بازدید 47419

روایت‌نمکی از علت‌عزاداری بیت‌رهبری بدون‌حضورعزاداران

وزیر بهداشت با بیان اینکه به مقام معظم رهبری عرض کرده بودیم تعداد محدودی عزادار می‌توانند در حسینیه‌ای که ایشان حضور دارند حاضر باشند، به پاسخ مقام معظم رهبری درباره چرایی برگزاری این مراسم بدون حضور عزاداران اشاره کرد.
کد خبر: ۱۰۰۲۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۷ 15 September 2020

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، دکتر سعید نمکی امروز در نشستی که با حضور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در محل وزارت بهداشت برگزار شد، ضمن قدردانی از حمایت‌های مقام معظم رهبری، با بیان این‌که به ایشان عرض کرده بودیم تعداد محدودی عزادار می‌توانند در حسینیه‌ای که ایشان حضور دارند، حاضر شوند، گفت: ایشان فرمودند که «چون کارشناسان گفته‌اند مراسم نباید در فضای مسقف برگزار شود، من مکلف به رعایت پروتکل‌ها هستم.»

نمکی تاکید کرد: باید به حساسیت‌های موجود توجه داشته باشیم تا برخی افراد که به طور ناجوانمردانه برنامه‌ریزی کرده‌اند که مسائل مربوط به کرونا را به پای اسلام، محرم، لیالی قدر و ... بنویسند، اجازه این کار را نداشته باشند. البته مردم ما مسائل بهداشتی را به خوبی مراعات می‌کنند اما سواحل انگلیس و برخی مراکز آمریکا مملو از عدم رعایت پروتکل‌ها هستند؛ ما باید نسبت به این فتنه‌ها هوشیار باشیم. چون ما در لیالی قدر در مساجد، جز همراهی و رعایت پروتکل‌ها ندیدیم.

وی با بیان این‌که باید یک پروتکل سختگیرانه برای مدارس تعریف کنیم، خاطرنشان کرد: دیروز نامه‌ای به ستاد کرونا ابلاغ کردم که با توجه به خیز جدید بیماری، باید پروتکل سختگیرانه‌ای تدوین کنیم و برای رعایت نکات بهاشتی باید تصور کنیم که همه نقاط کشور در وضعیت قرمز است.

وزیر بهداشت با بیان این‌که باید اصل را در کل کشور بر رعایت حداکثری پروتکل‌ها بگذاریم، گفت: باید مراسم عبادی خود را با حداقل نمازگزار و حداکثر رعایت پروتکل‌ها برگزار کنیم. همچنین باید پروتکلی برای فصول سرد سال تدوین کنیم. چون در برخی مناطق، امکان برگزاری این مراسم در فضای روباز نیست.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار