بازدید 28312
۴

اسلام هراسی به شیوه" شارلی ابدو"

حسین محمدی فومنی
کد خبر: ۱۰۰۱۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶ 06 September 2020
امروزه جهانیان و شاهد ایجاد روابط رژیم صهیونیستی با دولت‌های عربی وابسته به دنیای غرب به منظور تحقق قرار داد معامله قرن و خاورمیانه بزرگ و همزمان با اقدامات اسلام هراسی در کشور‌های غربی مانند سوئد و فرانسه هستند. هم اکنون عده‌ای قلم به دست مزدور که هیچ اعتقادی به هیچ یک از ادیان الهی ندارند؛ به بهانه آزادی قلم و سوءاستفاده از آزادی بیان به احساسات پاک و مقدس بیش از ۵/۱ میلیارد مسلمان جهان اهانت می‌کنند و با اقدامات و رفتار‌های خلاف اخلاق حرفه‌ای و دور از شان، مقدسات یک دین الهی را به سخره می‌گیرند.

اقدام نشریه «شارلی ابدو» در چاپ دوباره کاریکاتور موهن از پیامبر اسلام و موج مخالفت‌های جهانی در محکوم کردنآن بویژه توسط مسلمانان جهان خشم و نفرت افکنی از سوی این نشریه به ظاهر مستقل هستند. ضرب آهنگ اقدام و توهین به مقدسات دینی ادیان و اسلام پیشینه‌ای بلند دارد چاپ کتاب سلمان رشدی علیه پیامبر گرامی اسلام (ص)، به آتش گشیدن کتاب مقدس مسلمانان در سوئد باحمایت دول غربی بوده است، انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اعظم اسلام از سوی نشریه «شارلی ابدو» در فرانسه نمونه آشکار استمرار اسلام هراسی و اسلام ستیزی و ادیان هراسی می‌باشد.

اقدام این نشریه درست بعد از مدت کوتاهی از اعلام روابط دول عربی منطقه با رژیم صهیونیستی اجرا می‌شود در ظاهر با پوشش آزادی بیان و حمایت برخی کشور‌های غربی از جمله فرانسه، انگلستان، آمریکا صورتی رسمی پیدا کرد، اما به زعم بسیاری از کارشناسان غربی این حرکت در بطن خود علاوه بر شعله ورتر کردن آتش تفرقه میان مسلمانان در حقیقت به منزله ابزاری رسانه‌ای برای دور کردن فشار‌های عمومی جهان بر مساله شکست آمریکا در منطقه (سوریه، عراق) و تحت شعاع قرار ادن افکار عمومی جهانیان در خصوص بحران‌های اجتماعی و کرونادر آمریکا و سرپوش نهادن اعتراضات داخلی در رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات آمریکا و حمایت غرب از رژیم صهیونیستی و روابط این رژیم با دولت‌های بحرین، امارات و عربستان و... بوده است.

پیشینه راه‌اندازی «هفته‌نامه شارلی

پیشینه راه‌اندازی «هفته‌نامه شارلی» (Charlie Hebdo) به دهه ۱۹۷۰ میلادی بازمی‌گردد که پس از تعطیلی نشریه طنز «کُرون» به دلیل توهین به ژنرال شارل دو گل، با همان تحریریه به نام شارلی ابدو که کنایه‌ای هم به نام ژنرال شارل دو گل است، منتشر شد. فراز و نشیب در انتشار این هفته‌نامه ادامه داشت تا سال ۱۹۹۲، تحریریه این مجله تقویت شد و شارلی تازه‌ای آغاز بکار کرد. "فرانسوا کاوانا" و "جورجز برنی" بنیانگذاران نشریه طنزی بودند که اساس «هفته‌نامه» شارلی شد.

از همان ابتدای راه‌اندازی نشریه طنز بی‌پروایی این نشریه در انتشار تصاویر و کاریکاتور‌هایی با محتوای نامناسب و مستهجن بود که حتی مقامات فرانسوی نیز از این نگاه زننده در قابل طنز این نشریه در امان نبودند. غلبه محتوای زننده و غیراخلاقی در نهایت تیتر توهین‌آمیز این نشریه درباره مرگ شارل دو گل، آن را به تعطیلی کشاند و پس از انتشار مجدد نیز چندان مورد استقبال مخاطبان واقع نشد و در حالی نیمه‌فعال با همان خط‌مشی سابق، به حیات خود ادامه می‌داد تا در سال ۱۹۸۱ انتشار آن متوقف شد.

این نشریه خود را نزدیک به جناح راست افراطی فرانسه می‌دانست و متعهد به مخالفت با مذهب و بویژه - در آن زمان - مخالفت با کاتولیک‌ها. شارلی با همه اعتقادات مخالف بود و فریاد بی‌دینی و لائیسیته سر می‌داد. به مقدسات هیچ دین و مذهبی رحم نمی‌کرد. تصاویری مستهجن از حضرت عیسی (ع)، حضرت مریم (س)، پیامبر اسلام (ص)، طرح‌های موهن نسبت به مسلمانان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی جهان نشان ازین داشت که این نشریه هیچ پایبندی به هیچ قانون و ارزش و دین و مکتبی ندارد و اساس آن بر اهانت بنا شده است.

موارد زیر تنها چند نمونه‌ای است که به سختی در میان ده‌ها و صد‌ها کاریکاتور این نشریه انتخاب شده است تا مخاطبان محترم بیشتر با سبک توهین‌های این نشریه آشنا شوند. کاریکاتوری موهن که یک عضو داعش در حال بریدن سر پیامبر اسلام (ص) است. کاریکاتوری بسیار اهانت‌آمیز نسبت به حضرت مریم (س) و حضرت عیسی (ع) کاریکاتوری در توهین به مسلمانان کاریکاتوری از پاپ، رهبر کاتولیک‌های جهان اهانت. شعار این نشریه نیز که در بالای صفحه اول هر شماره نوشته می‌شود نیز در نوع خود جالب توجه و مؤید بی‌قیدی این هفته‌نامه در تولید محتوای توهین‌آمیز به ادیان و پیروان آنان است. هفته‌نامه شارلی در هر شماره تأکید می‌کند مسئولیت مطالب و تصاویر منتشرشده را برعهده نخواهد گرفت. دریکصد ساله اخیر جهانیان شاهد اَعمال خشونت آمیز و افراطی از سوی سمت کشور‌های غربی که امروزه فریاد انتقاد از فعالیت‌های افراطی و مبارزه علیه خشونت طلبی و آزادی را سر می‌دهند سنگینی می‌کند. وقوع جنگ‌های جهانی اول و دوم، جنگ ویتنام، غارت و چپاول فرانسه در کشور‌های اسلامی مانند کشور الجزایر، و کشور‌های آفریقا یی، ایجاد گروه‌های افراطی مانند داعش نمونه بارز اقدامات علیه بشریت از دول غربی است، عنوان ادیان هراسی شایسته همین کشور‌های مدعی حقوق بشر و آزادی‌های اجتماعی است.

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌ها انسان‌ها نباید همنوعان خود را به هر وسیله و دلیلی تحریک کنند. نکته مهم آن است که مساله‌ای به نام حق آزادی بیان باید در مورد اعتقادات دینی مردم سراسر جهان باید به اصول و مبانی نخستین ادیان احترام بگذارد، افرادی که به هر دلیل و با هر پوششی به خود این اجازه را می‌دهند که باور‌های دینی دیگران را تحریک کنند باید انتظار حرکت متقابل را نیز داشته باشند.

واکنش مسلمانان درجهان

رهبران بسیاری از کشور‌های اسلامی نیز حرکت نشریه شارلی ابدو در باب انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اعظم را مورد نقد قرار داده‌اند و جملگی آن‌ها این اقدام را حرکتی در راستای آتش زدن به تفرقه میان مسلمانان با دیگر ادیان و تایید حرکت‌های افراطی دانسته اند. در ایران و همزمان با انتشار کاریکاتور موهن در نشریه شارلی ابدو مقامات عالیرتبه سیاسی، علما و حوزه ها‌ی کشورمان نیز به این اقدام واکنش نشان دادند و ضمن محکوم کردن آن بر پایان دادن به موضوع توهین به مقدسات ادیان آسمانی تاکید کردند. سازمان کشور‌های اسلامی نیز این اقدام را محکوم کردند.

به عنوان مثال حزب الله لبنان نیز با محکوم کردن اهانت مجدد نشریه فرانسوی به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، آن‌را گامی در راستای حمایت از تروریسم و افراط گرایی دانسته و طی صدور بیانیه‌ای که بازتاب بسیار گسترده‌ای در کشور‌های اسلامی و اروپایی داشته توهین مجدد نشریه فرانسوی به مقدسات اسلامی را محکوم و خاطر نشان کرد اقدام مجدد نشریه فرانسوی، جریحه دار کردن احساسات بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون مسلمان در جهان و تمامی مومنان و کسانی است که به گفتگو و ارزش‌های مشترک علاقه‌مند هستند. همچنین دانشگاه الازهر مصر که بزرگترین دانشگاه جهان اسلام به شمارمی رود طی بیانیه‌ای مجزا اعلام کرده که انتشار این کاریکاتور باعث افزایش تنفر خواهد شد و خشم مسلمانان را برمی انگیزد. با این تصمیم مسئولان نشریه شارلی ابدو فرانسه احساسات مذهبی مسلمانان تحریک و باعث افزایش تنفر خواهد شد و خشم مسلمانان را برمی انگیزد.

بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی

رهبر انقلاب در بخشی از پیام نوروز ۱۳۹۲ فرمودند: «من اینجا مناسب میدانم که بگویم مسئولین دولت فرانسه هم در چند سال اخیر دشمنی‌های آشکاری با ملت ایران کرده‌اند؛ این یک ناهوشمندی از سوی دولتمردان فرانسه است. انسان عاقل، بخصوص سیاستمدار عاقل، هرگز نباید انگیزه‌ی این را داشته باشد که موجودی را که دشمن او نیست، تبدیل به دشمن کند. ما با دولت فرانسه، با کشور فرانسه مشکلی نداشتیم؛ نه در طول تاریخ مشکلی داشتیم، نه در دوران حاضر؛ اما سیاست غلط از زمان سارکوزی ــ که دولت امروز فرانسه هم متأسفانه همان راه را میرود ــ دشمنی با ملت ایران است. به نظر ما این کار غلطی است، کار غیرمدبرانه و غیرعاقلانه‌ای است، کار ناهوشمندانه‌ای است.»

دین اسلام دین عقلانیت، منطق، مدارا، محبت، عدالت و آزادگی است و هرگز بدنبال فتنه انگیزی نبوده و پیام آور صلح و دوستی برای جهانیان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
نشریه «شارلی ابدو» اگه راست میگه بیاد کاریکاتور صهیونیست ها و هولوکاست رو بزاره

فوری نشریه شو میبندن و سردبیر رو هم میندازن زندان
عجب خوب نوشتي
بنده خودم فومنی هستم. اصولا درفومن فامیلی به نام محمدی فومنی ندیده ونشنیده ام.
یک مهاجر باشی که بصورت قاچاقی وارد یک کشور شده باشی و اونجا یک معلم را سر ببری ...
هر کشوری باشه حق داره هر چی مسلمان و مهاجر توی کشورش هستند را بیرون بریزه.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل