در روز قرمز بورس، کدام نمادها دست به افشای اطلاعات بااهمیت زدند؟

در روز بسیار بد بورس که شاخص کل با ریزش بیش از 37 هزار واحدی کانال یک میلیون و ششصد هزار واحدی خود را از دست داد و به کانال 1 میلیون و 570 هزار واحدی رسید، 12 شرکت دست به افشای اطلاعات با اهمیت زدند.
کد خبر: ۱۰۰۱۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۸ 08 September 2020

امروز مورخه 18 شهریور ماه 1399 شاخص کل با ریزش 37 هزار و 185 واحدی کانال 1 میلیون و 600 هزار واحدی را از دست داد و بر روی 1 میلیون و 570 هزار و 10 واحدی قرار گرفت. امروز اکثر نماد ها مانند روزهای گذشته با صفوف فروش سنگینی مواجه شدند و این مسئله نگرانی سهامداران را به همراه داشت.

به گزارش بورس تابناک، در اوضاع نامساعد بازار امروز، 12 نماد دست به افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف و ب زدند.

در روز قرمز بورس، کدام نمادها دست به افشای اطلاعات بااهمیت زدند؟

ومهان و افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب

در ابتدا گروه توسعه مالی مهر آیندگان با نماد ومهان دست به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب زد. موضوع این افشا خرید سهام شرکت خدمات بیمه ای امین پارسیان بود. در متن این اطلاعیه آمده بود: تعداد 5999000 سهام شرکت خدمات بیمه ای امین پارسیان (معادل 29.9 درصد سهام) بر اساس قیمت کارشتاسی خریداری شده است. کل ثمن معامله به مبلغ 314947 میلیون ریال (به ازای هر سهم 52500 ریال) می باشد که همزمان با انعقاد قرارداد نقدا از جانب خریدار به فروشنده پرداخت خواهد شد.

خودرو برای دومین روز متوالی افشای اطلاعات الف داشت

همانطور که روز گذشته شاهد انتشار اطلاعیه ای مبنی بر اعطای مجوز افزایش بیش از 10 درصدی نرخ محصولات جدید ایران خودرو بودیم، امروز نیز این شرکت دست به افشای اطلاعات با اهمیت الف زد که عنوان آن شروع مجدد فعالیت متوقف شده قبلی بود. در این اطلاعیه، شرکت ایران خودرو برای شروع خط تولید محصولات جدید خود یعنی دنا توربو شارژ اتومات، دنا توربو شارژ دستی، پژو 207 پانوراما، رانا پلاس اتوماتیک و دستی اعلام آمادگی کرد.

ثاخت و برگزاری مزایده

شرکت بین المللی توسعه ساختمان امروز پس از بازگشایی دگر بار با افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بسته شد. این شرکت دیروز قراردادی مهم را در سامانه کدال مبنی بر فروش 16 واحد با کاربری تجاری در برج بین الملل تهران به شرکت تعاونی خدماتی بازار برج ایمن منتشر کرد که به همین منظور، مشمول افشای اطلاعت الف شده بود. امروز نیز اطلاعیه ای با عنوان برگزاری مزایده منتشر کرد. موضوع مزایده نیز فروش زمین در شهر اهواز با پروانه ساخت تجاری مسکونی بود.

ثازن و ثغرب نیز اعلام برگزاری مزایده کردند

امروز شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب نیز دست به افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب مبنی بر آگهی جذب سرمایه گذار زد.
اما شرکت سخت آژند اعلام کرد قصد دارد با برگزاری مزایده سه دانگ از زمینی با کاربری تجاری را در مشهد به صورت نقد و اقساط به فروش برساند.

ثامید بدهی های قانونی را می پردازد

اما امروز دلیل متوقف شدن نماد شرکت توسعه و عمران امید افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب بود. در اطلاعیه آمده بود: تعهد سهامدار عمده مبنی بر تقبل بدهی های قانونی.

شتران و شراز افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف منتشر کردند

شرکت پالایشگاه نفت تهران امروز طی اطلاعیه ای، تغییر بیش از 10 درصد در نرخ خرید مواد اولیه (نفت خام) را اعلام کرد. همچنین شرکت پالایش نفت شیراز نیز از تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ مواد اولیه (نفت خام و میعانات گازی) خود اطلاع رسانی کرد.

شفاف سازی بسویچ راجع به افزایش سرمایه

پس از گمانه زنی ها و در جهت شفاف سازی و پیشگیری از انتشار اطلاعات غیر واقعی، شرکت پارس سوییچ طی افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب نسبت به توضیح و شفاف سازی راجع به افزایش سرمایه اقدام نمود.

در متن این اطلاعیه آمده بود: درجهت شفاف سازي و پيشگيري از انتشار اطلاعات غير واقعي در خصوص درصد افزايش سرمايه شرکت، هيات مديره طبق مصوبه صورتجلسه به شماره 99/21754 با افزايش سرمايه به شرح ذيل اتخاذ تصميم نمود. 1-افزايش سرمايه 140 درصدي از محل سود انباشته که پس از تهيه طرح توجيهي و با رعايت تشريفات قانوني و اخذ تائيديه پس از مجوزهاي لازم از حسابرس قانوني و سازمان بورس و با تصويب مجمع عمومي عادي بطورفوق العاده ، سرمايه شرکت از مبلغ 1.000.000 ميليون ريال به 2.400.000 ميليون ريال خواهد رسيد. 2-افزايش سرمايه از محل تجديد ارزيابي دارايي ها پس از تحقق بنديک و از محل زمين، ساختمان و ماشين آلات کارخانه مي باشد که درصد افزايش سرمايه مربوط به اين موضوع پس از اعلام ارزش توسط کارشناسان رسمي دادگستري مشخص خواهد شد.

قنیشا و افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب

طبق نظر سهامدار عمده شرکت قند نیشابور، تغییر کاربری زمین های شرکت از کاربری کشاورزی به مسکونی یا تجاری طی چندین مرحله در حال پیشرفت است و تاثیرات ناشی از تغییر کاربری زمین های شرکت بر روی میزان درصد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی متعاقبا به اطلاع سهامداران رسانده می شود.

قیمت گذاری محصولات جدید خساپا و افشای الف

امروز طی نامه ای شرکت خودروسازی سایپا، بنا به درخواست قبلی، موظف شد راس ساعت 9 صبح میزبان جلسه کلینیک تجاری قیمت گذاری باشد. محصولات مورد نظر سایپا که مجوز تغییر بیش از 10 درصدی در نرخ فروش را دریافت کرده بودند و برای تولید آماده می شوند، کوییک اتوماتیک و شاهین دستی هستند.

وآیند تعلیق می شود

پس از افشای اطلاعات با اهمیت گروه ب و طی اطلاعیه ای اعلام شد که به استناد بند 7 ماده 13مکرر 2 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات اوراق بهادار در فرابورس ایران، با توجه به نیاز به بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر، نماد بانک آینده حداکثر تا تاریخ 31/6/1399 تعلیق می گردد.
با استناد به نامه پیوست شده، این تعلیق برای بررسی و ارزیابی پروژه بازار بزرگ ایران (ایران مال) جهت عرضه سهام شرکت در سازمان بورس می باشد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها