افزایش شاخص ها در دوران انتخابات آمریکا

بازارهای آسیایی در معاملات روز سه شنبه با روند افزایشی همراه شدند در حالی که جنب و جوش های انتخاباتی در آمریکا آغاز شده است و بازارها نسبت به آینده اقتصادی چین، امیدوارتر شده اند.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 29 September 2020

به گزارش بورس تابناک، نزدیک شدن به زمان کارزارهای انتخاباتی در آمریکا از یک طرف و عبور تعداد قربانیان ویروس کرونا در کل دنیا از مرز ۱ میلیون نفر، از سمت دیگر، نگرانی ها را نسبت به ابقا این ویروس و آسیب های احتمالی به اقتصاد بیشتر شده است. در حالی که به نظر می رسد اقتصاد چین در حال بازیابی است.

به این ترتیب، شاخص آتی بازار آمریکا با رشد ۰.۴ درصدی همراه شد و شاخص آتی فوتسی لندن هم ۰.۲ درصد افزایش داشت در حالی که شاخص آتی یورواستاکس نیز ۰.۳ درصد مثبت شد.

در بازار آسیا هم، شاخص نیکی ژاپن با رشد ۰.۲ درصدی همراه شد و شاخص بلوچیپ CSI با رشد ۰.۵ درصدی معاملات را ادامه داد.

شاخص آسیا پاسفیک در این میان با رشد ۰.۳ درصدی رو به رو شد و شاخص اصلی بورس هنگ کنگ، در این میان با کاهش ۰.۲ درصدی معاملات را دامه داد

اس اند پی استرالیا نیز بدون تغییر باقی ماند و شاخص ان زد ایکس نیوزلند نیز ۰.۵ درصد رو به رو شد

بر این اساس، نخستین مناظره انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بین دونالد ترامپ و جو بایدن، نامزدهای جمهوری‌خواه و دموکرات قرار است امروز در شهر کلیولند در ایالت اوهایو برگزار شود.

موضوعاتی که در این مناظره ۹۰دقیقه‌ای مطرح می‌شود سوابق دو نامزد، همه‌گیری ویروس کرونا، آینده دیوان عالی آمریکا، تنش‌های نژادی و خشونت در شهرهای این کشور، مسائل اقتصادی و سلامت انتخابات خواهد بود.

اولین مناظره انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده که ساعت ۴:۳۰ بامداد چهارشنبه به‌وقت تهران آغاز می‌شود برای هر دو نامزد می‌تواند سرنوشت‌ساز باشد. لغزش هر کدام از آنها در برابر دوربین‌های تلویزیونی می‌تواند موقعیت نامزد دیگر را تقویت کند. هرچند بسیاری از رأی‌دهندگان به تماشای کل این مناظره خواهند نشست اما لحظه‌ای خاص از این دوئل رسانه‌ای می‌تواند کل لحظات دیگر آن را تحت‌الشعاع قرار دهد.

برایان مارس، کارشناس ارشد موسسه مالی اسمیت در این خصوص بیان داشت: جنب و جوش های انتخاباتی در آمریکا روز به روز در حال بیشتر شدن است و به نظر می رسد این شور و شوق در تمامی کشورهای مرتبط با آمریکا نیز اتفاق افتاده است. اما نگرانی های کرونا نیز در این میان وجود دارد و موجب کاهش میزان شرکت کنندگان در کارزارهای انتخاباتی شده است.

وی ادامه داد: به نظر می رسد رئیس جمهور آمریکا برای نشان دادن اوضاع خوب از اقتصاد آمریکا حداقل در دوران کارزار انتخاباتی ، موجب رشد عمدی شاخص ها شود. اما ادامه این روند پس از این کارزارها هنوز در هاله ای از ابهام است.

منبع:سنا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر