بازدید 10461
بسته اخبار حوادث هجدهم شهریور ماه ۹۹؛

قاتل: «فشار تحصیلی» اعصابم را به هم ریخته بود!

آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ زندان و شلاق مجازات توهین به مردم مازندران/ احضار ۳ مسئول معدن هجدک به دادستانی/ دستگیری سارق سابقه دار منزل در خانی آباد نو/ دو متهم قتل زن مطلقه را انکار کردند/ قاتل: «فشار تحصیلی» اعصابم را به هم ریخته بود!/ مرگ سارق در سقوط از پشت بام/ دستگیری جاعل چک‌های بانکی در پایتخت/ دستگیری عاملان تخریب رستورانی در بازار تهران
کد خبر: ۱۰۰۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 08 September 2020
تابناک اجتماعیبه گزارش «تابناک»؛ مهم‌ترین اخبار حوادث و توصیه پلیسی امروز (سه شنبه هجدهم شهریور ماه سال ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری مشاهده کنید.
 
 
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»
 
شمار مبتلایان از ۳۹۱ هزار تن گذشت. بیشتر بخوانید

زندان و شلاق مجازات توهین به مردم مازندران
 
مرد جوان که چند روز قبل با انتشار یک ویدیو به مردم کلاردشت مازندران توهین کرده بود... بیشتر بخوانید

احضار ۳ مسئول معدن هجدک به دادستانی
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان راور از احضار رئیس معدن هجدک به همراه پیمانکار و سرپرست کارگاه به دادستانی خبر داد. بیشتر بخوانید

دستگیری سارق سابقه دار منزل در خانی آباد نو
 
رییس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارق سابقه دار و کشف ۱۰ فقره سرقت منزل از وی خبر داد. بیشتر بخوانید

دو متهم قتل زن مطلقه را انکار کردند
 
دومین جلسه محاکمه دو مرد ایرانی و افغانستانی که متهم به قتل یک زن مطلقه در پارک چیتگر هستند در حالی پایان یافت که هر کدام دیگری را به عنوان قاتل معرفی کرد. بیشتر بخوانید

قاتل: «فشار تحصیلی» اعصابم را به هم ریخته بود!
 
زن جوان دانشجویی تنها فرزندش را در یک اقدام جنون آمیز به قتل رساند! بیشتر بخوانید

مرگ سارق در سقوط از پشت بام
 
مرد سابقه دار که از خانه پدر یکی از مدیران تلویزیونی سرقت کرده بود هنگام فرار از دست مأموران پلیس جان باخت. بیشتر بخوانید

دستگیری جاعل چک‌های بانکی در پایتخت
 
معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس پایتخت، از دستگیری یک نفر مجرم سابقه دار جاعل خبر داد. بیشتر بخوانید

دستگیری عاملان تخریب رستورانی در بازار تهران
 
با تلاش مأموران پایگاه هفتم پلیس امنیت عمومی پایتخت ۲ تن از عاملان درگیری و تخریب رستوران دستگیر شدند. بیشتر بخوانید
 
توصیه پلیسی:
 
هشدار پلیس فتا به والدین درباره فضای مجازی
 
همراهی و هماهنگی والدین با سیستم آموزش مجازی وزارت آموزش‌و پرورش نه تنها باعث بالا رفتن سطح آموزش و یادگیری دانش‌آموزان می‌شود بلکه بهترین مانع برای جلوگیری از تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی علیه دانش‌آموزان است.
 
آموزش مجازی دانش‌آموزان می‌طلبد تا والدین برای همراهی و مصونیت دانش‌آموزان، دانش و اطلاعات خود در زمینه فضای مجازی و تهدیدات و آسیب‌های آن را به روز کنند.
 
به روز شدن والدین و افزایش سواد رسانه‌ای آن‌ها با توجه به منابع آموزشی موجود در اینترنت و سایت پلیس فتا کار سختی نیست و والدین در این خصوص نگران نباشند.
 
آشنا کردن کودکان و نوجوانان با تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی از سوی والدین یک ضرورت است و والدین برای کاهش تهدیدات و آسیب‌های فضای مجازی می‌توانند با استفاده از ابزار‌های کنترل والدین نظارت دقیق‌تری بر فعالیت و رفتار مجازی دانش‌آموزان داشته باشند.
 
حضور کنترل نشده و استفاده زیاد از فضای مجازی علاوه بر آسیب‌های جسمانی، صدمات روحی و روانی مثل اعتیاد اینترنتی را در پی خواهد داشت.
 
والدین باید بر زمان استفاده از اینترنت از سوی دانش‌آموزان نظارت ویژه داشته باشند و آموزش مجازی دروس نباید باعث این امر شود که تمام زمان دانش‌آموزان در فضای مجازی سپری شود.
 
والدین از نصب پروکسی، فیلترشکن از سوی دانش‌آموزان جلوگیری کنند چراکه نصب و اجرای این نرم‌افزار‌ها سطح دسترسی کودکان و نوجوانان را به محتوا‌های نامناسب بازکرده و باعث آسیب‌های روحی و روانی دانش‌آموزان می‌شود.
 
استفاده از پوشش اعلامی مدارس در آموزش مجازی اولین مرحله از حفظ حریم خصوصی دانش‌آموزان است.
 
پاک بودن دستگاه‌هایی که دانش‌آموز قرار است از طریق آن به اینترنت متصل و آموزش ببیند یک ضرورت است چراکه ذخیره بودن تصاویر شخصی و خانوادگی و اطلاعات مهم کاری والدین در این دستگاه‌ها با توجه به کافی کودکان اطلاعات کودکان برای حفظ این اطلاعات محرمانه و خصوصی خطرناک است و در صورت غفلت دانش‌آموز احتمال به سرقت رفتن این اطلاعات و یا افشاء ناخواسته آن‌ها وجود دارد.
 
برای برقراری ارتباط دانش‌آموزان از تبلت‌های سایز بزرگ استفاده کنند چراکه صفحه گوشی با توجه به سایز کوچک آن می‌تواند به بینایی کودکان آسیب جدی وارد کند.
 
استفاده از ضد برافزارها، سیم کارت کودک، رمزنگاری داده‌های مهم بر روی موبایل یا تبلت دانش آموز و استفاده از بسته‌های اینترنت داخلی را از دیگر توصیه‌هایی برشمرد که می‌تواند به امنیت خانواده و دانش آموزان کمک کند.
 
توجه به تنظیمات حریم خصوصی و امنیت در پیام رسان شاد را ضروری است و با تعریف گذر واژه مناسب، فعال سازی تائید دو مرحله‌ای و اعمال تنظیمات حریم خصوصی امنیت فرزند خود را افزایش دهند.
 
پلیس فتا برای همکاری محتوایی، فنی و پلیسی با آموزش و پرورش برای ارتقاء مهارت و امنیت خانواده‌ها و دانش آموزان در بستر شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) آماده است.
 
اخبار حوادث را در تابناک اجتماعی بخوانید
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل