بازدید 15938
پیمانه اقتصادی

قیمت سکه به کانال ۱۴ میلیون تومان وارد شد / محاسبات معاون وزیر: هر متر مسکن در تهران ۱۰ میلیون تومان است نه بیست و چند میلیون / وعده مقام مسئول: منتظر کاهش قیمت شمش و میلگرد باشید / نماینده مجلس: خرید و فروش خودرو در بورس جواب می‌دهد

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، نرخ دلار در صرافی‌های مجاز افزایش یافت، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح یک هفته‌ای رسید و سپس افت کرد، نفت ۴۰ دلار شد و پیش‌بینی اقتصاد چین در شرایط کرونایی را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۰۶۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 30 September 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رشد شاخص کل بورس در آخرین روز هفته، نرخ دلار در صرافی‌های مجاز افزایش یافت، قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح یک هفته‌ای رسید و سپس افت کرد، نفت ۴۰ دلار شد و پیش‌بینی اقتصاد چین در شرایط کرونایی را در بر دارد.

رشد شاخص کل بورس در آخرین روز هفته

شاخص کل با ۱۰۴۶۸ واحد افزایش معادل ۰.۷۰ درصد به یک میلیون و ۵۰۳ هزار و ۴۰۷ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۲۷۴۵ واحد افزایش معادل ۰.۷۰ درصد به ۳۹۴ هزار و ۲۳۷ واحد، شاخص کل هم وزن با ۸۲۱ واحد کاهش معادل منفی ۰.۲۱ درصد به ۳۹۷ هزار و ۵۷۴ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۵۳۸ واحد کاهش معادل منفی ۰.۲۱ درصد به ۲۶۰ هزار و ۵۲۴ واحد، شاخص آزاد شناور با ۱۰۳۶۱ واحد افزایش معادل ۰.۵۲ درصد به یک میلیون و ۹۹۱ هزار و ۹۳۷ واحد، شاخص بازار اول با ۷۹۹۶ واحد افزایش معادل ۰.۷۵ درصد به یک میلیون و ۷۵ هزار و ۳۹۸ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۹۷۸۳ واحد افزایش معادل ۰.۶۴ درصد به ۳ میلیون و ۱۳۵ هزار و ۳۱۵ واحد رسید. در نیمه دوم داد و ستد‌های امروز بورس، در ۹۵۷ هزار و ۴۱۸ نوبت معاملاتی، ۱۱ هزار و ۱۵۲ میلیارد برگه اوراق بهادار به ارزش ۹۷ هزار و ۳۲۸ میلیارد ریال در بورس معامله شد.

گزارش بورس امروز چهارشنبه 9 مهر 99/ نمادهایی پرتقاضا کدام بودند؟/ بازگشت به کانال 1.5 میلیون واحدی

گزارش بورس امروز چهارشنبه 9 مهر 99/ نمادهایی پرتقاضا کدام بودند؟/ بازگشت به کانال 1.5 میلیون واحدی

نماینده مجلس: خرید و فروش خودرو در بورس جواب می دهد

ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع مجلس در رابطه با دلیل تبدیل شدن خودرو به کالای سرمایه‌ای گفت: «موضوع تورم‌های چند رقمی به سیاست‌های اشتباه اقتصادی ما برمی‌گردد. نقدینگی کشور را نمی‌توانیم به سمت تولید سوق دهیم و این نقدینگی به سمت بازارهای کالایی هجوم می‌آورد از جمله خودرو، مسکن و سکه. این بیماری مزمنی است که سال‌ها کشور به آن درگیر است. خودرو یک کالای سرمایه‌ای شده است و عده‌ای برای کسب سود خودرو صفر را خریده و در بازار آزاد می فروشند. مسکن نیز به همین مشکل دچار شده است و شاهد التهابات چند ساله اخیر آن هستیم.»

وی در رابطه با فلسفه و اهداف شکل‌گیری طرح ساماندهی بازار خودروهای سبک، افزود: «ما در گام اول به دنبال کنترل سوداگری در سمت عرضه و تقاضا بودیم، به نحوی عرضه و تقاضا را مدیریت کردیم که نه عرضه کننده خودرو، نه مصرف‌کننده نه دلالان نتوانند از خودرو به عنوان کالای سرمایه‌ای از خودرو بهره ببرند. این فلسفه اصلی شکل‌گیری این طرح است. بهترین و آماده‌ترین روش نیز عرضه خودرو در بورس کالاست.»

وی در رابطه با امکان افزایش قیمت‌ها در بورس کالا اظهار داشت: «یک تصور اشتباه در رابطه با بورس است که قیمت‌ها را بالا می‌برد؛ در حالی که این تفکر غلط است چه در بورس کالا چه در بورس اوراق، بالا رفتن‌ها توجیه اقتصادی دارد و اگر غیر از این باشد، مثل وضعیت حال حاضر بورس اوراق بهادار قیمت‌ها پایین می‌آید. اگر سازوکار درست باشد، به راحتی می‌تواند بازار خودرو را نیز مدیریت و تقاضا را واقعی کرد.» 

ایزدخواه در رابطه با سازوکار خرید و فروش خودرو در بورس کالا گفت: «ابتدا برای کنترل بازار، باید مشکل را تشخیص داد که همان تقاضای سوداگرانه و سرمایه‌ای است. با عرضه خودرو در بورس کالا، خودروساز موظف می‌شود که تنها خودرو را در بورس کالا عرضه کند. اگر خودرویی خارج از بورس کالا توسط خودروساز عرضه شود، نه پلاک می‌شود و نه سند رسمی خواهد داشت. در آنجا کاملاً شفاف عرضه می‌شود که هر خودروساز به چه نوع و میزانی عرضه می‌شود. اگر تقاضاکننده بخواهد خودرو خریداری شده از بورس کالا را پس از خرید به فرد دیگری منتقل کند، مالیات سنگینی از وی دریافت می‌شود که انگیزه فروش را به صفر می‌رساند. پس از دو سال این مالیات نیز حذف می‌شود.»
 

نرخ دلار در صرافی های مجاز افزایش یافت

در معاملات امروز (چهارشنبه نهم مهرماه ۹۹) بازار ارز، هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۸۶۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۸۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، گران‌تر شده است. همچنین هر یورو در این صرافی ها، به قیمت ۳۳۶۵۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۳۳۷۵۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز سه شنبه، ۴۰۰ تومان رشد نرخ دارد.

قیمت سکه به کانال ۱۴ میلیون تومان وارد شد

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، در بازار آزاد تهران امروز چهارشنبه ۹ مهر ماه ۱۳۹۹ به ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسید. همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان، نیم سکه ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. هر گرم طلای ۱۸ عیار یک میلیون و ۳۰۷ هزار و ۷۶۴ تومان است. /مهر

قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح یک هفته‌ای رسید و سپس افت کرد

شب گذشته در آستانه اولین مناظره انتخاباتی آمریکا با افت ارزش دلار قیمت جهانی طلا به بالاترین سطح یک هفته‌ای رسید، در حالی که صبح امروز و پس از این مناظره قیمت‌ها دوباره افت کرد. شب گذشته قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس فلزات لندن ۰.۵ درصد رشد کرد و به ۱,۸۸۹.۸۵ دلار رسید که بالاترین قیمت در یک هفته اخیر است. این شاخص تا ساعت ۹:۱۵ امروز با اندکی افت به ۱,۸۸۹.۲۶ دلار بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۷ درصد رشد کرد و به ۱,۸۹۵.۷۰ دلار رسید. این شاخص صبح امروز تا ساعت ۹:۲۳ در این قیمت ماند. آنچه به رشد قیمت‌های جهانی طلا کمک کرد، افت ۰.۴ درصدی ارزش دلار در برابر ارزهای مهم جهان در آستانه مناظره ترامپ و بایدن بود.

نفت ۴۰ دلار شد

با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که امکان اجرای محدودیت‌های بیشتر بر فعالیت‌ها را زیاد کرده، قیمت نفت برای دومین روز در معاملات روز چهارشنبه کاهش یافت. این محدودیت‌ها می‌تواند تقاضا برای سوخت را کاهش دهد. هر بشکه نفت برنت با ۵۲ سنت کاهش ۴۰.۵۱ دلار و هر بشکه نفت خام آمریکا با ۴۰ سنت کاهش ۳۸.۸۹ دلار معامله شد. با عبور شمار مبتلایان به کووید ۱۹ از یک میلیون نفر که در سه ماه گذشته دو برابر شده است، هر دو شاخص نفتی امروز بیش از ۳ درصد افت کرد. آوتار ساندو، مدیر ارشد بخش کالا‌های اساسی در موسسه فیلیپ فیوچرز گفت: «افزایش شمار مبتلایان، زنگ خطر تقاضا برای انرژی را روشن کرده است.»

پیش‌بینی اقتصاد چین در شرایط کرونایی

بانک جهانی طی گزارشی درباره پیش‌بینی اوضاع اقتصادی آسیا- اقیانوسیه اعلام کرد که انتظار می‌رود اقتصاد چین برای سال ۲۰۲۰ رشد مثبت ۲ درصدی و در سال ۲۰۲۱ معادل ۷.۹ درصد افزایش تولید ناخالص داخلی داشته باشد. این گزارش می‌افزاید بر خلاف چین، اما اقتصاد‌های منطقه‌ای و همسایه‌های این کشور رشد منفی را تجربه خواهند کرد. بانک جهانی بر این باور است دلیل رشد اقتصادی چین افزایش هزینه‌کرد دولتی، صادرات خوب، و کاهش نرخ ابتلا به کرونا از ماه مارس است. این بانک در گزارش خود می‌گوید البته کاهش مصرف داخلی در چین در این کشور تاثیر منفی خواهد داشت. انتظار می‌رود دیگر کشور‌های منطقه آسیا اقیانوسیه رشد منفی ۳ و نیم درصدی را تجربه کنند.

در گزارش قبلی بانک جهانی که چند هفته پیش منتشر شده بود رشد اقتصادی چین برای ۲۰۲۰ مثبت یک درصد عنوان شده بود. در واقع منطقه آسیا اقیانوسیه توانسته تا آنجایی که امکان دارد از شدت گرفتن شیوع کرونا، آنگونه که در اروپا و آمریکا شاهد هستیم جلوگیری کند و کارشناسان بر این باورند که این مسئله می‌تواند به یک نقطه قوت در بلند مدت تبدیل شود.

 

محاسبات معاون وزیر: هر متر مسکن در تهران ۱۰ میلیون تومان است نه بیست و چند میلیون

فارس: بازار مسکن این روز‌ها اوضاع مناسبی را پشت سر نمی‌گذارد و روند رشد نجومی قیمت مسکن بدون توقف به راه خود ادامه می‌دهد. به استناد آمار بانک مرکزی، در شش ماهه نخست سال جاری متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در پایتخت با رشد ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی، ۷۴ درصد رشد را تجربه کرده، در حالی که رشد قیمت مسکن در مدت مشابه سال گذشته تنها ۱۳ درصد محاسبه شده است.

در همین ارتباط، پس از جلوگیری از انتشار آمار حوزه مسکن که زمینه دشواری اظهارنظر‌های کارشناسی پیرامون این بازار را به وجود آورد و به غیر شفاف شدن بازار و در نتیجه افزایش قیمت مسکن منجر شد؛ امروز محمود محمودزاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: «اگر قیمت‌های درست را اعلام کنیم در بازار مسکن راهنماست، اما اگر فقط آمار خام را منتشر کنیم طبیعی است که گمراه‌کننده خواهد بود، به‌عنوان نمونه در شهر تهران متوسط قیمت مسکن را بیست و چند میلیون تومان اعلام می‌کنند، اما از نظر علمی وقتی از یک جامعه‌ای می‌خواهیم آماری را استخراج کنیم باید بخشی را که قیمت غیرطبیعی دارد خارج کنیم.» معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی، با اشاره به خارج کردن آمار مرتبط با منطقه یک تهران به عنوان آمار غیر طبیعی، عنوان کرد: «اگر در تهران عدد منطقه یک را از متوسط قیمت مسکن خارج کنیم، متوسط قیمت مسکن پایتخت به ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خواهد رسید.» محمودزاده، در تشریح دلایل توقف انتشار آمار مرتبط با حوزه مسکن، گفت: «یکی از دلایلی که اعلام می‌شد آمار مربوط به متوسط قیمت مسکن گمراه‌کننده است، همین مورد بوده که با انتشار متوسط قیمت مسکن واقعی، در واقع شاهد شفافیت و ارائه دقیق اطلاعات در بازار مسکن خواهیم بود.»

 

وعده مقام مسئول: منتظر کاهش قیمت شمش و میلگرد باشید

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت گفت: بر اساس مصوبه ستاد تنظیم بازار، تولیدکنندگان شمش باید ۶۰ درصد تولید خود را در بورس کالا عرضه کنند؛ بنابراین، انجمن تولیدکنندگان فولاد از وزارت صمت اختیار سه ماه خواست و قول داد این عرضه را انجام دهد و وزارت صمت اجازه داد، اما این عرضه محقق نشد. وی با بیان اینکه وقتی شمش فولاد صادر می‌شود و دلار آن بازمی‌گردد، باید به نرخ نیمایی تبدیل شود، گفت: روز سه شنبه قیمت شمش معامله شده در بورس کالا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم و یک تن شمش ۵۰۰ دلار با ارز نیمایی بود در حالی که قیمت فوب ۴۰۳ دلار است و هزینه حمل و نقل از در کارخانه تا بورس نیز ۲۵ دلار است. مهم نیست که تک تک تولیدکنندگان شمش، ۶۰ درصد تولید خود را در داخل توزیع کنند بلکه باید انجمن تولیدکنندگان فولاد ۶۰ درصد تولید را به هر شکلی که صلاح می‌داند در بورس کالا توزیع کند.

وی همچنین از کاهش قیمت شمش و میلگرد در آینده نزدیک خبر داد و افزود: اگر تولیدکنندگان شمش‌های فولادی، کف عرضه را رعایت نکنند محدودیت صادراتی خواهند داشت. پیشنهادهای جدیدی را به ستاد تنظیم بازار خواهیم داد که مبنای قیمت پایه شمش حدود ۷۵ درصد درب کارخانه است و سقف معاملات را حداکثر با ۹۵ درصد این عدد خواهیم بست. مبنای محاسبه ارز نیمایی میانگین سه ماهه گذشته است. وی تصریح کرد: به جز معاملات باطل شده در بورس کالا، تولید کنندگان شمش از تعهد ۶۰ درصدی خود دو میلیون تن عقب هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۳
اقای معاون وزیر...خانه معمولی متری 25 تا 30 تومان است
کدام روستامنظورش است
متاسفانه حو روانی وحشتناکی مبنی بر دلار ۵۰ هزار تومان جامعه رو فرار گرفته به طوری که سکه ها رو دپو کردن ولی بزودی اتفاقات وحشتتاکی در کشور خواهد افتاد ، بسیاری در کشور ارزوی ریاست مجدد ترامپ و شروع یک جنگ رو انتظار میکشند ؟؟
به وزیر مسکن بگید برادر..تو یه ماه اخیر قصد خرید خونه داشتم تو منطقه فاطمی، قیمت از 35میلیون تو هر متر رسید به 46 میلیون..با همین قیمت هم نمیفروشن که گرون شه..یه علی برکت الله نیازه تا نابودی
آقای معاون وزیر، چون در خواب تشریف دارید باطلاع میرسانم متری ۱۰ تومان که هیچ متری بیست و چند تومان هم به تاریخ پیوسته است.
یاس و نومیدی سراسر جامعه را فراگرفته ولی شما و همکارانتان کماکان در حال داستان سرایی هستید. ....
محاسبات وزیر متری 10میلیون شبیه ان اقا میباشد که میگفت گوجه فرنگی سر کوچه ما ارزانتر است
آقای محمودزاده شما اطلاع واقعی از ساخت و ساز نداری برادر.
منطقه یک هیچ. شما منطقه 2 و 3 و 4 و 5 و 6 و 7 و 8 خونه داری به ما بدی 10 میلیون متری یا نه؟ اگر نداری برادر حداقل نظر فنی نده.
اقتصاد حرف نیست. اقتصاد علم است ...
بدا به حال این مردم که نه می‌توانند بمانند نه راهی هست فرار کنند.
چرا گندم ۴۰۰۰ تومنی کشاورزان را راضی نمی کند؟
برای اینکه هزینه کشاورزی از کود و شخم و بذر و عمل آوری و هزیه برداشت کارگر و.. چندین برابر شده است.
برای اینکه هزینه های زندگی چند برابر شده است.
آیا در کشور ما به کسانی که زحمت می کشند و برای عدم وابستگی به خارج و تامین نیازهای ۸۵ میلیونی ایرانی تلاش می کنند به اندازه یه دلال بها داده می شود؟
کشور ما بهشت دلالان است و اقشار مولد که بقای ما به خاطرزحمات اوناست مظلوم واقع شده اند و خود برای بقا تلاش می کنند نه برای زندگی کردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
کیسه کود چهل و پنج هزار شده چهار صد هزار
چرا قشر مولد راضی باشند
خرج کاشت داشت و برداشت بماند
ما رکورد زدیم
رکورد بدبختی
رکورد حسرت
رکورد میلیونها دهه شصتی که فقط نگاه میکنن به زندگی
مسکن متری ۱۰ میلیونی رو ادرس بده بریم بخریم.
وعده مقام مسئول: منتظر کاهش قیمت شمش و میلگرد باشید

چشم منتظریم
فقط وعده!
اقاقی معاون وزیر صمت عاجزانه تمنا میکنم ،از طرف مردم مظلوم ایران التماس میکنم از کنترل و کاهش قیمت چیزی صحبت نکنید چون شما دست رو هر چیزی گذاشتید چند برابر شد‌.
با اطمینان کامل می گویم که اکثر سهام های مفید و بنیادی واقعی است و با اطمینان کامل می گویم که طلا و سکه و دلار و مسکن و خودرو حبابی است لذا کسانی که اهل سرمایه گذاری هستند مواظب این وضعیت باشند
شاخص کل مثبت می شود،نمی فهمم چرا زیان من (از اصل سرمایه) بیشتر می شود.این چه بازیست که در می آورید فقط خدا...
مگر متری ۱۰ میلیون کم است تازه کجای تهران شما با این قیمت سراغ دارید نکند مثل گوجه فرنگی های زمان رئیس جمهور قبلی در محل سکونت شما خانه ی متری ۱۰ میلیون وجود دارد
متاسفانه دارن رسما خودرو رو کالای سرمایه ای میکنن
معاون وزارت مسکن میگویند قیمت هرمترمربع مسکن درتهران که هم زمین قابل ساخت بسیارکم شده وهم مزدکارگردرهمه زمینه های مربوط به ساخت مسکن ومصالح وامثالهم اکثرا چندبرابرسایرنقاط کشوراست ونیز عوارض شهرداری ومالیاتهای وابسته چندبرابراست بایدده میلیون تومان باشدشمادرشهرهای دورافتاده کشورمان نمیتوانیدمسکن مناسب باچنین قیمتی پیداکنیدالبته بغیرازمسکن مهردولتی و اگرتولیدمازادمسکن درتهران نبودقیمت مسکن تهران ازاینهم بمراتب گرانتربود شمامیزان تورم درطی پنج سال گذشته رادرنظربگیریدافزایش قیمت مسکن بمراتب کمترازتورم بوده بنابراین خلاف نفرمائید برای خانه دارکردن مردم یک راه است وآن اینستکه ازبانکهابخواهندکه وامهای درازمدت بابهره های پائین به تولید کننده ومصرف کننده بدهند ولی یک راه ساده تر برای ارزانی ونابودی ساخت مسکن هست واینستکه مجلس محترم قانونی انقلابی تصویب کندکه هیچکس حق مالکیت نداشته باشد باعناوین عوام پسندوگرنه مطمئن باشیدامروزه به نسبت سایرقیمتهامسکن ارزانترین است
درود
احتمالا اقای وزیر هم تو کوچه احمدی نژاد با دلار جهانگیری خونه قیمت کرده
علی برکت الله
دلار ۳۰ هزارتوان
سکه ۱۴۵۰۰
علی برکت الله
قیمت سکه به فاز ۱۴ میلیون وارد شد.
این چه نوع اخباره؟
بفرمائید ما ملت ۱۴۰۰ برابر بدبخت تر شدیم دارائی مان بخار شد و به هوا رفت.
چرا باید فقط خودرو در بورس به بالاترین فروخته شود چرا تولیدات کارخانجات لوازم خانگی در بورس فروخته نشود به همین ترتیب کلیه تولیدات کشور در بورس قرار گیرند
عمل کنید، وعده ندید
قیمت هر متر مربع 10 میلیون !!!!!!!!!!!!!!!!.خوب طلا گرمی چند است .؟؟؟؟؟؟؟..در هر متر مربع ان چند گرم طلا بکار رفته است ....چهار تا موزاییک 10 میلیون ..باید در هر موزاییک حداقل 4 گرم طلا بکار رفته باشد تا بشود 5 میلیون ..5 میلیون هم سود روی ان ...
آقای معاون قیمت آپارتمان در جاده ساوه 15 میلیون تومانه ، شما میگید تهران 10 میلیونه؟
جناب معاون وزیر ، آیا حاضر هستید تا خانه خودتان را به قیمت متری ده میلیون تومان در هر کجای تهران است را به بنده بفروشید ؟
از همین اختلاف 50درصدی بین رقم اعلامیتون میشه فهمید چه امار دقیقی داده ای
با عرض سلام و خسته نباشید
یکی از راهکارهای کاهش قیمت دلار وارد کردن ضرر به کسانیکه که معاملات کاغذی دلار و طلا انجام می دهند. به این منظور دولت می تواند زمانی مشخصی که میخواهد دلار را کاهش دهد برنامه تلگرام یا هر برنامه دیگری را که با آن معاملات کاغذی انجام می شود را قطع کند و این کاهش هم باید به گونه ای باشد که به میزان حداکثر سقف نوسان برای تسویه زدن در این معاملات باشد . در این صورت ضرر هنگفتی به این افراد وارد شده و آنها را از این چرخه خارج می کند. یعنی در واقع اجازه فروش به کسی داده نشود.
البته این کار اثر خوبی دارد اما کامل نیست و برای کنترل قیمت دلار میبایست ارز در داخل کشور افزایش یابد و ارز مورد نیاز برای کاهش دلار در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد. برای این کار میبایست نیروهای نظامی دست به کار شده و پای میدان بیایند. صادرات نفت پتروشیمی و میعانات نفتی را باید نیروهای نظامی اسپورت و حمایت کنند و انتقال ارز به کشور را حراست کنند درست در نقطه مقابل ترامپ باید عمل کرد در این صورت است که میتوان از مشکلات عبور کرد. سپاه پاسداران برای صیانت از انقلاب اسلامی باید به صحنه بیاید و از پول ملی که آبروی انقلاب در گرو آن است صیانت کند.
واردات کشور باید فقط محدود به کالاهایی شود که عدم واردات آنها کشور را با مشکل اساسی رو برو می کند. واردات غیر ضرور باید کلا قطع شود. همچنین تا آنجا که امکان دارد باید از خروج ارز برای وارد کردن این کالاها خودداری کرد و به جای این اجناس جنس پرداخت کرد.
جلوی قاچاق کالا باید به صورت جد گرفته شود و اجازه ورود جنس قاچاق به هیچ عنوان داده نشود بلکه از ظرفیت این قاچاقچیان برای صادرات اجناس ایرانی استفاده کرد.
اجناس ایرانی که در خارج طالب زیادی دارند را باید با حمایت دولتی تولیدش را افزایش داد و زمینه صادرات بیشتر آنها را فراهم کرد.
کجاس اون متری 10 میلیون بگن ما هم بدونیم نکنه بیابونای اطراف بهشت زهرا رو میگن مسکونی یا نزدیک خونه تمامی مسئولان؟!!!
با اعلام نکردن قیمت چیزی ارزون نمیشه
اقای معاون وزیرکه می گویی قیمت هر متر مربع ده میلیون تومان است بهتر است از دفتر کارت بیرون بیایی و به چند املاکی سری بزنی تا حساب کار دستت بیاید و دیگه از این حرفها نرنی .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها