
به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، احسان ساده معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران امروز در نشست خبری درباره تغییرات استانداردها در آئین نامه جدید واردات خودرو، اظهار کرد: در آئین نامه جدید واردات خودرو، تغییر پارادایم در ارزیابی انطباق صورت گرفته است. چندین سال واردات خودرو ممنوع بوده و ضوابط قبل از ممنوعیت واردات در شرایطی متفاوتی نوشته بود؛ برای مثال در صنعت خودروسازی دنیا فقط چند کشور محدود تکنولوژی داشتند. اما الآن این شرایط تغییر کرده و چین یکی از خودروسازان بزرگ دنیا و صادرکننده و این صنعت در ژاپن هم توسعه یافته است.
وی افزود: سعی شد در آئین نامه جدید به جای بسنده کردن به استانداردهای اروپایی که به دلایل مشکلات تحریمی ارائه اسناد آنها مقدور نیست، طیف وسیعی از استانداردها که در دنیا مورد قبول است را بپذیریم.
ساده با بیان اینکه با بیان اینکه اگر خودرویی میتواند در امارات تردد کند باید بتواند در ایران هم تردد کند، اضافه کرد: برای مثال در این آئین نامه استانداردهای خودرویی کشورهای حوزه خلیج فارس، چین و اوراسیا هم مورد قبول قرار دادیم. استانداردهای اروپای هم که از قبل مورد قبول بود.
معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران تصریح کرد: در حال حاضر گره و بن بستی در رابطه با استاندارد خودرو وجود ندارد و انواع مدارک بین المللی پذیرفته شده است. به طور کلی بر اساس این رویکرد تغییر پاردایم و گشایشی در واردات خودرو انجام شده است. شاید کسانی که در آئین نامه قبلی ضوابط را بسته تعیین کرده بودند، خیلی علاقه مند به واردات خودرو نبودند.
 لابد خودروهای تولیدداخل همه این استانداردها را دارند که مجوز تولیدمیلیونی گرفته اند. یادمه قبل ممنوعیت واردات (سال96) خودروی هیوندای آی 10 بدلیل نداشتن استانداردهای لازم مجوز ورود نگرفت. یعنی هیوندای به اندازه تیبا و کوئیک و ساینا و....استاندارد نیست.خوبه خجالت هم نمیکشن
 							         		            لابد خودروهای تولیدداخل همه این استانداردها را دارند که مجوز تولیدمیلیونی گرفته اند. یادمه قبل ممنوعیت واردات (سال96) خودروی هیوندای آی 10 بدلیل نداشتن استانداردهای لازم مجوز ورود نگرفت. یعنی هیوندای به اندازه تیبا و کوئیک و ساینا و....استاندارد نیست.خوبه خجالت هم نمیکشن         		                     		         معنی استاندارد رو هم فهمیدیم ، سازمانی که فقط تایید کننده استانداردهای کشورهای دیگر است اصلا برای چی وجود دارد ؟ خوب استانداردهای همین کشورها رو که تقریبا شامل همه کشورهایی که با آنها مراوده اقتصادی داریم به عنوان استانداردهای قابل پذیرش برای همه کالاها اعلام کنید و خلاص !
 							         		            معنی استاندارد رو هم فهمیدیم ، سازمانی که فقط تایید کننده استانداردهای کشورهای دیگر است اصلا برای چی وجود دارد ؟ خوب استانداردهای همین کشورها رو که تقریبا شامل همه کشورهایی که با آنها مراوده اقتصادی داریم به عنوان استانداردهای قابل پذیرش برای همه کالاها اعلام کنید و خلاص !         		                     		         خجالت را هجی کنید!استانداردهای حوزه ی خلیج فارس؟؟؟؟
 							         		            خجالت را هجی کنید!استانداردهای حوزه ی خلیج فارس؟؟؟؟         		                     		         خود سازمان شما غیراستاندارده که اینهمه لگنهارو تا الان فرستادید تو خیابون
 							         		            خود سازمان شما غیراستاندارده که اینهمه لگنهارو تا الان فرستادید تو خیابون         		                     		         تولید استاندارد ندارد!؟
 							         		            تولید استاندارد ندارد!؟         		                     		         خودرو چینی نمی خوایم مگه زوره
 							         		            خودرو چینی نمی خوایم مگه زوره         		                     		         حق هرایرانیه که بتواند خودروی دلخواهشو انتخاب کند.مگه قرارنبود باهرکد ملی میشه یک خودرو وارد کرد؟
 							         		            حق هرایرانیه که بتواند خودروی دلخواهشو انتخاب کند.مگه قرارنبود باهرکد ملی میشه یک خودرو وارد کرد؟