بازدید 5295
۱

ظرفیت بیمارستان‌های کرونایی اصفهان در حال تکمیل

کد خبر: ۱۰۰۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 23 September 2020

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه بروز موارد بستری و مرگ و میر در استان اصفهان از میانگین کشور بالاتر است، گفت: اعمال جراحی غیراورژانسی از روز شنبه پنجم مهر ماه تا اطلاع ثانوی در استان اصفهان ممنوع اعلام شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری درباره وضعیت کرونا در اصفهان، گفت: بعد از خیز بسیار شدید بیماری در اسفند ماه سال گذشته در استان اصفهان و کاهش تدریجی در موارد ابتلا و بستری از فروردین تا هفته اول خرداد ماه سال جاری، از نیمه دوم خرداد ماه نمودار موارد ابتلا و بستری روزانه در این استان مجددا روند صعودی به خود گرفته که این شیب صعودی همچنان در حال امتداد است.

وی افزود: در حال حاضر شهرستان‌های اصفهان، برخوار، چادگان، خمینی شهر، خوانسار، سمیرم، فَریدن، فریدون شهر، فلاورجان، لنجان و نجف آباد در این استان در وضعیت قرمز و شهرستان‌های بوئین و میان‌دشت، تیران و کَروَن، شاهین شهر و میمه، شهرضا، کاشان، مبارکه و نائین در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.

لاری تاکید کرد: بروز موارد بستری و مرگ و میر در استان اصفهان از میانگین کشور بالاتر است. اکنون ۱۲۷۸ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان اصفهان بستری هستند که تعداد ۲۱۶ نفر از این بیماران به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

وی افزود: متوسط سن بستری بیماران کرونایی از ابتدای شیوع بیماری در استان اصفهان ۵۷ سال گزارش شده است. در استان اصفهان ظرفیت بیمارستان‌های مرجع کرونا به سرعت در حال تکمیل است و برای پوشش خدمات بیماران تعداد بیشتری از تخت‌های بیمارستانی اعم از دولتی، خصوصی و خیریه اختصاص داده خواهد شد. همچنین اعمال جراحی غیراورژانسی از روز شنبه پنجم مهر ماه تا اطلاع ثانوی در استان اصفهان ممنوع اعلام شده است.

وی ادامه داد: بیشترین میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان در مراکز پلیس + ۱۰ و کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها در پاساژهای استان اصفهان گزارش شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
دلیلش میدونید چیه؟؟؟؟

توی شهرستان خمینی شهر که معروف به حسینیه ایران هست، توی دهه محرم روضه های زیادی گرفته شد و اغلب مردم هم یا با ماسک یا بدون ماسک شرکت کردن.توی شهر اصفهان هم مردم هر شب کنار زاینده رود بودن و اصلا رعایت نمی‌کردند. بقیه شهرهای استان هم ازین قواعد به همراه بحث سفرهای تعطیلات مستثنی نبودند و این شده که در استان ما وضعیت فوق بحرانی و سیاهه.

آقای نمکی وزیر محترم، بنده همسر یکی از کادر درمان بیمارستان یعنی رزمنده های خط مقدم سلامتی هستم. خواهشاً ازینجا به درد و دل ما خانواده های مادر درمان توجه کنید. اگر اعلام وضعیت اضطراری نکنید و یک مدتی مملکت را در قرنطینه فرو نبرید با توجه به سرعت انتشار این ویروس بیماری آن و عدم رعایت مردم و وارد شدن به زمستان و احتمال شیوع آنفولانزای فصلی با مرگ و میر بیشتر عزیزانم آن مواجه خواهیم بود. شمایی که میدونید امسال روی پزشکان و رزیدنت‌های سال چهارمتون چه فشاری اعمال کردید خواهشاً مسئولین را مجاب به همکاری برای قطع کردن زنجیره انتقال این بیماری بکنید.
امیدوارم این پیام درج بشه و مسئولین امر را به خودشون بیاره و ببینند که بحران سلامت و مرگ و میر فراوان پشت درهای هر خانه در شهرها وجود دارد!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار