بازدید 5267
۱
لاوروف:

توافق تجاری روسیه و سوریه سه ماه دیگر امضا می‌شود

وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای سوری خود در دمشق ابراز امیدواری کرد که توافقنامه تجاری میان روسیه و سوریه در جریان سفر آینده اش به دمشق در ماه دسامبر میلادی (سه ماه دیگر) به امضا برسد.
کد خبر: ۱۰۰۱۲۲۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹ 07 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین که این کنفرانس خبری را به صورت زنده پخش می‌کرد، سرگئی لاوروف گفت: اولویت‌های جدیدی برای سوریه مطرح است که در صدر آن‌ها بازسازی این کشور و جلب حمایت بین المللی در این راستاست.

وی افزود: سفر ما به سوریه برای تقویت همکاری‌ها و روابط میان دو کشور در سایه تحولات جدید منطقه صورت گرفته است.

لاوروف تصریح کرد: مهمترین مشخصه در این مرحله این است که سوریه توانست با حمایت روسیه بر تروریسم خارجی که سعی داشت این کشور را نابود کند، پیروز شود.

وزیر خارجه روسیه گفت: عملیات نابودی تروریسم در سوریه با حمایت روسیه ادامه دارد. ما در این سفر با بشار اسد رئیس‌جمهوری درباره اوضاع میدانی سوریه گفتگو و تاکید کردیم اولویت در این کشور یکپارچگی صفوف است.

لاوروف ادامه داد: برخی از کشور‌های خارجی از تحولات در سوریه ناراضی هستند و تلاش می‌کنند به لحاظ اقتصادی بر این کشور فشار بیاورند.

وی بر پایبندی روسیه بر حفظ حاکمیت سوریه و یکپارچگی آن و احترام به حق مردم سوریه در تعیین سرنوشت‌شان تاکید کرد.

لاوروف گفت: مسکو همه تلاش خود را برای دفاع از حاکمیت سوریه و استقلال تصمیم مردمش به عنوان کشوری مستقل به کار می‌برد.

وی با اشاره به نشست آستانه درباره سوریه، افزود: ما بر اساس آنچه رؤسای جمهوری روسیه، ایران و ترکیه درباره سوریه به توافق رسیدند، در سوریه عمل می‌کنیم.

این مقام روسی ادامه داد: همه نتایج برآمده از نشست آستانه و توافق‌های بین مسکو و آنکارا بر وحدت و حفظ یکپارچگی اراضی سوریه تاکید دارد.

وی گفت: همکاری‌های میدانی ما با ترکیه در سوریه ادامه دارد و تفاهم‌های حاصل شده درباره ادلب از این طریق در حال انجام است.

لاوروف درباره کمیته قانون اساسی سوریه نیز گفت: تدوین جدول زمانی مشخص برای فعالیت این کمیته غیرممکن است.

ولید المعلم وزیر خارجه سوریه هم در این کنفرانس گفت: نتایجی که از کمیته بررسی قانون اساسی به دست می‌آید توسط مردم مورد نظرسنجی قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: هر کس که شرایط نامزدی در انتخابات سوریه را داشته باشد، حق دارد کاندید شود.

وزیر خارجیه سوریه گفت: هرگونه توافقی که در تعارض با قانون اساسی سوریه باشد، تایید نخواهیم کرد.

المعلم گفت: روابط اقتصادی میان روسیه و سوریه ارتباطی با روابط سیاسی ندارد بلکه طبق مصلحت دو ملت پیش می‌رود.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که به دمشق سفر کرده است امروز دوشنبه با بشار اسد رئیس‌جمهوری سوریه دیدار و گفتگو کرد.

این نخستین سفر لاوروف به سوریه از فوریه ۲۰۱۲ تاکنون است. این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه از آغاز جنگ علیه تروریسم در سوریه اوایل سال ۲۰۲۰ به سوریه آمد و همچنین در سال ۲۰۱۷ نیز از پایگاه هوایی حمیمیم روسیه دیدار کرد.

سفر لاوروف به دمشق در حالی انجام شده که سوریه با بحران اقتصادی شدیدی روبه‌رو است و با توجه به کاهش ارزش پولی این کشور نگرانی‌ها از تحریم‌های اخیر آمریکا علیه سوریه افزایش یافته است.

رئیس‌جمهوری سوریه پیشتر در دیدار با یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه بر توجه و اهتمام دمشق جهت به‌ثمر نشستن سرمایه‌گذاری‌های روسیه در سوریه تاکید کرد.

روسیه یکی از مهمترین همپیمانان سوریه در کنار ایران از آغاز جنگ در سوریه از سال ۲۰۱۱ است.

یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه ظهر دوشنبه در راس هیاتی از مقام‌های این کشور وارد دمشق پایتخت سوریه شد تا با سران سوریه درباره تقویت روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف گفتگو کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز که به صورت جداگانه وارد دمشق شد، معاون نخست وزیر این کشور را در سفر به سوریه همراهی می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
وزیر امور خارجه روسیه تنها نام کشور خودش را به عنوان حامی و جلوگیری کننده از سقوط دولت بشار اسد نامبرده واقعاً جالبه اونوقت ما برای رابطه با انها سر و دست میشکنیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار