ساختارشکنانه صحبت می کنند و کسی گوشش شنوا نیست نتیجه اش میشه این
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
دقیقا برای من خودم دو بار اتفاق افتاده. یه بار که داشتم تو خیابون تو روز روشن و شلوغی چهار راه ولیعصر از خیابون رد می شدم، یه دفع یه موتور که دو نفر سوارش بودن با سرعت از کنارم رد شد و یکی از اونا خواست موبایل رو که تو دستم بود و داشتم پیام ها رو می خوندم بدزده، اما خدا رو شکر دستش روی موبایل قفل نشد و نتونست. یه بار دیگه هم من دو یکی از دوستان با ماشین بودیم(دوستم رانندگی می کرد) تو یه چراغ قرمز که ایستاده بودیم و چون شیشه ماشین پایین بود به سرعت دو نفر عقب ماشین سوار شدن و تا ما خواستیم واکنشی نشون بدیم، هر کدوم یخ چاقو زیر گردن ما گرفتن و گفتن کیف پول، موبایل و هر چی داری رو بهشون بدیم. ما هم مجبور شدیم موبایل ها و کیف پول رو بهشون بدیم که البته فقط پول نقد رو بردن و بعدش هم فرار کردن و سوار دو موتور شدن و رفتن. باید همین رفتار رو باهاشون کرد. خوب کاری می کنه پلیس. البته اگه درست اجرا کنن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
موضوع روشنفکری نیست.
نتیجه کار مهمه.
بعیده این اراذل بعد از خلاص شدن دست بردارند.
چرا به فکر یک کار درست برای این افراد نیستید؟
یادمه یک آقایی به اسم نبی از کارآفرینان کشور به افراد مجرم و سابقه دار کار می داد.
حالا اصلاح طلبا میان خودشون رو میندازن وسط
میگن ببینید اصلاحات چقدر پیشرفت کرده
دیگه آفتابه تو گردن اینا نمیدازن
زیرشم هشتگ تا ۱۴۰۰ با روحانی میزنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
بهخرین کار اعدام است که تاثیر بازدارنده دارد....در غیراینصورت در زندان چهار خلاف دیگر هم یاد گرفته ومی آیند بیرون و وحشی تر از قبل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اگر اعدام بهترین کار بود تا حالا جواب داده بود دهها هزار اعدام از اول انقلاب تا کنون داشته ایم از مخافین سیاسی تا باندهای مواد مخدر و سارقین مسلح ولی وضع بدتر شده که بهتر نشده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
حالا خوبه 8 سال قبل از روحانی دست اصولگراها بود دولت و مجلس که هیچکاری هم نکردند
یعنی شما انتظار دارید هر روز صبح سازمان و ارگانی در حین طلوع خورشید آنرا خورشید معرفی کند ؟!!!! جرم و عمل کثیف برخی از این اراذل و اوباش اظهر من الشمسه و انتظار شما برای اول محاکمه و بعد گرداندنشان بیهودست
اینکه ارگان انتظامی تصمیم به گرداندن شروری میکند بی شک مبتنی بر ایقان مسئول مربوطه از شرارت این جانوران است و مسلما بهد از محاکمه مجازات واقعی شروع خواهد شد
لازم بذکر است که با این گرداندن عده کثیری جرات خواهند کرد و ترس را کنار گذاشته و در پی شکایت از آنها برآیند
پاسخ ها
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
مسئولیت برخورد با اراذل و اوباش را به بسیج بسپارید
فقط برای یک ماه امتحان کنید .
مردم از ناامنی و بی کسی در مقابل اراذل و اوباش خسته شده اند
ناشناس
| Canada |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
مهران عزیز بی قانونی رو نمیشه با بی قانونی جواب داد. فکر کردی بسیج چی بیشتر از پلیس داره؟ شاید از نظر تجهیزات پلیس وضعیت بهتری هم داشته باشه اما تنها نکته ای که بسیج رو متمایز می کنه اینه فرا قانونی عمل کردن هست. بله اگه به پلیس هم این اجازه رو بدن که هر کاری خواست بکنه و کسی هم جرات نکنه پیگیری کنهف اونوقت پلیس هم ... می شد
باسلام اجازه بدید پلیس خار و ذلیشون کنه طرح خوبیه کاملا موافقم همونجور که زور گیران زن و بچه مردم رو اسفالت یدک میکشن بزارید اراذل هم تجربه کنند.
باسلام اجازه بدید پلیس خار و ذلیشون کنه طرح خوبیه کاملا موافقم همونجور که زور گیران زن و بچه مردم رو اسفالت یدک میکشن بزارید اراذل هم تجربه کنند.
چرا فقط دو خط آخر مربوط به موضوعه
اونم که لازم نبود ، از همون تیتر میشد حدس زد.
۵۰ خط مقدمه لازم داشت برای دو خط موضوع؟!
به نظر شما اینکه آفتابه دزد را در خیابان بگردانند اما مفسدان چند هزار میلیاردی ،
با گردن افراشته و کت و شلوار پوش در دادگاه حاضر شوند چه معنی می دهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
بحث آفتابه دزدی یا دزدی بزرگ نیست. اون بجای خودش حرف درستی هست ولی اینا کسایی هستند که زورگیری و این چور کارا می کنند. مثلا قمه میذاره دم گلوی طرف جیبش رو خالی میکنه. یا نمی کنه فقط تحقیر می کنه. بنظر میاد اینجا دزدی مطرح نیست چگونگی دزدی مطرح هست. مسئله قمه کشیشون هست. اون حرف شما درباره دزدی بجای خودش ولی چون درزدهای بزرگ و کوجیک هست نمیشه گفت قمه کش هم باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
وقعا قرصاتو نخوردی !
یا همه چیز رو باهم قاطی میکنی!
مبارزه با یک عقرب تو خونه با مبارزه با ترامپ یک جور نیست.
امنیت سخت از زهوار در رفته با این روند خدا عاقبت به خیر کند
تابناک جان دردت به سرم مثل اینکه «ماهی صفت» بودن به شما هم سرایت کرده و حافظه تان یاری نمیکند! بعد از همان نمایش غیرانسانی دفعه قبل که افتابه به گردن عده ای انداختند و انان را مقابل دوربینهای تلویزیون وحشیانه مورد ضرب و ستم وبی حرمتی قرار دادند را میگویم و نتایجش را که ظاهرا فراموش کرده اید. اول که فرمانده مستقیم ان عملیات خیلی زود به جرم نماز جماعت برهنه با عده ای از خواهران دستگیر شد. بعد از مدت کوتاهی هم احمدی مقدم د با افتخار در تلویزیون گفت: اگر ان نمایش خشن را انجام نمیدادیم بعد از گران شدن بنزین (در زمان مموت) مردم شورش میکردند!
کافی یکبار مورد ملاطفت این اوباش قرار بگیرید انوقت .شب روز از سایه خودت هم می ترسی!!
انوقت می فهمی به حرف قشنگ زدن پز روشن فکری دادن نیست.
اونوقت میشه مثل خیلی جاها که پز قانونی بودن پدرشون رو در آورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
این سلبریتی ها خودشان تو محلات بالاشهر زندگی می کنند
برای همین از این اوباش حمایت و تشویق می کنن
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اگر مسئولان معتقدند که این روش بازدارنده هست چرا برای اختلاس کنندگان از همین روش استفاده نمیکنند؟؟؟؟ لطمه ای که آنها به جامعه و حاکمیت می زنند کمتر از این اوباش است؟؟؟؟
واقعا مردم دست پلیس و حافظان امنیت را می بوسند.باید بسیار شدیدتر این ارازل مخصوصا مخصوصا کسانی که از سلاح سرد استفاده می کنند تنبیه شوند.بایدآنها را بر ورودی شهرها فلک کنند
از نیروی انتظامی متشکرم. برخورد با این ارازل و اوباش هم به همین شکل کاملا صحیح و درست است و باید ادامه یابد.
«شاید» در مورد بعضی اشرار شکستن هیمنه آنها تاثیری داشته باشه.
«شاید» در کوتاه مدت این کارها باعث بشه که برخی بترسن و شرارت کمتر بشه.
اما مطمئنا در درازمدت این کارها روی روح و روان جامعه مخصوصا کودکان تاثیر منفی میگذاره. وقتی ارزش انسان پایین بیاد که بشه یک انسان «بد» رو کتک زد، ناخودآگاه بقیه هم وقتی طرف مقابل کار بدی میکنه قبح کتک زدن و خشونت در نظرشون کم میشه.
«شاید» در مورد بعضی اشرار شکستن هیمنه آنها تاثیری داشته باشه.
«شاید» در کوتاه مدت این کارها باعث بشه که برخی بترسن و شرارت کمتر بشه.
اما مطمئنا در درازمدت این کارها روی روح و روان جامعه مخصوصا کودکان تاثیر منفی میگذاره. وقتی ارزش انسان پایین بیاد که بشه یک انسان «بد» رو کتک زد، ناخودآگاه بقیه هم وقتی طرف مقابل کار بدی میکنه قبح کتک زدن و خشونت در نظرشون کم میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
نمیگم با این کارم موافقم یا نه واقعا باید به جزئیاتش فکر کرد محاکمه خودش خیلی مهمه. ولی این رو هم در نظر داشته باش در یک نگاه کلی تر برخی از اون اشخاص بارها با شرایط خیلی بدتر کارهایی که روی روح و روان کودکان تاثیر بگذاره رو کرده اند. که این تاثیرش از یکی از اون ها هم به مراتب کمتره. فیلم های اون ها رو میشه دید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
حداقل یک کمی شما آلبانی نشین ها مطالب رو عوض کنید!
عین قبلی نگید
نگو یک نفر در یک دقیقه با دو پروکسی این متنو داده
خداوکیلیییی جون بچتتت اینو بزار فقط یه سوال اگه عزیزانت مورد خف گیری همین ارازل بشن میای برام همیچین چیزایی مینویسی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
الان کسی گفت خفتگیری خوبه؟
تشویق به خفتگیری بود
اینا الان برگردن خفتگیری نمیکنن یا برعکس ترسشون از پلیسم ریخته؟
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اگر این رفتار رایج بشه پلیس می تونه با هرکسی قبل از اثبات جرمش این رفتار رو بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
کتک زدن و چرخاندن کار درستی نیست. حتی اعدامشان کنند ایرادی ندارد اما کتک زدن مجرم بعد از دستگیری کجای قانون و اسلام است برادر؟
خدايي نيروي انتظامي تابحال چه كار درستي رو انجام داده كه اين دفعه دومش باشه!؟
درگیری و شرارت و اوباشگری جزو 5 جرم مشهود که طبق قانون پلیس موظف به برخورده با اون هاست.اینکه دادگاه حکم بده بحث دیگه ایه ولی این جرائم برای اثبات نیازی به دادگاه ندارن.لطفا دل به دل اونایی ندین که اینهارو شهروند عادی می نامند که بدون حق دفاع از خود محکوم شدن. این پرونده ها با امثال نوید افکاری فرق داره. من تو ناجا خدمت کردم و دیدم به دفعات که این اوباش چه به روز خانواده های مردم نیاورده ان. اینا رو بایئ ببرن وسط کویر ازشون بیگاری بکشن. بازگشتشون به جامعه اصلا درست نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
نظر شما کاملاً خلاف قوانین است و هیچ مجازاتی بجز با حکم قطعی دادگاه مجاز و قانونی نیست. برای مثال رجوع شود به اصل‏ سی و ششم قانون اساسی که گفته "حکم‏ به‏ مجازات‏ و اجرا آن‏ باید تنها از طریق‏ دادگاه‏ صالح‏ و به‏ موجب‏ قانون‏ باشد. "
وظیفه پلیس محدود به دستگیری و تحویل مظنون به مراجه قضائی است و نه مجازات مردم بدون محاکمه.
این که قبل از دادگاهی شدن و صدور حکم قطعی، نیروی انتظامی اقدام به چرخاندن مجرمین در سطح شهر کرده از لحاظ عرفی و شرعی و قانونی خلاف بوده و طبق قانون اساسی حتی پیگرد قانونی دارد. چرا نیروهای انتظامی خود ساختار شکن و قانون شکن شدن و توقع دارم از مردم که هم قانون را رعایت کنند و خود نیز حافظ قانون هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اینطوری بیشتر احساس بزرگی میکنن. به جای این کارها تو بازداشتگاه ها بزنن خار و خفیفشون کنن
بسیار بسیار بسیار کار خوبیه و با تیتر شما کاملا مخالفم...کافیه یک بار تنهاین اشرار بهتون بخوره که ارزش این کار پلیس رو بفهمید
با تشکر از عزیزان نیروی انتظامی.
به نظرم این کار زمانی اثربخشی داره که همراه با مجازات متناسب قوه قضاییه باشه. خیلی از این افراد مجازاتهای سبک حبس چند ماهه میگیرند و دوباره روز از نو شرارت از نو.
چقدر خوب بود راه حل میدادید
پشت گود نشسن و گفتن لنگش کن آسونه
به نظر بنده قانون تصویب شود که به پلیس اجازه شلیک دهد قطعاً بازداشت محاکمه بسیاری از این افراد را شرور تر می کند زیرا در بازداشت به جای ابرت متاسفانه گستاخی پدید آمده است
این افراد بعد از گذراندن محکومیتشون چطوری میتونن به جامعه برگردن. آیا اصلا انگیزه ای براشون میمونه؟ یا اگر بخوان راهی براشون وجود داره؟ اینطوری برچسب اوباش همیشه همراهشون خواهد بود و ضدیت اونها رو با مردم بیشتر میکنه. بعد یا باید به عنوان تهدید دایمی جامعه آزاد باشن و یا همه عمر با هزینه مالیات مردم در زندان باشن.
این تنبیه فایده ایی ندارد قبهه اشان می ریزد .. جایش بفرستید در یک جای عام المنفعه مثل کهریزک چند ماهی آنجا کار کنند و یا در آسایشگاهای کوچک با پابند کنترلی .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
قبح
ابن کار پلیس اگر محمل قانونی داشته باشد هیچ اشکالی ندارد اما اگر محمل قانونی نداشته باشد که حتما ندارد(هرمجازاتی صرفا با حکم قطعی دادگاه امکان پذیر است) آنوقت نمیتوان برای ان حد ومرزی قایل شد .در واقع مامورین خود قاضی وصادر کننده حکم میشوند.البته این اوباش اگر در لحظه دستگیری مقاومت کنند حق مسلم پلیس است که با انها حتی با سلاح گرم مقابله کندولی وقتی مجرم دستگیر شده هر گونه رفتاری با او شود حتما باید براساس قانون مدون باشد در غیر این صورت حتی نا خواسته به ان شرور هم درس بی قانونی داده میشود.اشرار واراذل حرفه ای وسابقه دار کلا باید از جامعه دور نگه داشته شوند وبا تبعید به نقاط دور دست وبد اب وهوا امکان ماندن وسلب ارامش شهروندان از انها گرفته شود
تمرکز پلیس بر روی حجاب بوده
تازه فهمیده چه اشتباهی کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
چن ساله تو ایران نیستی!
یا قرص آلزایمرتو نخوردی
عمل به کتاب قانون چی میشه
با سلام و تقدیم احترام
1ما کشوری مسلمان و شیعه هستیم
2کجای اسلام این روش برخورد را داشتیم.
3سیره ی ائمه و پیامبر را مطالعه کنید.
4اگر بتوان انسان بسازیم و هدایت کنیم هنر هست،نه انسانی را کرامتش را حتی یک شرور را خرد کنیم...
5فیلم یوسف پیامبر ان صحنه ای که برای خرید گندم ان شخصی که قبلا ثرتمند بود مراجعه کرد وبه ان شخص گفته شد سند بردگی خود را امضا کن قبول نکرد،چه جمله ای در ادامه بازیگر نقش یوسف گفت...
ایا به نظرتان اگر پیامبر اسلام الان بود اجازه ی این ما را میداد....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
پیامبر اسلام اگه بود دست تک تک این اشرار از مچ قطع شده بود و نیاز به این بازیهای شرور گردانی نبود!!!
پیامبر اسلام اگه بود مختلسین و مفسدین درجا گردنشون زده میشد نه اینکه بتونن از داخل زندان فرار کنن کانادا!!
کجا ما کشور مسلمانی هستیم که احکام اسلام رو دلبخواهی اجرا میکنیم؟؟ اصلا هم مسلمان نیستیم!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
سلام علیکم
تقبل الله
اعظم الله اجورکم بمصاب الحسین.ع.
یکبار با قمه روی گلویت بنشینند و گوشیت را ببرند نظرت برمی گردد
وضع اقتصادی و فرهنگی رو درست کنید مشکلات حل میشه
بر اساس کدام قانون پلیس اینگون رفتار کرده خواهشمند اون قانون را بیان کنید
این گردن کلفت ها و ارذل را باید به همان قمه های خودشان گردن یا دست بزنند تا عبرت شود برای بقیه شان.
دو واقعیت رو کنار هم ببینیم:

1. اکثر اراذل و اوباش اصلاح پذیر نیستن، حتی اگه چند بار و چند سال زندان برن.

2. همه ارازل و اوباش از بی آبرویی ترسی ندارن.

نتیجه اینکه گرداندن اینها در شهر، باعث بی آبرویی شان نمیشه، چون آبرو ندارن، از طرفی زندان رفتن نیز چاره کار نیست، چون در زندان باند تشکیل میدن و با آخرین شیوه های خفت گیری آشنا میشن.

پس، راه حل چیه؟ یک قانون که پس از 2 مرتبه زورگیری، بار سوم توسط مدعی العموم به جرم تهدید علیه امنیت مردم، به چوبه دار سپرده بشن. ما در سوئیس زندگی نمیکنیم، جامعه باید بر اساس شرایط خودش قانون مختص به خود داشته باشه.
پوست این اراذل و اوباش را کند نویسنده هم بی این روشنفکرانه به درد عمش میخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
اگر واقعا کنده میشد که داداش از فردا حتی یک اراذل و اوباش هم تو خیابون نبود. پس اینکارها جواب نمیده برادر
باید یک زمین بزرگ در نظر گرفته شود و این افراد با پابند و مگهبان مجبور به کندن زمین و درختکاری شوند
چند ماه که با بیل و کلنگ کار کنند هم به جامعه سود می رسانند و هم نتیجه دسترنج حود را می خورند هم با زندان رفتن سربار بیت المال نیستند
این افراد در عمر خود کار نکرده اند و اصلا کار کردن بلد نیستند و فقط استفاده از دسترنج دیگران را یاد گرفته اند
ایجاد رعب وحشت حکمش اعدام است
قانون برای حفظ نظم و کرامت انسانیه.نه از نظر قانونی نه از نظر شرعی و انسانی این کار درست نیست.پلیس باید مظهر قانون باشه. اگه قرار باشه مثل مافیای سیسل از همون روش برای مقابله به مثل استفاده کنی چه فرقی بین اوباش و مجریه قانونه. محری قانون باید مسلط به رفتارش باشه. تا زمانی که طرف مقابل در حال جنگ و باهاش بجنگ به محض اسارت با موازین اخلاقی مجرم رو به دست قانون بگذاره. نه اینکه به انتقام شخصی برسه
با سلام این کارها احمقانه است بجای این اعمال که جز ضرر برای جامعه و کشور ندارد این موجودات را بازداشت و برای 50 سال به اردوگاههای کار اجباری ارسال کنند این کار نه بدی های آزاد شدن و شرارت این موجودات را دارد و از طرف دیگر با حذف فیزیکی این موجودات یک پیام محکم به دیگر ارازل داده می شود که با شرارت از جامعه حذف می شوند برای همیشه این حیوانات با دوتا پس گردنی ادب نمی شوند چون با دزدی و خباثت و کشتن دیگران امرار معاش می کنند پس بهترین تنبیه برای این جانوران کار بی وقفه و سنگین می باشد اگر هم تا 50 سال دیگر هم زنده بمانند که بعید است لاشه بی ارزش آنان بیرون می آید که باز هم عبرت حیوانات دیگر خواهد بود
شاید و شاید این طرح در صورتی موفق بود که افراد پلیس نقاب نمیزدند! نقاب افراد پلیس روی وانت نشون میده که آنها هم مث مردم از نوچه های اراذل میترسند، یعنی این نوع برخورد تاثیری ندارد. فقط از بین بردن فقر و بیکاری همراه با آموزش و تحصیل همگانی و رفاه عمومی موثر است
امان از شماهایی که همش میخواین ادای روشنفکری دربیارین! چرامحاکمه تشدن حالا پلیس یه ضربه بهشون میزنه؟! باباست بردارید. همین حرفها باعث پر رو شدن اینها شده. مگر محاکمه بشن چکارشون میکنن؟! دو روز بعد آزادند. البته تو شهرچرخوندن اینها فقط باعث قدرت نماییشون میشه و متنبه نمیشن. باید سریع اعدامشون کنند یا حداقل دستشونو قطع کنند که کسی جرات چنین کارهایی تداشته باشه.افرادیکه تحت تاثیر شبکه ها با مجازات سنگین مخالفن لطفا وقتی کسی باقمه مزاحم خودشوت یا زن و بچشون شد نظر بدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
اتفاقا روشنفکرها باید نظر بدن نه متحجران. این کارها هیچ فایده ای نداره و فقط موجب گسترش بی قانونی و ظلم در جامعه میشه
دولت باید مشکل اقتصادی رو حل کنه مشکل بیکاری و تورم و اشتغال و ... رو حل کنه ببینین چقدر آمار جرم و جنایت و طلاق و دزدی و اختلاص و ... کم میشه. این هنر نیست که تورم و بیکاری در حد اعلای خودش و انتظار داشته باشی ملت گرسنه بخوابن.
این روش باعث میشه بیشتر دچار عقده بشن و بعدا جرایم خطرناک تری انجام بدن، ببینید تا وقتی در بند پلیس باشن که خطری ندارن، و مثل موش میشن، مشکل وقتیه که از زندان آزاد میشن و دوباره بر میگردن به شغل قبلی خودشون!!! کاری کنید که برای همیشه بازنشسته بشن از شغل اراذل و اوباشی.
...خودتونین. این کار هدف دیگری داشت. ماه دیگر آبان است و وضع اقتصاد خرابتر از پارسال.
اصل سی و نهم قانون اساسی
هتک حرمت و حیثیت کسی که به حکم قانون دستگیر، بازداشت، زندانی یا تبعید شده، به هر صورت که باشد ممنوع و موجب مجازات است.
پاسخ ها
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
داشتن سلاح سرد مثل قمه حتی بستن آن به کمر جرمه. دیگه هر بچه ای اینو میدونه. نیاز به محاکمه نیست. اینا میخان بگین ما از هیچی نمیترسیم ولی باید طوری باهاشون رفتار شه مث ... بترسن.
بالاخره قطعا مادرزاد اینجوری نبودن. ولی برای داشتن جامعه ای آروم این کارها لازمه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
آیا با مسئولین اختلاسگر هم همین کارها را می کنند؟
چهل سال است که بودجه های کلان فرهنگی در این کشور هزینه شده و این جور افراد هم نتیجه این جور فرهنگ سازی هاست.تمامی این افراد ماحصل فرهنگ سازیهای آقایان هستند که بودجه فرهنگی می گرفتند و با آن برای خودشان ساخت و ساز راه می‌انداختند
خودتونو کشتید و یک مثنوی پنجاه من نوشتید تا دو خط آخر را جرات کنید بنویسید. آنقدر صغرا و کبرا چیدید و سعی کردید همه را از خود راضی کنید بعد با ترس و لرز یک خط نوشتید که «کاری نداریم که ممکن است نظرات شبکه های اجتماعی مردودذ باشد» ولی...
درگذشت استاد شجریان تسلیت باد
به نظرم عقده ی این افراد بیشتر میشود .
ما همگی عقده هایی داریم که بعضی آنهارا کنترل کرده و کنار گذاشتیم . بعضی در جاهای دیگر عقده هارا پاسخ میدهیم و بعضی مانند اوباش راه اوباش گری را پیش میگیرند .
متأسفانه بعضی از اوباش با پلیس رابطه خوبی دارند که به چشم دیدم . به نظر من برای مجازات و اصلاح این افراد ابتدا آنها را محاکمه کنید تا جرم و مجازاتشان برابر باشد و برای اقدام پیشگیرانه مسئله را به کار بلدش یعنی روانشناس بسپارید و از آنها کمک بخواهید تا بهترین راه را مقابلتان قرار دهند .
خواندن نظرات انسان رو به وحشت می اندازه. چرا خشونت اینقدر عادی شده؟ افرادی که رعایت قانون را لازم نمی دانند خودشان به اندازه همان مجرمان برای جامعه خطرناک اند
جالبه ما از خشونت پلیس آمریکا در مقابل مجرمان آمریکایی انتقاد می کنیم ولی در کشور خودمان رفتار غیر قانونی پلیس را تایید می کنیم! یعنی هیچ اصول اعتقادی نداریم!
همه‌چیز در این مملکت شرم آور شده!
اولا که باید از پلیس تشکر کرد برای دستگیری این اراذل و اوباش (هرچند شاید نهایت 50% این افراد شناسایی و دستگیر بشوند!). اما چرخاندن آنها و مخصوصا کتک زدن آنها بر روی وانت و جلوی چشم مردم اصلا جنبه قشنگی ندارد چراکه پلیس بعد از دستگیری حق کتک زدن ندارد! این افراد باید به قوه قضاییه معرفی شوند و در آنجا مجازات حبس خود را بکشند (که باید خیلی هم سنگین باشد). کتک زدن این افراد جلو چشم مردم و آن هم بعد از دستگیری و و بادستان بسته اصلا کار پسندیده و حتی اسلامی نیست.
نظر شخصي شما حجت نيست
خيلي هم كار خوبيه، چطور وقتي اون شرور شرارت ميكنه شما هيچي نمي گيد؟
چرا به عوارض و آثار کار خود در جامعه فکر نمیکنید چرا اندیشه بلند مدت ندارید چرا از تجربه کشورهای متمدن استفاده نمیکنید
اگر با امثال طبری و هدایتی و دوستان هم اینجوری برخورد بشه بد نیست. وگرنه چهار تا لات و دله دزد و که از سر بیکاری و فلاکت اقتصادی به تباهی کشیده شدن رو بیاری تو خیابون بگردونی
بنام خدا
بنظر بنده ازانجایکه این افراد عمری دل مردم را خون کردنند و روزگارشان رو سیاه .باید بخوی تنبیه کردنند که دیگ ر اصلا امکان ارتکاب این جرائم برای شان وجود نداشته باشد مثل تخریب یک نطقهای از مغرزنگزدهشان بطوریکه دیگه تا اخرعمرشان مضحکه مردم کردنند
این روشها نه قانونی است و نه شرعی تنها راه ان تغییر قوانین جرم به نحوی که افراد شرور برای کار در کویر و بیابان برای جاده سازی و معدن کاری فرستاده شوند تا هم تنبیه شوند و هم خرجی برای بیت المال نداشته با
تنها راه زدن شلاق در ملا عام در همان محل اوباشگری است. کیست گه مثل امام علی بدون ترس و حرف مردم شرع را اجرا کند؟
بهترین روش برخورد با این افراد همان گونه که استاد اعظم جناب علم الهدی فرموندند، کار فرهنگی روی آن‌ها و تبدیل کردن آن‌ها به نیروی بسیج!!!!!!!!
پاسخ ها
نادر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
آخه چرا ادامه پیام من را سانسور کردی ؟؟!! من که اون رو نگفتم اوشون گفته ، یعنی فرمایش علم الهدی هم باید سانسور بشه؟؟!!
مفسدان بزرگ اقتصادی در عافیتند و آفتابه دزدان در خیابان گرداده میشند
پلیس هر وقت با 110 تماس میگیریند مردم و شکایتی دارند رسیدگی کنند.... نه اینکه بعد از گذشت زمان موثر و اختتام کلیه امور بیایند و هیچ مسئولیتی هم در اکثر مواقع بر عهده نگیرند.....!
والله این تنبیه که نیست هیچ باعث ارضای روح عربده کشان و اوباشان هم می شود فکر نمی کنم احدی از مردم دوست داشته باشه لولو خورخوره نشانش بدهند .
به نظر من بهترین کار برای این افراد که تجربه ثابت کرده به هیچ وجه مگر نادر، اصلاح شدنی نیستند اینه که بشه شرایطی و قانونی برای مجرمین جرم های خشن و جرم هایی که از بی مسئولیتی نشئت می گیرند بوجود آورد که به کار اجباری در زندان یا بیرون زندان (بدون مزد،که هوس برگشتن به زندان نکنند و بفهمند که حاصل زحمت انسان بسیار ارزشمند است) مشغول شوند و قوانینی با زیر ساخت درست بوجود بیاید که اینها راهی برای فرار از کار یا تغییر هویت پیدا نکنند. کار و تحمل و شناخت رنج کار، برای چنین افرادی بهترین نوع آموزش خواهد بود. ضمن اینکه شاید، شاید به راه منطقی و عقلانی برگردند. و رسیدن به چنین چیزی مردم هم باید این قانون را درک کنند و برای افراد خطرناک دلسوزی بیجا نکنند.
به نظر من بهترین کار برای این افراد که تجربه ثابت کرده به هیچ وجه مگر نادر، اصلاح شدنی نیستند اینه که بشه شرایطی و قانونی برای مجرمین جرم های خشن و جرم هایی که از بی مسئولیتی نشئت می گیرند بوجود آورد که به کار اجباری در زندان یا بیرون زندان (بدون مزد،که هوس برگشتن به زندان نکنند و بفهمند که حاصل زحمت انسان بسیار ارزشمند است) مشغول شوند و قوانینی با زیر ساخت درست بوجود بیاید که اینها راهی برای فرار از کار یا تغییر هویت پیدا نکنند. کار و تحمل و شناخت رنج کار، برای چنین افرادی بهترین نوع آموزش خواهد بود. ضمن اینکه شاید، شاید به راه منطقی و عقلانی برگردند. برای رسیدن به چنین چیزی مردم هم باید این قانون را درک کنند و برای افراد خطرناک دلسوزی بیجا نکنند.
ضمن تشکر از پرسنل زحمتکش نیروی انتظامی، کاش مسئولین این نیرو با کار کنان خاطی خودش هم همین کار رو می کرد، تا رضایت مردم بیشتر می شد و کسی به خودش جرات تعدی به به حقوق دیگران را نمی داد.
برخورد ضربتی و زندان کافی نیست، کارهای اجباری عام المنفعه و شرکت اجباری در کلاسهای روانشناسی گروهی بمدت ۱۰ سال لازم است.
اصلا به منشا اراذل و اوباش شدن اینان توجه نمی شود.اینها فرزندان سرخورده این مملکتند که چون جایگاهی در مملکت نداشته اند به سمت اوباشگری کشیده شده اند . اینان خود تحقیر شدگان دیروز همین جامعه هستند که امروز انتقام تحقیر شدنشان را می گیرند . بهتر است با دید انسان شناسانه به موضوع نگریسته شود نه با دید مجرمیت محض.بهتر نیست به جای این رفتار نیروی انتظامی تیم های روانکاوی و روانپزشکی برای بهبود رفتار این افراد در نیروهای انتظامی به کار گیرد. چقدر این رفتار نیروی انتظامی حس تنفر را در بیننده ایجاد می کند.
همه اراذل سابقه چندین بار زندان رفتن را دارن پس مشکل از پلیس نیست قوه قضائیه باید قویتر عمل کند ؟؟؟؟
جوانانی که اگرمسیرجامعه درست بودبایستی هرکدامشان به شغلی آبرومندودرراستای خوشبختی خودوخانواده هایشان مشغول بودندواقعاحیف ‌وافسوس!
انسانم آرزوست
اينها با اين سن و سال مشكل روان دارند ، جدي ميگم ، بايد شوك با دستگاه به مغرشون بدن هفته اي يك بار چه ازاد چه زنداني تا خوب خوب بشن، باور ..كن..!
چرا توان برخورد با بدحجاب را دارند اگر پلیس دراینگونه موارد انفعالی برخورد کند که میکند باعث رعب وحشت مردم از انتقام اراذل خواهد شد
تو آمریکای متمدن پلیس یک ثانیه هم شک نمی کنه ! اگه حدس بزنه خطرناکی، بدون هیچ ترسی ، ماشه سریع می کشه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل