بازدید 6695

بهبودیافتگان از کرونا تا چه زمانی مجددا به کووید ۱۹ مبتلا نمی‌شوند؟

کد خبر: ۱۰۰۵۵۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 28 September 2020
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا درخصوص بازه زمانی که فرد ممکن است مجدد دچار این بیماری شود، گفت: بعد از گذشت ۳ ماه از بیماری ممکن است فرد بهبودیافته مجددا به کووید مبتلا شود و مواردی که زیر ۳ ماه دچار ابتلا مجدد شده اند، بسیار کم بوده است.
 
به گزارش میزان، مینو محرز در پاسخ به این سوأل که آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا چه تفاوت‌هایی با هم دارند، گفت: بیماری آنفولانزا شباهت زیادی با کووید دارد، اما علائم سرماخوردگی معمولی یا سایر ویروس‌های زمستانه که معمولا با آبریزش بینی همراه هستند، با آنفولانزا و کرونا متفاوت است.
 
وی ضمن اشاره به اینکه تشخیص آنفولانزا و کرونا از هم از لحاظ بالینی مشکل است، ادامه داد: تنها از طریق آزمایش می‌توان این دو بیماری را از هم تفکیک کرد و گاهی هم ممکن است این دو عارضه با هم در فردی بروز پیدا کنند که موجب شدت گرفتن علائم در بیمار می‌شود.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه تمام علائم بالینی که کووید۱۹ وجود دارد در آنفولانزا هم مشاهده می‌شود، در خصوص ابتلا مجدد به بیماری کرونا اظهار کرد: ابتلای به بیماری کرونا ثابت شده است و فردی که مجدد گرفتار این بیماری می‌شود یا دوباره به این بیماری گرفتار شده و یا اینکه بیماری در فرد دوباره عود کرده است.
 
عضو ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص بازه زمانی که فرد ممکن است مجدد دچار این بیماری شود، افزود: بعد از گذشت ۳ ماه از بیماری ممکن فرد بهبودیافته مجددا به کووید مبتلا شود و مواردی که زیر ۳ ماه دچار ابتلا مجدد شده اند، بسیار کم بوده است.
 
این استاد دانشگاه در پایان ضمن تاکید بر رعایت ۳ اصل رعایت فاصله گذاری اجتماعی حدود یک‌ونیم تا دو متر، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مکرر دست‌ها، توضیح داد: افراد سالم از هر نوع ماسکی که استفاده کنند، کفایت می‌کند و لازم نیست همه افراد ماسک‌های بیمارستانی بزنند، اما استفاده از آن در شرایط طغیان کرونا برای همه افراد اجباری است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر