بازدید 4725

تاثیرات خواب مفید بر بهبود سرماخوردگی

فلوشیپ طب خواب بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: اگر شما اغلب سرماخوردگی دارید، داشتن حداقل ۸ ساعت خواب در هر شب و خوردن سیر زیاد نیز می‌تواند به سلامت شما کمک کند.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۵۰
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶ 04 September 2020


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هادی اسدپور فلوشیپ طب خواب بیمارستان فوق تخصصی رضوی گفت: از دست دادن مقدار کمی از خواب عملکرد سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند و شما می‌دانید که الان در مواجهه با ویروس کرونا، داشتن سیستم ایمنی قوی در بدن تا چه اندازه ضروری است.

او افزود: کیفیت و مدت زمان خواب می‌تواند اثر عمده‌ای بر بسیاری از عوامل خطر داشته باشد و این عوامل خطر بیماری‌های مزمن، از جمله بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

این فلوشیپ خواب ادامه داد: مطالعات نشان داده در افراد با خواب کوتاه، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و یا سکته مغزی نسبت به کسانی که خواب ۷ تا ۸ ساعت در شب داشتند، به طرز قابل توجهی بیشتر بوده است.
اسد پور بیان کرد: محدودیت خواب روی قند خون نیز تاثیر می‌گذارد و حساسیت به انسولین را کاهش می‌دهد. در یک مطالعه روی مردان جوان و سالم، محدود کردن خواب تاچهار ساعت در شب به مدت شش شب باعث بروز علائم ابتلا به دیابت در افراد شده است در حالی که این مشکل پس بعد از یک هفته با افزایش مدت زمان خواب برطرف شد.

او تصریح کرد: عادات خواب بد نیز به شدت به اثرات سوء بر قند خون در جمعیت عمومی مرتبط است. کسانی که خواب کمتر از شش ساعت در شب دارند بار‌ها و بار‌ها نشان داده شده است که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دو هستند.

این فلوشیپ خواب تاکید کرد: از دست دادن خواب، توانایی ما برای تعاملات اجتماعی را کاهش می‌دهد. در افرادی که خواب کافی نداشتند، توانایی شناختن عبارات خشم و شادی کاهش یافت.

اسد پور اظهار کرد: بدخوابی شبانه، خواب آلودگی حین روز، عدم احساس نشاط صبحگاهی، اختلالات عملکرد روزانه به ویژه اختلال در تمرکز، بدخلقی، افسردگی، سردرد‌های صبحگاهی، مشکلات اجتماعی، شغلی و خانوادگی، تعریق حین خواب، خُرخُر بلند و تکرر ادرار در طول شب، اختلال جنسی و رفلاکس معده و مری "ترش کردن"، از جمله نشانه‌های اختلال خواب است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر