بازدید 12774

ماهواره ظفر در برنامه پرتاب قرار می‌گیرد

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره تحقیقاتی ظفر توسط متخصصان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت ساخته و تحویل سازمان فضایی شده‌ است و در برنامه پرتاب قرار می گیرد.
کد خبر: ۹۵۳۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۷ 22 January 2020

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ماهواره تحقیقاتی ظفر توسط متخصصان و نخبگان دانشگاه علم و صنعت ساخته و تحویل سازمان فضایی شده‌ است و در برنامه پرتاب قرار می گیرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا سید ستار هاشمی شامگاه سه‌شنبه در مراسم آغاز به کار نهمین نمایشگاه ملی شهر هوشمند در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: زمان پرتاب این ماهواره تحقیقاتی متعاقبا اعلام خواهد شد.

ماهواره ملی-تحقیقاتی «ظفر یک و دو» به سفارش سازمان فضایی توسط دانشگاه علم و صنعت طراحی و ساخته شده ‌است. این ماهواره نسبت به ماهواره نوید که قبلا در این دانشگاه ساخته شده، قابلیت عکس‌برداری رنگی با قدرت تفکیک بهتری دارد.

ماهواره ظفر یک با قابلیت عکس‌برداری رنگی با قدرت تفکیک بهتر از ۲۵ متر و ماهواره ظفر دو با قابلیت عکس برداری با قدرت تفکیک بهتر از ۱۶ متر طراحی شده است.

وی در خصوص شهر هوشمند نیز اظهار داشت: در موضوع شهر هوشمند مشارکت شهروندان باید مورد توجه قرار گیرد، برای داشتن شهر هوشمند باید شهروندان نیز هوشمند باشند تا کمک به مدیریت کم هزینه و موثر امکان پذیر شود.

ستار هاشمی اضافه کرد: باید داده های مورد نیاز را بر اساس اصول و قوانین در اختیار به اشتراک گذاشت، موضوع انتشار داده‌ها باید مورد توجه باشد، داده به خودی خود ممکن است استفاده مفید نداشته باشد.
وی ادامه داد: داده‌های مورد نیاز مخاطبان باید شناسایی و در بستر مناسب قرار گیرد،افراد و شهروندان باید شهر هوشمند و تسهیلگری را لمس کنند که در شهر مشهد این موضوع با هوشمندسازی کامل یکی از مناطق شهرداری محقق شده‌ است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: شهر هوشمند یک پروژه نیست بلکه فرایندی مستمر است و همواره باید مورد توجه و پایش باشد.

نهمین نمایشگاه شهر هوشمند همزمان با بیست و دومین نمایشگاه الکامپ، شامگاه سه‌شنبه با حضور شرکت‌های استارتاپی و نوآور در حوزه هوشمندسازی خدمات و فناوری اطلاعات و ارتباطات، در محل نمایشگاه‌ بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرد و تا چهارم بهمن ماه پذیرای علاقه‌مندان است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان