بازدید 14851

مرگ فرش ایرانی

فرش ایرانی که سال‌های طولانی در سراسر جهان شناخته شده بود، متاسفانه در معرض نابودی قرار گرفته و فرش‌های ترک و چین در حال جایگزینی فرش ایرانی است. در پی اوضاع نابسامان اقتصادی در سال‌های اخیر، تحریم، گرانی، کاهش قدرت خرید مردم و عدم حمایت مسوولین، شاهد تعطیلی کارگاه‌های فرش بافی هستیم و فرش ایرانی شناسنامه و هویت ملی ایران به کما رفته است و اگر فکری برایش نشود به زودی شاهد مرگ فرش دستباف ایرانی خواهیم بود.
کد خبر: ۱۰۰۰۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۱ 04 September 2020
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۵
باید گمرک اجازه صادرات از طریق اداره پست رو بده، من رفتم اداره پست میگه باید کارت بازرگانی داشته باشی تا بذاریم بفرستی خارج!!! آخه برای دو تکه فرش دستباف کوچک کارت بازرگانی برای چی؟ بذارین خود مردم صادر کنند، بهتره تا تاجر گردن کلفت صادر کنه و پولشم بر نگردونه
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۴
همیشه همه چیز خوب به کام اغنیاست
وقتی هیچگونه خلاقیت و نوآوری در فرش نداشته باشیم و وقتی حال هنرمند و صنعتگر خوب نباشد چطور انتظار رشد و پویایی دارید ؟ کافی است در چند مغازه فرش فروشی گام بگذارید تا متوجه بشوید تمام طرح ها تجاری و کلیشه ای و تکراری است
خود کرده را تدبیر نیست. با همه دنیا دعوا کنین. راستی چرا چین و روسیه ازتون فرش نمی خرن!!!
به نظر من باید کاری کرد که هر خانواده‌ای ایرانی این هنر را کسب کند که برای خودش فرش ببافد. حالا ممکن است سه سال طول بکشد که این فرش بافته شود. قدیم‌ترها یادمه تو خونه‌ی اکثر مردم دار قالی بافی یا گلیم بافی وجود داشت. چه اشکالی داره به جای این که ساعت‌ها وقت خود را صرف تماشای تلویزیون یا دنیال مجازی کنیم،‌ برای خودمان فرش و گلیم ببافیم.
فرش دست باف در حال حاضر خیلی گران است و خرید آن برای بسیاری از خانواده‌ها صرفه اقتصادی ندارد. اما کیفیت فرش دستباف طوری است که از نسلی به نسل دیگر به ارث می‌رسد. یعنی سرمایه‌گذاری برای نسل‌های بعد هم هست. بهتر است فرهنگ کار را دوباره در خانواده‌ها احیا کنیم. بافتنی، خیاطی، گلیم بافی، فرش بافی و هر چیز دیگری که با هزینه‌ی کم، ارزش افزوده بالایی تولید می‌کند. اگر مشتری هم برایش وجود نداشت لااقل نیاز خود خانواده را برطرف می‌کند.
به قول معروف ما خودمون خواستیم اینجوری زندگی کنیم
فرش های رنگارنگ و پرنقش و نگار رو دیگه هیچ احمقی تو دنیا نمی خره

الان فقط از 3 رنگ استفاده می کنند با نقش بسیار کم
چی از ایران مونده که فرشش باقی بمونه.
یا تحریم خارجی هستیم یا تحریم داخلی
فقط باید گردن کلفت باشی که با رانت زیاد بتونی فرش رو خارج کنی
4 سال پیش برنامه فروش اینترنتی فرش ایرانی به خارج رو داشتیم. این قضیه ممنوعیت صادرات از پست و کارت بازرگانی داشتن جلوی کار رو گرفت.
سنتی قدیمی هست همه کار ایران. الان فروش همه چیز بین المللی و اینترنتی شده .
همون پروژه رو الان با فرش چینی داریم انجام میدیم. مشتری هست 400 دلار فرش ماشینی چینی 3 و 4 متری پول میده میفرستیم امریکا و اروپا.
حالا فرش دستباف ایران بمونه خاک بخوره. تولید کننده جایگزین زیاد هست دیگه ساختن رو همه میسازن. مهم فروش بازاریابی هست که ایران صفره
کلا همه چیز این مملکت رو به نابودی و یا نابود شده.
امان از این مسئولین

همه چی رو نابود کردند
من که از طریق پست فرستادم - فقط هم پول پست گرفتند ولی اون طرف کسی نخرید - واسه اینکه فرشهای ما طرع و رنگش مال صد سال پیش هست-آدم فرش افغانستان رو میبینه عاشق رنگش میشه ولی فرش خودمون فقط یه فرش هست زیبایی نداره و بد رنگه- قالی باف بدبخت با پایین ترین قیمت میبافه ولی اون اصلی ها تو انتخاب رنگ بی سلیقه هستن
یعنی این مسئولین غیر متخصص و صرفا مدیران سیاسی که پستهای تخصصی را اشغال کردند حتی یک صنف تولیدی ،تجاری ، خدماتی ........را از قلم نیانداخته اند.
مرگ هواپیمایی،مرگ خودروسازی،مرگ اموزش،مرگ اخلاق،مرگ فرش و........انقدر مرگ این و ان را خواستیم که همه به خودمان برگشته.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل