عرضه اولیه های احتمالی پاییز 99 کدامند؟

پس از عرضه سهام 20 شرکت برای اولین بار در بازار بورس و فرابورس ایران در سال جاری، شنیده ها و خبرها حکایت از آن دارند که عرضه اولیه های متنوع و جذابی در پاییز 99 در راه است.
کد خبر: ۱۰۰۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۶ 17 September 2020

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تا امروز مورخه 27 شهریور ماه 99 خبر قطعی آماده سازی 20 شرکت برای عرضه اولیه به گوش می رسد. پس از استقبال چند میلیونی از عرضه اولیه ها و سودده بودن این عرضه ها برای سرمایه داران و سرمایه گذاران، حال شاهد صف عظیمی از شرکت هایی هستیم که در انتظار تایید و پذیرش در بازار سرمایه هستند.

عرضه اولیه های احتمالی پاییز 99 کدامند؟

فرآیند پذیرش شرکت ها در بورس زمان بر است و شرکت ها باید تمام  شرایط و موارد اعلام شده از طرف سازمان را رعایت کنند و تا زمانی که شفافیت  خود را به اثبات نرسانده اند، نمی توانند در صف عرضه اولیه ها بایستند.

شرکت هایی که احتمال عرضه اولیه آن ها وجود دارد

شرکت هایی که تا لحظه تهیه این گزارش پذیرش شده اند و تنها منتظر عرضه اولیه هستند شامل شرکت های زیر می باشند:
لیزینگ اقتصاد نوین، سپید ماکیان، لیزینگ کارآفرین، اصفهان کش، فن آوا کارت، شرکت نفت جی، شیمی بافت، صنایع چوب خزر کاسپین، بارز کردستان، پتروشیمی بندر امام، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا، صنعت غذایی کوروش، تولید نیروی جنوب غرب صبا، پتروشیمی مروارید، ایمن خودرو شرق، ترانسفورماتور توزیع زنگان، پتروشیمی ایلام، راه آهن حمل و نقل و تامین سرمایه تمدن.

اما خبری که باعث خوشحالی سهامداران شد خبر آماده شدن شرکت پتروشیمی اروند یکی از شرکت های هلدینگ خلیج فارس برای عرضه اولیه بود. به گفته حسن نشان زاده مدیر عامل این شرکت در روز چهارشنبه 26 شهریور ماه 99، این شرکت قدم های بزرگی برای ورود به بازار سرمایه برداشته است. وی ابراز امیدواری کرد که در صورتی که همه چیز به خوبی پیش برود، سهام این شرکت در آینده ای نزدیک در بازار بورس ایران برای اولین بار عرضه گردد. نشان زاده افزود: قسمت زیادی از فرآیند پذیرش این شرکت با تلاش کارکنان، مدیران و سهامداران طی 4 ماه گذشته انجام شده است و امیدواریم که به زودی نماد این شرکت روی تابلوی بورس حضور پیدا کند.

شایان ذکر است شرکت پتروشیمی اروند یکی از  بزرگترین تولیدکنندگان PVC در خاورمیانه است و به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول در کشور در راستای توسعه صنعتی و تامین مواد اولیه صنایع شیمیایی و پایین دستی در بازار های داخل و صادراتی فعالیت می کند.  پی وی سی یا پلی وینیل کلراید نوعی پلاستیک بسیار پر کاربرد است و در شرایط حاضر، یکی از ارزشمند ترین محصولات صنعت پتروشیمی می باشد. بیشترین استفاده از آن، به علت ارزانی در صنعت ساختمان است و جایگزین بسیار مناسبی برای مواد ساختمانی نظیر چوب، سیمان و سفال به حساب می آید. چشم انداز این شرکت تبدیل شدن به سود آور ترین تولید کننده زنجیره PVC در خاورمیانه تا سال 1400 است.

سه عرضه اولیه احتمال مهر 99

همچنین علیرضا صالح رئیس سازمان خصوصی سازی طی مصاحبه ای گفت: علاوه بر سهام شرکت‌های موجود در تابلوی بورس، ۱۲ بنگاه که سه هلدینگ نیروگاهی را در خود جای داده در حال آماده سازی برای ورود به بازار سرمایه است. ۳ شرکت مجتمع صنعتی اسفراین، اپال پارسیان بنگان و عمران و مسکن سازان ایران، در مهر ماه پذیرش و کشف قیمت خواهند شد.

 

لازم به ذکر است که با توجه به عرضه اولیه سهام شرکت سرمایه گذاری گروه مالی سپهر صادرات با نماد وسپهر در روز یکشنبه مورخ 30 شهریور ماه، این شرکت در لیست فوق نمی باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امید وارم در سال 99 عرضه شود
مدل پایا مدل ونگه عرضه می شود ممنون
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان