بازدید 7596

قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری، آذر ابلاغ می‌شود

رئیس کمیسیون شور‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب و ابلاغ قانون جدید انتخابات ریاست جمهوری تا پایان آذر به دولت خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۹ 04 September 2020
به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، محمد صالح جوکار در تشریح روند بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری گفت: در موضوع داوطلبین انتخابات هیچ گونه شرایط خاصی در نظر گرفته نشده بلکه فقط شاخص‌ها کلی مانند رجل سیاسی، مذهبی، مدیر و مدبر مطرح شده است که این شاخص‌ها در قانون عادی بایستی تعریف شود و کاملا روشن شود افرادی که قصد ثبت نام دارند باید شرایط لازم داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع و هماهنگی‌ها بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری در اولویت و دستور کار کمیسیون قرار گرفت.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس یازدهم تصریح کرد: این در مرحله کار کارشناسی قرار داد تا تعریف رجل سیاسی و شاخص‌های رجل مذهبی و مدیر و مدبر بودن مشخص شود.

وی بر برگزاری آزمون برای داوطلبان ریاست جمهوری تاکید کرد و افزود: از این طریق باید مشخص شود که داوطلبان چقدر با قوانین بالا دستی، سیاست‌های کلی نظام و برنامه پنج ساله آشنا هستند.

جوکار با اشاره به محدود بودن تعداد داوطلبان در انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: بر این اساس افراد واجد شرایط از نظر سلامت جسمی و روحی باید شاخصه‌های لازم برای احراز صلاحیت داشته باشند.

وی تاکید کرد: داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بایستی مورد تایید تعدادی از نخبگان جامعه و احزاب سیاسی قرار بگیرند تا تعدد کاندیدا نداشته باشیم.

رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امیدوارم اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌ها تا فصل پاییز به پایان برسد و قطعا تا آخر آذر ماه به دولت ابلاغ خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی