عملیات اجرای پروژه خط ۱۰ مترو تهران آغاز شد

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص)، سعید محمد فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) امروز با اعلام این خبر اظهار داشت: خط ۱۰ متروی تهران از جمله خطوط جدید مترویی تهران است که در طرح جامع حمل و نقل ریلی شهر تهران به تصویب رسیده است و با طول ۴۳ کیلومتر از ایستگاه مترو وردآورد در غرب تهران آغاز و پس از گذر از ۳۵ ایستگاه به محدوده قنات کوثر در شرق تهران ختم میشود.
وی در خصوص عظمت این پروژه و ایستگاههای تقاطعی متعدد آن گفت: خط ۱۰ شامل هفت ایستگاه تقاطعی با سایر خطوط مترو تهران میباشد که به ترتیب در محدوده وردآورد با خط پنچ، در محدوده آزادگان با خط ۹، در محدوده کوهسار با خط ۶، در محدوده میدان کتاب با خط هفت، در محدوده صدر با خط یک، در محدوده نوبنیاد با خط سه و در محدوده تهرانپارس با خط چهار امکان پذیرش مسافران از سایر خطوط را میسر میسازد.
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء (ص) ضمن تشکر از همکاری شهرداری تهران در این خصوص، خاطرنشان کرد: این خط طی یک برنامه ۵ ساله و در ۵ فاز بررسی شده است و با بهرهبرداری از آن، کریدور غرب به شرق تهران تکمیل میشودکه از مزایای اصلی آن میتوان به تسهیل دسترسی آسان و ارزان ساکنین و شاغلین استانهای البرز و غرب تهران به مناطق مختلف پایتخت اشاره کرد.
روزی 23 متر!!!
سرعت دستگاه حفاری مترو روزانه 15 متر هست.... تنها چهار دستگاه TBM که قیمت هر کدام 30 میلیون یورو هست و داریم .... میشه روززانه 60 متر پیشرویی کرد....بدون توقف.... که میشه کمتر از 2 سال.... با 8 دستگاه حفاری میشه کمتر از یک سال....
نگید بقیه کارها چی.... بقیه کارها میتونه موازی پیش بره.
در کشوری که سود پول ماهیانه 3 درصده هر پروژه ای که بیشتر از 3 سال طول بکشه قطعا در ضرر خواهد بود.
راست میگی والله
باید بیایی مترو اهواز رو ببینی
ادستگاههای حفاری چنان سریع حرکت میکنن که اصلاً دیده نمیشن
قوی شدن شرکتهای خصوصی "متعدد" قطعا به قوی شدن دولتها کمک میکنه چون رقابت رو بالا میبره و قیمت های نهایی پروژه ها کم میشه.
این مسیری است که سایر کشورهای پیشرفته بهشون رسیده اند بعد از سالها تجربه. ما نباید همه چیز رو دوباره از اول تجربه کنیم.
من میدانم قرارگاه در تونل سازی توانایی بالایی داره ولی وابستگی به یک نهاد غیر خصوصی ضررهای بیشتری داره در بلند مدت.





