بازدید 5150

۱۰ درصد مردم جهان به کرونا مبتلا شده اند

رئیس بخش فوریتهای پزشکی سازمان بهداشت جهانی فاش کرد که «دقیق ترین برآوردها» این نهاد بین المللی نشان می دهد که در سرتاسر جهان از هر ده نفر، دست کم یک نفر به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده است.
کد خبر: ۱۰۰۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۷:۲۱ 06 October 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، دکتر «مایکل رایان» رئیس بخش فوریت‌های پزشکی در سازمان بهداشت جهانی روز دوشنبه به صراحت اعلام کرد که طبق دقیق‌ترین برآوردهای این نهاد بین المللی، این احتمال وجود دارد که در جهان از هر ده نفر دست کم یک نفر به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده است.

بنا به گفته دکتر رایان، این رقم برآورد شده بیش از ۲۰ برابر موارد ابتلای تأیید شده در سرتاسر جهان است.

دکتر رایان که در نشستی با حضور ۳۴ عضو هیأت مدیره سازمان بهداشت جهانی اظهار داشت که ارقام مبتلایان در مناطق شهری و روستایی متفاوت است. با این حال، نرخ بالای ابتلاء به این بیماری نشان می‌دهد که «اکثریت قابل توجهی از مردم جهان همچنان در معرض خطر هستند».

وی همچنین هشدار داد که روند تغییر و تحول این بیماری همه گیر ادامه می‌یابد و اینکه ابزارهای لازم برای جلوگیری از سرایت این بیماری و نجات جان افراد موجود و در دسترس است. این مقام سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد که «از بسیاری از مرگ‌ها پیشگیری شده و جان‌های بسیاری نجات یافته اند».

دکتر رایان همچنین خاطرنشان کرد که جنوب شرقی آسیا، اروپا و شرق مدیترانه شاهد افزایش موارد ابتلاء به کووید -۱۹ هستند؛ در حالی که در آفریقا و غرب اقیانوس اطلس وضعیت «به مراتب بهتر است». در کل، جهان «در حال حرکت به سمت دوران دشواری» است.

این مقام سازمان بهداشت جهانی در ادامه می‌افزاید: «شیوع این بیماری همچنان ادامه می‌یابد. ابتلاء به این بیماری در بسیاری از نقاط جهان رو به افزایش است. دقیق‌ترین برآوردهای کنونی ما نشان می‌دهد که حدود ۱۰ درصد از جمعیت جهان ممکن است به این ویروس مبتلا شده باشند».

از سوی دیگر، دکتر «مارگارت هریس» سخنگوی سازمان بهداشت جهانی می‌گوید که این برآورد بر مبنای میانگین‌های بدست آمده از مطالعات آنتی بادی انجام شده در سرتاسر جهان صورت گرفته است. وی همچنین تأکید کرد که ویروس کووید -۱۹ از این «فرصت» برخوردار است تا در صورت عدم اقدام به موقع برای پیشگیری از آن، به شیوع خود ادامه دهد.

این در حالی است که همزمان با ایراد این اظهارنظرها از سوی دکتر رایان، «تدروس آدهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی با لحنی مثبت ادعا کرد که با یک رهبری قدرتمند، این ویروس را می‌توان به طرز مؤثری مهار کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس