بازدید 4865

کاهش 8 درصدی اقتصاد فرانسه با ویروس کرونا

وزیر اقتصاد فرانسه با پیش بینی کاهش 8 درصدی اقتصاد فرانسه از بسته 109 میلیارد دلاری برای نجات اقتصاد این کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۷۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۳ 16 April 2020

به گزارش فارس به نقل از راشاتودی، وزیر اقتصاد فرانسه اعلام کرد؛ بخش زیادی از اقتصاد این کشور، پس از ویروس کرونا به فعالیت معمولی خود ادامه می‌دهد و نزدیک به 60 درصد صنایع این کشور، پس از تعطیلی اخیر دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

لمایر، وزیر اقتصاد فرانسه، اعلام کرد: بسته اقتصادی دولت فرانسه 10.9 میلیارد دلار دیگر، از زمانی که 109.3 میلیارد دلار اعلام شده بود،‌افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: در روزهای آتی، شرکت هواپیمایی KLM بسته حمایتی دریافت خواهد کرد چرا که این شرکت هواپیمایی نیاز به حمایت دولتی دارد.

وزیر اقتصاد فرانسه، هشدار داد که احتمالا فرانسه بدترین وضعیت اقتصادی را در سال‌های گذشته به واسطه شیوع ویروس کرونا تجربه کند. این وضعیت می‌تواند بسیار بدتر از بحران مالی جهانی سال 2009 باشد.

وی همچنین اعلام کرد: تولید ناخالص داخلی این کشور احتمالا به دلیل توقف فعالیت‌های اقتصادی که احتمالا تا 11 می ادامه خواهد داشت به میزان 8 درصد کاهش یابد.

فرانسه چهارمین کشور است که بیشترین آسیب را از ویروس کرونا دیده و تعداد فوتی‌ها در این کشور به 15 هزار و 750 نفر رسیده و تعداد مبتلایان از 143 هزار نفر فراتر رفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل