بازدید 19469
رئیس جمهور در هفتاد و پنجمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد

آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را / ایران ابزار چانه‌زنی داخلی و انتخاباتی آمریکا نیست/ زندگی با تحریم سخت است، اما سخت‌تر از آن زندگی بدون استقلال است

روحانی گفت: تصویری که از برخورد پلیس ایالات متحده آمریکا با یک شهروندِ معترض به سراسر جهان مخابره شد، برای ما، آشنا و تکراری بود. این پایی که بر گلو نهاده شد، به عنوان پای استکبار بر گلوی ملت‌های مستقل را، ما به خوبی می‌شناسیم. ملتِ دلاور ایران دهه‌هاست این‌ گونه بهای آزادی‌خواهی و رهایی از سلطه و استبداد را پرداخت نموده است...
کد خبر: ۱۰۰۴۴۴۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۰ 22 September 2020

رئیس جمهور با بیان اینکه آمریکا نه می‌تواند مذاکره را بر ما تحمیل کند و نه جنگ را، تاکید کرد: برای جهان نیز امروز زمان "نه" گفتن به زورگویی و قلدرمآبی است. دوران سلطه و هژمونی به سرآمده و ملت‌ها و فرزندان ما سزاوار دنیایی بهتر، امن‌تر و قانون‌ مدارترند. امروز زمان تصمیمِ درست است.

به گزارش «تابناک»؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی سه شنبه شب به وقت تهران و در سخنانی که به صورت ویدئو کنفرانس در هفتاد و پنجمین نشست سالیانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد پخش شد، با تاکید بر اینکه "زندگی با تحریم سخت است، اما سخت‌تر از آن زندگی بدون استقلال است"، اظهار داشت: آزادی سیاسی داخلی برای ما بسیار مهم است و ما به عنوان کهن‌ترین دموکراسی در خاورمیانه، به مردم سالاری خود می‌بالیم و آزادی داخلی را با دخالت خارجی، سودا نخواهیم کرد.

مابه عنوان کهن‌ترین دموکراسی در خاورمیانه، به مردم سالاری خود می‌بالیم و آزادی داخلی را با دخالت خارجی، سودا نخواهیم کرد

رئیس جمهور گفت: دموکراسی حق حاکمیت ملت است و نه حق دخالت بیگانه؛ آن هم بیگانه‌ای تروریست و مداخله‌جو که هنوز هم در همان توهم ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ زندانی است؛ همان روزی که اسلاف‌شان، تنها دموکراسی آن زمان خاورمیانه را با کودتا سرنگون کردند.

روحانی با اشاره به اینکه "برای ما عزت و آسایش ملت‌مان مهم است که با دیپلماسی متکی بر اراده ملی و همراه با مقاومت به دست می‌آید" ، تصریح کرد: ما ابزار چانه زنی داخلی و انتخاباتی آمریکا نیستیم و هر دولتی که در آمریکا انتخاب شود، بناچار تسلیم تاب‌آوری ملت بزرگ ایران خواهد شد.

ماابزار چانه‌زنی داخلی و انتخاباتی آمریکا نیستیم و هر دولتی که در آمریکا انتخاب شود، به ناچار تسلیم تاب‌آوری ملت بزرگ ایران خواهد شد

رئیس جمهور با برشمردن بخش هایی از کارنامه درخشان ایران اسلامی به عنوان محورِ صلح و ثبات، مبارزه با اشغال و افراط، و منادی گفت‌وگو و رواداری پایدار، اظهار داشت: چنین ملتی شایسته تحریم نیست. جواب صلح، جنگ نیست. پاداش مبارزه با افراط‌گری، ترور نیست. پاسخ رای ملت‌ها در ایران، در عراق و در لبنان، تحمیل آشوب‌های خیابانی و حمایت از روندهای غیر دموکراتیک نیست.

روحانی گفت: تصویری که از برخورد پلیس ایالات متحده آمریکا با یک شهروندِ معترض به سراسر جهان مخابره شد، برای ما، آشنا و تکراری بود. این پایی که بر گلو نهاده شد به عنوان پای استکبار بر گلوی ملت‌های مستقل را، ما به خوبی می‌شناسیم. ملتِ دلاور ایران دهه‌هاست این‌گونه بهای آزادی‌خواهی و رهایی از سلطه و استبداد را پرداخت کرده است.

تصویری که از برخورد پلیس ایالات متحده آمریکا با یک شهروندِ معترض به سراسر جهان مخابره شد، برای ما، آشنا و تکراری بود

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه "ادعا‌ها ملاک نیست و تنها عمل ملاک است"، گفت : ادعا کردند برای مبارزه با صدام به منطقه آمده‌اند، در حالی‌ که خود، این هیولا را در جنگ تحمیلی علیه ایران تنومند ساختند و او را با سلاح شیمیایی و مدرن ترین جنگ افزارها، تسلیح کردند. از مبارزه با تروریسم و داعشی دم می‌زنند، در حالی که خود آن را ایجاد کرده‌اند و برای این جنایت خود از ملت های منطقه طلبکار هم هستند.

روحانی افزود: به دروغ ما را به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای متهم و به بهانه اشاعه، این یا آن را تحریم می‌کنند، در حالی‌که جرمِ استفاده از سلاح هسته‌ای در تاریخ بشریت‌ را، تنها به نام خود ثبت کرده‌اند و تنها رژیم دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا، بازیگر خیمه شب‌بازی آنهاست.

به دروغ ما را متهم به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای می‌کنند و به بهانه اشاعه، این یا آن را تحریم می‌کنند، در حالی‌که جرمِ استفاده از سلاح هسته‌ای در تاریخ بشریت‌ را، تنها به نام خود ثبت کرده‌اند و تنها رژیم دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا، بازیگر خیمه شب‌بازی آنهاست

رئیس جمهور با بیان اینکه" از حقوق بشر سخن می‌گویند ولی با فشار حداکثری، معیشت، سلامت و حتی حق حیات همه ایرانیان را هدف گرفته‌اند"، اظهار داشت: خود و دست نشاندگانشان، در هر چه جنگ و اشغال و تجاوز در فلسطین و افغانستان و یمن و سوریه و عراق و لبنان و لیبی و سودان و سومالی است، مستقیم به آتش افروزی مشغولند ولی ایران را مسئول شکست‌های محتوم‌شان در برابر اراده مردم منطقه می‌دانند.

روحانی با اشاره به فروش صدها میلیارد دلار سلاح به منطقه و تبدیل آن به انبار باروت، گفت: اینها ولی بر خلاف همه قواعد حقوقی و اجماع جهانی، بیهوده می‌کوشند تا ایران را از حداقل نیازهای دفاعی محروم ساخته و محدودیت‌های تسلیحاتی ایران را به رغم نص صریح قطعنامه ۲۲۳۱، تمدید کنند.

رئیس جمهور با قدردانی از رؤسای دوره‌ای شورای امنیت در ماه‌های اوت و سپتامبر و تشکر از سیزده عضو این نهاد به ویژه کشورهای روسیه و چین، اظهار داشت: دو بار "نه" قاطع شورای امنیت به استفاده ابزاری و غیرقانونی آمریکا از این شورا و قطعنامه ۲۲۳۱، یک پیروزی نه برای ایران که برای دورانِ گذار نظام بین‌الملل در جهان پساغربی است که رژیم مدعی هژمونی، در چنین انزوای خودساخته ای، فرو رود.

دو بار "نه" قاطع شورای امنیت به استفاده ابزاری و غیرقانونی آمریکا از این شورا و قطعنامه ۲۲۳۱، یک پیروزی نه برای ایران که برای دورانِ گذار نظام بین‌الملل در جهان پساغربی است که رژیم مدعی هژمونی، در چنین انزوای خودساخته ای، فرو رود

متن کامل سخنان رئیس جمهور به این شرح است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

الحمدلله والصلاه علی رسول‌الله و آله و صحبه

آقای رئیس،

انتخاب جناب‌عالی را به عنوان نماینده کشور دوست و برادر، ترکیه به ریاست هفتاد و پنجمین نشست سالانه مجمع عمومی ملل متحد تبریک گفته و برای شما، دبیرکل محترم و همه همکارانتان که در مسیر تحقق اهداف ملل متحد، تلاش می‌کنند، آرزوی توفیق دارم.

عالی‌جنابان،

جهان، غافل از دو نعمت بزرگ سلامت و امنیت، ناگهان با بانگ بیدارباشِ کووید ۱۹ مواجه گردید. کرونا با همه کوچکی خود، چنان مدیریتِ جهانی و حکمرانی داخلی کشور‌ها را به چالش کشید که مهمترین تجمعِ جهانی هم، به ناچار به صورت مجازی برگزار گردید.

کرونا امروز، به علت رشد علم و تکنولوژی و رسانه، به"درد مشترک" انسان بدل شده است. این دردِ مشترک، نشان داد که به رغم همه پیشرفت‌ها، هنوز علم بشر در برابر جهل او ناچیز است. این ویروس همه ما را به فروتنیِ بیشتر در برابر خداوند، و حقیقتِ خلقت می‌خواند و جامعه انسانی را به تقوایِ مدنی اعم از رعایت اخلاق فردی و اجتماعی و پرهیز از جفا در حق طبیعت، و تخریب محیط زیست و دخالت بی‌رویه در خلقت، هدایت می‌کند. این بلیه فراگیر، که مرز‌های ساختگی قدرت و مکنت را درنوردیده است، یک بار دیگر به همه ما اعضای جامعه بشری، یادآور می‌شود که مواجهه با مسائل مشترک جهانی، جز از طریقِ مشارکت جهانی ممکن نیست.

همه ما در جهان، دوران سختی را سپری می‌کنیم. اما ملت من بجای برخورداری از همکاری جهانی، با سخت‌ترین تحریم‌های تاریخ، در نقض آشکار و اساسیِ منشور ملل متحد، توافقات بین‌المللی و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، مواجه است.


خانم ها، آقایان

تصویری که از برخورد پلیس ایالات متحده آمریکا با یک شهروندِ معترض به سراسر جهان مخابره شد، برای ما، آشنا و تکراری بود. این پایی که بر گلو نهاده شد به عنوان پای استکبار بر گلوی ملت‌های مستقل بود که ما آن را به خوبی می‌شناسیم. ملتِ دلاور ایران دهه‌هاست این‌گونه بهای آزادی‌خواهی و رهایی از سلطه و استبداد را پرداخت نموده، ولی با ایستادگی، به بالندگی و پیشرفت خود ادامه داده و بر نقش تاریخی و تمدنی خود، به عنوان محورِ صلح و ثبات، مبارزه با اشغال و افراط، و منادی گفتگو و رواداری پایدار مانده است:

ما در برابر اشغال‌گران شوروی سابق، جنگ‌سالاران و افراط گرایان داخلی، تروریست‌های القاعده، و اشغال‌گران آمریکایی، در کنار مردم افغانستان ایستادیم و در همه روند‌های صلح و آشتی چه در کنفرانسِ بن ۲۰۰۱، و چه در تلاش‌های منطقه‌ای، نقشی محوری ایفا نمودیم.
ما در برابر بسیج قدرت‌های جهانی و منطقه‌ای، برای ایجادِ جنگ نفتکش‌ها در خلیج‌فارس در حمایت از صدام، در نیمه دوم دهه سال ۱۹۸۰، خواهان امنیت مشترک در خلیج فارس شدیم، در سال ۲۰۱۳ جهان عاری از افراط و خشونت (WAVE) را پیشنهاد کردیم که با اجماع اعضای مجمع، به تصویب رسید. در سال ۲۰۱۸ پیشنهاد پیمان عدم تجاوز و در سال ۲۰۱۹ طرح امید یا پویشِ صلح هرمز (HOPE)، برای ارتقای صلح و ثبات در خلیج فارس را، در همین مجمع ارائه کردیم.
ما در برابر اشغالِ کویت توسط صدام، اولین کشور منطقه بودیم که در کنار مردم و دولت کویت ایستادیم و آرزوی صدام برای استیلا بر همه متحدان عربش را، ناکام گذاشتیم.
ما در برابر استبداد صدامیان، اشغال‌گری آمریکاییان و وحشی‌گری داعشیان در کنار همه مردم عراق، از کرد و عرب و سنی و شیعه و ایزدی و مسیحی ایستادیم و از سال ۲۰۰۳ با حمایت از دستاورد‌های دمکراتیک مردم عراق، شورای حکومتی و دولت عراق را یاری نمودیم.
ما در برابر ده‌ها گروه تروریست تکفیری، تجزیه‌طلبان و جنگجویان خارجی در کنار مردم سوریه ایستادیم، و از سال ۲۰۱۳ میلادی که دیگران به دنبال راه حل نظامی بودند، طرح ۴ ماده‌ای صلح مبتنی بر خواست مردم سوریه را ارائه کردیم و در سال ۲۰۱۶ با همکاری روسیه و ترکیه، فرآیند آستانه را برای رسیدن به صلح و ثبات سیاسی در سوریه، پایه‌ریزی کردیم.
ما در برابر اشغال‌گری صهیونیست‌ها، جنگ‌افروزان داخلی و توطئه‌گران خارجی، در کنار مردم و دولت لبنان ایستادیم.
ما هرگز اشغال‌گری، نسل‌کشی، آواره‌سازی و نژاد پرستی را نادیده نگرفتیم و برسرِ قدس شریف و حقوقِ مردم فلسطین، هرگز معامله نکردیم و در سال ۲۰۱۲ راه حل دموکراتیک مسأله فلسطین را از طریق همه‌پرسی ارائه کردیم.
ما آشکارا از ظلم وستمی که به مظلومان یمن می‌رود، دادخواهی کردیم و در آغاز جنگ یمن در سال ۲۰۱۵، پیشنهاد ۴ ماده‌ای برای صلح در یمن را ارائه دادیم.
ما در این منطقه حساس دستِ تنها با داعشی‌ها و افراطی‌هایِ مدعی دروغینِ اسلام، جنگیده‌ایم تا جامعه جهانی بداند اسلامِ واقعی کدام است، همان اسلامِ اعتدالی و عقلانی، و نه افراط و نه خرافه. سردارشهید ما، که قهرمان مبارزه با خشونت افراطیون در خاورمیانه بود، از امنیت شهروندان مذهبی و غیر مذهبی، مسلمان و مسیحی، شیعه و سنیِ، در برابر مدعیان یک حکومت قرون وسطایی به خوبی ایستاد و دفاع می‌کرد؛ و ما در سال ۲۰۱۵ میلادی برجام را به عنوان یکی از بزرگترین دستاورد‌های تاریخ دیپلماسی به ثمر رساندیم و علیرغم بدعهدی مستمر آمریکا به آن پایبند ماندیم.

آقای رئیس

چنین ملتی شایسته تحریم نیست. جواب صلح، جنگ نیست. پاداش مبارزه با افراط‌گری، ترور نیست. پاسخ رای ملت‌ها در ایران، در عراق و در لبنان، تحمیل آشوب‌های خیابانی و حمایت از روند‌های غیر دموکراتیک نیست.

باید بدانیم که ادعا‌ها ملاک نیست و تنها عمل ملاک است:

ادعا کردند که برای مبارزه با صدام به منطقه آمده‌اند، درحالی‌که خود، این هیولا را در جنگ تحمیلی علیه ایران تنومند ساختند و او را با سلاح شیمیایی و مدرنترین جنگ افزارها، تسلیح کردند.
از مبارزه با تروریسم و داعشی دم می‌زنند در حالی که، خود آن را ایجاد کرده‌اند، و برای این جنایت خود از ملت‌های منطقه طلبکار هم هستند.
به دروغ ما را متهم به تلاش برای ساخت سلاح هسته‌ای می‌کنند و به بهانه اشاعه، این یا آن را تحریم می‌کنند، در حالی‌که جرمِ استفاده از سلاح هسته‌ای در تاریخ بشریت را، تنها به نام خود ثبت کرده‌اند و تنها رژیم دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه غرب آسیا، بازیگر خیمه شب‌بازی آنهاست.
از حقوق بشر سخن می‌گویند، ولی با فشار حداکثری، معیشت و سلامت و حتی حق حیات همه ایرانیان را هدف گرفته‌اند.
خود و دست نشاندگانشان، در هرچه جنگ و اشغال و تجاوز در فلسطین و افغانستان و یمن و سوریه و عراق و لبنان و لیبی و سودان و سومالی است، مستقیماً به آتش افروزی مشغولند، ولی ایران را مسئول شکست‌های محتوم‌شان در برابر اراده مردم منطقه می‌دانند.
با فروش صد‌ها میلیارد دلار سلاح به منطقه ما، آن را به انبار باروت بدل کرده‌اند، ولی بر خلاف همه قواعد حقوقی و اجماع جهانی، بیهوده می‌کوشند تا ایران را از حداقل نیاز‌های دفاعی محروم ساخته و محدودیت‌های تسلیحاتی ایران را به رغم نص صریح قطعنامه ۲۲۳۱، تمدید کنند.
من اینجا لازم می‌دانم از رؤسای دوره‌ای شورای امنیت در ماه‌های اوت و سپتامبر و سیزده عضو این نهاد به ویژه کشور‌های روسیه و چین تشکر کنم که دو بار به صورت قاطع به استفاده ابزاری و غیرقانونی آمریکا، از شورای امنیت و قطعنامه ۲۲۳۱، با صدای بلند "نه" گفتند.

این یک پیروزی نه برای ایران، که برای دورانِ گذار نظام بین‌الملل در جهان پساغربی است، که رژیم مدعی هژمونی، در چنین انزوای خودساخته ای، فرو رود.


خانم‌ها، آقایان

کجا سابقه دارد دولتی نتیجه ۱۳ سال مذاکره جهانی با حضور دولت سلف خود را، بدون هیچ دلیلی زیرپا‌گذارد، قطعنامه شورای امنیت را با وقاحت نقض کند، و حتی دیگران را به دلیل اجرای قطعنامه شورای امنیت تحریم و تنبیه کند، و در همان حال مدعی مذاکره و معامله بزرگ باشد؟

آمریکا نه می‌تواند مذاکره را برما تحمیل کند و نه جنگ را.

زندگی با تحریم سخت است، اما سخت‌تر از آن زندگی بدون استقلال است.

آزادی سیاسی داخلی برای ما بسیار مهم است و ما به عنوان کهن‌ترین دموکراسی در خاورمیانه، به مردم سالاری خود می‌بالیم و آزادی داخلی را با دخالت خارجی، سودا نخواهیم کرد.

دموکراسی حق حاکمیت ملت است و نه حق دخالت بیگانه، آن هم بیگانه‌ای تروریست و مداخله‌جو که هنوز هم در همان توهم ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ زندانی است: همان روزی که اسلاف‌شان، تنها دموکراسی آن زمان خاورمیانه را با کودتا سرنگون کردند.

برای ما عزت و آسایش ملت‌مان مهم است که با دیپلماسی متکی بر اراده ملی و همراه با مقاومت به دست می‌آید.

ما ابزار چانه زنی داخلی و انتخاباتی آمریکا نیستیم.

هر دولتی که در آمریکا انتخاب شود، به ناچار تسلیم تاب‌آوری ملت بزرگ ایران خواهد شد.

برای جهان نیز امروز زمان "نه" گفتن به زورگویی و قلدرمآبی است. دوران سلطه و هژمونی به سرآمده است. ملت‌ها و فرزندان ما سزاوار دنیایی بهتر، امن‌تر و قانون مدارترند. امروز زمان تصمیمِ صحیح و درست است.

از توجه شما سپاسگزارم

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۴
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۹۳
زندگی با تحریم برای کی سخت است؟
برای ما یا شما مسئولین؟
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
حسن آقا ... نه تدبیر داشتی و نه امید ایجاد کردی

کارنامه تو اینست
دلار را ۳۷۰۰ تحویل گرفتی
و بالای ۲۷۰۰۰ تومان به بله قربان گوی بعدی تحویل میدی
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
پا رو گلو گداشتن را خوب امده!
چقدر گلو در ایران را هم !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
شیخ حسن رسما صحنه ریاست جمهوری را با استندآپ کمدی اشتباه گرفته است.این روزها هم موجب خنده داخلی ها و هم خارجی هاست.فکر میکند همه حرفهایش را دربست قبول میکنند.اینهم عالمی دارد
ایرانی ام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
مسئولین محترم تابناک! یعنی واقعا متوجه نمیشید که بالای نود درصد نظراتی که زیر خیرهای شما میذارن توسط ضد انقلاب از آلبانی و مزدوران سعودی کثیف گرفته تا فراری های آمریکا و اروپا و کانادا نشین؟ بابا بخدا دیگه خیلی تابلوه اینجا شده جولانگاه این نامردهای خود فروخته. یه فکری برای این قضیه بکنید تا مثل سرطان سایتتون رو نابود نکردن. شگردشون هم اینه که فوری میان میگن ما آلبانی نشین و خارج نشین نیستیم توی همین ایران زندگی میکنیم! ولی دستشون دیگه کاملا رو شده
ناشناس
| Netherlands |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
حسین آقا ، فکر میکنی دلار رو ۲۷ تومن باقی میمونه؟ خیلی ساده ای بخدا . . .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
امریکا نمیتواندجنگ رابرماتحمیل کند یعنی هرچقدرم بزنید ما جواب نخواهیم داد !!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
به خدا رسانه های ما پخش نمیکنن ما خیلی بدتر از اینارو تو کشور داریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
ظاهرا ما به یک سخنران خوب رای دادیم نه یک مدیر خوب .... و نتیجه شنیدن سخنرانی های خوب بوده نه عملکرد خوب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
‌چهارشنبه دوم مهر ساعت ۱۱:۱۳
به سلامتی و مبارکی و میمنت
دلار وارد کانال ۲۸۰۰۰ تومان شد
همین دوروز پیش بود که جناب همتی وعده کاهش قیمت دلار را داده بود
البته همچنان آرزو برجوانان عیب نیست !!!!
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
زندگی اغازاده سخت نشه با این دلار...اون نگرانمون میکنه.
منظور شما از استقلال چیه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
منظور جمهوری اسلامیه
ناشناس
| Bulgaria |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
منظور ما از استقلال اینه که به چین و هند نفت فروخته باشیم، ولی پولش رو نمیدهند چون ما خیلی استقلال داریم اونها به ما حسودی میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
شما نظرت در مورد شرایط هجده گانه پمپئو را بگو ؛ معلوم شود کجای کاری .
کدوم استقلال؟ شما که برای هر سفر اروپایی قبلش از پوتین اجازه و مذاکراتتان را با او هماهنگ می کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
همین یعنی استقلال
مردم قرار نیست فقر و بدبختی رو به خاطر‌سیاست های شما تحمل کنن و شما به نماینده هاتون دنا پلاس بدین بعدم بگن کمه ما شاسی بلند میخوایم...آخر خط رسیدیم
اقای روحانی کاری که شما با کشور کردی چنگیز نکرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
فقط روحانی نکرده ! دست در دست هم مملکت را بر باد دادند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
بشین بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
فقط رییس جمهور مقصره؟
محمد
| Netherlands |
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
نه عمه من مقصره که قیمت ها رو کنترل نمیکنه
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
البته روحانی به عنوان نماینده این سیستم کشور را نابود کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
بله مقصرترین فرد رئیس جمهوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
تنها رئیس جمهور نبود همه مسئولین رده بالا مسئولن همه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
این ادم هروقت بالبخندازعملکرد خودش تعریف میکنه وامارمیده وبخصوص اینکه میگه دیگران ازمادرمورد چگونگی دستیابی به این پیشرفت های عظیم میپرسن تمام سلولهای بدن من شروع به لرزیدن میکنه ومیخوام دق ودلیموسرتلویزیون خالی کنم ولی وقتی یادم میاد که قبمت تلویزیون الان چقدرشده پشیمون میشم !!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
نقش شما در این ماجرا چیست ؟ فراموش نشود که در این ماجرا تماشاچی ها و ... هم بازیگرند .
هر روز باید حرف بزنه و اعضاب مردم را خرد کنه جنابعالی توان کنترل قیمت تخم مرغ را نداری
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
همون احمدی نژاد بدردت میخوره که نیمی از وقت صحیفه سجادیه بخواند و مابقی وقت در توهم مصلح جهانی بودن دنیا را نصیحت کند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
در عوض دیگران که حرف میزنن همه حالشون خوب میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
بله از صندلی های خالی مجمع معلوم بود چقدر حالشان خوب شده از سخنرانی شازده شما
شما چه بهایی برای تحریم‌ها شخصا پرداخته این؟ فقط ملت باید بدن نه؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
دخترشان را به فرنگ فرستاده اند و در آنجا زندگی می کنند خودشان هم ویلای ولنجک دارند برادرشان هم که محکوم شدند و یک ساعت هم زندان نرفتند و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
خیلی رو داری رهبری فرمود برجام خسارت محض است اون وقت شما برای خوش کردن دل اربابانت و دوستانت می گی :برجام را به عنوان یکی از بزرگترین دستاورد‌های تاریخ دیپلماسی به ثمر رساندیم و علیرغم بدعهدی مستمر آمریکا به آن پایبند ماندیم.
همه چیزو خیلی خوب میتونه به شما تحمیل کنه !
خداياكي دوران رياست ايشون تموم ميشه كه حتي عكسشم نبينيم.خدايااااااااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
ایشون تنها مقصر نیست
اینو خودت هم می دونی
همیشه گفتن صبر کردن هم حدی داره
امام حسین غلیه السلام شب عاشورا فرمود مردم دست زن و بچه هایتان رابگیرید و بروید من بیعتم را ازشما برداشتم اینا با من کار دارند با شما کاری ندارند ولی رئیس جمهور محترم میفرمایند باید بمانید اینها با شما کار دارند با ما کاری ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
نگاه واقع گرایانه و عالی. همین آمریکا و اروپا این همه بچه ها ی مسئولین را پذیرفته است. اینجام پدر مادرشان پرچم آتش میزنند. همین آمریکا ثابت میکند با کسی که پول میاورد کاری ندارد. لعنتی های تاریخ چقدر خوب سیساست دارند. صاحب اموال دنیا شدند.منظورم همه کشورها ست
به بورس برید ( از سخنان گهر بار روحانی)
استقلال معنایش این نیست که به سمت چین غش کنید و در مدارس زبان چینی تدریس شود. ان هایی که می فرمودند زبان انگلیسی زبان شیطان است نظرشان را در مورد زبان چینی بگویند.
پاسخ ها
بینام
| Canada |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
وقتی در مدارس ایران زبان فرانسوی تدریس میشد و یا الان انگلیسی تدریس میشود یعنی نظام ایران در آن مقاطع میخواست بگوید ما آماده گفتگو و ارتباط علمی و اقتصادی و ... با اروپا یا غرب هستیم. اما وقتی با ترفندهای چرب یا تهدید یا کشتن
دانشمندان ما مانند خانم مریم میرزاخانی نمیگذارند دانشمندان ایرانی به کشور بازگردند یا در خدمت ایران باشند آنوقت است که ما باید حتی برای ارتباط فرهنگها و گفتگوی ملتها و کسب مهارتها و دانش به جایی به جز غرب نگاه کنیم. فراموش نکنید با تمام تمایلات ایران به اروپا اما تمام دربها و راهها را همانهایی به روی ایران بسته اند که به زبانهای اروپایی صحبت میکنند.
ایرانی ها باید این همه سختی و گرسنگی بکشند فقط بخاطر انتخابات امریکا ، بخاطر اینکه یک آقایی می خواهد امتیاز کسب کند و در انتخاباب پیروز شود ، این آقا با تمامی دنیا در می افتد همه را تهدید به تحریم و ... می کند تا بتواند امتیاز مدنظرش را کسب کند . تو به اندازه کافی از نظر مالی ثروتمند هستی از دنیا چه می خواهی دیگر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
چقدر ساده لوحی !
چرا ژاپن و سوئیس و عربستان و امارات و کره جنوبیو .... گرفتار ترامپ نیستند ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
ژاپن و عربستان... اسیر آنمریکا نیستند ؟ !!
خوشبختانه نشنیدم
تازه اگر آمریکا جنگی یا مذاکره ای را به ما تحمیل کنه آقای روحانی جمعه متوحه میشه وشنبه ویکشنب اش رو تبریک میگه
علی برکت الله
تو رو خدا استعفا بده، حرف شما برای مردم خودمون خریدار نداره چه برسه برای خارجی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
همه باید استعفا بدن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
هر وقت اپوزیسیون فهمید که منافع ملی فوق کشاکش های جناح های سیاسی رقیب است ،َ حرف شان را جدی می گیریم .c
دموکراسی را خوب اومدی!هاهاها
درود بر شما . حرف دل ما مردم را زدید. کسانی که پرسیدند منظور از استقلال چیه. گوش کنید.
کشورهای جهان برای نیازهای خود با دیگر کشورها ارتباط تماری دارند یعنی چیزی که مازاد است را میفروشند به کشوری که نیاز دارد و کالاهای دیگر را میخرند. اینکه ما همه چیزی را که نیاز داریم را تولید کنیم گاهی اوقات صرفه اقتصادی ندارد همانطور که میبینید بزرگترین وارد کننده اجناس چینی کشور آمریکاست. اما به چه چیزی استقلال میگویند؟
ابتدا به نامهای ریاست ژاندارمری یا همان نیروهای مسلح کشور در دوران قاجار نگاه کنید. .حتی کی نفر ایرانی در آن لیست نمیبینید!
سپس به نامهای ایرانی وزرا و نخست وزیران در دوران رضا شاه و محمد رضا شاه نگاه کنید همگی وابسته های انگلیس بودند و اگر باور نمیکنید به پاسخ محمد رضا پهلوی به گزارشگر تلوزیون انگلیس نگاه کنید تا ببینید که خود شاه در سال 1354 میگوید ما دیگر اجازه نمیدهیم که برایمان نخست وزیر و وزیر تعیین کنید! یعنی تمام دوران پادشاهی این آقایان وزرا و نخست وزیران را انگلیس انتخاب میکرد حالا بماند که رضا شاه و پسرش هر دو گماشته انگلیس بودند. و این معنی درست نداشتن استقلال است. آیا مسئولین ما بعد از انقلاب توسط خارجیها پست و مسئولیت خود را میگیرند؟ خیر
و این یعنی استقلال.
آیا توانسته اند ایران را وادار به اجرای دستورات خود کنند؟ خیر! این یعنی معنی صحیح استقلال!
باز هم درود میفرستم به سیاستگزاران سیاستهای خارجی و بلند مدت کشور.درود بر شما
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
حتما سلسله قاجار مستقل بوده؟
ناشناس
| Turkey |
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
بینام خاوری از کانادا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
آقای بینام به نظرت کره و ژاپن استقلال دارند یا نه.
تفکر شنا باید برگرده به دوران پارینه سنگی نیشه بگی چطور قراره تکنولوژی رده بالا رو بدست بیاری؟ در حالی که چوب بستنی هم از چین وارد میشه
ناشناس
| Canada |
۰۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
درود بر تو.وافعا نونی که از راه کامنت گذاری به دست میاری حلالت باشه چون خیلی زحمت کشیدی برای کپی پیست کردن متن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
صبح زود از خواب پاشدی ، عادت نداری به سحر خیزی . دورباه بگیر بخواب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
کلا در اشتباهی
تمام کشورهای دنیا که مردم آنها در رفاه و آرامش هستند استقلال ندارند ؟؟
کمتر صدا و سیما ببین و کیهان بخون

حیف چشم و برق که برای خواندن تو مصرف شد !
دیگه اینجا کامنت نده !
اه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
راستي با فيلتر شكن اومدي و نظر گذاشتي . اين همون استقلالي هستش كه ازش دم زدي .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
الان همه وابسته ن ما مستقل.!!!؟؟
آقا جان، شتر سواری دولا دولا نمیشه. یا بروید بمب اتم بسازین و علنی به همه اعلام کنید ساختین. یا اینکه کل برنامه هسته ای رو جمع کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
شاعر عزیز!
روحانی درآخرین حضورش به صورت مجازی درمجمع عمومی سازمان ملل فقط شعارداد البته ایشان در حوزه سیاست خارجه طی این سالها همیشه شعارداده واقدام عملی درجهت منافع ایراندولتش منهای هزاران بوده وامشب هم از ارائه راه حل عملی عاجز بود ، همانطور که دراداره مملکت عاجز بوده ،مثل همه مسئولین.
فعلا برو نرخ تخم مرغ رو تعیین کن
زندگی با تحریم سخت هست پلی نه برای وابستگان
مردم دارن قربانی میشن
فکر کنم آقای روحانی داشت از رو نت ريیس جمهور سويیس می خوند.
من نفهمیدم منظور از استقلال چیه ؟ خیابان استقلال یا تیم استقلال ؟؟
حسن آقا شما خودت خسته نشدی از این همه دروغ که تحویل ملت دادی ؟؟
ببین چقدر تمرین کرده که موقع اجرا خنده اش نگیره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
خنده پیش کش خوبه قحقحه نزد
همه متن سخنرانی را بی خیال اون تیکه "ملت من" را بچسب
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
منظورش چند صد نفری هستند که ۴۱ ساله خودشان و بستگانشون پست و مقام دارند فکر کردی من و شما و بقیه مردم ایران رو میکه؟
با هر واژه ای که از زبان روحانی جاری شود....مردم را کمر بشکست!!!!!
ای خدا شکرت . هرچی داریم از استقلالمونه.تو رو شکر ای خدا. کجایی که به شکرانه این همه نعمت که در پی استقلالمون بدست آوردیم بیام و خودمو قربانیت کنم.
اقای روحانی به عنوان رٸیس جمهور اسمش در تاریخ خواهد ماند و از بی کفایتی ان سخن بر زبانها خواهد ماند
ولی آمریکا توانسته است فقر و گرانی و بدبختی را به ایران تحمیل کند.
ما استقلال نمیخواهیم
چنین ملتی شایسته تحریم نیست
.
.
.
.
.
.
.

الان با این حرف اینقدر دل ترامپ و علی الخصوص رهبر چین و پوتین به درد میاد که از فردا کل تحریم ها لغو شده و به جهت یاری به ایران پول های بلاعوض هنگفتی تعلق می گیرد.
زندگی با تحریم برای ملت کشنده و برای شما مایه بقا است
آقاجان ما نخواهیم استقلال مورد نظر شما را نداشته باشیم باید یه کجا پناه ببریم؟
خخخخخ استقلال؟؟؟؟
ینی فقط ارتباط با آمریکا استقلال و خدشه دار میکنه ، چین و روسیه بودن نمی کنه؟
اگه نمی دونی بدون که وظیفه حکومتها و دولتها فقط و فقط ایجاد رفاه و آسایش برای مردمشه
والا خیلی از مردم حاضرن این مدل استقلالی که شما ازش دم میزنی رو نداشته باشن ولی رفاه داشته باشن و سفرشون خالی نباشه.
ولی حسن جان
تو توانستی به عالی ترین کیفیت
هم تورم هم گرانی هم رکود هم بدبختی هم فقر هم بلاتکلیفی هم ناامیدی و هم بی تدبیری را بر ملت تحمیل کنید و با مرتبط کردن جمعه به شمبه یکشمبه دو ..... و زدن قحقه و نگاه توأم با لبحندهای ملیح و یا تمسخر آلود هشتاد و پنج میلیون ایرانی را تحقیر کنید
خسته نباشید صاحب کلید
گفتم متن را آقایان خودشان بنویسند و به من هم نگویند چه می نویسند
و هر وقت آماده شد بدن بخونمش
من خودم هم تا روز جمه نمی دونستم چی خوندم
بعد فهمیدم چی خوندم
قحقحقحقحقح......
یاد داستان توی ده شملرود افتادم یادش بخیر
حسنی نگو بلا بگو تنبل تنبلا بگو
استقلال یعنی مردم ایران باید تاب بیاورند هر بلایی به سرشان می آید تا با مبادا از بلندپروازی ها و رویا دست برداریم !
ایشان که دست از سخن پرانی بر نمیدارد لااقل تابناک دست از انتشارش بردار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
سایتی را از انتشار خبر سخنرانی رئیس جمهوری بر حذر می دارد . اگر قدرت داشتند ، گوینده را هم تکه تکه می کردند . بعد مدعی اند که خودشان بهترند . .
چرا شما فقط استقلال استقلال مي كنيد بخدا پرسپوليس خارجي نيس همه ي تيم ها رو با يك چشم نيگاه كنيد
بله ما استقلال داريم
ما امنيت داريم
ما خودمان انتخاب كرديم
ما قوي هستيم
نماينده مجلس دنا پلاس كمشه شاسي ميخاد ملت بدبخت رو با تخم مرغ سرگرم كردين
جناب روحانی به لطف جناب تان مذاکره را تحمیل کرد جنگ را هم تحمیل میکند
‌چهارشنبه دوم مهر ساعت ۱۱:۱۳
به سلامتی و مبارکی و میمنت
دلار وارد کانال ۲۸۰۰۰ تومان شد
همین دوروز پیش بود که جناب همتی وعده کاهش قیمت دلار را داده بود
البته همچنان آرزو برجوانان عیب نیست !!!!
حتی در قیمت تخم مرغ هم استقلال نداریم باید دلار امریکا انرا تغیین کند حسن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۲
پس مشکل شان با ما چیست که دور تا دور کشور پایگاه نظامی زده اند و با رسانه های شان شب و روز افکار عمومی را بمباران می کنند ؟
بازم حرفای صد تا یه غاز که دیگه مصرف داخلی هم نداره،چه برسه به خارجی.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی