بازدید 2948

عربستان مالیات جدیدی بر املاک وضع کرد

معاملات املاک در عربستان از امروز از مالیات بر ارزش افزوده معاف شد اما یک مالیات جدید 5 درصدی بر نقل و انتقالات املاک اعمال شد.
کد خبر: ۱۰۰۶۵۱۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۴ 03 October 2020

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پادشاه عربستان امروز طی حکمی، معاملات املاک را از مالیات بر ارزش افزوده معاف کرد اما یک مالیات جدید 5 درصدی بر نقل و انتقالات اعمال کرد.

اقدام در راستای کمک به اقتصاد آسیب دیده عربستان بر سر کاهش قیمت نفت ناشی از شیوع کرونا صورت گرفته است.

وزیر دارایی این کشور در توئیتر نوشت هدف از صدور این فرمان حمایت از شهروندان عربستانی برای خرید خانه است.

بزرگ ترین صادرکننده نفت در جهان با رکود عمیقی دست و پنجه نرم می کند به طوریکه اقتصاد این کشور در سه ماهه دوم 7 درصد کوچک شده و نرخ بیکاری به رکورد 15.4 درصد رسیده است.

دولت این کشور در ماه جولای، مالیات بر ارزش افزوده را 3 برابر کرد و به 15 درصد رساند تا درآمدهای غیر نفتی را رشد دهد اما این اقدام بیشتر تقاضای داخلی را محدود کرد.

بر اساس این دستور سلطنتی، دولت عربستان هزینه مالیات کسانی که برای نخستین بار خانه می خرند تا یک میلیون ریال (266 هزار و 616 دلار) به عهده می گیرد.

وزیر مسکن عربستان گفت این اقدام کمک خواهد کرد تا 70 درصد شهروندان این کشور که بیشتر جوان هستند تا سال 2030 خانه دار شوند.

عربستان در نظر دارد تا هزینه خود را در بودجه سال آینده تا 7.5 درصد کاهش دهد. بر اساس بیانیه اولیه بودجه این کشور، در بودجه 2020 یک کسری 12 درصدی و در سال بعد یک کسری 5.1 درصدی پیش بینی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی