بازدید 4501

اظهارات خصمانه علیه مسکو درباره وضعیت «ناوالنی»

وزارت خارجه روسیه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات خصمانه‌ای علیه مسکو درباره وضعیت «ناوالنی» (منتقد دولت این کشور) مطرح شده است.
کد خبر: ۱۰۰۰۸۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۱۷ 06 September 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه روسیه امروز شنبه اعلام کرد که در خصوص وضعیت جسمی «آلکسی ناوالنی» منتقد دولت این کشور اظهارت خصمانه‌ای علیه مسکو صورت گرفته است.

در بیانیه صادره از سوی وزارت خارجه روسیه در این خصوص آمده است: در رابطه با گمانه‌زنی‌های مطرح شده در زمینه عامل اعصاب، باید گفت که سال‌هاست متخصصان در بسیاری از کشور و همچنین در غرب اعلام کرده‌اند که ناتو با مواد شیمیایی این‌چنینی کار کرده است.

این درحالیست که «استفان سایبرت» سخنگوی دولت آلمان چهارشنبه هفته گذشته ادعا کرده بود که در آزمایش‌های صورت گرفته از «آلکسی ناوالنی» منتقد دولت روسیه مشخص شده است که وی با ماده شیمیایی «نوویچوک» (عامل اعصاب) مسموم شده است!

بر اساس اعلام این خبرگزاری، سخنگوی دولت آلمان در این باره مدعی شد که «آلکسی ناوالنی» مسموم شده و دولت آلمان این اتفاق را به شدت محکوم می‌کند.

گفتنی است، آلکسی ناوالنی چندی پیش بر اثر مسمومیت به کما رفت و همین امر موجب شده تا کشورهای غربی بهانه جدیدی را برای انتقاد از روسیه به دست آورده و هجمه تبلیغاتی گسترده ای را علیه مسکو به راه بیندازند.

این در حالیست که در سال ۹۷ نیز انگلیس ادعا کرده بود که ترور سرگئی اسکریپال جاسوس روس‌تبار و دخترش توسط دو مامور اطلاعاتی روسیه و با تایید مقامات بلندپایه کرملین با استفاده از همین ماده شیمیائی صورت گرفته بود؛ اتهاماتی که کرملین همه آنها را رد کرده بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس