بازدید 8577
محمد علیخانی در گفت‌وگو با «تابناک»؛

به افزایش غیرمنطقی طرح ترافیک رای ندادیم/ نماینده مردم هستیم، نه نماینده شهرداری

تا چه زمانی قرار است قیمت‌ها را افزایش دهیم؟ حمل و نقل همگانی تهران کامل نیست و بیشتر مردم ناچار هستند از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند و حتی امروزه بخش زیادی از مردم وسیله امرار معاششان، خودرو شخصی است. نمی‌شود همه مشکلات را با یک لایحه حل کرد.
کد خبر: ۹۵۶۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۹ 03 February 2020

به افزایش غیر منطقی طرح ترافیک رای ندادیم/ نماینده مردم هستیم نه نماینده شهرداریبه فاصله کوتاهی از خداحافظی پورسیدآقایی از معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، بازنگری در طرح ترافیک تهران، یعنی طرحی که معاون سابق با حاشیه زیاد اجرایی کرده بود، در دستور کار قرار گرفته است؛ دستور کاری نگران کننده که ظاهرا قرار است با افزایش قیمت طرح هم همراه شود.

به گزارش «تابناک»، پیرو این ابهامات و نگرانی های عمومی از تغییر و تحول در طرح ترافیک و عوارض ورود به آن، سراغ محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل ونقل و ترافیک شورای شهر تهران رفتیم و با او به گفت و گو نشستم؛ گفت و گویی که با سوال درباره افزایش قیمت طرح آغاز شد و علیخانی در پاسخ گفت: لایحه ای که از طرف شهرداری ارائه شده، در برخی موارد از جمله حلقه دوم (محدوده کاهش آلودگی هوا مصوب شورای ترافیک تهران) بر افزایش عوارض تمرکز کرده بود که در کمیسیون، بررسی دقیق روی این لایحه صورت گرفت و تمام تلاش خودمان را انجام دادیم تا اشکالاتی که باعث نارضایتی مردم شده و می شود و همچنین خلأهایی که وجود داشت، برطرف شود. البته کلیات لایحه نسبت به سال های قبل خیلی بهتر شده و تنها چند مورد اختلاف وجود داشت که یکی از آنها درخواست شهرداری برای افزایش ۶۲ درصدی عوارض حلقه دوم بود که خوشبخانه مورد موافقت شورا قرار نگرفت.

مخالف فشار بر مردم هستیم

وی در ادامه افزود: ما معتقدیم نباید به مردم فشار آورده شود و اعتقاد داریم که این مغایر سیاست های دولت و شرایط وخبم اقتصادی است. قرار بر این نیست تاوان عمل نکردن وعده های دولت را مردم بدهند. آن چیزی که منطقی باشد، قابل پذیرش است؛ اما ۶۲درصد افزایش با هیچ منطقی قابل پذیرش نبود.

نمی‌ شود همه مشکلات را با یک لایحه حل کرد

علیخانی در ادامه در رابطه با اینکه فشار به مردم مغایر با شرایط فعلی جامعه است، افزود: تا چه زمانی قرار است قیمت ها را افزایش دهیم؟ حمل و نقل همگانی تهران کامل نیست و بیشتر مردم ناچارند از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند و حتی امروزه بخش زیادی از مردم وسیله امرار معاششان، خودرو شخصی است، نمی شود همه مشکلات را با یک لایحه حل کرد.

وی در ادامه افزود: هرچند بعضی از همکارانم در شورا با این افزایش و حتی بالاتر هم موافق بودند، اکثریت اعضا با افزایش بی رویه عوارض مخالفت کردند، چون ما نماینده مردم هستیم، نماینده شهرداری نیستیم!

علیخانی در پاسخ به این پرسش که شهرداری با اجرایی شدن این طرح به دنبال درآمدزایی بیشتر است یا خیر، گفت: اگر طرح از حالت نرمال خارج شود، قطعا درآمدزایی جای مدیریت سفر را خواهد گرفت، ولی اگر هدف از این طرح، مدیریت تقاضای سفر و کاهش سفر باشد، با نرخ های منطقی و پیش بینی مشوق ها می توان به این هدف دست پیدا کرد.

حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از هزینه های ورود به طرح وصول نشده است

وی در ادامه افزود: راه‌کار کاهش ترافیک، افزایش قیمت نیست، شهرداری حدود ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه ورود به طرح را نتوانسته وصول کند و شهرداری می‌خواهد از طریق بعضی از موسسات و شرکت‌ها این پول را از شهروندان وصول کند. این موضوع باعث تشکیل پرونده‌های حقوقی می‌شود. اگر بدهی یک شهروند معادل و یا کمی کمتر از پول خودرو خود باشد شهرداری باید آن را توقیف کند! آیا این راه و این گونه برخورد با شهروندان درست است؟ بنابراین اگر عوارض منطقی باشد این مشکلات پیش نخواهد آمد.

علیخانی اذعان کرد: مجموع بدهی عوارض حدود ۵۰۰ میلیارد تومان و این رقم مربوط به حدود ۲۰۰ هزار خودرو است. با وجود این عدد چیزی حدود ۲۰۰ هزار پرونده حقوقی تشکیل می‌شود و مشخص نیست چقدر زمان برای وصول این مبلغ زمان لازم است.

رئیس کمیسیون حمل ونقل و ترافیک شورای شهر تهران در رابطه با ایراداتی که به طرح ترافیک وارد بود گفت: بخشی از آن که مربوط به عوارض است که بیشترش در شورا حل شد، ولی آن بخشی که به شورای ترافیک تهران مربوط است، شورای شهر اختیاری ندارد.

علیخانی افزود: در سال شهرداری هزار میلیارد تومان برای مترو و نزدیک به هزار میلیارد تومان نیز به اتوبوسرانی سوبسید می‌پردازد و اقشار مختلفی مانند افراد نیازمند و تحت پوشش، سال‌خورده، بازنشستگان، جانبازان و خانواده معظم شهدا، دانشجویان و دانش آموزان از کارت‌های تخفیف دار استفاده می‌کنند. مجموع این کارت‌ها چیزی حدود ۷۰۰ هزار کارت می‌شود و ۱۲۰ میلیارد تومان نیز برای شهرداری هزینه دارد و این عدد در حال افزایش تا ۲۰۰ میلیارد تومان در سال آینده است که همه این‌ها از درآمد مترو تامین می‌شود و دولت سهم خود را در هیچ یک از این موارد پرداخت نمی‌کند و این موضوع منجر به کاهش خدمات مترو و اتوبوس می‌شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا در ادامه افزود: وقتی دولت به تعهدات خود عمل نمی‌کند، فشار مضاعفی به شهرداری وارد می‌شود و با توجه به اینکه شهرداری نمی‌تواند خدمات خود را متوقف کند، روز به روز زیان بیشتری را متحمل خواهد شد و این مساله باعث ورشکستگی مترو و اتوبوسرانی شده است. در این رابطه، چون شهردار تهران در دولت حضور دارد، باید از حق شهرداری و مردم دفاع کند و در زمانی که نرخ سوخت در کشور سه برابر می‌شود، چرا سهم حمل و نقل همگانی در نظر گرفته نشد؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱
قربونت همه چی را که دارید افزایش میدهید و یا مالیات می گیرید هیچ فکر کرده اید چه مشکلاتی برای خانواده ها ایجاد میشود
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۴
اصلا براشون مهم نیس که ما داریم له میشیم تو این شرایط، خجالتم نمیکشن. 50هزار نفر یا بیشتر یادم نیس دارن بدون کار کردن از شهرداری حسوق میگیرن، اونو قطع کنید نه عوارضو ببرین بالا
افزايش عوارض 62درصد نيست ، 100 درصد است. اگرخود اين حضرات بادقت مصوبات خودشان رابررسي كنند بايك حساب ساده خواهند ديد كه براي ورود خودروهاي داراي معاينه فني برتربه محدوده طرح ترافيك ، حداقل عوارض از14.49 هزارتومان درسال 98 به 29.4 هزارتومان درسال 99 وحداكثر عوارض از31.05 هزارتومان درسال 98 به 63 هزارتومان درسال 99 افزايش پيدا كرده است. اين ميشودبيشتر از 100% افزايش.!! اگرواقعا حساب وكتاب بلد نيستد لطفا جاي خودرا به يك ديپلمه اي كه دو دوتا چهارتا بلد است بدهند.!!. براي معاينه فني برتر هم كه هيج تفاوتي قائل نشده اند!! چون درآمدشان را كاهش ميدهد!. پس طرح كاهش آلودگي كشك است بفرماييد طرح دوشيدن مردم بمنظور افزايش درآمد شهرداري!!!!!.
خوش به حالت علیخانی حقوق خوب مزایای خوب اینده خوب
کی گفته شماها نماینده مردمید!
اگه نماینده مردم بودید طرح پولکی و تیغدنی تصویب نمی کردید! طرحی تصویب می کردید که معضل مردمو رفع کنه!
ماشالله به این نماینده !!!
داره ازحق مردم دفاع میکنه والبته دفاعش هم هیچ ارتباطی با انتخابات مجلس نداره !!!!
انشاالله كه راست گفته باشيد
دیگه چیزی نمونده که بخواهید از ما بگیرید.اخه من با یه وانت گناهم چیه که با سه تا بچه و یه ماشین قسطی .با این قیمت بنزین و غیره... حتی نمیتونم تو شهرم برم ویه لقمه نون درارم.
واقعاشمانماینده مردمیدیابرعلیه مردم ؟ واقعااگرنماینده مردمیدچرابه موکلینتان اجازه ملاقات نمیدهیدوبه مشکلات آنان که مربوط به شهرداری است اعتنائی نمیکنیدباوضع اقتصادی بدمردم حتی اضافه شدن یک درصدعوارض هم کمرشکن است شهروندان آرزومیکنندوضع سابق بودوشهردارتوسط وزارت کشورمشخص انتخاب درکشورمانهادهای انتخابی قبل ازانتخابات وانتخاب شدن مخلص وخدمتگذارمردمندوبعدازانتخاب شدن ارباب وصاحب اختیارمردم قبول بفرمائید که درمورردشورای شهرشهروندان همگی متفق القولند که دریغ ازشورای قبلی قبلی
از زمانی که شورا بازی در شهرها براه افتاد ، فساد ،و رانتخواری ،و زمینخواری ،و رشوهخواری نسبت به زمانی که شهرها بدون شورا بودند هزاران برابر شده ؟،، شورا ،و شهرداری شهر را به مثابه یک بغالی میدانند که فقط به درآمد فکر میکنند ،‌ خدمات شهری مخصوصا در تهران هزار برابر نسبت به گذشته افت ،و کاهش پیدا نموده است ، دو مصوبه که شده است ابزار باجگیری شهرداری از مردم ،یکی کمیسیون ماده صد است ،و دیگری طرح کاهش آلودگی ،و ترافیک ؟، که هیچکدام مطابق نظریهٔ‌اولیه آن اجرا نمیگردد ؟،در هیچ کجای جهان اینگونه پول زور از مردم نمیگیرند ، ؟،
چرا از سرویس های مدارس که از راهور و تاکسیرانی برچسب و در واقع به صورت قانونی اجازه حمل دانش آموزان را دارند و چندین سال هم به خاطر داشتن همین اجازه قانونی یا همان برچسب سرویس مدارس جریمه نمی شدند حالا به یکباره و بدون اطلاع قبلی از سوی شهرداری پیامک پرداخت عوارض ورود به طرح به تلفن همراه ارسال می شود ؟ آیا این درست است که راننده ها تاوان کسری بودجه شهرداری را پرداخت کنند ؟ شهرداری چه مزایایی یا چه خدماتی به رانندگان سرویس مدارس فراهم کرده که عوارض طلب می کند ؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی