سرویس با بینندگان، مطلب زیر توسط یکی از کاربران تابناک و از طریق ایمیل اختصاصی با بیینندگان ( karbar@tabnak. ir ) برای سایت ارسال شده است. تابناک بر حسب کارکرد رسانه ای خود، تلاش خود را برای پاسخگویی سازمان و مسئولان مرتبط با این درخواست به عمل آورد که نتیجه این پیگیری در قالب گزارش زیر برای اطلاع مخاطب محترم منتشر می گردد.
طرح مشکل:
بیننده تابناک در خصوص شکواییه خود از این شرکت اینطور نوشت:
سلام با عرض خسته نباشید. میخواستم یک مورد عدم مشتری مداری از طرف شرکت تیپاکس اطلاعرسانی شود که حدود دو ماه پیش یک تبلت برای مدرسه فرزندم خریداری کردم که توسط تیپاکس ارسال شد که بعداز باز کردن کارتن متوجه شکستگی تبلت شدم و با سامانه شرکت تماس و ثبت شکایت کردم و بعداز دو ماه کمیسیون جبران خسارت گفتن چون بسته را تحویل گرفتی شامل جبران خسارت نمی باشد بنده متاسف هستم که موقع تحویل کارتن بنده داخل آن اطلاع نداشته و اولین بار هم بوده که کارتن رامیدیدم تا متوجه تغییر ظاهری آن باشم نکته جالب اینجاست که مرسوله هیچ گونه بیمه ای ندارد و جز یک شماره تلفن گویا امکان تماس با شرکت تیپاکس موجود نمی باشد. حالا اگر هم شرکت مذکور جبران خسارت نمایید بنده باید ۳۰۰الی ۴۰۰ هزار تومان اضافه کنم همان تبلت و بخرم با تشکر.
جوابیه:
با سلام
تیپاکس سازمانی با قدمت ۶۱ سال، بهعنوان میراث معنوی در خاطره جمعی مردم ایران ثبت شده است. این مهم به پشتوانه اعتماد مردم عزیز این سرزمین پاک حاصل شده و تا امروز بهصورت خصوصی به فعالیت خود ادامه داده است. این سازمان مسئولیتپذیری را بهعنوان جزئی جداییناپذیر از فعالیت خود میداند، چرا که روزانه امانات بیش از ۲۰۰هزار نفر از شهروندان عزیز را در سطح کشور، مسئولانه جمعآوری و توزیع میکند.
رسانه تابناک همواره به یمن پایبندی بر اصول حرفهای خود بهعنوان رسانهای وزین، درگاهی است برای انعکاس و نشر نظرات و دیدگاههای مستند و قابل اتکا مردم عزیز کشورمان. از آنجاییکه تیپاکس بخشی فعال و از جنس همین مردم است، پس فرصت آن هست تا در مورد تیتر مطرح شده با موضوع تیپاکس، نکاتی بسیار مهم و حائز اهمیت را خدمت مردم شریف اعلام کنیم.
ما برای سهولت و اطمینان مشتریان خود، در مراحل مختلف فعالیتمان، از دریافت بسته تا تحویل آن به گیرنده، طبق قوانین ملی پست و لجستیک، سازمان تنظیم مقررات، قوانین گمرکات، قوانین پلیس فتا و همچنین قوانین داخلی سختگیرانهای عمل میکنیم.
صراحتا برای موضوع خسارات احتمالی وارد شده به بستههای مشتریانمان، در تیپاکس خدمتی ویژه بهنام "خدمت جبران خسارت" وجود دارد که تابع ارزش اعلامی بسته از طرف فرستنده و از حداقل یکصد هزار تومان شروع و تا سقف سی میلیون تومان وضع شده است که به مقتضی شرایط اقتصادی، هرساله افزایش مییابد. مبلغ جبران خسارت طبق ارزش اظهاری مشتری (اعلام شده از طرف فرستنده) درخصوص بسته خود تعیین میشود؛ بنابراین این مبلغ کاملا به عهده فرستنده بوده و هنگام تحویل بسته به نماینده تیپاکس ثبت و اعمال میشود.
اما برای رسیدگی به بستههای آسیبدیده نیز قوانینی تعیین شده است؛ مانند بازرسی محتویات بسته که هم در وبسایت تیپاکس بهصورت شفاف ذکر شده و بارها نیز از طریق رسانههای اجتماعی تیپاکس و همچنین نمایندگان سراسر کشور به مشتریان عزیز اعلام شده است. برای مثال، مشتری هنگام دریافت بسته، درصورت مشاهده آسیب دیدگی کارتن، باید از دریافت بسته خودداری و با مراجعه به نمایندگی، بسته را در حضور نماینده تیپاکس باز کند تا درصورت بروز خسارت، صورت جلسه شده تا اگر مستندات قابل تکیه باشند، منطبق بر قوانین ملی، جبران خسارت صورت گیرد.
همچنین از لحاظ زمانی، مدت مشخصی برای ثبت هر نوع شکایت تعریف شده است که تمامی این شرایط و دیگر موارد مرتبط با ممنوعات قانونی در وب سایت تیپاکس به آدرس tipaxco.com در دسترس مشتریان قرار دارد.
تیپاکس بهعنوان سازمانی مشتری مدار، مشتری را سرمایه خود میداند و همواره سعی دارد با ایجاد ارتباط مستمر با مشتریانش، خدمات خود را روزبهروز بهبود بخشد. مشتریانی که در دریافت خدمات با مشکل مواجه میشوند، میتوانند از طریق درگاههای ارتباط با تیپاکس، شماره ۸۴۵۷-۰۲۱ و یا وبسایت تیپاکس، شکایت خود را مطرح کنند. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات و مشکلات احتمالی ایجاد شده هستند و تمامی موارد در اسرع وقت رسیدگی میشود.
از رسانه وزین و محترم تابناک انتظار میرود در حمایت از حقوق مشتری و همچنین حقوق یک سازمان کارآفرین با بیش از ۵۳۰۰ نفر نیروی انسانی، نظرات این سازمان را انعکاس داده و به نظر مردم شریف این سرزمین برساند.
افتخار تیپاکس بهعنوان بانی پست خصوصی در ایران و حافظ این میراث ملی، خدمترسانی در کلاس جهانی و ارائه خدماتی در خور شخصیت مشتریان محترم خود میباشد.
من اگه مجبور بشم خودم بسته رو تحویل بدم اینکارو میکنم ولی به تیپاکس نمیدم
من الان اومدم دفتر ازتون تحویل گرفتم چرا هزینه تحویل درب منزل دریافت میکنید
کارمندانشان هم همه شون بی مسولیت
نمیدانم چرا اکثر شرکتها بسته هاشون را با این شرکت بی در و پیکر میفرستند
آلان دیگه اگه خرید اینترنتی داشته باشم اول سوال میکنم اگه بخواهند با تیپاکس بفرستند منصرف میشوم
حوصله اعصاب خوردی ندارم با این تیپاکس لجن
اولین و اخرین بار هست که با این مجموعه فشل کار می کنم
واقعا متاسفم به شرکت تیپاکس با این سرویس دهی
میشه فهمید که تی باکس کارشو درست انجام نمیده
آخه این سطح از عدم رضایت
خود گویای هکه چی هست
9 روز گذشته بابت اضافه کرایه ای که از ما گرفته بود
هزینه در مبدا پرداخت شده بود
در مقصد هم هزینه گرفتن ازما
اولین و برای آخرین بار بود که از تیپاکس استفاده میکردم . تیپاکس مرد برام
پدر مشتری ها رو دراورده به نظر میاد نظارتی رو کارشان نیست وبه جایی وصلن
باشماتماس می گیرند هیچ کاری هم نمی کنندومنتظرآن ۵امتیازهستندکه بدهیم پشتیبانی هم که شماره نداردوکارهم نمی کنند
# بیاید از تیپاکس استفاده نکنیم لطفا
اگر آسیب دیدن کالاهایتان برایتان اهمیتی ندارد تیپاکس را انتخاب کنید.
اگر هزینه های فرستادن کالا و خالی کردن جیبتان برایتان مهم نیست تیپاکس را انتخاب کنید.
اگر پاسخگو نبودن شرکت در قبال تعهداتش برایتان مهم نیست تیپاکس را انتخاب کنید.
اگر شکاییتان از تیپاکس به هیچ جا نرسد ناراحت نمی شوید تیپاکس را انتخاب کنید.
کلا اگر برای وقت و هزینه و اموال خود ارزشی قایل نیستید انتخاب اول شما یپاکس است.
فوق العاده بی مسئولیت هستند خودم به شخصه دیگر از تیپاکس استفاده نخواهم کرد
پرروییشون بی حد و حصره به علت عدم نظارت بر کارشون.
قبول نکردند بیمه کنند چون جعبه نداره ولی همون لپتاپ از تهران با بیمه برایم ارسال شد!!!
هم ارسال و هم دریافت دقیقا" 5 روز طول کشید(رشت تا تهران که کلا" 5 ساعت فاصله دارند)
متاسفم
بنده یک بار کالا تحویل تیپاکس دادم و پشیمانم دیگر هیچوقت مرسوله به تیپاکس تحویل نمی دهم اول از اینکه در سیستم رهگیری کالا درج می کنند مرسوله تحویل گیرنده شده که در عمل چنین چیزی نیست و باید شخص گیرنده وقت بذاره خودش هزینه کنه تا به کالاش برسه . در ضمن در صورتحسابشان مالیات برارزش افزوده دریافت می شود که نوعی جیب بری از جیب مشتریان است در حالیکه مالیات به ارزش افزوده کالا در حین خرید صورت می گیرد و برروی قیمت کالا وخدمات لحاظ واز فروشنده دریافت می شودذ نه اینکه پیک هم بخواد مالیات برارزش افزوده دریافت نماید. بیایید باهم مهربان باشیم.
من از مشتریان تیپاکس هستم . متاسفانه امروز بسته بنده را پس از دریافت هزینه پس فرستاده و کارکنان زن به ما بی احترامی کرده. و رییسش ما را فروخته بود و مورد آزار واذیت قرار داد و دل ما را پرخون کرد. خاک بر سر کارکنان دهاتی داراب که بی فرهنگ وبیسواد و آدم فروش هستند . به جای احترام به مشتری آنها را اذیت و ازار میدهند . متاسفانه خاک بر سرتون .برید بمیرید.
اما متاسفانه نیروهای دفتری این شرکت در ملایر خ شهید وفایی اصلا مشتری مداری بلد نیستند و هیچگونه احترامی برای مشتری قائل نیستند .
به عینه شاهد بودم یکی از مشتریان رو درگیر شدند و چند نفری کتکش زدند و لباسهاش رو پاره کردند
حتی بارش رو پرت کردند تو پیاده رو و بهش فحاشی کردند.
واقعا متاسفم واسه تیپاکس با این جذب نیرویی که داره .
یه مشت نیروی بی اعصاب و بی ادب رو بکار گرفتند بجای احترام به مشتری بی ادبی و فحاشی میکنند.
بهتر نیست یه کم بیشتر دقت کنید.
من که دیگه با تیپاکس کار نمیکنم.
من ا... توفیق
الان رفتن تو کار پوشاک و پیش تر تو کار مبل که اون جا هم افتضاح هستن
33 تماس با پشتیبانی بعد از 20 روز، هنوز منجر به پیگیری نشده و پشتیبانی فقط مشکل رو به کارشناسا اعلام میکنه!
تمام تماسهام ضبط شده و موجوده.
چون طرف قراردادم با تیپاکسه برای پرداخت درب منزل مجبورم با تیپاکس کار کنم خیلی اذیت میکنن واقعا یا اصلا نمیبرن برای مشتری برگشت میزنن یا بسته باز شده میبرن به مشتری ،یا از مشتری ۷۰ تومان هزینه ارسال میخوان یا اینکه به دستش رسید تو کد رهگیری خیلی دیر یا اصلا نمینویسن که رسیده به دست مشتری ،،رسیدگی بشه لطفا
اگر میدونستم قراره برای تحویل گرفتن کالا، انقدر دردسر و عذاب بکشم، از فروشنده درخواست میکردم که به هر طریقی غیر از تیپاکس اجناس را برایم ارسال کنه...!
الان یک هفته است که از کار و زندگی افتادم ولی هیچ کس و هیچ کجا پاسخگو نیست...!!
هر بار که با تلفن گویا تماس میگیرم و درخواست ارتباط با اپراتور را میکنم، هر دفعه بعد از چندین دقیقه پشت خط ماندن، نهایتا اعلام میکنه که بعد از شنیدن بوق پیغام بزارید....!!!
خدا ازتون نگذره که تنها چیزی که براتون اهمیت نداره، رضایت مشتری هست...!!!!
برای اولین بار از تیپاکس استفاده کردم.واقعا متاسفم.ای کاش اینکار رو نکرده بودم. فقط اپراتورها وعده میدن که پیگیری میشه
همین
تمام نطرات درست است و شرکت تیپاکس متاسفانه یک شرکت بی مسئولیت و غیر پاسخ گو هست
واقعا پشیمونم اگه زودتر نظرات خونده بودم اصلا سفارش نمیدادم.
من به عنوان صاحب کار یه بسته برای مشتری ارسال کردم
جعبه پاره شده...مشتری من گفته چرا پاره شده به ایشون گفتن توی بارگیری و اینها جعبه پاره شده... به فاصله یک دقیقه که تا دم در رفت میبینه چیزی درون جعبه نیست، زمانی که بر میگرده مسئولین تیپاکس میگن چرا جعبه رو جلوی روی خودمون باز نکردی ما چیزی به عهده نمیگیریم...
واقعا دلم نمیخواست مشتریم اینجوری ناراحت بشه با ضرر یه جنس دیگه براش ساختیم فقط به خاطر دل و دزد بودن تیپاکس!!!!