بازدید 6641

زمان اعلام نتایج نهایی کارشناسی ارشد

کد خبر: ۱۰۰۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 07 October 2020

سخنگوی سازمان سنجش گفت: نتایج نهایی کارشناسی ارشد ۹۹ هفته آخر مهرماه اعلام می‌شود.

به گزارش میزان، فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش در گفت‌و‌گو با میزان در خصوص زمان نتایج نهایی کارشناسی ارشد گفت: نتایج نهایی کارشناسی ارشد ۹۹ هفته آخر مهرماه اعلام می‌شود.

کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ امسال در شرایط خاص بحران کرونا و در حالی که پنج ماه از نخستین زمان اعلام شده برای برگزاری آن توسط سازمان سنجش آموزش کشور گذشت، این کنکور قرار بود در روز‌های ۲۸ و ۲۹ فروردین ماه برگزار شود که با مسایلی برای تعویق یا تاخیر مواجه شد که در تاریخ ۱۶ و ۱۷ مرداد با رعایت پرتوکل‌های بهداشتی برگزار شد.

کل آمار داوطلبان ثبت نام کننده در آزمون کارشناسی ارشد با احتساب داوطلبان متقاضی در رشته‌های امتحانی دوم یا شناور ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر و آمار داوطلبان بدون احتساب رشته‌های شناور، ۶۴۷ هزار و ۵۵۴ نفر است.
مجموع شرکت کنندگان در این آزمون ۶۴۷ هزار و ۵۵۴ نفر (بدون احتساب رشته‌های شناور) است که ۳۲۴ هزار و ۱۲۶ نفر از آنان را زنان و ۳۲۳ هزار و ۴۲۸ نفر را مردان تشکیل می‌دهند؛ در واقع ترکیب جنسیتی کنکور کارشناسی ارشد حدود ۵۰-۵۰ است.

ترکیب جنسیتی داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد با احتساب متقاضیان رشته‌های شناور، شامل ۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر مرد می‌شود.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار