بازدید 10579
۵

ویروس‌های رها شده

این روزها کافی است کمی چشم بچرخانیم تا ببینیم آنچه را نباید دید. هر گوشه از شهر شاهد ماسک و دستکش‌هایی هستیم که توسط افراد بی مبالات در پیاده‌رو، خیابان و پارک‌ها رها شده‌اند. افراد بی‌مبالاتی که علیرغم همه توصیه و تاکیدهای بهداشتی با رها کردن ماسک و دستکش مصرف شده، به سلامت دیگران پشت پا می‌زنند و چرخه ابتلا به ویروس کرونا را تقویت می‌کنند./فقیری، ریاحی/ فارس
کد خبر: ۱۰۰۳۸۵۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۴ 20 September 2020
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
بیچاره قشر زحمت کش و مظلوم خدمات شهری
دریغ از شعور شعور شعور شعور ...
توصیه می کنم که همگی کتاب بیشعوری را بارها و بارها بخوانیم
متاسفانه چند دهه است که کار حاکمیتی بر روی ارتقاء فرهنگ اجتماعی، تقریبا رها شده است. کافی است حتی به عملکرد مرجع قانون گذاری کشور یعنی مجلس، توجه شود. وقتی انتخابات انجام و نمایندگان جدید وارد مجلس می شوند، نمایندگان علاقمند به ورود به کمیسیون های مختلف بوده در حالی که برای ورود به کمیسیون فرهنگ، تمایلی نشان داده نمی شود. متاسفانه ارایه لوایح و یا تصویب قوانین در رابطه با فرهنگ اجتماعی، با بی مهری مواجه شده و حتی در صدا و سیما، که می تواند به عنوان یک رسانه ملی، نقش بسزایی در گسترش فرهنگ اجتماعی داشته باشد(با ارایه مکرر تیزر های فرهنگی به جای برنامه های کم یا بی محتوا و یا تبلیغات کالاهای مصرفی)، تمایلی به گسترش فرهنگ اجتماعی دیده نمی شود. نتیجه آنکه، رفتارهای اجتماعی بسیاری از مردم، فاقد پیشینه های آموزسی لازم است. وقتی بزرگتر یک خانواده در جلوی فرزندان خود اقدام به انداختن آشغال در خیابان، جاده و دیگر فضاهای عمومی می نماید، و حتی به نسل نوجوان و جوان، در مراکز آموزشی، آموزش های اجماعی لازم داده نمی شود، چه توقعی است که انواع آشغال های عادی تا آشغال های ویروس و میکروب دار در همه جا چخش و دیده نشود.
اگر می خواهیم، خیابان ها، جاده ها و فضاهای عمومی کشور پاکیزه و متناسب با سطح فزهنگ جهانی در قرن 21 باشد، باید ضمن ارتقاء فرهنگ اجتماعی، از دبستان تا دبیرستان و دانشگاه گرفته تا مجلس و رادیو وتلوزیون کشور، قوانین بازدانده شدیدی نیز در مجلس، تصویب و با قدرت توسط پلیسی مثلا تحت عنوان پلیس رفتارهای اجتماعی، در کل کشور اعمال گردد (با جریمه کردن متخلفین با کد ملی) تا ضمن حل مشکل آشغال در کشور، اینقدر شرمنده وجدان های بیدار و نیز توریست های وارد شده به کشور، نباشیم. به دفعات دیده می شود که اطراف جاده چالوس با همت راهداری و یا طرفداران محیط زیست پاکسازی می گردد ولی بفاصله کوتاهی، مجددا توسط برخی سرنشینان بی ملاحظه و بی فرهنگ، مجددا مملو از آشغال می شود. این در حالی است که از ابتدا تا انتهای جاده، شاید یک تا دو تابلو برای راهنمایی مردم، برای آشغال نریختن نصب شده است. به نقل قول از دوستی که مدتی را در یکی کشورهای جهان اول سپری کرده بود، درکنار جاده های بین شهری در کشور......، تابلویی نصب شده بود با این مضنون که ای شهروندان، همانگونه که اطلاع دارید اطراف جاده با مالیات شما شهروندان پاکیزه می شوذ و برای اینکه پاکسازی مستمر جاده نیازمند اعتبارات زیادی است پس از شما خواهش می شود که آشغال نریزید ولی اگر ریختید ....جریمه خواهید شد.
بدون شک بی فرهنگ ترین هستیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس