«شستا» امروز بازگشایی می شود؟

معاملات نماد شستا از 17 شهریور ماه سال جاری و در پی افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف متوقف شد. این نماد تا به امروز 6 مهرماه 1399 متوقف بود تا اینکه اطلاعیه ای در مورد بازگشایی آن صادر شد!
کد خبر: ۱۰۰۵۳۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۳ 27 September 2020

معاملات نماد شستا در مورخه 17 شهریور ماه 1399 متوقف شد. دلیل این توقف افشای اطلاعات بااهمیت گروه الف بود.

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، در رابطه با توقف نماد شستا در مورخه 17 شهریورماه 1399 مدیریت عملیات بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرد:

"به اطلاع می رساند نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف، متوقف گردید. لذا نماد مذکور روز معاملاتی بعد (18 شهریور ماه 1399)  بصورت حراج ناپیوسته و بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد".

اما در همان 17 شهریورماه 99 علی صحرایی، مدیرعامل بورس تهران اعلام کرد که نماد شستا بازگشایی نمی‌شوند.

همچنین مورخه 18 شهریور ماه ناظر بازار در مورد زمان بازگشایی شستا طی اطلاعیه ای اعلام کرد:

"به استناد ماده 16 مکرر دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران به اطلاع مي‌رساند با توجه به ابهامات موجود در اطلاعات با اهمیت منتشر شده توسط ناشر، نماد معاملاتی حداکثر به مدت 2 روز کاری متوقف می گردد".

در 25 شهریورماه و بعد از گذشت حدود ده روز از بسته بودن نماد شستا مدیرعامل شرکت بورس تهران طی مصاحبه ای در مورد زمان بازگشایی این نماد گفت: هنوز هیچ چیز مشخص نیست و تصمیم گیری نشده است.

خبر بازگشایی شستا

این نماد تا روز جاری مورخه 6 مهرماه 1399 بسته بود تا اینکه یک اطلاعیه ناظر سهامداران این نماد را امیدوار به بازگشایی آن در روز جاری کرد. در این اطلاعیه آمده بود:

به اطلاع میرساند نماد معاملاتی شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا۱) با توجه به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب، متوقف گردید. نماد مذکور حداکثر تا ساعت ۱۰ روز معاملاتی جاری با محدودیت دامنه نوسان قیمت بازگشایی خواهد شد.

شستا امروز بازگشایی می شود؟

این امیدواری سهامداران شستا به بازگشایی اما چندان دوامی نیاورد و محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس درباره پیام منتشره بورس تهران مبنی بر بازگشایی نماد شستا در ساعت 10 امروز به بورس پرس توضیح داد: این پیغام به صورت خودکار و ناشی از افشای اطلاعات مربوط به فروش بیش از دو میلیارد سهم بانک ملت توسط این شرکت، منتشره شده است .

وی ادامه داد: رویه انتشار پیام بازگشایی نمادها به این صورت است که بعد از اعلام رویدادی مهم از سوی شرکت ها، پیامی خودکار مبنی بر توقف و بازگشایی نماد صادر می شود. بنابراین امروز نماد شستا باز نخواهد شد و پیام صادره، حذف می شود.

منبع: نبض بورس

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل