بازدید 32689

مسجدی درتهران که پذیرای مسافران و بی‌خانمان‌هاست

این مسجد را حدود ۱۰ سال قبل بنا کردیم و از همان زمان به صورت ۲۴ ساعته در آن حضور دارم و تلاش می‌کنم برنامه‌های مختلف عبادی، فرهنگی و اجتماعی در آن برای مردم برگزار کنم.
کد خبر: ۹۵۳۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۸ 21 January 2020

امام جماعت مسجد امام‌رضا(ع) در دهکده المپیک تهران با بیان اینکه درهای این مسجد ۲۴ ساعته به روی مردم باز است گفت: از ساعت ۲۲ هرشب، افرادی که بدون محل اسکان هستند، چه مسافر و چه بی‌خانمان، می‌توانند در این مسجد شب را سپری کنند.

به گزارش «تابناک»، حجت‌الاسلام علی واشقانی‌فراهانی، بنیانگذار و امام جماعت مسجد امام‌رضا (ع) در دهکده المپیک تهران در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: این مسجد را حدود ۱۰ سال قبل بنا کردیم و از همان زمان به صورت ۲۴ ساعته در آن حضور دارم و تلاش می‌کنم برنامه‌های مختلف عبادی، فرهنگی و اجتماعی در آن برای مردم برگزار کنم

وی افزود: در این مسجد هم‌اکنون در قالب یک مهدکودک به خردسالان خدمت‌رسانی می‌کنیم و به تربیت اسلامی آنان مشغول هستیم و کلاس‌های قرآن نیز برای تمامی سنین برگزار می‌کنیم. ارائه خدمات پزشکی رایگان به بیماران نیز از دیگر خدمات این مسجد است.

واشقانی فراهانی با بیان اینکه درهای مسجد امام‌رضا (ع) در اکثر ساعات شبانه‌روز به روی همه باز است، تصریح کرد: مسجد از یک ساعت پیش از اذان صبح تا پاسی از شب باز است. برای همین است که مردم می‌دانند در هر ساعتی از شبانه‌روز به مسجد مراجعه کنند، جایشان در مسجد است.

امام جماعت مسجد امام رضا (ع) گفت: این مسجد در سه طبقه و ۲ هزار مترمربع احداث شده است و از ساعت ۲۲ شب افرادی که در تهران بدون محل اسکان هستند چه مسافران در راه مانده و چه افراد بی‌خانمان می‌توانند در این مسجد شب را سپری کنند.

وی در پایان با بیان اینکه باتوجه به سردشدن هوای تهران آمادگی پذیرایی از کارتن‌خواب‌ها و بی‌خانمان‌های تهران را داریم، خاطرنشان کرد: امکان اسکان مسافران با استقبال بسیار مردم مواجه شده است به‌صورتی که مسافران بسیاری از استان‌های دیگر کشور شب‌ها با من تماس می‌گیرند و در مساجد اسکان پیدا می‌کنند.

به گزارش فارس؛ کسانی که نیاز به اسکان ضروری دارند می‌توانند از ساعت 22 بامراجعه به مسجد امام رضا (ع) به نشانی غرب به شرق بزرگراه همت، خروجی دهکده، سه‌راه زیبادشت مراجعه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۲۹
التماس دعا ای کاش سراسری بشه
افرین
مسجد محله ما فقط نماز مغرب را وقتی هوا خوب ودل انگیز باشد برگزار می کند.
چه عجب یکی پیدا شد بفکر این مردم باشد
این است راه ترویج دین
چه عجب! در یکی از خانه های خدا توسط بنده هاش به روی دیگر بنده های مستضعف باز شد
احسنت... مسجد مال مردم هست و نباید مختص اعمال مذهبی خاصی باشد.
درود بر شرفتان. مسجدها بعد از یک ساعت از موقع اذان درهایشان را می بندد واقعا مسئولین این مسجدها به چه حقی در خانه خدا (طبق حدیث ذیل) را به روی مردم و بدتر از همه بر روی مسافرها و بی خانمان ها می بندد.
الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : علَيكُم بِإتيانِ المَساجِدِ؛ فإنّها بُيوتُ اللّه ِ في الأرضِ ، و مَن أتاها مُتَطَهِّرا طَهَّرَهُ اللّه ُ مِن ذُنوبِهِ و كُتِبَ مِن زُوّارِهِ فَأكثِرُوا فيها مِن الصَّلاةِ و الدُّعاءِ .[الأمالي للصدوق : 440/584 .]
امام صادق عليه السلام : بر شما باد رفتن مساجد ؛ زيرا مساجد خانه هاى خدا در روى زمينند . هر كه پاك و پاكيزه وارد آنها شود خداوند او را از گناهانش پاك گرداند و در زمره زايران خود قلمدادش كند . پس ، در مساجد نماز و دعا بسيار بگزاريد .
خدا خيرتون بده وا.. تو اكثر شهرها غير از موقع نماز مساجد بسته هستند حتا براي نماز خواندن هم آدم به مشكل بر مي خوره اون هم در جامعه اسلامي!!
احسنت. خدا بهش سلامتي و توفيق بيشتر عنايت كنه
بابا احسنت! ای والله! دم همچین مسجد و همچین امام جماعتی گرم! با آرزوی توفیق و سلامتی برای دست اندرکاران این مسجد.
خدا خیرش بده یک نفر پیدا شد که واژه خانه خدا رو درست معنی کنه . مسجد یعنی پناه گاه مردم بی پناه .
بالاخره یه خبر که حال آدم رو خوب می کنه دیدیم!
آفرین!آفرین!آفرین! داره والله
طرح بسیار عالی و پسندیده است امیدوارم همه مساجد پیرو این حرکت باشند
خیلی عالی است و خبر خوبی است ولی ای کاش بیست و چهار ساعت باز بود
در شهر ما در مسجدها بسته است
خانه خدا همینجاست
نه مثل مسجدهای دیگه فقط واسه نماز باز می شه که اونم آیا کسی بیاد کسی نیاد .. بابا شاید یک مسافری یک توی راه مونده ای کسی نیاز به یک مکان امن برای یکی دو ساعت احتیاج داشته باشه چرا در مسجدها رو می بندید؟ مگه مسجد خونه باباتونه؟
چه عجب یک خبر خوب از مساجد اومد
احسنت به حاج آقا واشقانی فراهانی
باید بقیه مساجد هم چنین کاری را الگو قرار دهند!
مسجد پر پرکت خانه خداوند ، خانه همه است.
خداوند به دست اندر کاران مسجد جزای خیر بدهدمخصوصا امام جماعت مسجد.
باسلام وآرزوی توفیق برای مسولین این مسجد.
این است خانه خدا که درخدمت خلق خداست
چند بار سعی کردم نماز صبح را در مسجد محلی بخوانم. اما بیشتر وقتی رفتم بسته بود و فقط برای وقت بسیار کوتاه باز می کنند. نماز جماعت برگزار می شود اما کسی که یک کمی دیر برسد دیگه مسجد بسته شده است.
خیلی فرهنگ بد است. مسجد باید 24 ساعت درش برای عبادت باز باشد. اگر کل مسجد ممکن نیست حد اقل یک اتاق کوچک در مسجد بگذارند که همیشه باز باشد و اگر کسی خواست نماز بخواند مشکلی نداشته باشد.
مساجد عموما وقف هستن یا از بیت المال ساخته شده اند قاعدتا باید 24 ساعته پذیرای مراجعین باشند اینکه مدیران مساجد نمیخواهند بحث دیگری است!
همچنین مسئولین و مدیران مساجد اگر واقعا اعتقاد دارند مسجد خانه خداست چرا در خانه خدا را به روی بندگان خدا به جز اوقات نماز می بندند؟
این همه امکانات حیف نیست فقط برای 2-3 ساعت استفاده شود؟
خدا پدر باعث و بانیش رو بیامرزه
بر اساس نقشه جغرافیایی در هر محل یک مسجد را مخصوص این امر و تقریبا شبانه روزی بکنند .خوب است .ومتولی این امر سازمان تبلیغات (امور مساجد)است که می تواند برنامه ریزی نموده وبا شناسایی نیاز محل ومنطقه مسجد را مشخص وساز وکارش را اعلام وحمایت کند.و اطلاع رسانی صحیح هم انجام دهد.تا نیازمندان بتوانند استفاده کنند.
اکثر مساجد درهایشان بسته است و به ملک شخصی سرایدار آن تبدیل شده . چه کار قشنگی کردن ایشون . خدا قوت . این بهترین تبلیغ برای اسلام است . لازم نیست راه دور بریم . همین اسلام رو در کشور خودمون حفظ کنیم کافیه .
به این میگویند خانه خدا.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها