بازدید 19624
خوانده می‌شوید؛

نظرتان درباره صدور گواهینامه موتور برای زنان چیست؟

انتشار حکم دیوان عدالت اداری اصفهان، که پلیس را به صدور گواهینامه برای وی ملزم می‌کرد، موجب شد و این مطالبه جامعه زنان را در مرکز توجه‌ها قرار داد و پس از آن بود که واکنش‌ها درباره صدور این حکم بالا گرفت. ابتدا در خصوص خود حکم و قطعی بودن آن واکنش‌هایی صورت گرفت و بعد از آن بود که ماهیت کلی این حکم و اجازه صدور گواهینامه برای زنان زیر سؤال رفت.
کد خبر: ۹۱۶۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 07 August 2019

صدور یک حکم در اصفهان در خصوص اجازه صدور گواهینامه برای زنان، موجب شد تا بار دیگر مسأله پیچیده موتورسواری زنان به سوژه یک خبری کشور تبدیل شود. انتشار حکم دیوان عدالت اداری اصفهان، که پلیس را به صدور گواهینامه برای وی ملزم می‌کرد، موجب شد و این مطالبه جامعه زنان را در مرکز توجه‌ها قرار داد و پس از آن بود که واکنش‌ها درباره صدور این حکم بالا گرفت. ابتدا در خصوص خود حکم و قطعی بودن آن واکنش‌هایی صورت گرفت و بعد از آن بود که ماهیت کلی این حکم و اجازه صدور گواهینامه برای زنان زیر سؤال رفت.

 

مهم‌ترین واکنش مربوط به معاون فرهنگی قوه قضائیه بود. حجت‌الاسلام هادی صادقی درباره حکم شرعی و قانونی دوچرخه و موتورسواری بانوان گفت: در فرهنگ اسلام، سوار زین شدن برای بانوان مکروه است اما حرام نیست. از طرف دیگر به زنان دستور داده شده کاملا با عفاف و حجاب در صحنه اجتماع ظاهر شوند.

 

وی افزود: موتور سواری هیچ اشکال شرعی ندارد؛ اما از منظر عفاف و حجاب، سوار شدن بر موتور ممکن است باعث شود تا حجاب خانم ها کمتر رعایت شود.

 

این مقام مسئول در دستگاه قضایی اضافه کرد: اگر این حکم شرعی از یک فقیهی پرسیده شود که آیا سوار شدن بر موتور اشکال دارد، جواب این است که ظاهراً موتور سواری اشکال ندارد؛ اما اگر با عفاف آنها منافات پیدا کند، اشکال دارد.

وی افزود: خانمی از اصفهان برای دریافت گواهینامه تقاضا کرده و حکمی هم از سوی دادگاه بدوی دیوان عدالت اداری صادر شده و این روزها بین مردم دست به دست می چرخد. قاضی محترم برداشتی کرده که اثبات شیء، نفی ماعدا نمی‌کند.

معاون فرهنگی قوه قضاییه ادامه داد: به احتمال قوی احتمال می‌دهم که این حکم در تجدیدنظر رد خواهد شد. همچنان که مشابه این رأی هم قبلا در دیوان صادر شده و به طور قطعی هم رد شده است. راهنمایی و رانندگی هم بر اساس این قانون نمی تواند گواهینامه صادر کند. اما اگر بعدها قانون تغییر کرد یا اصلاح شد، ایرادی ندارد. دولت وظیفه دارد تا شرایط سهل برای بانوان را ایجاد کند.

موافقان اما می‌گویند اولا هیچ منع قانونی برای این مسأله وجود ندارد. ثانیا وقتی زنان می‌توانند به عنوان سرنشین دوم از موتور استفاده کنند، چرا نباید به عنوان راننده از آن استفاده کنند. علاوه بر همه این‌ها استدلالی که منجر به صدور حکم دیوان در اصفهان شد هم موضوع دیگری است. به هر حال بسیاری از زنان توان خرید اتوموبیل را ندارند و برای امرار معاش و گذران زندگی مجبورند از موتور استفاده کنند. چرا باید این حق از آنها گرفته شود؟

اکنون می‌خواهیم نظر شما را در این باره بدانیم؛
* شما از موافقان صدور گواهینامه‌ی موتور برای زنان هستید یا از مخالفان؟
* دلایل خود را برای هر کدام بیان کنید.
* به نظر شما استدلال مخالفان صدور گواهینامه موتور برای زنان تا چه میزان پذیرفته شده است؟
* چه پاسخی برای شبهاتی مثل اینکه زنان می‌توانند سرنشین دوم موتور باشند و نه راننده آن دارید؟

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۷
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۳۸۵
این کار جان مردم را به خطر می اندازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
احسنت به این نظر دقیق
ساکن کره زمین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
شکم گرسنه نه ایمان دارد و نه بهشت می شناسد و برایش هیچ چیز مهمتر از سیر کردن شکم خود و خانواده اش نیست حالا عده ای می خواهند با گریدر و بولدزر راه بهشت او را صاف کنند ...می شود ؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
خارج از هر گونه تعصب، رانندگی خانمها به دلیل فیزیولوژی و روحیات خاص شان واقعا مناسب نیست. صرف نظر از برخی ها که این ضعف را با احتیاط در رانندگی کردن خانمها مرتبط می دانند که البته این هم یک نوع توجیه است، موتورسواری در خیابانهای شلوغ تهران (حرکت با دو چرخ و وزن بالای موتور) بسیار مخاطره آمیز است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
خانمها خیلی قانونمندتر از آقایون رانندگی میکنند. میزان تصادفشون هم کمتره.
مهران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
عالی بود. فکر کن خانمها با موتور بیاند تو خیابون. دیگه امنیت جانی نخواهیم داشت. خدایا این یکی رو از ما نگیر
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
خدایش یه فکری به حال ترافیک شهرها بکنید یه معضل
دیگه بش اضاف نکنید . فکر میکردم یه روز برای
سروسامون دادن به اوضاع شهری خانم های محترم را ممنون از رانندگی کنن . حالا میخوان حق موتور سواری هم بشون بدن ! خدایش این چه اوضاعی برای ما درست کردید
زینال بندری
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
در صورت اجرا قبل از اینکه در خیابان توسط این زنان موتور سوار کشته شوم خودم خودکشی خواهم کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
من ابتدا از جنبه حقوق زنان به مساله نگاه می کردم و موافق بودم ولی در توافق با ناشناس 14:38 الان مخالفم
کنترل موتور توسط مردها هم سخت است چه برسد به خانمها
ناشناس
| - |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
پروژه حذف چهار صفر تموم شد می ریم برای پروژه موتورسواری بانوان و همین طور پروژه بشت پروژه کارها چقدر سریع پیش می ره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
البته ما مردم که موافق موتور سواری زنان هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
دیوان عدالت ادارای فقط در تهران هست. شعب استانی دیوان فقط شکایات را جمع آوری می کنن و برای تهران ارسال می کنن، خودشون صدور رأی ندارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
کااااااااااااااملا. موافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
فقط قدرت بدنی زنها با مردها برابر نیست ،در بقیه مواردحتما عملکرد بهتری از مردها دارند.
لذا خانم ها هم باید بتوانند گواهینامه موتور سیکلت بگیرند ،مخصوصا برای تردد در شهر.
مخصوصا که سازندگان موتور سیکلت، موتور سیکلت های مناسب خانم ها هم تولید میکنند .اتفاقا اینکار باعث کم شدن اتومبیلهای تک سرنشین در شهرها هم خواهد شد.
در واقع تحول جدی در شهرها صورت خواهد گرفت که باید زیر ساختهای آن مانند ایجاد پارکینگها موتور سیکلت، مخصوصا در مراکز خرید نیز ایجاد شود چون بعد از آن خیلی از خانمها با موتور سیکلت 2چرخ یا 3چرخ به خرید خواهند رفت.
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
میشه بفرمایید چخ جوری جان مردم رو به خطر می اندازد!!!! نه اینکه اکثر آقایونی که موتور سوار هستن تمام مقررات رو رعایت می کنند. ببخشید کم مونده اقایون موتور سوار از داخل خونه ها و پشت بام مردم هم استفاده کنند . لطفا شعار الکی و ابکی ندید. شما و همفکران شما مشکلی با رعایت مقررات و یا ایمنی شهروندان و یا ایمنی بانوان موتور سوار ندارید. مشکل چیزه دیگه ای هست و همه مردم هم این رو خوب درک می کنند. متاسفانه مشکل شما و همفکران شما اینه که دوست ندارید کوتاه بیایید و اعلام شکست کنید. با همین شیوه مملکت رو به این روز انداختیدف با همین روش و مدیریت مردم رو بیچاره کردین.
توسی
| Italy |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
تا کی سختگیری و تنگ نطری؟!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۵۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
زن ذلیلی بیداد میکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
مگر زن ادم نیست. چرا فکر می کنید زنان نمی توانند یا نباید کارهای مردان را انجام دهند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
قطعاً گواهینامه موتور فارغ از جنسیت به افرادی باید داده شود که توانائی کنترل موتور را داشته باشند. اگر خانمی این توانائی را داشت چه اشکالی دارد گواهینامه بگیرد.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
به نظرم اصلا به صلاح نیست حتی رانندگی با موتور برای اقایان خطرات زیادی داره چه برسه به خانوم ها.بعدشم همه کارای ما درسته فقط مونده موتور سواری و استادیو م رفتن خانوما که لنگه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تنگسیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
زمانی در همین کشور به عربستان خرده می گرفتند که این کشور حق رای به زنان نمیده حق رانندگی و چندین حق دیگر به زنان نمیده الان در کشوری که مهد تمدنهای کهن است زنان حق موتور سواری ندارد پسری که تمام تنش خالکوبی شده با شلوارک و آستین کوتاه موتور سواری میکند حجاب داره ولی خانمی که ممکنه رو موتور کمی روسری جابجا شود اسلام و مسلمین به خطر می افتند
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
واقعا برا افرادی مثل ناشناس ۱۴:۵۳ متاسفم که تا اسم زن میاد فقط فکرشون همونیه که نوشتن.
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
اوج تحجر
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
در مالزی و اندونزی که جمعا ۳۰۰ میلیون مسلمان دارند
نیمی از زنان با موتور سیکلت رانندگی میکنند
چرا بدست خودتان مانع و چاله و میدان مین برای مردم و خودتان درست میکنید ؟؟؟
و بعد در راه بیرون آمدن از آن به درد سر می افتید ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
با موتور سواری زنان موافقم
ناشناس
| Canada |
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
خیلی خوبه
رضایی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
سلام، چطور است خانم ها می توانند ماشین سوار بشوند اما موتور سوار نشوند ، در صورتیکه با ماشین کلی. ترافیک ایجاد میشود ،اگر خانم ها موتور سوار بشوند کلی ترافیک کم میشه چرا که اکثر رانندگان تک سرنشین خانم هستند
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
رژ مالیدن در آینه موتور.گوشی موبایل با یک دست وموتور
سواری با سرعت بیست کیلومتر سمت چپ بزرگ راه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
رانندگی جنابعالی به خطر نمیندازه
ناشناس
| France |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
علی ۱۴:۵۲
ممنون از رانندگی کنن :) خوشحالم که کسایی که با این قضیه مشکل دارن در همین حد بارشونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
کلا خانومای راننده دو دسته اند یا انقدر با احتیاط رانندگی میکنن (مثلا با سرعت 40 تا تو خط سبقت) که گند میزنن به خیابون و جادها. (البته در جواب کسی که گفته بود کمتر تصادف میکنن اینا باعث تصادف بقیه میشن) یا برای اینکه ثابت کنند جزو گروه اول نیستن وحشتناک رانندگی میکنن (مثلا میپیچن جلو همه)
ناشناس
| United States of America |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
شاید ولی نه بیشتر از موتور سواری آقایون. ضمنا افکار پوسیده خطرش از موتورسواری بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
جواب به علی ۱۴.۵۲ از کی تا حالا باید برای سر و سامون دادن به اوضاع رانندگی از رانندگی گردن خانمها جلوگیری کنند؟ شما رانندگی کردن خودتون رو درست کنید اوضاع درست میشه
احمد علی موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
سلام امار تصادفات موتور سیکلت در ایران در سال 97/98 نشون میدن ک 55هزار نفر جان باختند بجای اینکه امار رو کاهش بدیم با دادن گواهینامه ب بانوان مرگ بیشتر هموطنانمان رو داریم صادر میکنیم این مخالف عقل بشریت است با تشکر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
سرگرمی خوبیه یه مدت ملت سرشون گرم باشه
موافق صد در صد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
ناشناس ۱۴:۳۷

همه جای دنیا زنان حق یکسان با مردان دارند

این وصله پینه ها چیه!!!

دین چه ربطی به سیاست داره؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
اين دوستمون درست تاريخ نخونده.هيچ وقت حضرت خديجه سوار زين نشده.پيامبر از اين كار نهي كرده.درباره عايشه هم سوار بر اسب شدن ايشون بعد از وفات پيامبر و برخلاف دستور حضرت بود-يكي از دلايل اين كار هم جلوگيري از تبرج و جلوه گري زنان و حفظ حيا و عفت ميباشه كه متاسفانه اين امر هر روز در جامعه كمرنگتر ميشه كه در نهايت به سست شدن بنيان خانواده منجر ميشه
ناشناس
| Canada |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
من هم 10000 درصد موافق هستم. مگه هانوم ها جزء این مملکت نیستن؟ مگه خانوم ها ایرانی نیستن. هنوز یادم نرفته وقتی که مردم تو خیابون یه خانوم می میدیدن که پشت فرمون یه ماشین نشسته!!! چشاشون داشت از حدقه در میومد. متاسفانه این فرهنگ ما هست که مشکل داره و بعضی از مسئولان هم از این موضوع سوء استفاده می کنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
یه جوری ندشتی اگار خودت در رمان پیامبر شخصا حضور داشتی ، خجالت بکشید
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
اونموقع ماشین نبود وگرنه برای زنانشان آخرین مدل ماشین را تهیه می کردند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
چرا اینقدر در مسائل جنسی زنان نگاه های ریز بین و حساس و بیمار گونه داریم ؟؟
بخدا قسم این مشکلات و حساسیت ها را فقط اقلیتی کوچک در ایران دارند و بس
وقتی همه نظرات و آرا با وتوی عده ای که خود نیاز به هدایت دارند مواجه میشود ، نظر خواهی کارگر نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
اینها نیاز به مداوا و مشاوره دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
من فقط مشغله فکری دارم اگر پشت سر یک خانم سوار ترک موتور شدیم چی کار کنیم
محسن
| Belgium |
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
عزیزم تابی جون این چه نوع نظر سنجی است با یک بلی یا خیر کافی بود دوم این را بدانید خیلی راحت نیست که درباره نیمی از جامعه ایران صحبت می کنید چیزی که حق مسلم زنان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
نزدیک انتخاباته
مخالفیم
همون ماشین را هم نباید برانند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
از خونه چی بیرون بیان یا نه؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
همونطور که تو حتی نباید اجازه داشته باشی که خر هم سوار بشی
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
تو هم با این نوع طرز فکرت باید فقط دیوار سوار بشی چون کلا توی عصر بربریت متوقف شده ای
پدرام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
این همه نظرات ضد زن و کلی هم تاییدیه.
مشکل همین طرز تفکر است.
تفاوت جامعه ما با جامعه پیشرفته همین است.
فکر کنید این سوال در سوئد پرسیده میشد جوابها از زمین تا اسمان فرق میکرد.
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
به منفی مثبت ها نگاه کن احمد خان !
ناشناس
| Germany |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ازخونه بیخودبدون کارضروری بیرون نیان .کاربیرون ودرآمد ونفقه که بامردهستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
دقیقا
یک زمانی می گفتن خانم ها خیلی قانونی و دقیق و با احتیاط رانندگی می کنن اما در جامعه ای که یک عمر در گوش زنها خوندن حقتون رو مردها خوردن و باید پسش بگیرید، شما نه تنها دیگه اثری از اون احتیاط و رعایت قانون از طرف خانمها شاهد نیستید بلکه مشاهده می کنید خانم ها در رانندگی فقط در لاین سبقت و با بالاترین سرعت رانندگی می کنن و حتی در اتوبانی که همه پست سر هم حرکت می کنن خانمی لایی می کشه. گذشتشون هم بسیار کم شده و تو رانندگی به کسی راه هم نمیدن.
حالا تصور کنید در چنین جامعه ای خانمها موتور هم سوار بشن دیگه باید هر روز شاهد تک چرخ زدن خانم هایی باشیم که میخوان خودشون رو به مردها ثابت کنن و بعضاً حقشون رو از آقایون بگیرن!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۸
تو چه کاره ای برا زنها تصمیم میگیری !؟ اگر اینطوره ما زنها هم مخالفیم که مردها ماشین و موتور برونن م
موافقم چون باید از هر کاری که ما را در مجامع بین المللی بد نشان بدهد پرهیز کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
به مودبانه تغییرش دادین؟شما به اینکار که ترک نشستن موتور اشکال نداره ولی گرفتن فرمان موتور مکروهه بگین حرف بد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
موافقم ولی مشروط
اول اینکه حداکثر موتور تا 125 سی سی سوار بشن
دوم حق رانندگی بین شهری نداشته باشند
سوم موتور سنگین فقط در پیست
چهارم گواهینامه مشروط تا دو سال و به شرط عدم تخلف.
اینها را میگم چون خانم ها از نظر رانندگی به دلیل فیزیولوژی با آقایان متفاوتند. اول اینکه در تنظیم و تشخیص فاصله مشکل دارند و دوم اینکه بیش از حد محتاط هستند و قدرت عکس العمل و تصمیم گیری پایینی در رانندگی دارند. البته خدا راشکر که موتور دنده عقب نداره. البته قصدم اصلا توهین نیست ولی با ورود خانم ها به رانندگی موتور فاجعه ای در ترافیک و تصادفات خواهیم داشت. ضمنا یک فکر اساسی برای رانندگی آقایان با موتور باید بشه جمعه 5/11 نزدیک بود کشته بشم یک بزرگواری داشت خط ویژه را برعکس میرفت نزدیک بود هلاکم کنه. خدا بهم رحم کرد.
دغدغه های دنیا چیه ، دغدغه های ما چیه!
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
از روش های جذب رای در انتخابات طرح مسائل آزادی زنان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
دغدغه برای جامعه می سازن که دنبال مطالبات به حق و مهم تر خود نرن
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
دوست عزیز این یکی از راه کارهای کهنه و قدیمی هست که تو این مملکت بارها و بارها داره استفاده میشه. وقتی قراره توجه مردم رو از یک موضوع خاص دور کنند، خیلی راحت مواردی رو مطرح می کنند و التهاب جامعه رو به اون سمت می برن تا در خفا کار مورد نظر خود رو پیش ببرند.
کی به نظرمردم اهمیت میده ؟
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
برای مسائل نا مربوط با قدرت و سیاست به نظر مردم میتوان اهمیت داد آنهم نه با رای گیری واقعی!
ناشناس
| Norway |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
مدرسه که میرفتم یک بار در مورد ساعت تعطیلی مدرسه از بچه ها رای گیری کردن که از زنگ تفریح کم کنیم زودتر تعطیل بشیم یا خیر
به معاون گفتم اگه بچه ها رای بدهند که زود تعطیل بشیم اونوقت زود تعطیل می شیم؟
گفت تصمیم نهایی رو خودمون میگیریم
گفتم پس چرا از بچه ها رای میگیرید؟
گفت بده بهتون احترام میذاریم؟بده آدم حسابتون
میکنیم؟

شده قضیه این نظر سنجی های شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
هیچ کس به نظر مردم اهمیت نمیده ! نزدیک انتخاباته ،
خانم ها به راحتی نمی توانند راه بروند موتور هم بدی دستشون آمار مرگ و میرشان فاجعه میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
حضور افرادی چون شما در جامعه خطراتش از هرچیزی بیشتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
در یک جامعه طبیعی شما در بخش روانی بستری می شوید
شیرازی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
متاسفم برای تابناک به دلیل تایید چنین نظرات بی خردانه ای.
ناشناس
| Canada |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
الان مادر و خواهر و بقیه بستگان خانم مشکل راه رفتن دارند یا داشته اند؟
محفوظ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
واقعا شما مادر و خواهر خودت را به این شکل قضاوت می کنی ؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
برای امثال شما باید یک شهر بسازند که فقط اقایانی که مثل شما فکر میکنند به ان اجازه ورود داشنه باشند‌.هم شما راحت خواهید بود و هم مابقی انسانها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
شکر خدا توی خیابونها داریم می بینیم آقایون موتورسوار چطوری دارند رانندگی می کنند
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
غلام جان شما زاده ی یک مادر هستید
میدونی چه زحمت و درد و سختی کشیده که هیچ مردی از پسش بر نمیاد بعد شما میایی اینجوری راجع به جنس زن نظر میدی ؟ متاسفم درحق زنان سرزمینم خیلی بی مهری شده خدا خوشش نمیاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
با عرض پوزش اما این واقعیته که مردان زن ذلیل با اکثر حقوق زنان مخالف هستند. البته جلوی چشم همسراشون جرأت نمیکنند مخالفت کنند ولی این نظرخواهی وسیله خوبی برای خالی کردن عقده ها و به نوعی انتقام گیری هست.
ناشناس
| Canada |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
گواهینامه برای تعیین صلاحیت افراد در هدایت وسیله نقلیه داده می‌شود. بنابراین اگر کسی (مرد یا زن) چنین توانایی نداشته باشد گواهینامه دریافت نمیکند. به نطر من رانندگی با موتور را باید برای همه منوط به داشتن گواهینامه کنند و حکم رانندگی بدون گواهینامه برای موتور مانند خودرو باشد. در اینصورت شاید خود شما محروم از رانندگی با موتور شوید آقا غلام
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
حیف درد زایمانی که مادرت واست کشیده صد حیف
علی رضا
| United States of America |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
جالبه که تمام افتخار شما به جنسیت تون هست. اگر خانوما موتور سوار بشن شما دیگه به چی بنازی؟
واقعا متاسفم که برای مسایل بدیهی و حل شده در همه جای دنیا ما باید نظر سنجی کنیم!
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
از نظر قانونی خانمها مجاز به استفاده هستند و اگر مشکلی هست میتونه از سوء تعبیر باشه و من هم با اینکه گواهینامه صادر نشود مخالفم اما با توجه به اوضاع جامعه و عدم ظرفیت فرهنگی آقایان و خنمهای موتور سوار ،در شان خانمها نمیبینم که موتور سواری کنند .در اصل موضوع مشکلی نیست
كاملا موافقم خانمها بايدحق انتخاب داشته باشند و كسي نبايد براشون تعيين تكليف كنه
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
شما خودت معلومه خانومت برای تعیین تکلیف میکنه خودت هیچ انتخابی نداره
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
14:52
این که گفتی یعنی اوج قدرت و مردانگی ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
وقتی میتونید خانم ها رو منع کنید که اسباب حمل و نقلشون رو فراهم کرده باشید. الان با این قیمت ها کی میتونه ماشین بخره؟؟؟البته به نظرم باید یه سری منع وجود داشته باشه و خانم ها در هر جاده ای هر نوع موتوری را نتونند استفاده کنند. فقط موتور های سبک
موافق موتور سواری خانمها
شماهم تمام مسایل ومشکلات این کشور را رها کرده اید چسبید به حجاب زنان ، مانتو زنان، ورزش زنان ، ورزشگاه رفتن یا نرفتن زنان، دوچرخه سواری زنان، حالا هم موتورسواری زنان .... فکر نمی کیند زمان مسایل دیگر هم هست؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
saeed
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
جناب اقای معصومه!!! فکر نمی کنید زن ها نیمی از همین جامعه را تشکیل می دهند و مشکلاتشون مهمه؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
هنوز متوجه نشدی که اینها مسائل حاشیه ای هستن برای منحرف کردن افکار و خواسته های عموم از راه اصلی!!!
هرچقدرم این حواشی مخصوصا راجب زنان بیشتر باشد لاپوشانی حقایق راحت تر انجام میشه!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
آقا/ خانم سعید! چرا می گوئید نیمی!!! وقتی معصومه می تواند از زبان یک آقا باشد و شایدمطلبی شاید از زبان یک خانم بنام سعید بازگو شود و شما نمی توانی یا نمی خواهی هیچ تفاوتی بین جسم و تناسب امور و فعالیتها را برای این دو جنس متفاوت ببینی پس چرا می گوئی نیمی!!!؟ بنظر می رسد منطقی است که با طراحی یک خودروهای تک نفره -نیازی به صدور گواهینامه متورسیکلت برای بانوان نیست بلکه آنها گواهینامه اتومبیل را بگیرند و بعد در خوروهای خاص که ایمنی بیشتر داشته باشد و تک نفره باشند رانندگی کنند و هیچ ضرورتی به صدور گواهینامه موتورسیکلت که زیرساختهای فراوانی برای بانوان نیازدارد نیست. احساسی نظر ندهیم و اسب سواری و شتر سواری را با موتورسواری مقایسه نکنیم و شرایط یک کشور اسلامی اصیل مبتنی بر معارف اهل بیت صلوات الله علیهم را با سایر کشورهای باصطلاح متمدن و غربی مقایسه نکنیم.
محسن
| Belgium |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
فکر می کنید یک جامعه را که می خواهند عقب نگردارند چه می کنند، همین کارها چون خواستها زیاد نشود
موافق نیستم.
حتی اگر شرایط اخذ گواهینامه خانم ها به مراتب سختگیرانه تر از مردان باشد ولی مفسده دیگری در موضوع مستتر است وآن جلب توجه کردن یک موتور سوار خانم در معابر عمومی است.واین هم برای خود موتور سوار و هم برای ناظر این صحنه به خصوص در حین رانندگی به صلاح جامعه و قانون کشور ما نخواهد بود و قطعا عاملی دیگر به عوامل دخیل در تصادفات شهری اضافه خواهد شد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
میخوای بگی اگه یه موتور سوار خانم رو ببینی فرمون ماشینت رو ول میکنی خانمه رو میپای بعد تصادف میکنی؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
شما از آن دسته افرادی هستید که فقط مفسده میبینند و لاغیر ، س باید یه فکری بحال شما کرد .ا
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
شما مسلمونی؟غیر مسلمونهاش تو بقیه دنیا به مفسده نمیفتن شما که ادعا هم داری چرا میفتی؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
شما نگران نباش. دو تا زن موتور سوار که دیدی سومی دیگر توجهت را جلب نمی کند.
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
این مفسده فقط وقتی پشت فرمان هستند رخ می ده؟ پشت ترک
موتور چی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
همين الان هم يه سري خانمها توي ماشين حجاب ندارن براي كسي هم عادي نشدهواي به حال اينكه سوار موتور هم بشن.ولي فساد و فحشا عادي شده
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
نا شناس 15:59
من از یک میدان تره بار محلی خرید می کنم که فروشنده های جوان مجرد داره که در همون مکان زندگی می کنند
اغلب خانم های جوان و مسی که صبح ها خرید می کنند حجاب مطابق نظر شما ندارند که هیچ تعدادی اصلا روسری ندارند یا با یلوز و دامن بدون جوراب تردد می کنند و این فروشنده های جوان حتی نگاه هم نمی کنند
داداش من می سر زن فرقی با مرد نداره و مثل کل دنیا که برای همه موی زن و حضور زن عادیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
ذهن های مریض
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
اگر مرد هستید و مردانگی و دینداری می دانید که نباید چشم چرانی کنید که به خطا بیفتید تا کی ژنان د قفس باشند کمی خودتان به فک دینتان باشید و حجاب چشم داشته باشید
کلا زانندگی با وسایل نقلیه موتوری با تعداد چرخ کمتر از سه چرخه خطرناک است و باید ممنوع شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
موتور سواری، چه برای آقایان چه برای خانمها خطرناک است و باید محدود شود
این نظرخواهی نیست، این یک حق طبیعی است که در کشور ما درباره اش بی جهت نظر می خواهند!! کمی خجالت بکشیم از خودمان؛ دنیایی که با شتاب پیش می رود و ما هنوز در حق طبیعی انسانها سوال می پرسیم و اگر و اما داریم ... پانصد سال دیگر هم درست نمی شویم که نمی شویم....
با سلام چرا برای شوهر کردن بانوان مجرد که بیش از در خواست کنندگان گواهینامه موتور سیکلت است را بیان نمی کنید کشور با سیل دختران وزنان مجرد روبرو است واین یعنی معزل در کشور
مشکل دختران وزنان تمام شده بود فقط مانده بود یکی ورزشگاه رفتن ودیگری موتور سواری واقعا چه مسئولان دلسوزی کشورمان دارد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
معزل ؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
معزل جان این که گفتی ربطش به متور سواری چی بود ؟؟
حدیث داریم که انسان به چیزی که از آن منع بشه ، حریص میشه.
اصلا چه اشکالی داره ؟ من تو هند و مالزی که پوشش شبیه یا بیشتر از ما هم دارند ، خانم ها رو در حال موتورسواری دیدم ، نه دینشون به خطر افتاده نه جونشون.
انقدر به فکر این هستین که درهایی که به سمت خانوم ها بسته است یکی یکی باز بشن مثل ورزشگاه رفتنشون، موتور سواری یا اخیرا برابری دیه زن و مرد.. یکم هم به فکر مردایی بدبختی باشین که بخاطر مهریه همین خانوما رفتن تو زندان... از اتفاقات بالادستی بگیر مثل این مورد که تعداد دانشجوی ارشد خانم از اقا بیشتر یا اینکه در بازار کار حضور فعال و مساوی خانوم ها را میبینیم تا اتفاقات بی اهمیت تری مثل موتور سواریشون... نشون دهنده اینکه اگر به دنبال این هستید که حقوق مرتبط به تبعیض جنیستی از بین بره موضوعات نفقه و مهریه هم باید حذف بشه ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
احسنت زدی تو خال ! این جماعت فمنیسم فقط دنبال منافع حداکثری خودشون هستند و بحث تساوی رو به جای عدالت مطرح میکنند و تا تساوی به خودشون میرسه طرفدار عدالت میشند !
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
تمام حقوق نابرابر از جمله ارث و دیه و طلاق و شهادت و حضاتت و قیمومیت و ولایت که زن را در مرتبه ی پایین تر انسانیت قرار می ده باید اصلاح بشه
نه فقط مهریه که تنها حق خانم هاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
خب تمکین هم حذف و اموال بعد ازدواج نصف شوند موافقید ارث هم برابر می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
قرارداد مهریه رو که اون مرد عاقل و بالغ در کمال آگاهی امضا کرده و متعهد شده رو با حقوق انسانی که همه افراد جامعه باید به صورت پش فرض داشته باشن یکی میدونی شما؟
سطح سواد شما چقدره که از نظر منطقی متوجه قابل مقایسه نبودن این مساله نشدی برادر؟
ناشناس
| Canada |
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
خوب بقیه قراردادها رو مگه زن در نابالغی و عدم سلامت عقلی امضا کرده؟ چطور مهریه رو یک "حق" میدونید ولی قیمومیت رو نمیدونید خواهر؟ تا وقتی با خودتون صادق نیستید انتظار همراهی از دیگران رو نداشته باشید
کلا برای چی باید موافق یا مخالف بود. مثل اینه که بگیم شما با غذا خوردن خانم ها موافقی یا مخالف اینم یه حق طبیعیه که اگر کسی لازم داره با موتور جایی بره باید بتونه و زن و مرد نداره
هر چیزی هم خوب دارد و هم بد . باید مردم ما با نشستن خانم ها پشت موتور عادت کنند . مطمئن باشید حساسیت ها کم خواهد شد . مثل هر جای دیگری می شود حجاب و اصول را هم رعایت کرد .
انسان ها همه برابرند مرد و زن چه فرقی داره ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
حتی در انجام خدمت سربازی ؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
پس برید خدمت . به مردان هم مهریه بدهید
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
عزیزم فرقی نمیکنه ؟ پس شما لطفا 100 کیلو بده دست
خانمت بلند کنه خودتم رژ لب بزن لوسیون هم بکن مانتو بپوش بیا بیرون تا ببینی چه فرقی میکنه
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
نا شناس 14:51
تو واقعا از روی مادرت حجالت نمی کشی ؟؟
مگه انسان گوریله که به بار بلند کردن بنازه
الان مردان هم آرایش می کنند هم اپیلاسیون هم ...
زن و مرد مکمل هم هستند
زن وظایفی داره و مرد هم
تو نمی تونی باردار بشی و مادری کنی
کی گفت مادری کردن کمتر از کارهایی که تو می کنی ارزش داره ؟؟
شکر خدا که زنها هم در تحصیل و هم اشتغال چیزی از مردها کم ندارن
کاش از عصر حجر بیای بیرون بعد نظر بدی
ناشناس
| Canada |
۲۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
ایشون از نظر حقوق شهروندی گفتند نه شرایط فیزیکی و روحی. حتی ۲ تا مرد هم در شرایط فیزیکی یکسان نیستند. حتی یک‌ مرد هم طی دوره عمرش یکجور نیست
درباره خدمت سربازی من نظرم اینه یا باید برای هردو باشه یا هیچکدوم. مهریه و حق طلاق و ... هم که جای بحث نداره. باید یکسان باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
کاربر ۱۴:۵۱
مگه همه مردا توان جسمیشون یکیه ؟مردهای زیادی هستند که جثه کوچکی دارن و قدرت بدنیشون بالا نیست (اون هم در نژاد ایرانی که مردها قد بلند و قوی نیستند عموما نسبت به سایر نژادها). قدرت بدنی ربطی به حقوق مدنی افراد نداره. این مسایل به خدا خیلی ساده اند؛تاسف آوره که مردم ما چنین مسایل ساده ای رو متوجه نیستند
موافقم
هیچ کسی حق ندارد با هر بهانه و ادعایی حقوق نیمی از جمعیت کشور را محدود و نقض کند زنان نیمی از جمعیت کشور ما هستند تا همین چند دهه پیش زنان در کشور ما قاضی بودند پلیس بودند اولین خلبان های زن را در منطقه داشتیم زنان و خانواده ها به استادیوم های ورزشی می رفتند بدون هیچ مشکلی اما عده ای با افکار عقب مانده روز به روز بر طبل محدود کردن زن ها می کوبند و تاکنون موفق هم نشده اند.
موافقم
سوار شدن بر موتور و ورود به ورزشگاه ها از حقوق اولیه و بدیهی خانم ها است. چرا باید دغدغه و خواسته مردم انقدر تنزل داشته باشه. البته که نظر مردم برای مسئولان اصلا اهمیت ندارد.
اول موتور سواران را وادار به استفاده از کلاه کاسکت و رعایت قوانین رانندگی بکنند تا قاتل جان خود و همراهانشان و عابران پیاده نشوند ، اگر به نتیجه مطلوب رسیدند برای صدور گواهینامه
خانمها هم نظر سنجی کنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
حالا چون مردان موتور سوار قانون رو درست رعایت نمیکنن باید حق زنان رو ازشون بگیریم؟
حمید کلباسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
فقط موتور سواری حق خانمهاست؟
اینکه ما مشکلات فراوان داریم و در حال حاضر نیاز به پرداختن به این موضوع نیست و یا موضوعاتی نظیر این ،حرف منطقی به نظر نمی رسد.اگر قوانینی در این خصوص وجود ندارد باید قانونش را تصویب کنن.الان ببینید فوتبال چطور به خاطر عدم ورود خانم ها به ورزشگاه ها رو لبه تیغ قرار گرفته ،این موضوع نیز ممکن است درآینده ما را دچار چنین مشکلاتی نماید.عربستان چندین سال از اعطای گواهی نامه به خانم ها امتناع کرد .آخرش چی شد.؟
مشکل مردم گواهینامه خانمها نیست

این برگ سوخته ی حجاب و آزادی زنان تکرار بازی توسط رهبران و بازیگران اصلاحطلب و اصولگراها است که مردم رای بدهند

من رای نخواهم داد
یه راننده نیسان می گفت همه از من میترسن من از راننده زن


حالا اگر موتور سوار هم بشن ...............

البته بد هم نیست بهشون گواهینامه بدن شاید ..................بعدا به اشتباهشون پی بردن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
من هم از آدم بی منطق به شدت می ترسم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
شما تو همه مسائل زندگیتون برید با همون پرفسور راننده نیسان مشورت کنید
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
شما خیلی از این جمله ذوق کردی هر چند خیلی شرم آوره
خودت اون راننده نیسان نیستی ؟؟؟
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
من هلاک مهارت رانندگی و قانون مداری راننده های نیسان هستم
اصلا به عقیده ی من در قوانین رانندگی باید اضافه کنند ؛همیشه حق تقدم با راننده های نیسانه !
چون عملا همین شکلیه !
می دونید که !
کلاً با وضع قوانینی که موجب ایجاد و افزایش حساسیت در جامعه بشه و نهایتاً اون قانون هم اجرا نشه یا نصفه نیمه اجرا بشه مخالفم. به مردم حق انتخاب بدین خودشون راه را پیدا می کنن.
قربونت به اندازه کافی با رانندگی با خودروخانم هامشکل داریم اینکه دوتا چرخ داردجان مردم را به خطرنیاندازید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
جالبه روزی هزارتا راننده مرد با رانندگی اسف بارشون میزنن به این طرف و اونطرف و ادم می کشن و جون خودشون و خونواده بیچارشون رو تلف می کنن چشم های بی بصیرت نمی بینه
واقعا این موضوع جای نظر سنجی داره
هنوز نتونستیم بدیهیات رو حل وفصل کنیم ، گیر دادیم به موتورسواری خانوما؟
ـ شما از موافقان صدور گواهینامه‌ی موتور برای زنان هستید یا از مخالفان؟
پاسخ : قطعا از موافقان

ـ دلایل خود را برای هر کدام بیان کنید.
پاسخ : کلا در این دنیا دو جنس آدم بیشتر نداریم : زن و مرد ... هیچ فرقی بین این دو نیست فقط با توجه به اینکه اکثرا حکمرانان مرد بوده اند همواره برای زنان تبعیض قائل شدن ... اگر هر انسانی بتونه کاری رو انجام بده که به ضرر سایرین نیست فارغ از جنسیتش باید مجاز به انجام اون باشه در هر کجای دنیا ... اگه خانمی میتونه موتورسواری کنه ، بسم الله ...

ـ به نظر شما استدلال مخالفان صدور گواهینامه موتور برای زنان تا چه میزان پذیرفته شده است؟
پاسخ : اصلا پذیرفته نیست ... این مخالفان که تندروها هستن معمولا برای نظراتشون هیچ استدلالی ندارن ، در این مورد هم استدلالی ندارن فقط میگن مجاز نیست !!!!!!

ـ چه پاسخی برای شبهاتی مثل اینکه زنان می‌توانند سرنشین دوم موتور باشند و نه راننده آن دارید؟
پاسخ : اینقدر این حرف دوره که واقعا مغز آدم هنگ میکنه !!!! این دلاوران فرق بین نشستن در جلوی صندلی و عقب صندلی رو بیان کنن تا ما هم حالیمون بشه !!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
آفرین
مطالبات زنان جامعه ما گواهینامه موتور یا حضور در ورزشگاه یا موارد دیگر نیست و زنان سرزمین ایران دنبال این چیزها نیستند و شوربختانه نوجوانان امروزی ما از پشت پرده این مطالبه سازی ها بی خبرند.
اینجا کلا زنان مهم نیستن
ما ایرانی ها مجبوریم بارها و بارها چرخ را اختراع کنیم؟؟
به حاشیه راندن نیمی از جمعیت ایران به صرف زن بودن ، عملی نا بخردانه و نا جوانمردانه است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
چند دهم درصد این نصف جمعیت خواهان موتور سواری هستن.؟به نظرت کدوم زنی سوار cd125 میشه؟
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
من چه چیزی در مورد موتور سواری خانمها
گفتم ؛ طیب خان؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
ناشناس 15:39، الان همه آقایون دلشون می خواد موتور سوار شن مگه. هر کی دوست و توانایی شو خب میره آزمون میده اگه توانشو داشت بهش گواهی نامه بدن. من خودم دوست ندارم ولی نمی تونم مانع این حق برای علاقمندان بشم
خوشگله !
البته که اشکال ندارد . موتور یک وسیله هست که هر کسی باید بتونه استفاده کنه، از قدیم هم خانمها برابر با مردان از مرکب حیوان و ... استفاده می کرده اند و اساسا بحث در این بیهوده است. از بدیهیات حرف زدن و زمین و زمان را به هم پیوند دادن فقط در ایران اتفاق می افتد. چونکه مفهوم عفت و حجب و حجاب به صورت سطحی و فقط با لباس تعریف می شود.
این از بدیهیات است اصلا آدم در قرن 21 م صحبت کردن از اینجوور چیزها بدش آید مسئولین تو خواب زمستانی هستند روزی خواهد رسید که دیگر مثل شوروی سابق از بین خواهیم رفت دیگر این قوانین کارکرد ندارند و تغیر از طرق قانونی هم امکان ندارد پس این مملکت متلاشی خواهد شد
قطعا موافقم . بنا به حق مساوات اجتماعی ، امتیازاتی که در جامعه وجود دارد باید بین زنان و مردان به مساوی تقسیم شود،از موتور سواری گرفته تا حق طلاق و اجازه خروج از کشو ر و ....
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
موافقم. فقط سربازی، نفقه و مهریه هم یکسان بشه
چه خبر از افزایش حقوق ، تورم؟
معلوم نیست چرا ایتقدر روی مسائل زنان حساس شده اند البته یه جمله ای هست میگه اگه میخوای جامعه رو کنترل کنی زنان رو کنترل کن اون هم یه جامعه سنتی مثل ایران که همه چیز به ناموس گره خورده به راحتی میشه مرد را تبدیل به زندانبان زن کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
نزدیک انتخاباته
ازادی باید برای همه باشد چه زن چه مرد خداوند انسان را ازاد خلق کرده
چرا مردان باید برای زنان تصمیم بگیرند اکثر قریب به اتفاق مدیران مرد هستند ما در رده های بالا هیچ مدیر زن نداریم بعد اینها چرا باید برای زنان تصمیم بگیرند؟
از اینکه این همه آزادگی فکری دارید وبه این مسائل فکر میکنید قابل تحسین است.به کشور های پیشرفته توجه کنید و همان را انجام دهید.نیک و بد مشخص است . آنچه باید بشود خواهد شد.
منظورت از زنان همون غیر مردانه؟
بنظرم همین که نوشتی زنان پیشرفتی شگرف در اندیشه های قرن بیست و یکمه
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
به نکته ی ظریفی اشاره کردی
آفرین !
خلاصه نمردیم یه جا پیشرفت کردیم !
از اینکه این همه آزادگی فکری دارید وبه این مسائل فکر میکنید قابل تحسین است.به کشور های پیشرفته توجه کنید و همان را انجام دهید.نیک و بد مشخص است . آنچه باید بشود خواهد شد.
اگر هم درشرائط فعلی چنین قانونی باشد برای برخی زنان وخانواده هاست چون قیمت موتور سیکلت بالاست وتمام خانواده ها درتوانشان نیست وسیله اضافه بخرند
رانندگي خانمها و اعطاي گواهينامه كمترين حقي است كه بايد بهشان بدهيم، متاسفم براي كسانيكه باكوچكترين حق و حقوق خانمها مخالفند و فرزندان خودشان در كلوپ هاي غرب درحال خوشگذراني هستند، حقوقي كه بايد به خانمها بدهيم و تاحالا برخي عقل كلهاي كشور ايراد ميگيرند، موتورسواري و اعطاي گواهينامه، حضور در ورزشگاه، ترانه خواندن، سازنواختن، حضور خانمها بعنوان مهندس ناظر در پروژه ها، خانم پليس راهور، و خيلي شغلهاي ديگر. البته زناني هستند كه فقط چشمشان پيداست و بعنوان گشت ارشاد براي تذكر دادن شاغل نيروي انتظامي هستند. امروز در جوامع پيشرفته وقتي ميفهمند كه در ايران به زنان اجازه اخذ گواهينامه موتور و رفتن به ورزشگاه نميدهند، ايران را كشوري واپس گرا فرض ميكنند و توريستهاي كه قصدسفر به ايران دارند از سفر منصرف ميشوند،قوه قضاييه و نهادهاي مسئول بايد به مطالبات خانمها توجه كنند چون خواست مردم است، اگر ب خواست آحاد ملت توجه نشود ب سراشيبي ميرويم
جالبه خانم هم میتون ترک موتور سوار شوند ولی به عنوان راننده نه!! اینهم از عجایب روزگار است , موتور همونه, اون خانم هم همونه عوض نشده فقط نمیفهمم که جلوی موتور سوار شدن چه ایراد شرعی یا غیر شرعی دارد تا عقب موتور؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
تعجب من از اینست که اگر یک خانم اگر عقب موتور یک نامحرم بنشیند ودستش را دور کمر او حلقه کند ایراد شرعی و عرفی و قانونی ندارد ولی اگر تنها سوار شود ایراد دارد!!!
هر حقی که مرد دارد عین همان را باید زن داشته باشد هر دو تا انسان هستند جنسیت مهم نیست
بنظرمن واجب تراینه که این موتورسوارهای کنونی سازماندهی وقانون پذیربشن وبدنند که موتورسوارهم باید مثل یک راننده ماشین قوانین رورعایت کنه.بعدش وقتی درست شد وفرهنگ رانندگی باموتور به حدنرمالش رسید،به خانمهاهم گواهینامه موتوربدن.باشرایط کنونی موتوری ها ، به صلاح خودخانمهاست که باموتوررانندگی نکنند.چون نه ادبیات مناسبی درموتوری هاهست ونه رعایت قوانین.البته اکثرموتوری هاونه همشون.
مردم دنیا دارن در مورد حذف ماشین های بنزینی تا2030 و جایگزینی با ماشین های برقی حرف میزنن . ملت ایران هم در مورد گواهی نامه برای زنان. کی این قدر عقب افتادیم؟
با سلام
بنظرم اصلاً مطرح کردن چنین سئوالی رست نیست چون حق طبیعی نیمی از جمعیت را مورد تشکیک قرار می دهد. چرا زنها نباید اجازه داشته باشند این حق طبیعی آنهاست و هیچ قاون منطقی نمی تواند این حق را از آنها سلب کند. زمانی برای رانندگی زنها هم از این نظر خوااهی ها می شد که حال مسخره بنظر می رسد. پس کاری نکنیم که در آینده مورد تمسخر باشیم.
سلام

من گواهینامه دادن موتور به خانمها موافق هستم در صورتیکه حجاب شان رایت وحتما کلاه داشته باشند. با داشتن این دو ما از نظر حقوق زن در جامعه بین الملل محکوم نمی شویم .ارادتمند عزت الله
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
خدا حجاب را اجباری نکرده
شما کی هستی که اجبای کردی ؟؟
از بدو تاریخ حمل و نقل تا همین صد سال پیش ، زنها نیز همانند مردان از اسب و شتر و فلیل و قاطر و الاغ استفاده می کرده اند و دقیقا روی تمام آنها همانطوری می نشسته اند که روی موتورسیکلت!
پس منع آن محلی از اعراب ندارد
اصولا در مورد حقوق اولیه انسانی مانند حق انتخاب محل زندگی حق تحصیل حق انتخاب دین حق انتخاب شغل حق انتخاب سبک زندگی و..... نه میتوان نه درست است نه انسانیست که نظر دیگران بتواند کس یا کسامی را محدود کند. طبق قانون اساسی خودمان نیز آزادیهای فردی و اجتماعی افراد را حتی با وضع قانون نمی‌توان محدود کرد و اگر چنین قانونی وجود دارد خلاف قانون اساسی میباشد. لذا حتی اظهار نظر در این مورد محل ایراد است.
چطور است برای حق نفس کشیدن و در خیابان راه رفتن و دیگر حقوق طبیعی زنان هم نظر سنجی بگذاریم.
واقعا شرمندگی دارد که خوذمان را از بزرگترین تمدنهای بشری میدانیم و به پادشاهی زنان در ایران باستان افتخار میکنیم ولی برای چنین حقوق بدیهی انسانها نظر سنجی میگذاریم.
اگه بخواهیم از دیدگاه یه جامعه مدرن و پیشرفته به این موضوع نگاه کنیم. اصلا نیازی به نظر سنجی نیست. و این موضوع باید به راحتی انجام بشه.
و اگر به عنوان یه جامعه مذهبی بخواییم نگاه کنیم. دین اسلام در این مورد هیچ محدودیتی برای خانها ایجاد نکرده.
پس درگیر کردن مردم با مسائل حل شده در دنیا و ایجاد سیاه بازی برای جلب نظر مردم برای کسب رای دور از انصاف است. و اینکه دغدغه این روزهای مردم اینجور مسائل نیست. مشکلات بیشتری علاوه بر این موضوع پیش پا افتاده در جامعه وجود دارد که نیاز به نظر سنجی و همه پرسی دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
خودت میگی جامعه مدرن و پیشرفته. الان ما کدومش هستیم؟! مدرن؟! یا پیشرفته؟!
ناشناس
| Netherlands |
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
نه مدرن هستیم نه پیشرفته. اما مسئولین این ادعا رو دارن که هستیم. باید جملمو اینجور تکمیل میکردم.
اتفاقا مطرح شدن این مو ضوعات و حل شدن انها ولو در طولانی مدت گامی است به جلو .باز هم زنان در ایران نسبت به زنانی که به تازگی در عربستان توانستند گواهینامه رانندگی بگیرند جلو تر هستند . زنان ایرانی انسانهایی با هوش و توانمند در همه زمینه ها هستند و مایه افتخار همه.
هر عقل سلیمی میگه اشکالی نداره و اونها هم مثل مردان دو تا دست و دو تا پا و چشم دارند و وقتی میتونن اتوبوس و کامیون رو برانند پس حتما موتور هم میتونن. در ضمن اگر عده ای نگران حجاب بانوان هستند باید قانونی وضع کنند که نشستن خانمها رو وه بعنوان راننده و چه بعنوان سرنشین ممنوع کنه. در نهایت باید توجه کنیم که بانوان هم به اندازه ی آقایون با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند و عده ی زیادی واقعا توان خریدن اتومبیل ندارند و باید بتونن از این وسیله ارزان قیمت و مفید استفاده کنند.
هدف اینه که زن را تا می توانند از عرصه اجتماع دور کنند ظاهرا زن نباید از کنج خانه بیرون بیاید اگر موتورسواری کند که فاجعه است عرش به لرزه در میاد زن که نیاد بیرون یا آزادی عمل نداشته باشد فرصت ها برای مردان بیشتر خواهد شد فقط کافیه برای این کار از قانون و شرع کمک بگیرند در صورتیکه در هیچ جای شرع موتورسواری زنان منع نشده
من گرچه از راننده هاي زن مي ترسم و معتقدم وقتي پشت فرمان مي نشينند فقط به رانندگي خودشان فكر و فقظ رو به رو شون رو نگاه مي كنند و بس و رانندگيشان اصلا قابل پيش بيني نيست ولي معتقدم زنان بايد از حقوقشان به عنوان يك انسان كاملا برخوردار باشند و حقوق زن و مرد ندارد. مردها بايد چگونگي محترمانه زندگي كردن در جامعه در كنار خانمها را ياد بگيرند و ياد بگيرند رسم مردانگي در اين است كه از خيلي صحنه ها چشم پوشي كنند و همه هزينه اخلاقي بودن جامعه را به گردن زنان نيندازند.
100% مخالف همین که پشت فرمون ماشین میشینن چه گلی به سرمون زدن وای بروزی که موتور سوار بشن حالا کی میخواد از توی خیابون جمشون کنه این اشتباهیه که بعدش جمع کردنش آسون نیست زن چیزی که میدونه حقش هم نیست میخواد
موافقم ۱۰۰ درصد. دلیلی ندارد که خانم ها به خاطر دیدگاه های تبعیض آمیز تعدادی مریض جنسی و آدم عقده ای، از آزادی های ذاتی و حقوق انسانی و اجتماعی خودشون محروم بشن.
موافق صدور گواهینامه موتورسیکلت برای خانم ها هستم. وقتی قانون جنسیت را مبنای صدور گواهینامه قرار نداده، چرا باید عده ای نظرات خود را فرا قانونی تلقی کرده و حکم صادر کنند؟ با به کرسی نشستن این قبیل نظرات دیگر محلی از اعراب برای قانون در جامعه باقی نخواهد ماند. این یعنی هرج و مرج و آنارشی در یک جامعه.
موافق هستم
از کی تا حالا در مسائل به این مهمی نظر مردم اهمیت پیدا کرده ؟!!! ولی حالا که اینقدر اصرار دارید باشه.
به نظر من پرسدن این سوال هم ایراد داره . مثل اینکه بپرسید آیا زنها هم حق دارن نوشابه بخورند ؟ بعد یک عده بیان و بگن نه ، چون برای پوکی استخوان و لثه و... آنها ضررداره و چون آنها مادر خواهند شد این آسیب به کل جامعه سرایت می کنه. این یک امر بدیهی است که آنها هرکاری را که بخواهند می توانند انجام دهند مگر اینکه منافی عقت جامعه باشه همچنانکه در باره مردان هم صدق میکنه .
لطفاً اصل دین را اجرا کنید نه برداشت افراد و نگاه انسانی را، تا این همه دین گریزی نداشته باشیم. در اسلام برای خیلی از تند روی های ما در جامعه مصداقی نیست و متاسفانه دین سازی می کنیم و حتما روزی پاسخگوی این ظلمها خواهیم بود.
موافقم
اگه موضوع سوار موتور شدن است که همین الان هم خانم ها ترک موتور مینشینند و فقط رانندگی نمی‌کنند. پس دلیلی ندارد که گواهینامه نگیرن. تا الان هم دیر شده برای این کار. اگه شرایط ده های گذشته ادامه پیدا میکرد، الان افسر پلیس موتورسوار هم می‌داشتیم. اما عده ای متحجر که البته این موارد برای خودشون و بچه هاشون صدق نمیکنه و همه کاری در داخل و خارج کشور میکنن، مانع از برابری جنسیتی شدند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
چرا این تیتر یک عده از رسانه ها میشه
ونه سرنوشت میلیاردها دلار ارز دولتی
صددرصد باید انجام بشه. به قول یکی از دوستان، ببین ما رو چه چیزای باید نظر بدیم!
این نگاه از بالا به پایین به جامعه هستش که شما نمیفهمید و من میفهمم.این طرز فکر برای همه خطرناک است.
موافق صد در صد هستیم ما مردم . ولی مگه حرف مردم اثری دارد . توی مملکت ما مردم برای انتخابات و راهپیمایی ها عزیز هستند و برای دیگر موارد مردم هیچ پنداشته می شوند
صادر بشه بهتره مطمعن باشید تعداد خیلی کمی موتور سواری میکنند اونم انگشت شمار در شهرهای دیگه
کدوم پدری واسه دخترش حاضره موتور بگیره
باید در حداکثر حجم موتورسیکلت محدودیت ویژه بزارن برای خانمها.... حداکثر 100 سی سی
خانم ها در زمان طاغوت هم موتور سواری نمیکردند. نیازی به این کار نیست. عده ای میخواهند هنجارهای اجتماعی را برهم بزنند هر فعلی فاعل مناسب خود را دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
هنجارهای اجتماع را کی تعیین کرده ؟؟
شما ؟؟؟
یا آدم باشید یا حوا!
پاسخ ها
چارک میرزا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
چشم ، حوا خانم
موضوعی بسیار کم اهمیت و انحرافی
یک زمانی مردم به خاطر غسل با آب لوله کشی منع می شدند ولی اکنون مشکل حل شده است.
در آینده آیندگان به این مسائل می خندند که زن حق ورود به ورزشگاه نداشت ، دوچرخه سواری و موتور سواری در اجتماع عمومی ممنوع بود.
خدا رو شکر ...

یه مشکل دیگه هم حل شد!!!

خدا رو شکر ...
آقااااا چقدر خواننده های خانم تابناک زیادند... خیلی جالب بود....
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
شما فکر نمی کنی یک مرد نمی شه مدافع حقوق همسرش یا مادر و خواهرش یا دخترش باشه ؟؟
مثلا من دلم نمی خواد دخترم درگیر این محدودیت های تحقیر آمیز باشه
نمی شه ؟؟
سلام
مگه سوار کاری برای اناث منع داشته که رانندگی موتور و ماشین و کامیون داشته باشه ؟
اینقدر احتیاط بی جا وارد دین کرده ایم که چهره دین خشن شده از خدا که در تقوی نمیشه پیشی گرفت
فقط تعهد نامه محضری پر کنند اول راهنما بزنند بعد بپیچند نه اینکه اول بپیچند بعد راهنما بزنند
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
راننده ی مرد که بسیار بد رانندگی می کنند بسیار داریم
آمار تصادف خانم ها بسیار پایین تر از آقایونه
دنیای مسخره ی داریم دنیای ما هنوز مثل همسایه جنوبی خودش درگیر دقیقه های مثل سواری کردن یک زن هستش در صورتی که امروز زنان ما میتونستم دغدقه خودشون رو به گرفتن صندلی وزارت ارتقا بدن نه گرفتن زین موتور یا صندلی یک ورزشگاه ، زن های ما انگار به رشدی نرسیدن که مطالبات واقعی بکنن؟
درس هم نباید بزارن بخونن موتورسواری کنن؟!!!!واقعامسخره است.ما مردابادست خودمون داریم خودمونو بدبخت میکنیم.توخونه نشستن کارای خونه انجام‌دادن چه عیبی داره ؟یه روز میخان برن درس بخونن یه روز به جا مردا میرن سرکار پسرا باید بز بچرونن .حالاهم که میخان موتور سوار شن .خودتونو بیچاره کردید مردا!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
خدا شفات بده بی نوبت فوری !
خدا را شکر که زنها هم تحصیل کرده تر هستند هم در تمام شرایط عملکرد خوب و مناسب دارند و کسی به افکار پوسیده ی جنابعالی عمل نمی کنه
موافقم چون باید از هر کاری که ما را در مجامع بین المللی بد نشان بدهد پرهیز کنیم
پاسخ ها
خدا بخیر کنه!
یکی از چالش های قرن 21 ام جهانی شدن است و شما نمی توانید هیچگونه با آن مقابله کنید ! دوش ، غسل قند ، اینترنت ، ماهواره ، تلگرام ، بیت کویین و ...... بنظر شما کافی نیست ؟ بهتر نیست تولید کننده محتوی باشیم تا استفاده کننده محتوی ؟
موافقم. بعضی از خانم ها از اقایان توانمندتر هستند.مخالف ها اگر به گناه افتادند می توانند در نماز شب الهی العفو بخوانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Benin |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
اگر خودت اهل نماز نیستید آزاد مرد باش با کنایه توهین نکن
به حقوق زنان جامعه احترام بگذارید. زین برای زن مکروه می‌باشد را از کجات داوردی؟
فکر نون باش که خربزه آب است...
از اونجایی که نظر مردم اصلا اهمیتی نداره
من هم نظری ندارم
اینها برای انحراف افکار عمومیه.وگرنه چند درصد زان خواهان موتور سواری هستن که انقدر ماجرا بزرگ شده؟بیکاری، ارز جهانگیری ،رانت واردات و.... اینها چرا مطرح نمیشن
به نظر من آقا یا خانم هیچ فرقی ندارند چه بسا آقایانی که وضع رانندگی خیلی بدی دارند وچه بسا خانم هایی که بسیار خوب رانندگی میکنند یک کمی با انصاف باشید بنده بسیار موافقم . همانقدرکه با رانندگی خیلی از آقایان مخالفم.
چطورمیشود دربسیاری ازخقوق مدنی زن ومردبرابرباشند اما دراین موردتشکیک کنیم .وقتی زنی دراجتماع حضوردارد وبه فعالیت اقتصادی مشغول است باحفظ حیاوحجاب شرعا نمی توان اوراازاین حق منع کردالبته اگردرمقابل این خواسته زنان ایستادگی شود بالاخره مجبورخواهندشد که به این خواسته بحق تن بدهند
به نظر من اگر حجاب و حدود متعارف جامعه را زنان حین موتور سواری رعایت کنند مشکلی نیست فقط یک چالش جدید باز می شود و اینست که ترک موتور سوار زن یک مرد بنشیند. حالا اینو درستش کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
خوب چی می شه اگه بنشینه ؟؟
از مرد بودنش کم می شه ؟؟
یا چی ؟؟
اگر می بیینید رانندگی خانمها بد شده این از حسودی ما مردهاست که این طور شدند وگرنه با تمرین و حوصله خیلی بهتر از آقایون هم می تونن رانندگی بکنند
موتورهای سبک اشکال ندارد
در مالزی بیشترین قشر موتور سواران زنان مسلمان با حجاب هستند از هر تغییری ترسیدن برازنده جامعه ای که ادعای علم و تمدن دارد نیست بهتر است به جای نگرانی از حضور زنان در عرصه اجتماع به فرزندانمان تقوی و خویشتنداری و خردورزی بیاموزیم که به حق نزدیکتر و امر به معروفی واجب است
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
منبع ات مالزی نباشه اونجا مایو میپوشن با روسری بعد میرن لب دریا آب بازی
خانم یا آقا نداره. خجالت بکشید و محدودیت ایجاد نکنید و از خدا بترسید.
اگر سن قانونی و مهارت کامل و با لوازم ایمنی و وسیله سالم و بی نقص باشد و صد البته با تایید و گواهینامه صادر شده از راهنمایی و رانندگی...
هیچ مشکلی برای موتور سواری خانم یا آقا وجود ندارد.
سلام در کشورهای جنوب شرق موتورهای مخصوص خانمها طراحی شده
گیریم تمام مردم موافق این کار باشند. آیا اون دوستان تصمیم گیر اصلا به خواست و نظر مردم کوچک ترین اهمیتی میدن؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
مگه باید اهمیت بدهند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
اتفاقا برعكس اجرا مي كنند مثل حذف نود و فردوسي پور
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
نچچچچچچ
تصویب این قانون نقش بسزایی در کاهش جمعیت خواهد داشت .موافقم به شرطی که در محله و اطراف خونه ما آزاد نباشد
پاسخ ها
داش آرش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
بچه زرنگ طیرونی؟یا کجا؟

فقط ما " شتک "بشیم؟
نه داداش از این خبرا نیست یا همه با هم زنده میمونیم یا همه با هم میمیریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
گل گفتی،‌حرف دل ما رو زدی،‌خانم ها کلا دست فرمون تعطیلن.
ناشناس
| Canada |
۱۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
خدا بگم چیکارت کنه دل درد گرفتم
میترا موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۹
اولاٌ که اسمت را نوشتی ناشناس یعنی اونقدر شجاعت نداری موقع حرف زدن اسمت را اعلام کنی، ثانیاً اول امیدوارم مادر ،همسر و خواهرت در طرح کاهش جمعیت پیشنهادی ات ملحق شوند
به کوری چشم مردان کوته فکر ما خانمها گواهینامه موتورسوارب را بزودی خواهیم گرفت..
اتفاقا خوب شد این مطلب باز شد حالا که مطرح شده این قضیه باید از سوار شدن زن ها عقب موتور هم جلوگیری شود. .اتفاقا عقب سوار شدن مفسده اش بیشتر است
نظر ما چه اهمیتی دارد ؟!!!
جامعه به زنان ودختران پويا وداراي سلامت جسماني نياز دارد .
استفاده ازدوچرخه وموتور براي خانمها همانند مردان بايستي ازاد باشد.
مگر از بين مردان وپسر هاي جامعه ما چقدر از اين وسايل استفاده ميكنند؟
اگر استفاده براي خانمها ازاد بشه فقط عده خاصي همانند اقايون سوار ميشوند
پس بهتر است هم براي تزريق روحيه به زنان
و دختران جامعه و هم به منظور رد اتهامات بين المللي
اين موضوع را با محدوديت مواجه نكنيم
و براي خانمها ودختر خانمهاي جامعه استفاده از دوچرخه وموتور سيكلت ازاد باشد
با درود
حق به ورزشکاه آمدن مقدم تر بر موتور سواری است.موتورسواری خطرناک است
تابناک خودت موافق گواهینامه زنان هستی داری خط می دی و داری جریان سازی می کنی فکر نکن معلوم نیست.حواست باشه
فعلا دوچرخه سواریو مجاز کنن بعدا درباره ی موتور تصمیم میگیریم . D:
به نظر من چون اکثر خانمها در کشورهای دنیا حق استفاده از موتور را دارند در کشور ما نیز باید این حق به رسمیت شناخته شود و با توجه به تجربیات کشورهای دیگر فرهنگسازی شود .
موافقیم صددرصد. اگه از بعد انقلاب هم آزادی زن ها مث قبل بود و هر کسی که دوست داشت با خجاب بود و هر کی هم دلش میخاست چادری. الان این همه عطش و نیاز جنسی در جامعه نداشتیم. چرا ما ایرانی ها فکر میکنیم بیشتر از همه دنیا میفهمیم. چرا امریکا و اروپا حجابو اجبار نکردن و این مشکلات در حد این در اونها وجود نداره. مردان ایرانی نه همه باز به همه برنخوره. ندیده ان.
مشکل کشور خیلی بیش از این حرفهاست مردم نان ندارند بخورند طرف آمده پیش نانوا میگه یک نصف نان بده بخورم از گشنگی دارم می میرم بعد آقایان سر مردم را گرم داستان موتور سواری خانمها می کنند ؟ !
یعنی نظر ما مهمه؟؟؟؟
بیش از 45 میلیون نفر بخاطر عضویت یک میلیون نفر در یک کانال ضد حکومتی ، از تلگرام بعنوان آزادترین و محبوب ترین و فراگیرترین رسانه تاریخ ایران ، محروم شدند . تجربه تلگرام نشان داد که نظر و خواست مردم برای مسوولین کوچکترین اهمیتی ندارد . پس در این مورد هم نظر مردم اهمیتی نخواهد داشت ..

تنها فایده این نظرخواهی ها هم این است که مسوولین وقتی می بینند تقریبا بیشتر ایرانی ها با تصمیماتشان مخالف هستند ولی هیچ اقدام جدی ای از ناحیه مردم برای تحقق حقوقشان هم صورت نمی گیرد ، با دلگرمی و قدرت بیشتری به زور گفتن به مردم ادامه می دهند !!!
به نظرم مطرح کردن این سوال به این شکل نادرست است

شکل این سوال مثل این است که بپرسی آیا موافقید زنان به ورزشگاه ها بیایند.خب جواب این سوال مسلما بله است اما ریز تر که نگاه کنیم باید ببینیم زیر ساخت های ورزشگاه توسط دولت آماده سازی برای پذیرش دختر ها شده یا خیر! از لحاظ گیت ورودی از لحاظ سرویس بهداشتی از لحاظ جایگاه نشستن.من به عنوان یک پدر صد در صد دلم میخواهد دخترم مثل یک پسر تفریح داشته باشد که یکی از آن ها تماشای مسابقات مثلا فوتبال یا غیره باشد ولی اگر یک درصد احتمال بدهم ممکن است در این مسیر و این جایگاه به علت فراهم نشدن امکانات به او تعرض بشود اصلا قیدش را میزنم و میگویم نمی خواهد برود

گواهینامه موتور هم مثل همین است.وقتی دولت بنا ندارد زیر ساخت ها را برای رانندگی زنان فراهم کند و از طرفی مخاطره های رانندگی با موتور بهعلت عدم رعایت قوانین رانندگی توسط رانندگان چه خودرو چه موتور بسیار زیاد است وقتی بدانم دخترم یا همسرم آسیب می بیند نظرم منفی است

دوستانی که موافق هستند یک جستجو در مورد تعداد مرگ و میر و تعداد نقص عضو ها در راکب های موتور انجام بدهند ببینم باز نظرشان مثبت می ماند.موتور یک وسیله نقلیه بی حفاظ است و مثل ماشین نیست که هنگام تصادف فقط ماشین آسیب ببیند در صورت تصادف حتما راکب نیز جراحت زیادی بر میدارد

مع الوصف با شرایط فعلی صدور گواهینامه بری زنان بسیار نادرست است اما دولت باید با جدیت موانع را بردارد و تعین کند مثلا در شش ماه دیگر یا یک سال دیگر زیر ساخت را فراهم میکند و بعد برای زنان هم گواهینامه صادر کند

به امید پیشرفت زنان و مردان ایران زمین در کنار هم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
حرفت منطقیه نه جانبداری جنسی هست نه مذهبی
زن ذلیلی بیداد میکنه
هر چیزی باید باید باید برای همه صرف نظر از جنسیت باید و بازم باید برابر باشه
مپل همه جای دنیا
سلام.اصلن کی گفته که مردا برای زنا تصمیم بگیرن.اونا رو هم خدا مثل مردا آفریده. اونام حق دارن تو این دنیا از همه امکانات که وجود داره استفاده کنند.همون مردی که فکر میکنه زنها از مردها پایین تر و پست تره باید مادر خودشم همون جور ببینه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
تا اونجا که ما داریم میبینیم این زن ها هستن که واسه آب خوردن مرد ها هم تصمیم میگیرند.!!!!!!!!!!!!!!!!


مرد یکبار واسه خودش تصمیم میگیره اونم واسه ازدواجه که اونم صد بار به غلط کردن میفته میگه این چه تصمیمی بود گرفتم!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| Singapore |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ناشناس 2050 زدی تو خال
سلام حالا تابناک جان نظر خودتان چیه؟ فکر میکنید مردم چه نظری دارند؟ مشت نمونه خروار است من که گمان نمی کنم موافق ها در اقلیت باشند
در شرایط فعلی کشور و مسائل مهم ایران، این مسئله فاقد کوچکترین اهمیت است. لطفا توجهات را از مسائل مهم پرت نکنید. چند درصد از خانم های ایرانی علاقه یا توانایی موتورسواری دارند؟
عوض اینکار موتور سنگین را آزاد کنید که ۳۷ سال است الکی با یه بخشنامه ممنوع کردید
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
یک مشت موتوری بی کله با همین سی جی 125 ها مردمو داغون میکنن وای به حال وقتی که موتور 1000 زیر پاشون باشه .. ما نه ظرفیت موتورهای سنگین را داریم و نه قانون و مجری قانون قوی برای مقابله با سو استفاده گران و مخلان امنیت و آسایش مردم .. همون بهتر که ممنوع باشه
من چهل سال است گواهینامه پایه دو 33 سال است گواهینامه پایه یک 26 سال است گواهینامه موتورسیکلت و 30 سال است گواهینامه خلبانی هواپیماهای سبک سی پی ال و یو ال را دارا هستم بانوی منزل من بیش از بیست سال است تمامی این گواهینامه ها را بجز موتورسیکلت را دارا است چون معتقد هست و من هم اعتقاد دارم موتورسیکلت وسیله ای مناسب بانوان نیست
این کار منع شرعی ، عقلی و قانونی ندارد لذا باید زمینه صدور گواهینامه و رانندگی بانوان با موتورسیکلت فراهم شود. اگر خانمی پشت سر همسرش سوار موتور میشود و کسی نمی‌تواند مانع شود ، چرا عکس آن صادق نیست و مثلاً اگر خانمی راننده موتور باشد و بخواهد همسر یا فرزندانش را به محل کار یا مدرسه برساند یا خودش به محل کار یا خرید برود ، چه اشکالی دارد؟
خیلی خوب است هیچ اشکالی ندارد....
اول دوچرخه بود که در ابتدای ورود اسم زین رو در فارسی روی جای سوار شدن راکب گذاشتند . بعد این رو به موتورسیکلت تعمیم دادند. حالا زین موتور هیچ ربطی به زین اسب ندارد. بر فرض که زین اسب مکروه باشه چه ربطی به زین موتور دارد؟
با دادن گواهینامه به خانمها موافقم
چرا نباید حق انسانی یک انسان رو بهش ندن؟ رانندگی با موتورسیکلت حق خانماست
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
خانوم ها فقط همین یک حق رو دارند؟ بقیه اش رو گرفتند این یکی مونده فقط؟
به نظر میاد طرح این موضوع هم مثل موضوع حذف چهار تا صفر ادامه پروژه مشغول سازی افکار عمومی هست. اما بهرحال با مطالعه کامنتها میشه به این نکته پی برد که جامعه امروز ایران حالا حالاها با یک جامعه مترقی و پویا و توسعه گرا بسیار فاصله داره.هرچند بطور کلی موافق برابری مرد و زن در کلیه حقوق اجتماعی هستم اما بنظرم با این سطح از فرهنگ و بینش اجتماعی که در کامنتها متبلور هست فعلا امیدی به بهبود اوضاع در بسیاری از امور نیست.ولی هر ایرانی که نظرات متحجرانه دارد بالاجبار در یک مقطعی باید از خودش سواا کند که آیا مایل است جامعه و کشورش راه رفته قرون وسطی اروپا را تکرار کند و قرنها و نسل ها منابع و منافع ملی کشور را هدر بدهد!؟
فرض کنید خانمی خود سرپرست هست ، استخدام نشده و شریطشو نداره ، فقط میتونه موتور بخره پیک موتوری بشه ، با عدم صدور گواهینامه راه روزی رو بر شخص میبندین ، ماشا الله چقدر هم از زنان بی سرپرست و ضعفا دفاع میکنیم ، زمین خدا رو خدا تومن میفروشیم ، راه کار رو هم میبندیم ، با این پول یارانه ماهی چند هزار مسکن میشد ساخت و بی خانمانها داد ولی هیچ رسانه ای ننوشت چرا ؟ ضررش بیشتر از تزریق پول نقد در جامعه بود ؟
من موافقم چون پیاده جابجا شوند بیشتر جلب توجه می کنند ولی با موتور سریع جابجا می شوند و چشم چرانهاکمتر فرصت چشم چرانی دارند
واقعا خنده داره ما هنوز اندر خم یک کوچه ایم!
جهانی شدن بلاخره همه چیز را حل خواهد کرد و همه کم کم داریم به سمت یک فرهنگ انسانی مشترک و مدرن میریم در مورد قرون وسطی اروپا کمی بیشتر مطالعه کنیم
نظر نمی خواهد
از ابتدایی ترین حقوق انهاست
وقتیکه براتون عین کلفت کار می کنند و وقتیکه کار می کنند پول توجیبیت را می دهند و بچه هات را ............... و دیه شان با مرد یکی است و وقتیکه چهار چرخه و سه چرخه سوار می شوند بهتر است این دوچرخه نیز سوار شوند هیچی عیبی ندارد بامبول درنیارین ادبانه گفتم بفهمید.............
مناسب نیست و نباید به زنان اجازه موتور سواری داد واقعا یک معضل اجتماعی بوجود خواهد آمد
من مووافقمم .درست که به عنوان یک خانوم علاقه ای به ورزشگاه رفتن یا موتور سواری ندارم اما این حق رو به اون دسته از خانمهایی که علاقه مند هستن میدم.در ضمن آقایونی که ادعا میکنند اگر خانوم رو سوار بر موتور ببینند کنترل از دست میدهند و باعث تصادف میشن .حتما شما اگر خانوم رو ترک موتور همراه با همسرش ببینی هم همین طور میشی فرمون رو ول میکنی تصادف میکنیی بهتره اول از خودتون شروع کنید مشکل در فکر شماست به جای حل مسئله صورت مسئله رو پاک نکنید.چون نمی تونید خودتون رو کنترل کنید بقیه رو از حق طبیعی منع نکنید.اخر هم من نفهمیدم در این مملکت قانون حرف اول را میزند یا عرف
اشکال ندارد زنان هم موتور برانند فقط یک مسئله ای که هست زن موتور براند و مرد بخواهد یک وری روی ترک بنشیند هر کاری می کنم در تصورم نمی گنجد
اگر موتور سوران بانوان برای رفع حاجت و استفاده بهینه از موتور مثلا برای خرید یا رفتن به خانه اقوام و مدرسه فرزندان ، خیلی خوب است اما یک عده دختر خانم ها از فرصت استفاده کرده برای نمایش خود و ویراژ دادن و مسابقه موتور با پسرها و..‌‌‌... آیا باز هم در حکومت اسلامی که می خواهند اندلس بشود موافق هستید ؟ ای منور الافکار ها
پاسخ ها
ناشناس
| Sweden |
۲۰:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
قبلنا رفع حاجت یه چیز دیگه بوداااااااااااا
خانما افراط گرا هستن ، بد حجابی از کجا شروع شد به کجا رسید ؟از این به بعد هم حمل بار ،مسافرکشی و...تک چرخ زدن،مسابقه ورقابت بامردا ودرد سر درست کردن برای خانوادها،شمارا به خدا گرفتاری کم بود این هم اضافه شد،به کدام تمدن قصد داریم برسیم؟
ما چقدر از دنیا عقب هستیم روی موضوعات بدیهی تازه داریم نظر سنجی میکنیم
یه نظر سنجی هم راجع به رنگ ماست بذارید.
این حرفها تو دنیا ببینید کی حل شده
متاسفانه بجای اینکه در مورد مدیریت تخلفات بیشمار راکبان موتور (که در اکثر تصادفات یا یکطرف قضیه میباشند و یا عامل آن) در کلان شهرها صحبت به میان آید، صحبت از جنسیت راکبان موتور چه معنایی می تواند داشته باشد؟ نظارت بر رانندگان موتور در کجای برخوردهای عملی نیروهای راهنمایی و رانندگی قرار دارد؟ صرف درآمدزایی مسئولین شهری، تنها در بازه زمانی کوتاهی که مبادرت به توقیف موتورها در سطح شهر مینمایند، چند بار شاهد اعمال قانون توسط پلیس بر راکبان متخلف موتور در طول سال بوده اید؟ ضمنا مگر خانمها سوار موتور نمی شوند که حالا رانندگیشان با این وسیله فریاد وا مصیبتای دوستان عزیز را بهمراه داشته؟ اگر خط کش و فصل الخطاب قانون (منشعب از شرع) است! دیگر حرف و حدیث های بی مورد جه معنایی می تواند داشته باشد؟
شما زن ها رو نشناختید .الان بگو زن ها حق سوار شدن روی بز را ندارند فردا همه کمپین تشکیل میدن که چرا ما حق نداریم ما هم میخواهیم بز سواری کنیم.دست بردارید از این جنگولک بازی ها
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
آی گفتی.دلم خونه
نظر مردم مگه مهمه؟!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
تا اونجایی که با نظر مسئولین مغایر نباشه بله
کاملا موافق صدور گواهی نامه برای خانم های محترم مملکت عزیزم هستم.
کاملا موافقم. در مورد نگرانی بعضی دوستان از بابت امنیت رانندگی هم باید عرض کنم این کاملا با فرهنگ جامعه ما ارتباط دارد. همه افرادی که در جاده ها کشته می شوند، ناشی از رانندگی بد خانمها نیست. اتفاقا اکثر راننده ها در جاد ها آقایان هستند.
حق زنان هست به مردان هم ربطی ندارد که شما سوال کلی پرسیدید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
چی میگی برا خودت؟ کله ات بو قرمه سبزی میده انگار!!درگیری چیزی داری؟
ناشناس
| Hungary |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
شما خون ات رو کثیف نکن من از طرف کل جامعه رسانه صمیمانه از شما عذر میخواهم اگر هم اعصاب شما رو خورد کردیم حاضزیم غرامت پرداخت کنیم
دم انتخابات از این حرفها زیاد میزنن . شما جدی نگیرید
گویی همه کس و هر ارگانی حاکمیت دارد جز قانون
ماده 11 قانون دیوان عدالت اداری مقرر میدارد:
ماده 11- در صورتي كه تصميمات و اقدامات موضوع شكايت، موجب تضييع حقوق اشخاص شده باشد، شعبه رسيدگي‌كننده، حكم بر نقض رأي يا لغو اثر از تصميم و اقدام مورد شكايت يا الزام طرف شكايت به اعاده حقوق تضييع شده، صادر مي‌نمايد.

تبصره- پس از صدور حكم و قطعیت آن بر اساس ماده فوق، مرجع محکومٌ علیه علاوه بر اجرای حكم، مكلف به رعايت مفاد آن در تصميمات و اقدامات بعدي خود در موارد مشابه است.
حالا دیون تشخیص داده اقدام پلیس راهور در عدم صدور گواهی نامه غیر قانونی بوده و عمل غیر قانونی قابل تکرار نیست خیلی روشن و واضح.
پلیس در مقامی نیست که خلاف اراده قانونگذار بگوید رای دیوان قابل تسری به عموم نیست.
رانندگی هر نوع وسیله نقلیه برای هر فرد بالغ امری بدیهی و طبیعی است البته به جز....
واقعا کجای دنیای امروز زندگی می کنیم؟
در سفر به اندونزی (پر جمعیت ترین کشور مسلمان دنیا با حدود 300 میلیون مسلمان) چیزی که توجه مرا بسیار جلب کرد موتور سواری بسیاری از خانمهای مسلمان بود حتی آنها که با چیزی مثل چادر ما بودند.
جالب تر آنکه برخی زنان مسلمان با همین میزان حجاب برای رفتن به یک مسیر موتور کرایه می کردند و ترک موتور یک فرد غریبه سوار می شدند.
البته که آنها مسلمان اشتباهی نیستند.
احسنت بسیار عالی
باز دوباره یه سوژه رو کردن که مردمو چند وقتی سرکار بذارن تابتونن اهداف خودشونو پیش ببرن.
گیرم تمام بانوان گواهینامه موتور دریافت کردند.
آیا مشکل اقتصادی و معیشتی مردم حل میشه؟؟؟
راستی دلار چند؟
طلا ۱۸ عیار گرمی چند؟
این همی یکی از مسایل مستحدثه است که باید به آن جواب داده شود ونمی شود از آن طفره رفت مثل بیمه و........روحانیت اگر نتواند پاسخی قانع کنند ه بدهد قطعا جامعه منتظر نخواهد ماند واقعا باعث تاسف است که روی زین نشستن را خلاف دین اعلام کنند قدیم در اکثر مسافرتها که مردم از حیوانات بعنوان مرکب استفاده می کردند اغلب زنان را که توان کمتری داشتند سوار می کردند آیا باعقل جور در می آید که مردان سوار باشند و زنان پیاده دنبال شوهرانشان به سفر بروند با این تبلیغات اسلام دیگر دشمن خارجی نمی خواهد اینقدر با آبروی اسلام بازی نکنید
این یک رای سوری بود که به زودی این رای لغو میشود و بیشتر دل خوش کنک بود برای ملت . زن برابر با مرد و مرد برابر با زن است . و همه باید از حقوق مساوی برخوردار باشند . انسانیت مرد و زن نداره.
بابا اینها جزو حقوق اولیه بشری است
این مسائل پیش پا افتاده قرن هاست در کشورهای دنیا حل شده است! مانند حضور زنان در استادیوم ها و دوچرخه سواری آنها! مسئولان به جای سرگرم کردن ملت این حق و حقوق را سریع به بانوان اعطا کنند
فکر کن خانمها با موتور بیاند تو خیابون. دیگه امنیت جانی نخواهیم داشت. خدایا این یکی رو از ما نگیر
موافقم صد در صد.


خفه کردید ما زنها رو .ارزوی دوچرخه سواری مونده به دلم .


چه کنیم که از دست شما مردان قانونگذار رها بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
یعنی تو تنها دغدغه زندگیت موتور سواری و دوچرخه سواریه؟ الان آرزو دوچرخه سواری داری؟ بابا تو چقدر خجسته ای
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
آقا کی دوچرخه داره ؟ بده این بنده خدا یک دور بزنه آرزو به دل نمونه
به نظر من دلار 1000 تومن بشه ، هر کاری شما دوست داشتین بکنید. چطور وقتی اقتصاد اینجوری شد نزدیک انتخابات شده یاد موتور سوارای خانم ها افتادن مگه تازه موتور اختراع شده یا خانم ها تازه اختراع شدن. به نظرم باید مردم کلا هر هر کی هر چی گفت مردم فقط بگن دلار
بنظر من بحث مهمی نیست
مشکلای مهمتری داریم
بزارن سوار شن خوب
متاسفانه این بحث ها اینقدر پیش پا افتادست که آدم نمیدونه چی باید بگه. سال 2019 میلادی 1398 شمسی که این مسائل داخل اروپا و آسیا و امریکا حل شده و اونها اصلا دغدغه این مسائل رو ندارن ، ما مردم خاورمیانه ( مخصوصا ایران) باید هنوز دنبال این باشیم که ورزشگاه رفتن یا رانندگی موتور یا دوچرخه سواری زنان حرام است یا نه!! به والله آدمیزاد فقط مرد نیست. زن ها هم حق انتخاب دارن. چرا اینقدر انسان هارو سر مسائل کوچیک شرطی میکنید که با هر تغییر کوچیک فاجعه پیش بیاد؟؟؟
برای انحراف افکار عمومی از مهمترین واقعیات پیش رو باید اونها رو با مسائل بی ارزش مشغول کرد و ایجاد تفرقه بهترین روش برای این کار است. تفرقه بیانداز و حکومت کن.
فکر می کنم زنان روستایی و عشایر که سوار اسب و اولاغ می شوند همه کار مکروه می کنند
مشکل موتورسواری خانم ها چیه!!'!!؟؟؟

موافق صدور گواهینامه موتورسیکلت برای خانم ها هستیم.

کلا این ممنوعیت ها مسخره ست....
خانوم های عزیز چرا تعصبی حرف میزنید
خب رانندگی اکثرتون بده دیگه برید روش کار کنید تمرین کنید خوب بشه اگه ما گفتیم رانندگی تون بده!!! هی زرپ زرپ چراغ عقب و آینه ما رو میپرونید!مرض که نداریم الکی بگیم
رعایت نکردن حقوق خانومها یعنی رعایت نکردن حقوق مادر ، خواهر و دختر خودمان
خوب است
نظرتان درمورد مشکلات مهم زنان مثل فقر و تجرد یک میلیون دختر دهه شصتی چیست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
نه دیگه اونها خیلی مهم نیست اولویت با موتور سواریه
تو قرن بیست و یکم سوال در مورد بدیهی ترین حقوق بانوان مثل دوچرخه سواری ؛ موتورسواری و ورود به ورزشگاه مسخره است ! مثل سوال در مورد حق نفس کشیدنه
اگرگرفتن گواهینامه زنان درایران راممنوع کنیم یعنی تبعیض،بنده مخالف این ممنوعیت هستم
تاکی مردان باید برای زنان تضمیم گیری کنند بابا قرن ۲۱ هستیم نه عصر هجر.حق طلاق حق خروج از کشور .....هر روز دایره راتنگتر می کنید یک وقت از طالبان وعربستان قبل از بن سلمان عقب نمونید.....هیچ چیز با بگیر وببند باقی تمی مونه.البته همه ابنا واسه دور کردن ذهن مردم از مسایل اصلی هست....ولی خوب این موضوع هم حق بسیار بدیهی خانمها هستش ....
از نطر شرعی خیلی چیزها مکروهه مثلا خوردن پنیر هم مکروهه . آیا باید منع قانونی براش ایجاد کرد؟ صرف این که ممکن است حجاب تضعیف شود پس باید خیلی موارد حتی از بعضی مراسم مذهبی جلوگیری کرد. چرا بیجهت مانع تراشی می کنید؟
راکب اول فرقی با راکب دوم ندارد. کما اینکه. بعضی خانم‌ها با موتور کرایه جابجا می شوند ‌. که عملا نقض قرص است.
ممنوعیبت دلیل عقلی ندارد احساسی و سنتی است
مثل عدم رانندگی است
فکر نکنم فعلا کسی پولشو داشته باشه همون موتور رو هم بخره
یه موتور تقریبا خوب حداقل 40 ملیونه و اشغالی اشغالیش هم 10 ملیون معادل با 1سال کار بدون خرج
حكم صادره دراصفهان غيرقانوني وراي ديوان بايد ازسوي نيروي انتظامي بعنوان ضابط دادگستري پيوري واجراگرددهيچ ضابطي نبايدازراي صادره ودستورقوه قضاييه امتناع كند
دست ازاذيت ومشغول كردن مردم وسياست بازي برداريد
حقوق خانم ها کلا در این کشور معنا نداره
برخی فقط به خانومها بعنوان ماشین جوجه کشی نگاه میکنن اونوقت شما انتظار دارید در مورد حقوقشون کاری بکنن
براشون مسیر جدا درست کنید هر چی میخواهند سوار بشوند

خواستند با موتور بیان
خواستن با سه چرخه بیایند
خواستند با دو چرخه بیاییند
نخواستن اصن با تراکتور بیایند
***********************
فقط سر جدتون با ما قاطی شون نکنید بیشتر از این ظرفیت نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
منظورت از ما چیاس دقیقن؟ آدم نیستید ینی؟ ماااااااااااااا؟ :)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ناشناس 00:24 یک مدت از وطن دور بودی املا و
انشا یادت رفته !!! چیاس یعنی چی؟ دقیقن یا دقیقا؟ ینی یا یعنی؟
در ضمن ما به جمع انسان ها اطلاق میشود.در اینجا به قرینه معنایی حذف شده یعنی ما مرد ها
اگه بازم در زبان مادری مشکلی داشتی بیا کمکت می کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
آره والا شما ها که خوب بلدید همه چیز رو زنونه مردونه کنید مسیر زن و مرد ها رو هم جدا کنید
فوبییا چراغ قرمز گرفتم پشت چراغ وایستادم یهو قااااااااااارپ یه زن از پشت میزنه در عرض این هفت هشت ماهه سه بار چراغ عقب عوض کردم
مگه ماشین بانوان ترمز نداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
خانوم دانمارکی حالا چرا لج ات گرفته؟ خیلی دوست داری قاطی ما باشی؟
موافقم که به طور کلی نگاه جنسیتی غیرقانونی در تمام عرصه ها حذف شود در عوض برای سلامت جامعه با افراد چشم چران با افراد بی سواد با افراد دزد با افراد شیاد با کسانی که مالیات نمی دهند با افرادی که به صرف جنسیت به پست های مهم می رسند بدون این که تخصص کافی داشته باشند برخورد شود
نمیدونم چی شده این روزا همه جا بحث از زنان هست.موتورسواری زنان حجاب زنان مدل مانتو های زنان حظور زنان در ورزشگاه
جه خبره؟
تا زمانی که رانندگی و دور دور کردن در خیابانها یک تفریح حساب میشه چه ماشین، چه موتور سیکلت به نظرم نباید حتی به آقایان این اجازه رو داد. اما به هر حال هر کسی حق دارد از هر وسیله نقلیه‌ای استفاده کنه.
نگرانی مخالفان از هنجار شکنی هست بنابراین تا زمانی‌که هزینه دور دور کردن بالا نرود فرقی نمی‌کنه یه عده هستند که فقط بنزین می‌سوزانند...
هركاري اگر از مسير خودش انجام شود و اصول رعايت گردد مشكلي ندارد.
ضمنا" در خيلي از امور عادلانه نيست كه تفكيك جنسيت مطرح گردد. اين مصداق تبعيض است.
مشكل جامعه ما با موتور سوارى زنان حل ميشه!!!
باعث تاسفه که در این دوره هنوز عده ای در مورد امور خیلی ساده و بدیهی اظهار نظر می کنند
آیا رانندگی وسایل نقلیه موضوعی است که انقدر جار و جنجال به پا کنه . واقعا" آیا یک عده معدود از آقایان می بایستی در مورد نیمی از جامعه که بانوان باشند با دلایل بی منطق تصمیم گیری کنند . این آقایون تا الان متوجه نشده اند که ترک موتور نشستن با راننده بودن آن فرقی در خصوص رعایت حجاب ندارد .
در اینکه حقوق زنان پایمال شده است و میشود، کوچکترین تردیدی نیست. بانوان این کشور معضلات بسیار گسترده ای دارند و همه به این امر واقف و آگاه هستند.
اما...
برای دریافت گواهینامهٔ موتور سواری ، آزمون مهارت ،و قوانین راهنمایی ،و رانندگی گرفته میشود ، حال اگر هر فردی اعم از مرد ،و زن ،توانایی ،و مهارت این کار را داشته باشند ،حق دارد گواهینامه داشته باشد ؟ البته زین موتور سیکلت ، با زین دو چرخه ،و زین اسب ،و کوهان شتر بسیار متفاوت است ،و راکب موتور سوار هم ملزم به رعایت قانون است ، که بایذ از کلاه کاسکت ،و ساقبند ،و زانوبند ،و ساعد بند استفاده نماید ،که این امر خود باعث پوشش کامل بدن ،و سر ،و صورت میگردد ؟ فقط با اجرای قانون ، استفاده از وسیلهٔ نقله ، همهٔ آنچه دلنگرانی ، مخالفین خانمها میباشند برطرف میگردد ، و این پلیس است که نباید مترسک دست ، عده ای بشود ؟،، راه بهشت از وسط جهنم میگذرد ؟،، آنهم به باریکی تار مویی ،و به نازکی لبهٔ شمشیری تیز ؟،،
مگه تاحالا ممنوع بوده؟!!!! من درهیچ جاندیدم منع کرده باشند. قانون واضحه، اشاره به جنسیت دارنده گواهینامه نشده
متاسفانه در ایران عادت شده که حقوق اجتماعی خانمها بعناوین مختلف و بعضأ با تمسخر جنس مونث، پایمال شود! در تمام دنیا خانمها هم به اندازه آقایان حق موتورسواری دارند و در ایران هم، از چندسال پیش بصورت قانونی در پیست‌های موتورسواری و بصورت محدود و مخفیانه در خیابان‌ها، خانمها موتورسواری می‌کنند. بحث تخلف و بی احتیاطی هم ربطی به جنسیت ندارد، بلکه خلا در اجرای قانون است که باعث گسترش تخلف موتورسواران می‌شود.
کاملآ و جدٱ موافق موتورسواری و صدور گواهینامه موتورسیکلت برای بانوان، در شرایط مساوی با آقایان هستم.
قطعا در مورد موتورسواری، بدون احتساب جنسیت راکب، باید مقررات کامل تر و بهتری همانند کشورهای اروپایی تدوین و اجرا شود، مثلا محدودیت در سواری برحسب حجم موتور و وزن موتورسیکلت از ابتدای اخذ گواهینامه و ارتقا تدریجی با کسب سابقه و آزمون احتمالی ارتقا سطح!
اکثریت بانوان با عقل سلیم و براساس مقررات پیشرفته، موتورسییکلت مناسب انتخاب خواهند کرد و خطرات احتمالی نیز کاهش یافته، و مهمتر از همه، با ورود بانوان به موتورسواری، محبوبیت و احترام موتورسواران نیز افزایش خواهد یافت.
به نظرم این اصلا نظر سنجی لازم نداره اگه اینهمه ادعا داریم ک برابریم پس اونا هم باید خیلی وقت پیش گواهینامه میگرفتند.
اگر بحث خطر برای زنان باشد (دلسوزی که مثلا به خاطر خودتون میگیم) پس ترک موتور نشستن هم باید ممنوع باشد.
ایشالا که این مورد هم ازاد شه
بانوان ما آگاه باشند خود این موضوعات بزرگترین ظلم به زن از سوی مدعیان حقوق زنان می باشد.
احتمالا این دادستان اصفهان قصد نمایندگی مجلس را داره .اینهمه مشکلات مملکت حل شده فقط موتور سواری زنان و تولید ناتاشا+حذف ۴ صفر پول ملی دیگه هیچ مشکلی نداریم تابناک بیکار
اتفاقا خیلی هم خوبه چون اتفاقات زیبایی رقم میخوره مخصوصا با تصادف ، تصادفی اشنا میشی و ادامه اشنایی فقط قوانین باید اصلاح شود برا مثال هچ خانمومی هنگام موتور سواری حق دیدن مغازه را ندارد مخصوصا طلا فروشی
با سلام
بنظرمن براي كنترل جمعيت زنان قانون مفيدي مي باشد .
رهبر بزرگترین اقتصاد اروپا ؛ خانم مرکل است .
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
ممنون از اطلاعاتی که دادی میای با شرکت ما یک قرار داد آموزشی ببندی یه کم سوادمون ببری بالا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
نه باباااااااااااااااااااا
با این جور نظرات و کارها و دخیل کردن زنان در اموری که در شان زن در تعریف جامعه اسلامی نیست، از اسلام جز پوسته ای باقی نمیگذارید. احتمالا یه مدت که گذشت زنان عزیز میخواهند در شغل شریف مسافر کشی با موتور و سوار کردن مردان در ترکشان هم آزاد باشند تا برابری زن و مرد برقرار شود. لعنت بر این سیاست کثیفتان. از دیدگاه اسلام زن ومرد هیچگاه با هم برابر نبوده اند و نیستند و هر کس چاچوب و قواعد و توانایی خودش را دارد، دنباله روی کور کورانه از فرهنگ کثیف غربی که بدنبال هر چه عریان تر کردن زنان به بهانه آزادی است باعث رواج این طرز تفکر برابری نا بجا شده است. یروید ببینید آنجا که سخن از برابری زن و مرد است به چند درصد زنان روزانه تجاوز جنسی میشود.
من مخالف گواهینامه دادن به زنان هستم اینم فتنه ای دیگر است.
استحاله فرهنگی
حرکت نرم فرهنگی
سلام و احترام

بنده یک سوال از بزرگان دارم آیا در این شرایط استثنائی مملکت ما بایستی دنبال حل کدام یک از مشکلات ذیل باشیم
ا- مسله موتور سوارشدن خانم ها ویا باشگاه رفتن آنها ..(چرا مشکل را مطرح و هیچکدام از استادها راه حل منطقی ارائه نمیکنند جای شاگرد و استاد عوض شده و چهل سال است مشکل پا برجا است)
2- بحران اقتصادی موجود ومتلاشی شدن خانوادها و اختلاص های که هر روزه دامنه آن وسعیتر میشود
ارائه راه حل به کدام یک از آنها ثواب اخروی بیشتر دارد

برادران طبق فرمایشات آقای دکتر شریعتی : برادر مشکل اصلی ما بی دردی است ، به والله ما درد علی (ع) نداریم بخدا درد حضرت علی علیه االسلام انسان ساز است ، درد متلاشی شدن خانوادها را ندارم، درد ازبین رفتن اقتصاد و حل مشکل مملکت را نداریم.

طبق فرمایشات صواب و بحق رهبر عزیز آقای خامنه ای بخش اعظم مشکلات ریشه در تحریم و خارج نیست بلکه ریشه داخلی دارد.
برادر گر پرده بر افتاد ته تو مانی و نه من
با توجه به اينكه نرخ مرگ و مير زنان از مردان كمتر است و يكي از اسباب مرگ هم تصادف راكبين موتورسيكلت مي باشد اعطاي گواهينامه موتورسيكلت به بانوان خالي از لطف هم نخواهد بود
خیلی خوب سرگرمیم در حال حاضر دنیای مدرن دنبال توسعه علمی و صنعتی و از اون رهگذر گشودن رازهای نهان دنیای علم هستند جهان سومی ها هم دنبال اینکه خانما میتونن برن استادیم یا میتونن موتور سوار شن ..
پاسخ ها
م-م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۶ - ۱۳۹۸/۰۵/۲۰
دوست عزیز این هم یکی از ظواهر توسعه بشره ، توسعه علمی و صنعتی باید به دنبال خود توسعه اجتماعی و عدالت را داشته باشه . چه اشکالی داره فعالیتهایی که عرفا و شرعا با حضور زن در جامعه مخالفتی نداره انجام بشه. د
بد هم نیست گواهینامه موتور بهشون بدهند جامعه شاد تر میشه تا حالا فقط به پارک دوبل شون میخندیدیم از این به بعد موتور سواری شون سوژه میشه
موتور سواری خانم ها یا دوچرخه سواری آنها یا حتی ورزش و دویدن آنها در خیابان ها و پارک ها حق انسانی آنهاست. آنها اگر بیشتر از مردان در جامعه نقش نداشته باشند کمتر نیستند پس مساوات و عدالت اجتماعی و.... ایجاب می کند که زنان در جامعه ای امن و با اخلاق از چنین حقوقی بهره مند شوند. ولی کو اخلاق و کو ادب اجتماعی کی تضمین میکنه که در خیابانها و کوچه ها بویژه در کلانشهر های کشور مان دچار مشکل نشوند و با تصادف های ساختگی و دهها نوع بد اخلاقی و متلک و کیف قاپی... مواجه نشوند؟ متأسفانه فقر اخلاقی مان تابع از فقر مالی روزبروز هم بیشتر می شود و جامعه به سبب فقر مادی ایمان خود را از دست می دهد و دچار انحطاط و قهقرا می شود. حال نظر شما را من می پرسم با این وضعیت بیکاری و اعتیاد و دزدی این امور انسانی تحقق می یابد؟ اول باید جامعه آمادگی داشته باشد بعد به این زیبایی ها فکر کنیم.
اگر لازم است تغییراتی در ساختاردوچرخه و موتور سیکلت متناسب با فیزیولوزی بدن بانوان داده شود تا نصف جمعیت محروم از استفاده نشوند .دوچرخه و موتور سیکلت ویزه بانوان ساخته شود مثل کفش و لباس بانوان چه اشکالی دارد ؟
یک زمانی می گفتن خانم ها خیلی قانونی و دقیق و با احتیاط رانندگی می کنن اما در جامعه ای که یک عمر در گوش زنها خوندن حقتون رو مردها خوردن و باید پسش بگیرید، شما نه تنها دیگه اثری از اون احتیاط و رعایت قانون از طرف خانمها شاهد نیستید بلکه مشاهده می کنید خانم ها در رانندگی فقط در لاین سبقت و با بالاترین سرعت رانندگی می کنن و حتی در اتوبانی که همه پشت سر هم حرکت می کنن خانمی داره لایی می کشه!!!
متاسفانه گذشتشون هم بسیار کم شده و تو رانندگی به کسی راه نمیدن!
حالا تصور کنید در چنین جامعه ای خانمها موتور هم سوار بشن دیگه باید هر روز شاهد تک چرخ زدن خانم هایی باشیم که میخوان خودشون رو به مردها ثابت کنن و بعضاً حقشون رو از آقایون بگیرن!!
باید کلا موتور سواری ممنوع بشه. چه معنی داره؟؟
بسمه تعالی
البته نوع موتور باید مناسب با خانم باشد، مگر موتورهای خاص در میادین خاص....
به نظرم زنان را صادر کنید یک کشور دیگه هم از دست مشکل حجاب راحت می شوید هم ورزشگاه رفتن بانوان هم موتور سواری
یه سری مرد دور هم زندگی می کنیم کسی هم تحریم مون نمی کنه
مخالفم ، تنها به این دلیل که برخی از موتورسواران که هیچ اعتنایی به قانون ندارند و اغلب پلاک موتور هم با ترفندی پوشبده شده قطعا برای خانم های موتور سوار هزارویک مشکل به وجود می آورند . اگر بعضی آقایان موتورسوار اینقدر قانون گریز نبودند از نظر من موتورسواری خانم ها هیچ مشکلی نداشت .
سربازی رو براشون اجباری کنن گواهینامه موتور هم بهشون بدن چه اشکالی داره
کاملا موافقم... البته ما اصلا متوجه نشدیم نزدیک انتخابات و......؟!
در مرحله اول فرمانده كل نيروي انتظامي بايد بركنار شده و يك خانم جايگزينش شود. سپس براي خانم ها بايد گواهينامه موتورسيكلت، اتوبوس، تريلي، كشتي و انواع هواپيما و فضاپيما صادر گردد بدون نياز به بحث.
موافقم
زنان را همان به که در خانه بمانند و شیران نر بزایند.
یگ روز داشتن دستگاه ویدئو ممنوع بود و دارندگان آن ب دستگاه قضا معرفی می شدند الان همه دارند. یک روز داشتن رادیو یا ساز موسیقی و پیراهن نیمه آستین و .... ممنونع بود و الان نه. امروز به آنچه دیروز بود که فکر می کنیم می خندیم و آیندگان به رفتار امروز ما. فقط تا اینکه ما به آینده برسیم نففسمان بند می آد. و البته نمیدانم میرسیم و خواهیم خندید یا خنده برای فرزندانمان می رسد و ما هیچ ما نگاه
مگه در مورد عادل فردوسی پور نظرسنجی نکردند و وقتی دیدند خیلی مقبوله حذفش کردند
لابد اینم میخواید ببینید اگه خیلی مردم موافقند کنسل بشه
فکر میکنم با این کارموتور سیکلت های زیادی را بفروش برسونند .این هم بنوبه خودش یک ترفند اقتصادی است.تا از این

طریق پول زیادی را بدست بیاورند........................
خیلی هم خوبه ، زنان مستقل میشوند، اخاذی از آنان کم میشود و جانشان حفظ میشود . شما فقط یک آمار بگیرید ببینید چقدر از زنان توسط رانندگان تاکسی و ... مورد تجاوز و دزدی قرار گرفتند. بسیاری از زنان از ترس شبها از خانه بیرون نمی آیند اما در صورت وجود موتورسیکلت امنیتشان تامین میشود. اگر به جای سنگ اندازی به فکر ارایه آموزشهای صحیح موتورسواری و قوانین باشیم هم ترافیک کمتر میشود، هم اشتغالزایی بیشتر میشود. معتقدم تنها مخالفین موتورسواری زنان، رانندگان تاکسی و... شر کتهای حمل و نقل هستند که نگران کاسبیشان هستند. نه امنیت زنان.
جای اینکه بر سر گواهینامه زنانه دعوا کنید بروید به موتور سوارها اصلا همه رانندگان وسایل نقلیه قانون را یاد بدهید.نه راهنما میزنند از پیاده رو میروند پارک دوبل و سوبل مبکنند موتور ورود ممنوع میاد تصادف میکنی افسر میپرسه بیمه داری میگی آره پس ماشین مقصره چون اون بده خدا موتور سوار گناهی نداره آش و لاش شده فقط ورود ممنوع اومده قاونو رو دولپی نقض کرده بزار یه چیزی بهش برسه!!!!!
خداییش چند تا موتور سوار دیدید که قانون رو رعایت کنه؟من کلا یک بار تو این چهل سال دیدم یه موتور راهنما بزنه!!
البته فرهنگ راهنما در اتوموبیل های سواری هم بسیار اندکه.کلا رانندگان وسایل نقلیه در ایران قاونو رو بیشتر از 40 درثد رعایت نمیکنندو این در مورد موتور سوارها به 5 درصد هم نمیرسه.حالا برید دعوا کنید گواهینامه برای زنان.اول فرهنگ درست رانندگی کردن و رعایت قوانین رو جا بندازید بعدش چیزای دیگه.البته ذکر این نکته حائز اهمیته که خود ارگان های دولتی منجمله راهنمایی و رانندگی هم قاونو رو بیشتر 50 درصد رعایت نمیکنه و بارها شاهد دنده عقب گرفتن پارک دوبل ورود ممنوع و آزیر و صدای بلند بلندگوی بی مورد در خیابان و حتی در جوار بیمارستانها بودیم.همه باید قانون را رعایت کنند.یا یک جمله از جورج ارول میفتم که میگه همه باهم برابرند ولی بعضی ها برابر ترند!!!!خدا به دادمون برسه
حق مسلم وبدون هر گونه تبعیض جنسیتی خانما استفاده از موتور سیکلت ودوچرخه است وافکار عده ای اندک در جامعه نباید برای نیمی از جامعه مشکل ایجاد کند ظمنا 1500 سال پیش موتور سیکلت نبوده وگرنه استفاده آنرا برای خانمها جایز میدانستند
ایران ثروتمندترین کشور در دنیاست اما هنوز کسانی بافکر قدیمی داره که هنوز بین زن و مرد فرق میزارن که زن نباید موتور سواری کنه زن نباید بره استادیوم فوتبال زن کلا نفس هم نباید بکشه توی کشور ایران موجودی به نام زن حق انتخاب نداره ولی یه چیزی بگم قابل توجه آقایونی که با موتور سواری و..... خیلی چیز های دیگه ی خانم ها مخالفت میکنند و زن رو یک برده یا یک کلفت میبینند و براش ارزش قائل نمیشند..... :( شماها برین ابرو هاتون رو بردارین و تو این جور کار ها دخالت نکنید .) وااااالا
نظر اکثریت مردم مشخصه. ( سند در رای ها و نظرات همین صفحه موجود است)
نظر سنجی ویژه برای حوزه ها، دانشگاه ها، قضات و حتی خود نیروی انتظامی بذارید.
موافقم صد در صد .
به نظر من استفاده از موتور حق زنان هم است چرا نباشه زنان کشور من جزفعال ترین زنان دنیا هستند و قابلیت و پتانسیل هر پیشرفتی را دارند ما باید برای زنان مان راه ها را هموار کنیم چون زنان ما توانایی هر کاری را دارند ما اگر بخواهیم فرزندان خوبی تربیت کنیم باید زنان و مادران قوی داشته باشیم .امروزه وضع اقتصادی به هزار یک دلیل خارجی و داخلی مناسب نیست و شاید خیلی از زنان نتوانند یک خودرو تهیه کنند چه اشکالی دارد مادری یا دختری سوار بر موتور خودش به سرکار برود و یا خرج و مخارج زندگیش را با کمک همان موتور به دست بیاورد .من از اقایانی که مسخره میکنند رانندگی خانوم ها را میخواهم بپرسم شما هم فرزند یک زن هستید وقتی شروع به مسخره کردن میکنید در واقع دارید مادر خودتان را مسخره میکنید چرا بدون اینکه تامل کنید فقط برای یک لحظه خندیدن حرف میزنید دید و نگاهتان را تغییر بدهید و سعی کنید به زنان جامعه برای رسیدن به بهترین موقعیت اجتماعی کمک کنید چون در کنار زنان اجتماعی و با توان شما مردان قدرتمند تر خواهید بود
چند کلام برای آقایان ضد حقوق زنان:
آمارها نشان می دهد رانندگی مردان پرخظراز رانندگی زنان است.
2- آمار تخلفات راهنمایی و رانندگی نسبت به خانمها بیشتر است.
3-به لحاظ عرف نیز هیچ منافاتی ندارد چون در حال حاضر زنان نیز سوار موتور می شوند و انگار آقایان نقش دسته موتور را برای موتور سواری خانمها ایفا می کنند.
4- این همه تعصب فکری و زن ستیزه در مردان ایرانی ایرانی حیرت انگیزه و ناشی از ضعف شخصیتی آنهاست.
5- خدمت مردان کوته فکری که با رانندگی و موتورسواری خانمها مشکل دارند باید بگویم، الان در قرن 21 ام هستیم و روند پیشرفت خانمها و یکسان سازی حقوق آنها قابل جلوگیری نیست. فکرتان را عوض کنید.
من موافقم ، به شرط اینکه دوتا چرخ کمکی به چرخ عقب موتور اضافه بشه . یعنی چهارچرخه بشه . اینطوری نه اسلام و نه جان امت اسلام هیچکدام به خطر نمیفته !
اگر اسب سواري اشكال داشته و دارد معادل امروزي ان هم اشكال دارد.اما اگر نداشته كه نداشته چه طور سلايق خود را به رنگ تكليف در مي اوريم.مثل اين ميماند كه بگوييم زن فقط ميبايد درشكه و... سوار شود و سوار خود اسب نميتواند شود؟
بهتر است ابتدا بیماران در این کشور مداوا شوند بعدا مسائل زنان خود به خود حل خواهد شد.
حتما خيلي ها امكان و فرصتي براي سفر به كشورهاي ديگر بخصوص اروپا داشته اند. تقريبا در بسياري از اين كشورها مردم از زن و مرد و پير و جوان و حتي آبستن و ... به جاي خودرو از دوچرخه يا موتورسيكلت برقي استفاده مي كنند. هيچ عفت و حيايي هم خدشه دار نميشه. ماهم كه ديده ايم والله دين و ايمانمان از دست نرفته - البته اگر بگذارند اين متوليان دين مردم - والله با اين چيزها از دست نمي رود. اما بابيكاري جوانان از دختر و پسر و نبود امكان ازدواج آنها و دروغ ها و وعده هاحتما از دست خواهد رفت.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار