بازدید 7042

خودداری آمریکا از فروش تسلیحات‌نظامی به اوکراین

تارنمای خبری بازفید در گزارشی از خودداری دولت آمریکا برای فروش تسلیحات و مهمات نظامی به کشور اوکراین با ارزشی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار خبر داد.
کد خبر: ۹۵۷۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۰ 07 February 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از اسپوتنیک، تارنمای خبری «بازفید» روز پنج شنبه به نقل از چهار منبع آگاه و رسمی در دو کشور آمریکا و اوکراین گزارش داد که ایالات متحده از فروش تسلیحات و مهمات نظامی به اوکراین با ارزشی بالغ بر ۳۰ میلیون دلار خودداری می کند.

تارنمای خبری «باز فید» در گزارش خود اعلام کرد که یک مقام ارشد و پیشین آمریکا علت این ممنوعیت فروش تسلیحات و مهمات را از کارکنان بلندپایه دولت ترامپ پرسیده است و دولت ترامپ در پاسخ توضیح داده که «هنوز در حال ارزیابی و قیمت گذاری میزان فروش بالقوه است».

این مقام آمریکایی در ادامه افزود: «اینکه طرف اوکراینی برای خرید تسلیحات و مهمات نظامی در جستجوی منابع دیگری باشد، اقدامی عاقلانه است».

طبق ای گزارش دو مقام اوکراینی تلاشهای چین برای خرید شرکت هوافضای «موتور سیچ» اوکراین را دلیل تأخیر در فروش تسلیحات نظامی آمریکا مطرح کردند و اینکه ایالات متحده در تلاش برای ممنوعیت این فروش به دلیل دغدغه های امنیت ملی است.

در این گزارش آمده است که پنج مورد از این توافقنامه های فروش به مدت یکسال است که به تعویق افتاده و مدت زمان تأخیر یکی از این توافقنامه های فروش بیش از یکسال است.

لازم به ذکر است که سفارت آمریکا در کی یِف از اظهارنظر در خصوص این موضوع خودداری کرد و کاخ سفید و وزارت خارجه آمریکا نیز تاکنون به درخواستها برای اظهارنظر در این باره پاسخی نداده اند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان