بازدید 15442
خوانده می‌شوید

۲۷ میلیارد دلار صادراتی بخش خصوصی به کشور بازنگشته است؛ به نظر شما علت چیست؟

بازار ارز در هفته‌های اخیر، روند افزایشی همانند مهرماه ۹۷ را در پیش گرفته است، به گونه‌ای که قیمت دلار در صرافی‌های مجاز به کانال ۲۲ هزار تومان وارد شده و در بازار امروز نیز نرخ دلار به رقم ۲۲۷۵۰ تومان رسیده است.
کد خبر: ۹۹۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲ 14 July 2020
۲۷ میلیارد دلار صادراتی بخش خصوصی به کشور بازنگشته است؛ به نظر شما علت چیست؟
بازار ارز در هفته‌های اخیر، روند افزایشی همانند مهرماه ۹۷ را در پیش گرفته است، به گونه‌ای که قیمت دلار در صرافی‌های مجاز به کانال ۲۲ هزار تومان وارد شده و در بازار امروز نیز نرخ دلار به رقم ۲۲۷۵۰ تومان رسیده است.

با افزایش معنادار قیمت ارز در بازار، دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی در گفت‌وگویی با اشاره به تاثیر منفی ویروس کرونا بر صادرات کشور و ناترازی به وجود آمده بین عرضه و تقاضای ارز در بازار، اظهار داشت: در دو سال گذشته حدود ۷۲ میلیارد دلار صادرات انجام شده که نزدیک به ۴۵ میلیارد دلار از ارز آن بازگشته است، اما ۲۷ میلیارد دلار هنوز بازنگشته و امیدواریم صادرکنندگان تا پایان تیرماه شتاب بیشتری بدهند.

این صحبت رئیس کل نشان از عدم عرضه حجم سنگین ارز دلار‌های صادراتی از سوی برخی صادرکنندگان بخش خصوصی به چرخه اقتصادی کشور دارد؛ موضوعی که باعث انتقاد و گلایه رئیس جمهور از برخی صادرکنندگان نیز شد. دکتر روحانی افزود: "متأسفانه برخی از صادرکننده‌ها، این پا و آن پا می‌کنند و ارز خود را نمی‌آورند با این هدف که ارز بالاتر برود و خود اینها هم در فضای مجازی ترویج می‌کنند و در فضای روانی جامعه می‌دمند که ارز گران شود تا گران‌تر بفروشند. این کار خیانت به ملت ایران و اقتصاد کشور است."
 
از سوی دیگر روز گذشته "بسته سیاستی نحوه برگشت ارز حاصل از صادرات سال ۱۳۹۹ و رفع تعهدات ایفا نشده سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸" از سوی بانک مرکزی ابلاغ شد تا فشار بر صادرکنندگان برای بازگرداندن دلار‌های صادراتی به کشور افزایش یابد.

اما سوالی که در این میان برای همگان مطرح است، چرایی بازنگشتن دلار‌های صادراتی در سال‌های ۹۷ و ۹۸ به چرخه اقتصاد کشور است؟ اینکه چرا بعد از دو سال، همچنان دلار‌های صادراتی به کشور بازنگشته است؟


آیا صادرکنندگان متخلف به کشور خیانت کرده اند؟

به نظر شما، چه مجازاتی باید برای متخلفان ارزی در نظر گرفته شود تا درس عبرتی برای دیگر صادرکنندگان باشد؟


آیا دستورالعمل‌های بانک مرکزی برای بازگشت ارز صادراتی، دارای نقص و ایراد بوده است که باعث شده بسیاری از فضای به وجود آمده سواستفاده کنند؟


چرا بعد از دو سال، بانک مرکزی و دولت به دنبال فشار برای بازگشت دلار صادراتی به کشور هستند؟


به نظر شما ۲۷ میلیارد دلار صادراتی پشت مرز‌های ایران چه سرنوشتی داشته است؟ آیا صرف سرمایه گذاری در برخی بازار‌ها همچون مسکن در سایر کشور‌ها شده است؟  


آیا اتاق بازرگانی ایران به عنوان پارلمان بخش خصوصی در این میان مقصر است یا بانک مرکزی و یا وزارت صمت؟


نقش کارت‌های بازرگانی یک بار مصرف در تخلف به وجود آمده چه میزان است؟


به نظر شما، تا پایان تیرماه یعنی زمان بازگشت ارز صادراتی سال‌های ۹۷ و ۹۸ به کشور، چند درصد از ۲۷ میلیارد دلار بازمی گردد؟


کدام دستگاه و وزارت خانه در ایجاد زمینه برای فرصت طلبان و متخلفان صادراتی نقش کلیدی داشته است؟


در پایان پیش بینی شما از قیمت دلار با توجه به بسیج شدن همه دستگاه‌ها برای بازگشت هرچه سریع‌تر دلار‌های صادراتی به بازار، در چه محدوده ای است؟ آیا دلار ۲۲ هزار تومانی می‌ماند یا تغییر کاهشی یا افزایشی خواهد داشت؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱۱
واقعا باید قوه قضاییه ورود جدی کند و مشخص بشه که این صادرکننده ای که این همه سال به عنوان قهرمان صادراتی کلی جایزه و مقام گرفته چرا الان نباید از ایران حمایت کنه؟ چرا فقط به فکر جیب خودشون هستند؟ تولید با یارانه و کارگر ارزان و امکانات دولتی و ولی دلار صادراتی خرج خرید ملک در ترکیه و کانادا.
خواهشا رسیدگی بشه.
مردم تحت فشار اقتصادی هستند چون یه سری رانتخوار بخش خصوصی به فکر جببشون هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
اگر دلار تک نرخی باشد شکی ندارم تمامی صادرکننده ها در یک روز کل دلارها را برمیگرداند. زور دارد ۳۰ درصد از قیمت دلار به واردکننده نورچشمی رانت بدهیم خیلی زور دارد.همه ما دوستدار ایران هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
وقتی برادران ارتباط سیاسی و اقتصادی کشور را با همه جهان قطع کرده اند چه انتظاری دارید؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
ما هنوز الفبای اقتصاد را نمیدانیم و فکر میکنیم که همه چیز را با بگیر و ببند میشود حل کرد!!!سلطان سکه اعدام شد آبا قیمت سکه پایین آمد؟!!اگر صد تا سلطان سکه هم اعدام شوند اقتصاد مسیر خودش را میروداین انتظار نا معقول است که انتظار داشته باشیم نرخ سود بانکی ۱۲ درصد باشد و نرخ تورم چهل درصد و مردم پولشان را در بانک بگذارند!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
پولی و ارزی وجود ندارد که به کشور بازنگشته باشد. دولت فقط بدنبال فراافکنی مانند بحث خانه های خالی است. ممکن است این پولها به سامانه نیما اقای همتی بر نگشته باشد و لی قطعا و قطعا به چرخه اقتصادی کشور بر گشته. مگر اینکه اقای همتی بفرمایند از نظر ایشان ارز مورد نیاز ایرانیان خارج از کشور و شهریه دانشجوها و خرید ویلا و ملک در خارج از کشور و واردات قاچاق کالاهای مصرفی و... جز چرخه اقتصادی کشور نیست! اگر نیست پس ارز مورد نیاز اقازادگان و کیفی کنندگان اعتقادات این اقازادگان و ملک و هزینه شهرینه و زندگی انها ازکجا تامین می شود؟ ن
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
قهرمان صادراتی! طرف با ارد دولتی و 90 درصد زیر قیمت جهانی ماکارونی زده و بعد ماکارونی خودرا به قیمت جهانی به مردم مر فروشد یا صادر می کند. فولاد و پتروشیمی و مرغ و تخم مرغ و گوشت و .... همه همین هستند. با یارانه های دولتی و دلار 4200 تومنی و گاز و گازوییل و نیروی کار تقریبا مجانی در قیاس با تولید گنندگان خارجی که باید برای یک لیتر گازوییل 50 هزار تومن بدهند تولید می کنند ولی فولاد و مواد پتروشیمی و... را به بالاتر از قیمت جهانی به ملت ایران تحمیل می کنند و اسمش را هم میگذارند تولید داخلی و حمایت از تولید ملی و ...
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
اصلا علت عدم قبول اف تی اف همین بود که این صادر کنندگان نیازی به باز گرداندن یا مخارج و هزینه های خود در خارج از کشور نداشته باشند. مثلا اگر ایران بخواهد تحریمها را دور بزند و به فلان گروه طرفدار ایران کمک برساند که دیگر نمی شود از بانک مرکزی و تبصره بودجه استفاده کرد. از همین ارزهای صادراتی است و تحت چارچوب صادرات به هزار هزینه که از نظر تحریم و مقررات بین المللی مسئله دارد می رسد. ولی دولت برای فرار از مسئولیت دارد تقصیر چند تا صادر کننده خرد کشمش و زیره می اندازد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
چرا FATF تصویب نشد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
چرا FATF تصویب نشد؟
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
کل داستان جهان سوم را می توانید از همین خبر بیابید:

"روسیه صادرات نفت سیاه به آمریکا را در شش ماه نخست سال ۲۰۲۰ در رکورد بالایی حفظ کرد تا جای خالی بشکه های نفت سنگین ونزوئلا را که خریدشان در آمریکا حدود یک سال پیش متوقف شد را پر کند."
کامران
| United States of America |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
میدانید مشکل چیست؟
دولت هم به ارز این صادر کننده ها نیاز شدید داره و می خواد حمایتشون کنه و هم به خاطر اینکه ارزشون رو به داخل نمیارن از اونا شاکیه.
بهترین روش همین سیاست یک بام و دو هواست.چون نه میشه با مجازات راهشون رو بست و نه میشه با تشویق بیشتر به اونها باج داد
ناشناس
| Germany |
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
اون ۱۵۰ میلیاردی که اوباما آزاد کرد چه شد ؟
در صورتیکه وارد کشور شد اینکه پای فرار را دارد را که نمیتونید بر گردونید!
ناشناس
| Denmark |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
قوه قضائیه شده ماشین اعدام. یعنی منظورت اینه حالا صادر کننده ها را اعدام کنند؟؟
دولت و نیروهای امنیتی نقش اصلی در عدم بازگرداندن ارز دارند. این ها از تمام رانت ها و هزینه های سوبسیدی استفاده می کنند و اینجوری به مردم پاسخ می دهند. این موضوع از طبری ها بسیار بدتر است و افرادی که ارز را به مملکت باز نمی گردانند بایستی به اشد مجازات تنیه شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
این حجم از پول که حتی برای آباد کردن دو کشور هم کافی است
قطعا یا از فروش نفت خام و فرآورده نفت و گازوئیل و بنزین بوده
و یا محصولات پتروشیمی !!!؟؟؟
که به هیچ وجهی به تجار معمولی و متعارف و غیر خودی داده نشده و نمی شود
و فقط به خودی های با نفوذ و جزو خانواده مافیایی قدرت و ثروت حاکم بر کشور میباشد
و قطعا زورشان هم مافوق ، زیاد است
و اصلا زور دولت و مجلس به آنها نمی رسد
و عامل اصلی مشکلات سیاسی و بدبختی و فقر و فلاکت و گرانی های موجود در دستان اینها است .
و تا کشور بصورت علمی و منطقی و بر اساس دموکراسی واقعی و مردمی اداره نگردد
اوضاع تا فروپاشی نظام و کشور هر روز ، بدتر از روز قبل خواهد شد .و خلاص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
F A T F :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
اگر دلار برگرده قراره به کی بدن؟؟؟؟
وارد کننده موز یا وارد کننده ذرت آلوده؟؟؟!!!!!!
علت دودره بازی و فرار مالیاتی . ساخت سند ورشکسته بودن و گرفتن وام بلاعوض .
خرید ملک در سرزمین های مجاور و فرار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
موافقم/ لایک
تدبیر و امید
به خاطر اینکه تحریمه سیستم بانکی، چجوری پول بیاد داخل؟ مگه شما تو این مملکت زندگی نمی کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
راهکارش مشخصه. نمیخوان بیارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
عزیزم علت اختلاف قیمت ها است که میخواهند بخورند
در ضمن صرافی ها راه دور زدن را بلد هستند و باا مدن ارزهای دیجیتال راحتر تحریم دور زده می شود تا ان سال قبل ها که تحریم بودیم
چون نظر خواستی به نظر مملکت ول وله. برای دزدی رقابت. می کنند. مردم هم. در مشکلاتشان غوطه ورند ولایق هم وضعیتند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
احسنت. البته به جان هم مردم افتاده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
درود به شرفتان،به نظرمن هم ،مردم ما،لیاقتشان همین است که میبینیم.
صحبت و ادعا باید مستدل باشد تا معتبر شود.
طبق امار گمرکات ۸ میلیارد دلار خروج کالا بوده نه ۲۷ میلیارد دلار.
والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
مشخصه که خودت یکی از همین متخلفان هستی. آمار بانک مرکزی گفته ۲۷ تا
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
جواب ۱۳۰۰:
حرفش درسته و یکسری سایتها زدند ۸ میلیارد دلار طبق امار گمرکات بوده
دوست ندارن پولشون رو وارد کنند. بخش خصوصی است دیگر. سالها در کشور انحصار داشتید همه چیز مال دولتی و نظامی و انتظامی و حاکمیتی بود. الان دیگه شرایط عوض شده
وقتی خرید و فروش دلار شده شغل ازین بهتر نمیشه
دلار فقط باید به کسی داده بشه که میخاد به سفر بره یا بیزینس کنه نه اینکه بخره بذاره گوشه خونش تا بره روش بعد بفروشه
همین کارا بدبخت کرده مارو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
چه جوری کنترل کنند؟ راهکار بده
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
ارز زیر فرش بمونه بهتر از اینه که بره ترکیه و تایلند خرج بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
از تریق بورس
خیلی از کشورها قیمت ها را از طریق بورس نظارت میکنند ومردم هم میخرند یا می فروشند
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
بالاخره طریق بورس صحیح است یا بقول شما تریق بورس؟
وقتی قیمت دلار هر لحظه در حال افزایش است تا حداکثر قیمت صبر می کنند بیشتر صادرکننده ها افراد معمولی و عادی نیستند و دولت نمی تواند آنها را وادار به کاری کند که سودی برای آنها ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
ایا پول استراماچونی را توانستند حواله کنند؟؟؟؟
صحبتهای اقای تاج در مورد عدم امکان‌حواله های ارزی را در برنامه میثاقی ۴ هفته پیش نشنیدید که دستورالعملهای افک و خزانه داری امریکا چه کرده با حواله های بین بانکی؟؟؟؟؟
بازرگانان چگونه پول را به داخل حواله کنند وقتی در بلک لیست شبکه جهانی بانکی و همچنین خزانه داری امریکا قرار داریم؟؟؟؟؟
خود بانک مرکزی توش مانده ان وقت یک فعال اقتصادی
میتواند؟؟؟؟؟؟
چرا اگر امکان تراکنشهای پولی هست چینی ها پول نفت بلوکه شده در بانکهایشان را نمی فرستند ؟؟؟
هر چند اصلا عدد ۲۷ میلیارد ایا درست است یا نه جای بحث دارد.
عزیز دل برادر دلیل خیلی ساده است. صادرکننده جنسی را با دلار ۲۳۹۰۰ در داخل می‌خرد و صادرمیکند و در هنگام بازگشت ارز خود دولت بزور دلار وی را میخواهد آن هم ۳۰ درصد ارزان‌تر یعنی قیمت نیما فروش یعنی ۱۶۹۰۰ تومان یعنی حدود ۳۰ درصد از رقم فروش از صادرکننده مالیات میخواهد. صادرکننده چرا باید بدهد آن هم وقتی که کلا ۱۰ الی نهایتا ۲۰ درصد سود داشته است؟!...مشکلی نیست اجبار کنید دلار را به شما برگردانیم قبول حتی از ما بخواهید ۵ نهایتا ۱۰ درصد زیر قیمت کنونی بازار. اما نه ۳۰-۴۵ درصد زیر قیمت بازار!!..مگر ما مجبور به صادرات هستیم؟!..بخش خصوصی هستیم نه کارمند دولت!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
صادرکننده جنسی را با دلار ۲۳۹۰۰ در داخل می‌خرد؟؟؟؟
چرا حرف اشتباه میزنی؟
سال 97 و 98 دلار 23900 تومان بوده؟؟؟
اصلا مگه صادرکننده از بازار آزاد دلار تهیه میکنه برای مواد اولیه؟
این همه یارانه انرژی و کارگز ارزان پس کجا میره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
ولی از امکانات دولتی به خوبی بهره می برید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
کدام دلار 23900 تومان شما کالاهای یارانه ای یا مواد اولیه داخلی که قیمت بسیار کمتر از خارج کشور دارند را صادر می کنید حتی برای تولید هم از برق، گاز، امکانات یارانه ای استفاده می کنید
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
شما درست می گویید. وقتی دولت برای خوشایند شما ارز و دلار و نفت و گاز و کازوییل را از ثروت ملت ایران به 4200 تومن یا تقریبا گاز و گازوییل مجانی به شما می دهد و شما 24000 تومن در خارج و حتی بیشتر در بازار انحصاری عدم واردات جنس مشابه به ملت می خواهید غالب کنید شما تقصیری ندارید. ان دولت است که این رانتها را در اختیار شما و صادر کنندگان رفیق قرار می دهد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
خوب عیب ندارد.خدمات صادر میکنیم دلار هم برنمیگردونیم. خود دانید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
الان دقیقا کدوم جنس قابل صادرات با ارز ۴۲۰۰ فروخته میشود دقیقا کدام؟!. صادرکننده اگر تقویت شود اقتصاد کشور بهبود می یابد کاش متوجه می شدید
شاید هم ۵۰ میلیارد دلار بوده برنگشتن ان.
در قرارداد با چین می اید به جایش دلارهای برنگشته!!!!!!!
اقاجان یک سوالی فقط مراودات با چین که بوده سالی ۳۰ میلیارد دلار و قراداد ۲۵ ساله که میشود سالی ۱۶ میلیارد دلار؟؟؟
منتهی چینی ها مطمئن باشید شرکتهای معتبرشان‌را امکان‌نخواهد داشت سمت ایران بیاورند و خود را با خزانه داری امریکا درگیر کنند.
چین سالانه حدود ۷۰۰ میلیارد دلار با امدیکا ترن اور مالی داره ان وقت برای سالی ۱۶ میلیارد دلار می اید منافع خودش را به خطر بیاندازد؟؟؟؟؟؟
و تازه مطمئن باشید عربستانی ها آفرهای پیشنهادی زیادی برای فروش نفتشان‌به انها خواهند داد مانند یکسال گذشته!!!!
بیایید دقیق تر باشیم.
تابناک جان سر جدتون این تبلیغات رو سامان بدین.وقتی مطلبی رو میخونی،سوای تبلیغات ثابت،دو تا پنجره( بیشتر بخوانید و پنجره بزرگ پایین)که نصف صفحه رو میگیره و مرتب باید پاکشون کنی تا مطالب را بخوانی و دوباره چند ثانیه بعد ظهور میکنن.اینا دارن به ضد خودشون و شما تبدیل میشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
بعضی موقع ها هر چی میخوای ببندی بسته نمیشه. رو اعصابه
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
جدای از اشغال فضای صفحه ، باعث هنگ کردن مرورگر کروم در اندروید میشه و با باز کردن سایت تابناک ، باید دو دقیقه صبر کنیم تا از هنگی دربیاد و اول پنجره تبلیغاتی نمایش داده
باز بشه و بعد سایت
دولت آدرس غلط می دهد جهت سرپوشگذاری بر ناکارآمدی سیاستهای بانک مرکزی. با اقتصاد دستوری کاری درست نمی شود و اوضاع بدتر هم خواهد شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
وقتی بانک مرکزی استقلال نداشته باشد و عده ای بدون تخصص در کارش دخالت کنند نتیجه اش دلار ۲۳ تومنی و بالاتر می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
اگه واقعا حق دولته هنگام خروج کالا یعنی در گمرک مایه التفاوت دلار رو اخذ کنه و گرنه اینهمه واردات با کدام دلار وارد کشور شده و تراز تجارت منفی شده یعنی واردات دو میلیارد بیشتر از صادراته . دلارهای صادراتی به چرخه اقتصاد بر گشته فقط دولت چون خزانه رو خالی کرده و داده به نورچشمی ها تا غذای سگ و گربه بیارن و بیش از ده میلیارد هم برداشتن و فرار کردن ادرس غلط میده
اولا بعید می دونم بخش خصوصی توان چنین صادراتی رو داشته باش

در ثانی چنین مبلغی رو نمی توان بصورت چمدانی وارد کرد با توجه به عدم پذیرش FATF , باید کسانی که باعث بوجود امدن جنین شرایطی برای کشور و مردم شدند ویکی از تثار اون گرانی های لجام گسیخته هست تا بیش از این دیر نشده برای مردم توضیح دهند و راهکار عملی ارایه دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
عزیزجان صحبت سر 24 ماه صادرات هست یه یک ماه و دو ماه.
صاحبان برند های معروف که صادرکننده هستند کجایند؟ روز صادرات خوب خودنمایی می کنن
جای اینکه بخواین تهمت بزنین یکم برین مطالعه کنین. الان صورت مالی شرکتهای پتروشیمی داره میگه اینا جنس رو مدت دار فروختن و مجبور هم هستن. وقتی قیمت نفت انقد پایینه خوب مواد اولیه دیگه هم میاد پایین و وقتی همون جنس نقدش با قیمت خیلی پایین هست برای رقابت این شرکتها مجبورن مدت دار بفروشن. طبیعتاً فعلاً ارز دستشون رو نمی گیره
وقتی در نوجوانی روزه امام حسین (ع) را میشنیدم پیش خودم میگفتم چه جوری دلشون اومده این بلاها رو سر امام و یارانش اورده اند.؟!! نمیدونستم به چشم خودم هم خواهم دید چنین بلاهایی رو بر سر من و هموطنانم هم در خواهند آورند.

بله همین صادر کنندگان رو میگم.
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
جناب شیرازی ؛ املای روضه امام حسین (ع) صحیح است
بفرمایید ارز را چطور به کشور بیاورند وقتی بانک ها تحریم هستند. تحریم بانکی را بردارید بعد دستور دهید دریافت ارز صادراتی فقط از طریق ال سی. در اینصورت ارز تا سنت آخر بر میگردد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
الان این روش رو پیشنهاد میدن برین از بازار آزاد که غیر مستقیم بانک مرکزی می فروشه بگیرید و با اختلاف سی درصدی بدید بانک مرکزی یعنی در هر چرخش بانک مرکزی شش هزار تومن سود کنه و حقوق کارمندانش روبده
از مجمع تشخیص مصلحت سوال کنید که اجازه تصویب fatf را نداد. خود کرده را تدبیر نیست.
این 27 میلیارد دلار نیست، ظاهرا آقای رئیس جمع صادرات 97 و 98 رو حساب فرمودن و بجای 98 اعلام فرمودن! حالا حتی اگه فرض کنیم صادرات چند ماه آخر سال 98 رقم 27 میلیارد درسته، باید گفت بخش اعظم صادرات پتروشیمی و فولاد و صنایعی هستن که یا دولتی اند یا خصولتی ، پس آقای رئیس جمهور خیلی راحت میتونه دستور بده این ارز برگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
پس در این دو سال چرا دولت پیگیری نکرده است ؟
چرا جرات نمیکند و اسامی شرکتها و نام آنها را نمی گوید ؟
بیشتر صادرات ایران به کشورهای عراق و افغانستان بوده که ریالی حساب شده حالا دولت طلب دلار کرده برید پولتون رو ااز چین و کره و غیره پس بگیرید نه از مردم
بازرگانان و تجار نامردی که منافع خودشون و به کل ملت ایران ترجیح میدن،،، که خون مردم و سر میکشن ،،یعنی مردم هم از آمریکا، هم از تجار گزیده میشوند ،،،این همه گرونی،دیگه مردم به خودشون هم رحم نمیکنن
سلام
پاسخ روشن است ابتدا اينكه بيشتر صادركنندگان با رانت صاحب صنايع خود شده اند ( البنه نه همه انها باز هم ياداور مي كنم)
دوم اينكه براي بسياري از انها به كشور شان هيچ گونه علاقه اي ندارند و تنهامومن هستند ولي كشور شان را دوست ندارند در همه دنيا مي توان بعنوان مومن زندگي كرد ولي فقط ايراين به ايران فكر مي كند.
يكي از دو ستان مي گفت در امريكا مسلمان ماندن ساده تر از ايران است.
سوم اينكه براي آنها مسجل شده است كه اينده خودشان و فرزندشان در خارج از كشور تامين است از نظر كار ، شغل و زندگي و بهداشت.
د رپايان خيلي ساده مي توانيد دو گروه هم سال از زندگي تحصيل كردگان طبقه متوسط و وضعيت فرزندان آنها را مقايسه كنيد گروهي كه در پروژه هاي كشور در سي سال گذشته در بدترين شرايط كار كردندو زير ساخت هاي كشور را ساختند را از نظر وضعيت معاش و حقوق با گروهي كه به دنبال استفاده از رانت و ارز و.بودند.
گروه اول اگر سالم كار كرده باشند به سختي صاحب يك خانه متوسط در ميان شهر و يك ماشين هستند در حاليكه گروه دوم يا ثرئوتمند هيستندو يا خارج نشين و به اين گروه مي گويند اشتباه كرديد.
كار ساده ايت مثلا يك گروه از فارغ التحصيلان دهه 60 دانشگاه تهران در يك رشنه تخصص را با خودشان و همطراز هايشان مقايسه كنيد شايد از نظر اماري هم جالب باشد.
دولت ها به خوبي به مردم راه را نشان دادند آو به مردم و جوانا مي گويند زرنگ باشيي اين مملكت ثروتمند است پول بدست بمي ايد تلاش كنيد با كمترين زحمت بدست اوريد ( كه هزينه هم دارد چه مالي و چه ظاهري) و بعد به ياد داشته باشيد اگر اينده اي مي خواهيد كه در ان خدمات بهداشتي و تامين مالي در دوران كهولت باشد بايد همين كه به اندازه كافي جمع شد برويد ميزان مورد نياز هم به طور مرتب از طريق وكلاي مهاجرتي و سفارتخانه ها براي اقامت به شما اعلام مي شود و در مدت چند روز اقامت شما نهايي مي شود و چجون روابط بين المللي خوبي هم نداريم نگران نباشيد امنيت شما تضمين است.
نمي دانم اين مطال را چاپ مي كنيد و يانه.
ولي چون مقامات آن را نمي خوانند و برايشان هم مهم نيست و مردم هم اين ها را مي دانند
ا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
کسی که می خواد بره لزومی ندارد ریسک کنه وگوجه و خیار صادر کنه می‌ره از صرافی حواله دلار می خره وسوار هواپیما میشه می‌ره یکم تفکر
ایرم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۶
سلام
اول ازاین که بیشتر تفکر کنید د. کسی نمی تواند از صرافی سر کوچه چند صد میلیون دلار. بخرد و ببرد . دوم این که اصولا اگر از رانت و سوبسید استفاده نشود در صادرات سود و چند میلیاردی وجود ندارد و صادر کننده و تولید کننده برای برگشت سرمایه و ادامه کار نیاز به برگرداند درآمد حاصل از صادرات برای ادامه تولید و کار دارد .
پس کسانی. که پول صادرات. را برنمی گردانند با چندین برابر عرف سود به دست آورده اند و یا نمی خواهند به کشور برگردند.
چون‌ در اقتصاد بدون تردید هر درآمد سامی ناشی از سرمایه گذاری و هزینه کرد است پس کسی نمی توانید درآمد خود را به چرخه تولید برنگرداند
عدم نظارت ورهاشدن مملکت به حال خود
بخاطر اینکه ایم قشر از ملت همه چیز را در منافع شخصی خود میدانند . کرونا نشان داد که ما مردمی نیستیم که ادعا میکنیم بلکه مردمی هراذ چهره هستیم . به صحبت کردن باشه از انقلاب و منافع ملی داد سخن میگیویم ولی در عمل بدترین کارهای مالی را انجام میدهیم . گرانی های سایت به سیستم مدیریت مملکت ارتباط داشته باشد ولی ارتباط اساسی ان به عملکرد مردم و تجار است که هر روز بر قیمت کالا اضافه میکنند و فکر میکنند که دنیا مال اینهاست و هر روز بر اندخته های مالی خود اضافه میکنند . یک نمونه خیلی ساده . ماست لاکتیوای کاله شب عید در کورال افرایش قیمت دلار 8 هزار تومان بود و الان 15 هزار و 800 توام تست یعنی قریب به 90% اضافه بها . چون دولت درگیر کرونا است این کارخانه خون ملت را در شیشه کرده و هر روز بر اندوخته خود اضافه میکند . و کارخانه های دیگر هم همینطور . فرض که دنیا مال اینها باشه مگر بغیر یک کفن بیشتر با خود خواهند برد ولی نمیدانند که نفرین 80 میلیون را قبل از کفن برای خودشان ذخیره اخرت کرده اند . حال با این ملت حتی امام معصوم هم نمی تواند کار کند چه برسد به حسن روحانی یا محمود احمدی نژاد
اصلن دلار قابل برگشت هست؟ یورو و بقیه چطور؟ شاید دلیلش این است
آیا برای بازگشت دلارهای داده شده از سوی دولت به آنها تضمینی گرفته شده؟..اگر نشده که واویلاست.مومن هم که باشد دلارها را در بازار آزاد میفروشد...اگر گرفته شده، آیا قدرت اعمال قانون به آنها را دارید؟تقریبا همه ی آنها وابستگان به سیستم رانتی هستند..اگر قدرتش را دارید بسم الله..چرا این دست و اون دست میکنید؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
اینهایی که دلار گرفتن نور چشمی ها هستن که الان دولت داره بخاطر سرپوش گذاشتن به کار غلطش صادر کنندگان رو متهم می کنه
سلام خود دولت نمی تواند دلار های خود را از کره جنوبی پس بگیرد چگونه از بخش خصوصی توقع بازگشت دلار دارد
علت خود دولت است که خواسته و یا ناخواسته توانایی ثابت نگه داشتن قیمت ارز را ندارد زمانی که قیمت دلار افزایشی باشد به امید سود بیشت ارز به داخل منتقل نمیشه
علت خود دولت است که خواسته و یا ناخواسته توانایی ثابت نگه داشتن قیمت ارز را ندارد زمانی که قیمت دلار افزایشی باشد به امید سود بیشت ارز به داخل منتقل نمیشه
علت بی سروسامانی نظارتی وعدم برخوردقاطع بامتخلفین وسفارش شدن باندهای مافیایی وادامه ندادن اختلاسهاو...عدم پذیرش fatfدرمحافل ومخالفت باشیوه های بین المللی برای پیگیری مبادلات ارزی..
صادرکنندگان
اگر امکان و توان انتقال هست
صادرکنندگان
اگر امکان و توان انتقال هست
نبودن اراده کافی از دولت برای بازگشت این ارزها و ناتوانی دولت وو...
لطفا آدرس غلط داده نشه. اول اینکه چطوری بخش خصوصی میتونه این حجم صادرات انجام بده؟! 80-85 درصد این صادرات از مواد پتروشیمی است که پالایشگاه ها و شرکت های پتروشیمی دست اندر کار هستن و ارز را برنمی گردونن.
دوم اینکه گفتن بخشی باید بصورت اسکنای بیاد داخل ایران! چطوری میشه اسکناس به کشور وارد کرد در صورتی که کشورهای دیگه هم مثل ما محدودیت جابجایی اسکناس دارن!!
سوم اینکه با وجود تحریم های بانکی چطوری باید ارز به کشور برگرده. بانک مرکزی یک بانک معرفی کنه که بتونه یک سنت (یک دلار هم نه) برای ایران ارسال کنه یا حتی خود بانک مرکزی بتونه پول نفت ایران رو برگردونه بعد انتظار داشته باشه که صادرکننده بخش خصوصی!! ارز رو برگردونه به ایران.
چهارم اینکه همین رفع تعهداتی که گفتن باعث شده که خیلی از شرکت ها برای تهیه ارز به سمت بازار غیررسمی بره و همین باعث ایجاد تقاضا در بازار باعث افزایش نرخ ارز بشه.
و و و و .......
سه شنبه ۲۴ تیر ساعت ۱۴:۱۲
دلار ۲۳۶۰۰
سکه ۱۰۹۰۰۰۰۰
دلار یکقدم مانده به ۲۴ وسکه نیم قدم تا ۱۱ میلیون ناقابل !
علی برکت الله !
پاسخ ها
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۴
با ارز معذرت
همش فریبه برای افزایش قیمت ارز.
اول اینکه تا وقتی قیمتها ثبات ندارند این امتناع صادر کننده کاملا طبیعی است!
چراکه فروش ارز با فاصله سه یا چهار ماهه در حالیکه بعدا برای خرید مواد اولیه خودش باید خریدار ارزی شود که قطعا افزایشی است !

و دوم کامل نبودن سیستم نظارتی و کنترل داخلی ! چون صادر کننده صرفا با ارایه کوتاژ به وارد کننده و ثبت آن در سامانه رفع تعهد میشود در حالیکه سازو کار محکمی جهت اطمینان از تبادل ارز بصورت حقیقی بین صادر کننده و وارد کننده وجود ندارد.
علتش سهل انگاری مردم در نزدن ماسکه ... مسوولین ما کلا نه بلدن نه میتونن نه میخوان کاری انجام دهند .
علتش سهل انگاری مردم در نزدن ماسکه ... مسوولین ما کلا نه بلدن نه میتونن نه میخوان کاری انجام دهند .
مجازات سخت برای خیانتکاران به کشور
الناس یسلطون علی اموالهم .... وقتی ملت میبینند علیرغم موارد قانونی نهادهای خاص همچنان از دادن مالیات طفره میروند و هنوز مسئولین ناتوان در مبارزه با فساد هستند چرا تمام تلاش خود را نکنند تا از منافع شخصی خود به جای منفعت جامعه دفاع کنند؟
1- مهمترین شرکتهای وارد کننده و صادر کننده ایران شرکتهایی خصوصی نیستند، شبهه خصوصی اند با هیات مدیره هایی قدرتمند که رانت های بزرگ دارند. مثلا اعضای هیات مدیره آنها هم اصلاح طلب داره هم اصولگرا و .... پس توی هر دولتی نفوذ دارند .
2- چرا برنمیگردونند؟ تابناک تو از همه این ها خوووب خبر داری.
چرا الکی با اعصاب مردم بازی میکنی؟
3- باید نقش اصلی یک رسانه رو در شفاف سازی فضای پر از رانت مملکت ایفا میکردی

این گوی و این میدان
و مطمئنم که یا این متن رو منتشر نمیکنی ساسانسور شده اش رو منتشر میکنی
یا حق
معمولا اقتصادی ها شامه قویتری از حوادث آینده دارند به همین خاطر حاضر نیستند پول ها را به داخل کشور بیاورند.
مگر صادرات مجانی داره انجام میشه همه دلار ها کامل بداخل کشور بازگشته چرا باید به سیستم بانکی برود که نصف قیمت شود
کی بود کی بود، من نبودم، دولت خودش بود!
باید مسیولی را محاکمه و مجازات کرد که توان نظارت مداشتن
این مطلب باید از پدر داماد آقای روحانی پرسیده شود فردی که هزاران دلار ارز دولتی گرفت و آنرا در بازار آزاد فروخت. همچنین بردار روحانی پرسیده شود
نکته دردناک تر اینکه ما تولید 100% داخل خیلی کم داریم. اکثرا تولید چند قطعه زمخت و بسته بندی کردن مال داخله. بقیه ارزبری داره. یعنی مثلا 70-80 درصد ارزش یک کالای تولیدی از طریق ارز است. حالا ارز را با قیمت دولتی می خرند و بعد ارز حاصل از فروش آن در خارج از کشور را بر نمی گردانند. دست کم باید به اندازه ارز دریافتی ، ارز را بر گردانند.
علت عدم اعتماد بخش خصوصی و دولتی به یکدیگر هست.
علت عدم تصویب FATF و بسته شدن راه مبادلات بانکی است. کسانی که در مجمع تشخیص مصلحت مانع تصویب و اجرای این قانون شدند، باید پاسخگوی شرایط پیش آمده باشند.
علتش رئیس جمهور ، کرونا و سبزی فروش محله های تهران است. باید جلوی این سه قشر را گرفت
کدوم ارز ؟ ! کدوم دلار ؟ ! چه کشکی ؟ ! چه پشمی ؟ ! تابناک جون چند ماه دیگه انتخابات ریاست جمهوریه جدیده اونوقت تو هنوز دنبال اینی که طرف چرا ارز رو برنگردونده ، بیخیال شو ، اینقدر با اعصاب و روان ملت بازی نکن .
ده روز بهشون فرصت بدن. بعدش حساب بانکی خودشون و نزدیکان درجه یکشون رو مسدود کنن و همه اموالشون رو اندازه ارزی که دستشونه مصادره کنن و مادام العمر از تجارت محرومشون کنن.
۲۷ میلیارد دلار صادراتی بخش خصوصی به کشور بازنگشته است؛ به نظر شما علت چیست؟
............این هایی که ارزهارابر نگر دانده اند یا اقا زاده اند یا دختر خانم یا داداش یا داماد یا ژن برتر یا سلطان یا از ما بهتر یا مافیا ......
تا وقتی مفهوم صادرات و واردات رو نخواهیم بفهمیم همین توقعات هست بنظر دولت یک صادر کننده ایرانی براحتی جنس رو می‌بره کشور همسایه وارد می کنه اونجا مغازه میزنم میفروسه دلار می گیره و میاره کشور اسلامی اشتباه اینجاست تاجران خارجی میان در کشور خرید می کنند حالا یا از بازار یااز کارخانجات چون خودشون نمی توانند بنام خودشان صادرات بزنند با کمک بازرگانان ایرانی و بنام ش کت ایرانی صادرات می کنند و پول اجناس با فروش حواله تاجر خارجی به چرخه اقتصادی و تبدیل به کالای وارداتی میشه مثال تا حالا دیدید یک چینی یا ترکیه ای تو بازار ایران جنس بفروشه و دولتمان اجازه میده مطمئنا نه تاجر ایرانی میره از کشورهای دیگر خرید می کنه و بنام شخص خارجی کارهای صادرات انجام میشه و وارد کشورمون میشه این برای اون کشور صادرات و برای ما وارداته و ‌‌ بالعکس یعنی مبادله کالا انجام میشه ولی دولت ما بجای روان سازی تحار ت با بخشنامه های اشتباه تا سه ماه آینده صادرات و تولید رو صفر خواهد کرد که خودت تحریمی و از تحریم آمریکا هم بدتره
علت اصلی اینه که خارجیا شبا که همه خوابن یواشکی میان پولای مملکت رو میدزدن
0- دیگر کسی دوست ندارد در ایران زندگی کند همه می خواهند بروند زندگی روز به روز برای مردم سیاه تر می شود مسئله فقط مشکلات اقتصادی نیست در همه ابعاد است بی عدالتی بیداد می کند مثلا یک زن معمولی حق ندارد برای ایاب و ذهاب حتی از موتور وسپا استفاده کند اما تصاویری از ایران منتشر می شود که دختران ثروتمندان آزادانه در لباسی نابهجار مسابقه موتورسواری کراس می دهند!
1- مهمترین دلیل این است که بدلیل کرونا، صادرکننده نمی تواند برای سال جدید تجارت داشته باشد پس نیازی به خرید با ریال ندارد.
2- امریکا صادر کننده ای که با حکومت ایران همکاری کند تحریم می کند و این یعنی پایان کار صادر کننده.
اصلا چیزی صادر نشده

همون اولش طرف تو بازار اب کرده و خلاص
اقا اینا همه حرکتهای دولت است برا انحراف افکار عمومی ، ۹۵ درصد ارز صادراتی توسط دولت انجام میشود و خودش هم برا گران کردن ان عرضه را کم کرده است تا عطش تقاضا در بازار بالا بماند ، پتروشیمی ها ، فولاد ، مواد معدنی همه مالکیتش با دولت است بنابراین این فرافکنی و فرار رو‌به جلو دولت است برای فریب افکار عمومی
اگر قرار نیست این پولها وارد کشور بشود بهتره اصلا صادر نشوند تا حداقل کالا از کشور خارج نشود البته اکثر این پولها معادل ریالی شان در داخل دریافت شده و خود ارز ها صرف واردات کالاهای قاچاق از خارج شده است
بهتره دولت موقع خروج کالاهای صادراتی همانطور که عوارض می گیره لطف کنه مابه التفاوت دلار رو هم بگیر ه ببینه صاد رآتی خواهیم داشت این بخشنامه ها باعث صفر شدن صادرات و تعطیلی تولید خواهد شد یعنی خود تحریمی
این ارز۴۲۰جهانگیری پدر مردم رادرآوردارزدولتی دادندولی مردم باارز۲۳تومنی لوزامشان راتهیه به دستشان میرسه
این پولهایی که به ایران برنمیگردد هزینه ساخت برج و خرید بیزنس و شرکتهای تولید درآمد میشوند در آمریکای جنوبی و ترکیه.
علت بر نگرداندن ارز عدم اعتماد به وضعیت اقتصادی ایران است
وقتی چند میلیارد دلار میدی به یه شرکت سوری باید هم نیاد دیگه .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان