بازدید 6577
۸

بانک‌ها دو هزار واحد تولیدی را تعطیل کرده‌اند

معاون دادستان کل کشور تعداد واحد‌های تعطیل‌شده به دلیل بدهی به بانک‌ها را ۲ هزار واحد برشمرد.
کد خبر: ۱۰۰۴۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 21 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، سعید عمرانی، معاون دادستان کل کشور در گفت‌وگوی ویژه خبری که شب گذشته از شبکه ۲ سیما پخش شد، درباره تعداد واحد‌های تولیدی مصادره شده از سوی نظام بانکی گفت: در حال حاضر حداقل ۲ هزار واحد تولیدی تعطیل شده در شهرک‌های صنعتی مختلف سراسر کشور داریم.

وی با بیان اینکه سیستم معیوبی در این باره وجود دارد که لابد بانک هم ناگزیر به این اقدام است، گفت: در عمل خود من ۵۰۰ پرونده باز دارم و ۹۰ درصد تولیدکننده‌هایی که مراجعه می‌کنند با بانک مشکل دارند.

عمرانی افزود: بیشتر مشکلات تولیدکنندگان و سیستم بانکی، در محاسبه سود و یا دریافت تسهیلاتی است که باید در مرحله آخر به عنوان سرمایه در گردش پرداخت شود.

معاون دادستان کل کشور ادامه داد: در بین ۵۰۰ تولیدکننده‌ای که پرونده آن‌ها را بررسی می‌کنم، کسی ماشین میلیاردی سوار نمی‌شود و حتی مورد داشتم که یکی از تولیدکنندگان با ۲۰۰ کارگر در کارخانه‌اش مواجه بود که از او مساعده می‌خواستند، اما معطل ۲۰۰ هزار تومان بود.

وی در پایان تأکید کرد: در رابطه بانک و تولیدکننده اشکالی وجود دارد که باید مرتفع شود. همچنین بانک‌ها باید در نظر داشته باشند که بین سپرده‌گذار و تسهیل‌گیرنده یک حد وسطی وجود دارد که باید آن را رعایت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۸
اینها غالبا واحد تولیدی واقعی نیستن از اول راه اندازی شدن که با زد و بند با بانک ها چند برابر ارزش واحد وام های کم بهره دریافت کنند و وام رو که گرفتن واحد به اصطلاح تولیدی رو رها کرده و متواری میشوند
تنها بانک ها نیستند، شهرداری، بیمه، مالیات و خیلی از ارگانها و سازمان های دولتی هستند که تولیدی ها را به تعطیلی می کشانند!!!!!!!!!
در اداره مالیات مدارک بردیم که به دستور شهرداری و با حکم دادگاه تولیدی ما تعطیل است ولی آنها می گویند به ما مربوط نیست و از سال 85 تا سال 95 برای ما مالیات صادر کرده اند که نمی دانیم با این بیکاری از کجا باید این مالیات را بدهیم!!!!!!!!!!!!!
شهرداری به محلی که ما از سال 58 سند داریم که تولیدی است و ما سرقفلی آن را خریده ایم ماده صد زده و با صاحب ملک کاری ندارد می گوید شما آنجا هستید شما را تعطیل کنیم زودتر به پولمان می رسیم!!!!!!!!!!!!!!!!
بیمه هم که هر روز کاری می کند که جریمه به تولیدی ها بخورد و خیلی ها کارگران خود را اخراج می کنند که با بیمه سر و کار نداشته باشند، تازه مدرک داریم که اسامی اشخاصی را که ما نمی شناسیم و تا حالا ندیده ایم به عنوان کارگر ما نوشته اند و برای ما جریمه و اجرا صادر کرده اند!!!!!!!!!!! خود آن شخص هم مدعی است که اصلاً ما را نمی شناسد ولی بیمه می گوید شما با هم تبانی کرده اید!!!!!!!! پولی را که از ما گرفته اند به سوابق آن شخص نرفته و به ما هم برنگردانده اند!!!!!!!!!!!!! دیگر از این قشنگ تر می خواهید تولیدی ها را به تعطیلی بکشانید؟ کارشکنی در امر تولید یک کار طبیعی در این کشور است.
ایجاست که باید دولت مالیات از خانه های خالی ، از خرید و فروش های بی هدف به منظور دست به دست شدن مسکن و خانه و سایر کالاها مالیات سنگین بگیرد و آنها را مسقیم به واحد های تولیدی بدهد تا تولید شکل بگیرد و دلالی پایان یابد. یا کامل تر آن مالیات بر عایدی سرمایه و تزریق منابع به بخش تولید

اگر این کار را در مجلس و دولت اجرایی شود تاثیر مثبتی بر واحدهای تولیدی خواهد گذاشت
از پس كه حرام خوار شدن خوب بانك داري اسلامي همينه ديگه همين ديشب يك گزارش از تلوزيون بخش شد طرف اصل وام رو تسويه كرده ولي سودش باقيما مونده باز دوباره وام گرفته سودشو داده باز در انتها بدهكار بانك شده هميجوري سود روي سود. خدا ديگه عاقيتمونو به خير نميكنه ياد سريال مختار به خير وقتي نگاش ميكني انگار واسه امروزه ساختنش
بانکها با گرفتن سودهای مرکب و کمر شکن تولید و اشتغال را نابود کرده اند و کسی هم هیچ کاری نمیکنند فقط حرف میزنند13
شرکت ماهم همینطور است اصلا وام نمی دهند بهش، حدود 100 نفریم حقوق ها چندماه چندماه عقب است. کارگرها وام می گیریند می اورند تاز توی شرکت . بانک ها به شرکت ها وام نمی دهند. توصیه می خواهند و توصیه نامه. نه به گردش حساب کار دارند نه به اعتبار مالی شرکت هیچی. یکی نیست به دادمون برسه. کارخانه تعطیل بشه که دیگه هیچی از همینم بدبختر می شویم. ولی تا کی با کارگرها جور این سیستم اقازده ایی مملک دارای و بانکی را بکشند. یکی از اختلاس های این چند وقته را پولش را وام بدهند هم بسه.
تابناک گزارش گر بفرسته شاید فرجی شد.
افزایش بی رویه نرخ دلار و واردات از چین چطور؟؟؟؟
وقتی کار خانه دار با وام اخذ شده مسکن و خودرو انچانی می خرد و از ان سود هنگفت می برد جرا ان وام را در کار خانه سرمایه گذاری کنه پس تولید را کنار می گذارد و دنبال دلالی بدون هزینه می رود . ایران بهشت دلالها و بهشت مالیاتی برای دلالهای زالو صفت است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل
آخرین اخبار