بازدید 70317

یک مخاطب تابناک خطاب به خودروساز جاده مخصوص؛ ساندرو من کجاست؟

یکی از مخاطبان تابناک، در بهمن ماه سال ۱۳۹۶ در طرح پیش فروش خودروی ساندرو شرکت کرده است؛ اما با توجه به خروج گروه رنو از ایران بعد از اعلام تحریم ها، تعهدات در زمینه تحویل خودرو‌های گروه رنو با مشکلاتی مواجه شد. حالا پس از گذشت حدود دو سال، این مخاطب تابناک به ابهاماتی در زمینه تولید و فروش خودرو‌های گروه رنو توسط خودروسازی سایپا برخورده و این پرسش را مطرح می‌کند که خودروی ساندرو وی کجاست؟
کد خبر: ۱۰۰۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۷ 01 October 2020

در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ آمریکا از برجام خارج شد و رئیس جمهور این کشور وعده بازگشت تحریم‌ها در مدت ۹۰ روزه و ۱۸۰ روزه را داد؛ از جمله صنایعی که مورد تحریم قرار گرفت، صنعت خودروسازی ایران بود.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ در زمان خروج آمریکا از برجام، بسیاری از شرکت‌های خارجی در صنایع ایران از جمله صنعت خودروسازی در حال فعالیت بودند. بعد از تهدید شرکت‌های خارجی حاضر در ایران به تحریم، بسیاری از این شرکت‌ها از کشور خارج شدند؛ از جمله شرکت‌هایی که به دلیل تحریم‌ها ایران را ترک کرد، شرکت خودروسازی رنو بود که در خردادماه ۱۳۹۷ فعالیت‌های خود در ایران را متوقف کرد و از کشور خارج شد.

خروج شرکت رنو از ایران و تحریم صنعت خودروسازی ایران، سرآغاز مشکلات صنعت خودروسازی ایران و به تعویق افتادن تعهدات فروش بود.

یکی از مخاطبان تابناک که در طرح پیش فروش خودروی ساندرو اتومات در سوم بهمن ماه ۱۳۹۶ مشارکت و ثبت نام کرده بود، به تازگی با ابهاماتی در تحویل این نوع خودرو‌ها رو به رو شده است. وی با استفاده از آمار موجود در سایت کدال، مصاحبه مسئولین سایپا و پارس خودرو و همچنین نامه‌هایی که از سوی این خودروسازان منتشر شده، پرسش‌هایی را مطرح کرده است که مسئولین این خودروسازان بد نیست به آن‌ها پاسخی دهند. در ادامه به مرور این ماجرا و پرسشی که این فرد از مسئولین دارد، اشاره خواهیم کرد.

خودرو ساندرو من کجاست؟

در ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۷ بود که محمدعلی قادری معاون وقت بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا در پاسخ به این که این گروه خودروسازی چه تعداد تعهد برای تحویل خودرو خانواده رنو به مشتریان دارد گفت: ۴۸هزار تعهد داریم و باید ۴۸ هزار خودرو گروه رنو را به مشتریان تحویل دهیم.

بعد از آن که خودروسازان نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند، گویا طرح تبدیل را کلید زدند؛ به عنوان نمونه در ۲۳ اردیبهشت ماه ۹۹ طی چهارمین فراخوان سایپا برای تعیین تکلیف تعهدات معوق، شرکت خودروسازی سایپا پیشنهاد داد که خریداران ساندرو و ساندرو استپ، وی با گیربکس اتوماتیک به جای این خودروها، سه دستگاه کوییک. آر به قیمت تیرماه ۹۷ دریافت کنند. سایپا اعلام کرد که این پیشنهاد برای کسانی که ساندرو و ساندرو استپ، وی دنده‌ای ثبت نام کرده اند، دو دستگاه کوییک. آر با قیمت تیرماه ۹۷ است.

بعد از این فراخوان ها، مخاطب تابناک که در طرح پیش فروش خودرو ساندرو در سال ۹۶ شرکت کرده بود، مکاتبه‌ای را در تیرماه سال جاری با موضوع عدم تحویل خودروی ساندرو با وزارت صمت انجام می‌دهد. وزارت صمت در مرداد ماه ۹۹ در پاسخ به ایشان اعلام می‌دارد: با توجه به مسائل موجود و مشکلات ایجاد شده بابت تحریم‌های اعمال شده علیه صنعت خودروسازی کشور، تولید شرکت‌های خودروساز دچار اختلال و بعضا در مواردی منجر به توقف تولید شده است. از طرفی همان گونه که قبلا در نامه مورخ ۱۵ اردیبهشت ۹۸ اشاره شده، شرکت‌های خودروساز موظف شدند با ارائه پیشنهادهای جایگزین نسبت به اخذ رضایت مشتریان خود اقدام نمایند که در این خصوص عمده مشتریان در طرح های پیشنهادی شرکت و خودروهای خود را دریافت کرده اند.

مخاطب تابناک با عنوان اینکه در این جوابیه اعلام شده است که عمده مشتریان در طرح های پیشنهادی شرکت کرده اند، افزود: لفظ عمده زمانی به کار می‌رود که بیش از ۵۰ درصد در یک طرحی شرکت کرده باشند؛ بنابراین، می‌توان گفت که بیش از ۵۰ درصد کسانی که متقاضی خرید خودروی گروه رنو بودند، باید در طرح‌های تبدیل شرکت کرده باشند. ما فرض می‌کنیم ۶۵ درصد در این طرح تبدیل مشارکت کرده اند. وی ادامه داد: با توجه به اینکه میزان تعهد سایپا ۴۸ هزار خودرو گروه رنو بوده است، بنابراین حداقل ۳۱۲۰۰ نفر از کسانی که در پیش فروش خودرو‌های گروه رنو شرکت کرده بودند، حاضر شده اند در طرح تبدیل مشارکت کرده و خودرویی غیر از خودرو‌های گروه رنو تحویل بگیرند و از تعهدات کنار روند؛ بنابراین تعداد کسانی که در طرح تبدیل شرکت نکرده و خودروسازی سایپا به آن‌ها تعهد تحویل خودروی گروه رنو را دارد (۴۸ هزار تعهد منهای ۳۱۲۰۰ نفر که کنار رفتند)، ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر می‌باشند.

این مخاطب تابناک گفت: بررسی گزارش‌های منتشره گروه خودروسازی سایپا که بر روی سایت کدال قرار گرفته است، بیانگر آن است که این گروه خودروسازی، از آذرماه ۹۷ (بعد از مصاحبه محمدعلی قادری، معاون وقت بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا) تا مرداد ۹۹، ۱۷ هزار و ۹۰۶ دستگاه خودروی گروه رنو را به فروش رسانده است؛ بنابراین، با این آمار فروش و با توجه به اینکه کل تعهدات سایپا برای متقاضیان خودروسازی گروه رنو، ۱۶ هزار و ۸۰۰ نفر بوده است، بنابراین باید نه تنها کل تعهدات انجام شده باشد بلکه باید یک هزار و ۱۰۶ دستگاه خودروی گروه رنو هم اضافه بر تعهدات تولید شده باشد!

گروه خودروسازی سایپا، خودروی ساندرو من کجاست؟

گروه خودروسازی سایپا، خودروی ساندرو من کجاست؟

مخاطب تابناک اظهار داشت: حالا من پرسشم از گروه خودروسازی سایپا این است که با توجه به این محاسبات، چرا خودروی من هنوز تحویل داده نشده است؟ آیا آمارهای منتشر شده سایپا بر روی سایت کدال مبنی بر میزان تولید و فروش اشتباه است؟ آیا وزارت صمت در بیان تعداد کسانی که در طرح تبدیل مشارکت کرده اند (لفظ عمده مشتریان) اشتباه بوده است؟ آیا همه اطلاعات درست بوده و خودروهای گروه رنو به مشتریان تحویل داده نشده است و شرکت در بازار آزاد آن ها را فروخته است؟ به هر صورت اینها پرسش هایی است که باید پاسخ داده شود.

شایان ذکر است که تابناک حاضر است پاسخ گروه خودروسازی پارس خودرو و سایپا در این زمینه را منتشر نماید.  

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۱۲
عمو برو آسوده بخواب..... خودروساز در این مملکت خدایی میکنه.... میفهمی.... دیگه نبینم اعتراض بکنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
یه عده به اسم حمایت از تولید دارن مردم رو میکشن و پولشون رو میخورن
کلیپ شرایط فروش شورلت اومده بفرمایید نگاه کنید
مرگ بر آمریکا؟
خوابالو
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
دقیقا، توی این مملکت خودرو ساز نماینده مجلس و رئیس جمهور میسازه و معرفی میکنه نه خودرو!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
ساندرو شما در پاركينگ اداره تحويل پارس خودرو هست و با نرخ روز به مشتريان خاص بفروش مي رسد هر شخصي كه آشنا داشت و سفارش شده بود تحويل گرفت بقيه بدون هيچ عكس العملي منتظر فراخوان هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
بجای ال90ب ما یک دستگاه پراید دادند تازه گفتند اول تکمیل وجه کنید بعد یک ماه بعد تحویل بگیرید.چنان رونق اقتصادی ایجاد کرد ک درامد سرررررشااااار گیرمون اومد
ناشناس
| - |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
برو تو صف ، به رئیس جمهور بعدی رای بده. حتما مشکلت حل میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
خودرو 206 منم ایرانخودرو تحویل نمیداد رفتم تعزیرات یه شکایت تنظیم کردم و شکایتم رو مهر و امضا کردن که رسیدگی شود و گفتن ببر بده به سازمان صمت.رفتم تحویل اونجا دادم یکبارهم زنگ نزدن که چی شد خودرو رو تحویلت دادن یا ندادن،البته با وساطت رحمانی وزیر قبلی صمت که دستور داد خودروها به قیمت زمان ثبت نام تحویل بشه برای کسانی که تا ابان 97 ثبت نام کرده بودن بالاخره با قیمت قبلی تحویل گرفتم ولی خداییش خون دل خوردم.موعد تحویل ابان بود ولی اسفند تحویل دادن.
باید اینجا برای گرفتن حقت شکایت کنی هر روز به صدا و سیما و رسانه ها نامه بنویسی پیامک بزنی به خودرو ساز هر روز تلفن کنی به نمایندگی به خود کارخونه و به مدیر فروش و...تا به حقت برسی.همه جای ادارات و شرکتهامون همینه.من خیلی واقعا دوندگی کردم و به همه جا نامه نوشتم و زنگ زدم و پیگیری کردم تا خودرو رو تحویل دادن
تابی جان خدا پدر تو و اون مخاطب را بیامرزد. دو تا از اون 16 هزار نفر من و برادرم هستیم. دیگه طرح تعویض هم ندارند. اصلا از این کوزه آب هم نمی خورند. تو رو خدا پیگیری کنید.
احتمالا کسری بودجه دولت از محل اصافه قیمت ۸۰ درصدی خودرو تامین میشود
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
پس بورس چیکارس
دمت گرم ... اگه همه مردم مثل شما پاکار و دقیق بودند اوضاعمون بهتر از این بود. درود بر شرفت.
سلام من استپ وی تحویل مهر ۹۷ هستم ولی متاسفانه هیچ خبری نیست
پاسخ ها
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
پاسخ رئیس دولت آدرس اشتباهی ندین برو لعن و نفرین به کاخ سفید کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
دیروز خبری بود باین عنوان : خودروسازان زیان انباشته 27 هزار میلیاردی دارند . یعنی تو این شرایط که دولت نمی تواند به هر قیمتی از خودروساز حمایت بکند ، اجازه داده که خودروسازان دست در جیب ملت بکنند . خودروسازان هم با این زیان انباشته و کاهش شدید تولید راهی بجز اعلام ورشکستگی ندارند . اگر اصل پولتان را بگیرید ، هنر کرده اید .
سایپا تو کل سال ها که این لنگن سازی داره لنگن با شماره های مختلف سره هم میکنه یبار کاری نکرده که مشتری راضی باشه . 3 ساله میخوان ی ماشین تحویل بدن . میگن تحریم شدیم مسئولین سایپا فکر میکنن همه مثل خودشون ... هستن هر آدمی 1 ماه هم تو ی کارخونه کار کرده باشه میدونه ی چیزی الان میخوای تولید کنی باید از چند ماه قبل درخواست قطعه بدی براش بعد تا تحریم شد اینا گفتن ماشین نداریم انگار بقالیه یهو جنسشون تموم شد . بعد طرح میدن میگن بیا پراید ببر یکی نیست به مسئولین ... بگه اگه من پراید میخواستم همون موقع میگرفتم .
نفرین 30000 هزار نفر با خانوادهاشون پشت مسئولین سایپایست .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
برادر من شما مثل اینکه هنوز آدرس جایی که باید لعن و نفرین کنی را متوجه نشدی. حرفهای رئیس جمهور رو لطفا دقیق تر گوش بدید تا مشکلاتتون حل بشه
سرزمین اسلام
سلام
قطعا خودرو ساز محصولات رو در بازار آزاد فروخته
سایپا و پارس خودرو ککشون هم نمیگزه
اصلا الزامی به پاسخگویی ندارن

...
یک مخاطب تابناک خطاب به دولت نان و پنیر من کجاست؟
توضیح
تابناک نسبت به انتشار درخواستای محرومین تعهدی ندارد
در این مملکت قانونمند باید از خیلی چیزها پرسید که کجا هستند
مردم را گرفتار کرده اند . تعدادی را نیز تحویل داده اند ولی شماره گذاری نمیکنند و در پارکینگ منازل خوابیده . کسی هم احساس مسئولیت نمیکند . خودروهای ساندرو ایی که پس از این همه شکایت و دردسر به مردم بیچاره داده اند را شماره گذاری نمیکنند بیش از دو ماه است.
برای شما را نیز تلویزیون نشان داد ظاهرا حدود ششصد عدد یا همچین چیزی در پارکینگ کمپانی نگه داشته اند و چون امکان شماره گذاری نیست. ظاهرا محیط زیست سهمی میخواهد.
دعای خیری پشت سرشان نیست البته.
پدر خانمم که یک اسپ وی گرفته ول پلاک نمیشود کرد!!! در این کرونا با تاکسی و آژانس جابجا میشود . و بسیار هم دعاگو و سلام رسان است البته.
سلام دوست عزیز بخاطر یورو پلاک نمیکنن
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
البته ناگفته نماند که ایشان از طریق محکمه و کلی دوندگی و شکایت و کشیدن نماینده خرساز به دادگاه توانسته این خودرو را بگیرد و دیشب با اتوبوس رفت گیلان . خوش و خرم
!!!!
لطفا نشر دهید . تعدادی استپ وی را هم که داده اند امکان شماره گذاری و پلاک کردن نیست و مردم را سرکار گذاشته و به سخره گرفته اند .
تابناک بیشتر رسانه ای کن این موضوع را . متشکر
متاسفانه ساندروی شما رو فروختن به دلال ،کاری میکنن که شما یک ماشین ساخت داخل برداری
منهم همینطور مشابه شماست وضعیتم و اعتراض دارم
الحق و الانصاف حرف حق رو زده شرکت سایپا و پارس خودرو بیشترین ظلم را به مشتریان رنو کرده اند و با این طرز مدیریت فقط آب به آسیاب دشمن ریخته اند از خشم این ملت بترسید و توبه کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
خخخخخخخ ... همین ملت خشمگین هنوز هم با شروع ثبت نام خودرو به نمایندگی ها و سایت ها هجوم می برند . هر دولت و کشوری با دیدن این خیل عظیم افراد حریص بفکر پیش فروش همه چیز حتی سنگ قبر هم میوفتد . در این مورد دولت و خودروساز یک کار نرمال انجام داده . مشکل از خود ماست .
چند نکته: اولا خودرو چه وطنی چه وارداتی دارای مافیایی است که هم از خودروساز هم از واردکننده هم وزارت صمت و هم بقیه جاها تشکیل شده! دوما 40 ساله که خودروسازها دارن خون این ملت رو میمکن! سوما خودروها وطنی از سال 96 به بعد به شدت کیفیتشون اومده پایین بخصوص خانواده رنو که خیلی شدیدتر بی کیفیت شده! چهارما اگر کسی مشکل مالی نداشته باشه خودرو وارداتی بخره بهتره!
خودروساز تو این کشور وزیر و وکیل تعیین میکند.کجای کاری؟
این خودروسازها هیچ گونه حدود اخلاقی را رعایت نمیکنند. من از مرکز پاسخگویی ایرانخودرو پرسیدم وقتی مدیرعامل میگوید به محض تکمیل وجه دو هفته ای خودرو را تحویل می دهیم چرا با گذشت بیش از دو هفته از تکمیل وجه خودرو را تحویل نمی دهید؟ طرف گفت حرف ملاک نیست! ملاک سند مکتوب است! گفتم یعنی حرف مدیرعامل جلو دوربین و این همه بینند باد هواست؟ گفت به من مربوط نیست که چی گفته! ببینید چقدر اینها ضد مردم عمل میکنند.یعنی بر مردم تکلیف شرعی و اخلاقی است که در زمان مناسب از این خودروسازها انتقام سختی بگیرند. اینها در وضعیتی که مردم به شدت تحت فشارند به آنها خیانت کرده اند و فقط به فکر منافع عده ای معدود و مافیایی بوده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
مردم وقتی شب باز شدن سیستم پیش فروش تو صف می خوابند دیگه چه انتقامی. وقتی مردم دنبال این هستند که با دلالی این وسط سود کنند عملا در کارهای خودروسازان شریکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
اینهمه تلاش و خواهش کردند که خودرو تا اطلاع ثانوی نخرید تا حداقل ترین اعتراض را به اینها داشته باشید ، با یک طرح پیش فروش یا قرعه کشی مثل مور و ملخ به سایت خودروسازان هجوم بردید . من هم جای خودروساز باشم و حرص و ولع خریداران را ببینم حتما جواب نخواهم داد .
سایپا حتی خودروهای کسانی که تبدیل کرده اند را نیز تحویل نداده است. متاسفانه از حمایت تام و کامل وزارت صمت برخوردارند واصلا دغدغه انها تحویل خودروهای معوق نیست. وگرنه می‌توانند خودروی همطراز دیگری همانند برلیانس اتومات، شاهین اتومات و مواردی از این قبیل را تحویل دهند.
البته شنیده ام که حدود 3000 ساندرو تولید کرده اند ولی بدلیل اینکه یورو 5 ندارند شماره گذاری نشده اند. جالب است هیچکس هم بفکر حل مشکل نیست نه ریس جمهور نه وزارت صنعت نه پلیس راهوار نه قوه قضاییه و نه خودروساز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
وقتی یک خودروی بی کیفیت داخلی را به قیمت یک خودرو متوسط خارجی پیش خرید میکنند و تعهد دوساله خودروساز را در چند دقیقه تمام میکنند ، من حق را به خودروساز میدهم که هر نوع تصمیم و کاری که دوست دارد انجام بدهد . خود کرده را تقدیر نیست .
این قصه سر درازداره عزیزم بگو کجاست این همه درآمد کشور که توی بدبختی غرق شدیم نفت نمیفروشن معادن کشف طلا عوارض بخوام بگم مثل قرآن مجید دریا خشک میشه جنگل تموم
تشکر از تابناک بابت پیگیری موضوع
خودرو ساز های ایرانی به پشتوانه افراد پر نفوذ که اسم خودشون را رجل سیاسی گذاشته اند و در شبکه های عنکبوتی فساد ، به هم تنیده شده اند ، به مافیایی بزرگ تبدیل شده و هر کاری که دوست داشته باشند انجام می دهند .
دوست عزیز ، خودرو شما خیلی وقته که خورده شده و رفته پی کارش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
نود درصد باعث و بانی این اتفاق خریداران حریص هستند که حتی نتوانستند یک ماه خرید خودرو را تحریم کنند . تو اخبار گفته شده که خودروسازان 27 هزار میلیارد زیان انباشته دارند . یعنی این 27 هزار میلیارد پولی هست که از بابت پیش فروش خودرو از افراد حریص و سودجو گرفته اند و در حال حاضر قادر به تامین آنهم نیستند .با این وجود اگر فردا طرح پیش فروشی اعلام بشود باز هم همین ملت همیشه در صحنه به سایت خودروسازان هجوم خواهند برد .
اگر دنبال حق و حقوقتی،تو ایران دنبالش نباش.
کوئیک R نوشتم سال گذشته ۶۷میلیون بود الان سایپا ۹۸ میلیون میفروشه قرار بود بعد از یکسال در آخر شهریور تحویل بدهند ولی هنوز در مهر ماه هستیم دعوت نامه تکمیل وجه نیومده تابناک کجا شکایت کنم کی جواب میده منه بازنشسته از کجا بیارم به دادم برسید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
این دور باطل از سال 94 شروع شده بود . با دیدن وضعیت پیش فروش و تحویل رفتید و باز هم ثبت نام کردید ؟ خودکرده را تقدیر نیست .
به اونایی که دادن هم پلاک ندادن!
سلام بنده هم در اسفند 96 ساندرو اتومات ثبت نام کروم وهنوز نگرفتم ابن دوست عزی وباریک بین یک چیز را در نظر نگرفته وآن ماشین های داده شده به عوامل دولتی ونمایندگان عزیز ونور چشمی هاست به همین خاطر سایپا کم آوروه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
اگر تا 6 ماه آینده خودروسازان اعلام ورشکستگی یا ادغام نکنند . مطمئن باشید تا 3 سال آینده هم خبری از تحویل خودرو نخواهد بود . در صورت تعطیلی هم احتمالا وجوه ریافت شده مثل صندوق های سرمایه گذاری بصورت قطره ای عودت داده خواهد شد .
باسلام من هم خودرو ساندرو ثبت نام کردم و هنوز ندادن .نمیدونم اینا با چه رویی دارن حرف میزنن مطمئنا خودرو های ما رو در بازار آزاد فروختن. ولی جوابگوی ما نیستن .من میخوام کوئیک چکار کنم ساندرومو میخوام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
یه نفر هم شاسی بلند میخواست و بهش ندادن . روحانی که میگه تولید ما برخلاف دنیا بیشتر هم شده !!!!
با سلام و احترام؛
این موضوع برای بنده هم که اسفند ۹۶ در طرح پیش فروش ساندرو اتومات شرکت کردم جای سوال بوده و چندین بار در گفتگوی تلفنی با نمایندگی سایپا این موضوع را طرح کردم (البته نه به این دقت که این مخاطب نکته سنج تبیین کرده) اما آنچه البته به جای نرسد فریاد است ...
سوال من نیز این است: اگر واقعا شرکت پارس خودرو به دلیل رفتن شرکت رنو از ایران، تولید ساندرو ندارد این همه ساندروی صفرکیلومتر در نمایشگاه های اتوموبیل و کوچه و خیابان در کجا تولید و عرضه می شود!!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
مشکل زمانی شروع شد که یک نفر طرح پیش فروش خودرو را در کشور راه انداخت . در اصل خودروهای تولیدی بصورت آزاد فروخته میشد ولی با پول عده ای حریص و سودجو که با وعده 10 درصد زیر قیمت بازار هم گول خوردند . در این وسط خودروساز فقط ماشین آلات و انبار و کارگرش را تامین کرد و با پول امثال شما کار کرد و سود برد . معلوم بود که نتیجه این طرح غلط با ریخت و پاش های خودروسازان همین سرانجام را خواهد داشت . خود کرده را تدبیر نیست .
با سلام
این اتفاق سالها است در همه عرصه ها دارد رخ میدهد چرا خودروسازی رخ ندهد از پیش‌فروش مسکن گرفته تا سهام پدیده و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
از صدقه سر عده ای طماع و حریص که حاضرند بخاطر چندرغاز سود روی سرمایه شان هم شرط بندی کنند . هر کجای دنیا بود همین نتیجه را می داد .
سلام
من هم یکی دیگر از افرادی هستک که متاسفانه سال 96 ساندرو ثبت نام کردم و منتظرم تا سایپا خودروهایی که با پول ما ساخته رو تحویل بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
پول شما رو خورده و پول افراد ثبت نام کننده بعد از شما رو هم . حالا به هر دری میزنند تا مجوز پیش فروش مجدد یا آزاد سازی کامل قیمت گذاری رو بگیرند . تعهدات انباشته اینها بنابه گفته خودشان 27 هزار میلیارد هست و صندوقشان خالی خالی .
خودروساز =كلاهبردار
سال ۹۷ بمناسبت دهه فجر تیبا ۲ ثبت نام کردم ... فقط وعده شنیدم و تا امروز بدون ماشین هستم ... مدیریت سایپا رو به خدا واگذار میکنم که اگر دستم به مسئولانش میرسید اونقدر رگ دارم که حقم رو از حلقومشون بیرون بکشم
از شما بهتران در بازار ازاد فروختن ، وشایدم تا الان احتکار شده برای سال بعد با قیمت ۱ میلیارد
تابناک به نظرت اگه یک ساندرو تصادف کنه، مخصوصا از پشت، چه چیزی ازش باقی خواهد ماند؟ من میتونستم ساندرو به قیمت 100 تومان از فامیلم بخرم، ولی نخریدم، بخاطر ایمنی ضعیف
به نظرم با طولانی کردن زمان قصد انصراف مشتریان را دارند. برای ثبت نام کنندگان مرداد ماه دعوت نامه آمده اما هنوز خودرویی تحویل نشده است. شرکت سایپا جوابگوی تعهدات نمی باشد. اینجانب شهریور 97 می بایست خودروی استپ وی تحویل می گرفتم اما هنوز خبری از خودرو نیست. جالب اینجاست که در برخی نمایندگی ها خودرو صفر استپ وی برای فروش گذاشته شده است
بنده سال 96 یک دستگاه پارس تندرو ثبت نام کرده م و 20 میلیون پول به حساب سایپا ریخته م( در اون تاریخ 44 تومن قیمت ماشین بود)، الان 3 سال نه خبری از ماشین است و تعیین تکلیف. اصلان افتخار نمی دند جواب بدند!

10ها بار به سازمان حمایت شکایت کردم، به خود سایپا شکایت کردم، به کمیسون اصل 90 نامه نوشتم، به وزارت صنایع، .... به همه جا، اقا دریغ از جواب!!!
کسی نیست در این مملکت صدای ما را بشنود. قراداد رسمی با خودروساز داریم، الان ما رو اصلا تحویل نمی گیره، خودرو که پیش کش!
تخم مرغ من کجاست
خودرو ساز ها در انجام تعهدات شان افتضاح کار کردن و به هیچ وجه پاسخگو در این زمینه نمی باشند و هیچ نهادی هم نتونسته برخورد کنه و این مشتری بی نوا است به جهت حمایت از تولید داره نابود میشه
تو چوب طمع خودت را خوردی اگر نقدی خریده بودی الان زیر پایت بود
برلیانس من کجاست؟
صنعتی که با رانت و انحصار و اختلاس سر پا باشه همون بهتر که اصلا نباشه...
یکی هم که به حق مطالبه گری میکنه به سخره گرفته میشه...
مگه امریکا میتونه غلطی بکنه؟؟
ببین حرف اضافه بزنی به جای سه تا کوئیک آر، سه تا فرغون دنده ای بیشتر بهت نمیرسه هان..... مثل یه پسر خوب و حرف گوش کن بگو ممنونم سایپا جون
باید تاسف خورد به حال کشوری که اجازه میده یه خودرو ساز این رفتار با مشتریانش بکن . من برای حمایت از تولید کشور در سال ۹۶ با حقوق کارمندی اقدام به ثبت نام خودرو از شرکت سایپا کردم متاسفانه بعد از گذشت حدود ۳ سال هنوز خودرو بنده را تحویل ندادن . در سالی که رهبر معظم آن را به عنوان سال جهش تولید معرفی کرده آیا پاسخ مردمی که برای حمایت از تولید اقدام به خرید خودرو از خودرو ساز داخلی میکنن این است . جناب آقای رئیسی لااقل به داد مردم بدبخت علی الخصوص مالباختگان سایپا برسید .
به هر صورت اینها پرسش هایی است که باید پاسخ داده شود........ دقیقا باید پاسخ داده شود و هرگز و هرگز و هرگز نباید کوتاه آمد

حالا بیان با یک توجیه و آمار و ارقام بیخود و بخوان ماست مالی کنن نمیشه ...

باید دقیقا بگویند موضوع چیست و مسئولین هم پیگیر شوند که موضوع چیست ... این قضیه شوخی بردار نیست ...

البته من فرض بر صحت ادعای مشتری گرفتم و اینگونه نوشتم وگرنه خدا میداند حقیقت چیست.... و اصلا قصد تهمت ندارم ولی باید حتما قضیه روشن شود ....
تنها راه حل پایان دادن به انحصار و مبارزه کمبود و گرانی خودرو، آزادسازی وادرات همه نوع خودرو با مالیات زیر ده درصد است، اعم نو و دست دوم.
خودرو سواری بویژه از نوع کالای مصرفی است،
با توجه فرسودگی ناوگان کشور، نیاز به وادرات میلیونها خودرو است، با توجه مشکل ارزی، میتواند با شرط عدم انتقال ارز، اجازه واردات خودرو به عموم داد و حتی اجازخه حق واردات خودرو بدون مالیات برای افراد فاقد خودروی، همه حق دارند خودرو وارد کنند و نه عده ای خاص که موجب رانت شود.
این بازه شرایط کرونا ورکود جهانی یک فرصت استثنایی برای تامین خودرو کشور است از طریق واردات.
احسنت به کسی که این نامه رو نوشته و همینطور کسی که منتشر کرده من خودم چند بار این محاسبات رو انجام دادم آخه چطور میگن تولید استپ وی و ساندرو قطع شده و شرکت میگه نداریم بعد مدل 99 اون وارد بازار شده تابناک ممنون که نظر و تحلیل این هموطن رو منتشر کردی امیدوارم همه اونهایی که ثبت نام کردن هر خودریی رو بتونن خودروشکونو بگیرن متضرر نشوند
بابا مردم روگذاشتید سرکار با خرج خودشون
شما فکر می کنید اونهایی که به طرح تبدیل راضی شدند کوییک و ساینا رو بشون تحویل دادند؟ من خودم ساندرو رو تبدیل کردم به ساینا بعد از هفت ماه تاخیر در تحویل اخرش حواله ش رو فرختم
شرکت سایپا ماشین تیبا دوگانه سوز من چی شده.
قرار بود فروردین ماه سال 1398ماشین به من تحویل بده اما هنوز تحویل نداد الان 18ماه دیرکرد داره شکایت هم کردم سازمان صنعت معدن وتجارت خبری نشد.
من یه کارگر ساده هستم خواستم یه ماشین بخرم که اسنپ کار کنم........ یا حسین
آنان که ورود خودرو به کشور را محدود و انحصاری کردن در واقع بزرگ ترین خیانت به مردم و صنعت خودرو مملکت انجام دادن.
طرح تبدیلهای ساندرو دنده‌ای، توش ۱۳۰ میلیون تومن نسبت به خودرو ثبت نامی ضرر میکنیم، اگه پارس خودرو و سایپا دنبال حل موضوع بودند برا تبدیل مناسب میذاشتن که مشتری ضرر نکنه، مثلا ۳تا کوییک برا ساندرو دنده و ۴تا کوییک برا ساندرو اتومات
اما طمعشون این اجازه رو بهشون نمی‌ده
اینکه ماشین خودمون هم تو بازار فروختن هم خود سایپا قبول داره
من در طرح تبديل شركت كردم ولي هنوز كوييك نگرفتم ولي تمام و كمال پول سه كوييك ازمون گرفتن!!! هنوز بعد از ٦ ماه هيچ ماشيني تحويل ندادن
کلیه آنهایی که نظرات وشکایات و پیشنهادات داده اند بروند کشکشان را بسایند.
وقتی پارس خودرو نزدیک به سی هزار معوقه ی ساندرو و برلیانس از سال نود و هفت داره چرا وزارت صنعت بهش اجازه ی پیش فروش میده
سلام-کسی می دونه اگر در این خصوص به دیوان عدالت اداری شکایت کنیم رسیدگی می کنند یا نه؟
بورسیه های وزارت علوم از این راه نتیجه گرفته اند.
اگه واردات خودرو خارجی ممنوع نبود کسی برای دنا شیشصد میلیون نمی‌داد میداد یه سانتافه وارداتی(خارج از نمایندگی) می گرفت اینقدر هم سایپا و ایران خودرو برا ما شاخ نمیشدن
تا حالا کدوم خودرو ساز به قول و وعده خودش عمل کرده که سایپا دومی باشه
واقعا قوه قضائیه باید الان به این مسائل ورود کنه حق مردم خیلی داره ضایع میشه
خیلی وقت ها مقصر خود ما هستیم چند سال قبل که مردم کمپین نخریدن خودرو را راه انداختن برای چند ماه تمام خودرو سازهای داخلی داشتن متنبه می شدند ولی با رانت دولتی وام چند هزار میلیاردی گرفته و مردم ساده رفتند خودرو خریدند بنده از کسایی بودم که خودرو ندارم ولی هیچ وقت دوست ندارم با خرید خودرو از خودرو ساز داخلی سود جو و بی کیفیت و بی تعهد باعث ظلم به مردم عزیز کشورم شوم
خدا رو شکر مسئولین کشور چشمشان را روی تمامی خلاف های خودرو سازها بسته اند به دلیل.........
تا وقتی واردات خودرو آزاد نشه و بدون گمرکی این وضع ادامه پیدا خواهد کرد هر روز جیب مردم با قیمت های نجومی و خودرو های بی مصرف خالی میکنن وای بحال این دولت و مملکت
ایرانخودرو به من بجای دانگ فنگ 207 اتوماتیک داد و به نفع من شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
اگر میدونست به نفعت میشه عمرا بهت 207 میداد
با سلام اینجانب درتاریخ۲۹ آذر۹۶ ساندرواستب وی ثبت نام کرده ام ولی تا کنون هیچ خبری نیست آیا واقعا به تحویل خودروی سایپا کسی نظارت دارد حتما بمنظور تنظیم بازار همه تولد را آزاد میفروشند؟
سلام
من ساندرو استپ وی اتوماتیک نوشتم ، اسفند 96 بود
تحویلش مهر 97 بود اگر اشتباه نکنم که انجام نشد ، یک ماه بعد رفتم از شرکت سایپا شکایت ثبت کردم چون بیست و خورده ای میلیون داده بودم ، دادیار گفت شکایتت حدود 700 هزار تومان هزینه داره ، پرداخت کردم.
چند بار هم دادگاه رفتیم که یه خانم وکیل از طرف شرکت اومده بودند.
بعد از چند بار رفت و آمد دیگه هر از گاهی زنگ میزدند از طرف نمایندگی که بیا سه تا پراید بگیر بجای اون ماشین (البته نه به قیمت قبل و نه به قیمت روز ، مابین بود چیزی که توضیح دادند) ، قبول نکردم
بعد از چند مدتی گفتند بیا سه تا محصول از خانواده سایپا بگیر که درحال تولید هست ، (پراید 11 ، تیبا صندوق دار ، پراید 131) که قبول نکردم
در نهایت بهمن 98 بود که زنگ زدند که بیا سراتو بگیر که البته باید 220 میلیون نقدی بدی ، قبول کردم الان سراتو رو دارم.
هرچند تمام گارانتی و کارت طلائی و هرچه که با خرید نقدی این ماشین نصیب می شد رو حذف کردند و انتخاب رنگ هم نداشتم ولی به هر بدبختی بود پول رو جور کردم و دادم خداروشکر الان پشیمان نیستم.
ولی این باعث شد هرگز به ثبت نام خودرو دیگه اعتماد نکنم ، این اولین بار بود که من ماشین نوشتم و البته آخرین بار
بازار آزاد فروخته شده
سلام.ای تابناک‌دات‌ای‌ارتورابه‌خداوبه‌اعتقادادتان‌پیگیرعدم‌
تحویل‌خودروساندرووهمچنین‌عدم‌شماره‌گذاری‌خودروهای
این‌مردم‌نجیب‌وخوب‌باشیدشمادست‌تان.به‌‌هیئت‌دولت
میرسداین‌خودروهامنتطریک‌دستوروبخشنامه‌ازطرف
دولت‌میباشندتاشماره‌گذاری‌شوندحق‌الناس‌است.
تابناک متشکرم که یکی از معدود رسانه هایی هستی که به موضوع تحویل ساندرو به مشتریان سایپا پرداخت کردی. من یکی از این مشتریان هستم که بعد از 2 سال تاخیر در اردیبهشت 99 کل پول را با سایپا تسویه کردم اما الان موضوع پلاک پیش اومده و به خاطر اختلافی که سایپا با محیط زیست داره، ماشین ها پلاک نمیشه و ساندرو ها رو تحویل مشتری ها نمیدن. متاسفانه هیچکس هم پاسخگو نیست . لطفا شما به عنوان یک رسانه مردمی بیشتر به این موضوع پرداخت کنید تا شاید مردم به حقوقشون ببرسن.
اشتباه میزنی داداش
هر گلایه و مطالباتی داری آدرسش کاخ سفید . واشنگتن دیسی
من هم ساندرو اتومانیک ثبت نام کرده ام و حاضر به پذیرش هیچ طرح تبدیلی هم نشده و نیستم و طبق قرارداد الحاقیه در سال 97 سایپا متعهد به تحویل خودرو پس از 9 ماه از تاریخ الحاقیه به قیمت قطعی مشخص شده بود که هنوز به تعهد قرارداد و الحاقیه عمل نکرده و متاسفانه هیچ نهادی هم برای نظارت بر این قراردادهای انجام نشده وجود ندارد گه به حقوق ما رسیدگی کند
باسلام خدمت دوستان عزیز تروخدا اینقد پیام نزارید چه فایده داره ما که مسئول نداریم اگر تا الان از صنعت خودرو سازی چین حمایت میکردیم الان باخودرو رولز رویس چینی زندگی وامرارو معاش میکردیم ما هنوز صنعت رنگرزی خودرو نداریم ...
منم فروردین ۹۷ ساندرو ثبت نام کردم هنوز هیچ خبری ازش نیست به هرجا که بگین شکایت کردم از اداره بازرگانی گرفته تا دبیرخانه قوه قضائیه خود شرکت سایپا دفتر رهبری تا الان هیچ خبری از ماشین نیست . ...
خودرو ساز رفتار مردم را می شناسد بازار را تشنه می کند تا اختلاف قیمت ایجاد شود بعد پیش فروش می کند تا دلالان ثبت نام کنند نتیجه قیمتهای نجومی دربازار جولان داده و تثبیت می شود جالب اینکه شورای رقابت مجوز افزایش
قیمت 30درصدی هر سه ماه را می دهد تازه الان هم پسوند پلاس حدود 100میلیون برای قیمت خودرو آب می خورد که مردم باید باید بدن وقتی که مردم پراید 8 میلیونی را با وام 40 میلیونی دولت خریدند تا پراید 40 میلیونی جا بیفتد الان نتیجه اش این می شود فقط باید مردم نخرند نخرید نخرید
بنده در اردیبهشت 96 ساندرو ثبت نام کردم هنوز از تحویل خبری نیست تمام ارگانهای نظارتی هم شکایت کردم ولی نتیجه ای نگرفتم تورا خدا پیگیر ی کنید ممنونم
فقط ساندرو که نیست برلیانس و آریو را هم تحویل ندادن
مگر ما چه گناهی کردیم که باید بجای یک خودرو اتومات سه عدد اسباب بازی بگیریم و برای سایپا بفروشیم. حقوق مارو پیگیری کنید. ما خسته نمیشیم
باسلام مدیریت محترم تابناک لطفا بجد پیگیری نمایید.ما نه عمر نوح و داریم نه صبر ایوب .چه گناهی کردیم که سه ساله پول دادیم باید این همه منتطر بمانیم.چون کسی نیست به حرف مردم گوش کنه شاید با پیگیری شما عزیزان نتیجه حاصل شود.درصورت امکان # ساندرو من کجاست ،راه اندازی کنید .بانشکر
واقعا متوجه نمیشم ، پارس خودرو از ماشینهای معوق هم میخواهد سود بگیره. طرح تبدیل میزاره بعد هر جوری حساب کنی کلی ارزون تر از قیمت بازار میشه ، بعدش میگه همین که هست نمیخواهی صبر کن. آخه بی انصافها اگه خودتون هم ثبت نام کرده بودید اینقدر صبر میکردید. آخه تاخیر ۱ ماه ۲ ماه نه ۳ سال که... خیلی بی انصافید!!!!
سلام
ای کاش این خبرگزاری پیگیر این گزارش و جواب شرکت سایپا باشه
سلام
اقا خواهشا خواهشا خواهشا لطفا پیگیر این تعهدات پارس و خودرو و سایپا باشین ۳ ساله پول دادم برای ساندروی اتومات که از پا درد خلاص بشم ولی ماشینی تحویل نگرفتم کجای دنیا اینجوریه اخه
...
درود بر شما ، هر چند وقت یک بار صدا و سیما از دپوی ساندرو رو نمایی می کند و گفته می شود بزودی به مشریان سه سال معطل شده داده خواهد شد . اما وقتی تماس می گیریم تنها جواب سایپا، ما هم نمی دانیم هست .
با درود
آبان ۹۷ باید تحویلمون میدادن و ندادن
حالا بازم برای چندمین بار طرح جایگزین اونم با برلیانس که خودشم‌ تولید نمیشه
یعنی چی واقعا ؟؟؟
چرا اینقدر اذیت میکنن
تورابخدا ساندرومارابدید ما ال نود مدل ۹۵رافروختم ۳۵تومن بجاش ساندروثبت نام کردم خودتون رامدیون خلق نکنید خدافقط متنگارهست الباقی رفتنی هستیم بابا لااقل اگرتبدیل میدهید مشابه بدین .
آذر 96 ساندرو استپ وی ثبت نام کرده و27 میلیون به‌حساب سایپا ریختم حالا پس گذشت 3 سال پیامک آمده، بیا برلیانس h220تبدیل کن. آخه بی انصاف استپ وی الان 530 میلیون وبرلیانس پیشنهادی شما 240 میلیون قیمت داره. چرا مشتری باید بخاطر سوء مدیریت مدیران سایپا وپارس خودرو اینقدرضرر کنه؟ من 6 ماه قبل از خروج شرکت رنو از ایران ماشین رو پیش خرید کردم چرا قطعات ماشین رو در این زمان از شرکت رنو تهیه نکردند؟
شهریور96ثبت نام ساندرو اتومات کردم.تا حالا تحویل ندادن.طرح تبدیل 3تا خودرو گروه سایپا رو دادند.تازه رفتم از نمایندگی پرسیدم که شرایط قبلی سرجاشه.گفتند شرکت دیگه 3تا خودرو نمیده.به علت اینکه 3ساله منتظرید،پدرتون دراومده،از زندگی افتادید،شرکت عوض 3تا خودرو بهتون 2تا خودرو میده!!!!!!دستتون به هر جائی میرسه بگین!!!!!!آقا خود ماشینو نمیدی یه ماشین حول و حوش ارزش اون ماشینو بده-فردا پس فردا میگه عوض ساندرو اتومات بیا یه دونه کوئیک بردار برو
من حواله ساندرو مهر داشتم که وکیل گرفتم و وکیلم اقدام کرد الان در مرحله اجرایی و تحویل هستم
من آذر ۹۶ ساندرو استیپ وی ثبت نام کردم ولی از تحویل خودرو خبری نیست رفتم وزارت صمت شکایت کردم و از انجا مرا ارجاع دادن به جای دیگر سمت میدان انقلاب دادگاه رای به نفع من داد و برای سایپا ابلاغیه فرستاد حالا نمیدونم به کجا باید مراجعه کنم تا به حقم برسم.
خودروی من کجاست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
من هم سال ۹۶ ثبت نام کردم والان مهر۱۴۰۰ هست و هنوز تحویل ندادند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل