بازدید 7564
۱

واکنش تند الازهر مصر به اظهارات ضد اسلامی ماکرون

مرکز تحقیقات اسلامی الازهر مصر در بیانیه‌ای اتهامات بی اساس و اظهارات خصمانه رئیس جمهور فرانسه ضد اسلام را محکوم کرد.
کد خبر: ۱۰۰۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ 04 October 2020

به گزارش تابناک به نقل از فلسطین الیوم مرکز مطالعات اسلامی الازهر اظهارات اخیر «امانوئل ماکرون» رئیس جمهوری فرانسه را که گفته بود فرانسه برای مبارزه با آنچه که «جدایی طلبی اسلامی» توصیف می‌کند وارد عمل خواهد شد٬ محکوم کرد.

این مرکز با تاکید بر رد قاطع این اظهارات اعلام کرد که سخنان ماکرون همه تلاش‌های مشترک نمادها و رهبران دینی برای از بین بردن تبعیض علیه دین‌ها را نابود کرده و احساسات بیش از 2 میلیارد مسلمان را جریحه‌دار کرده است.

مرکز تحقیقات اسلامی الازهر تاکید کرد که برخی اصرار دارند تا برچسب‌های ساختگی و واهی همچون واگرایی و انزواطلبی به اسلام و دیگر ادیان بزنند. واقعیت این است که چنین افرادی حقیقت ادیان را که دعوت به نزدیکی و هم‌گرایی میان انسان‌ها و آبادکردن زمین است با کسانی که از متن ادیان به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف پوچ خود سوءاستفاده می‌کنند درهم می‌آمیزند.

الازهر از کسانی که این اظهارات ضد دینی را تایید می‌کنند خواست تا رفتارهای خصمانه خود ضد ادیان را کنار بگذارند؛ زیرا این امر راه را برای هرگونه گفتگو می‌بندد و سبب می شود تا تلاش برای رسیدن به جهانی آمیخته با صلح و مسالمت و به دور از سرکوبگری و تبعیض نابود شود.

در همین راستا رئیس اتحادیه جهانی علمای اسلام در واکنش به اظهارات ضد اسلامی امانوئل ماکرون تأکید کرد: آقای رئیس‌جمهور نگران دین ما نباش زیرا این دین هیچ‌گاه به قدرتی تکیه نکرده و شمشیری علیه کسی که با آن مخالفت کرده برنکشیده تا این‌گونه پرچم خود را [درجایی] تحمیل کند.

رئیس‌جمهور فرانسه در توجیه لایحه‌ای ضد اسلامی ادعا کرده بود که اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد. این مسئله را فقط در کشور خودمان شاهد نیستیم. ماکرون مدعی شده بود که هدف از اجرای این لایحه پس از تصویب، رویارویی با مشکل افزایش افراط‌گرایی اسلامی در فرانسه و تقویت «توانایی ما در زندگی در کنار یکدیگر» خواهد بود.

منبع: تسنیم
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
درود بر الازهر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی