بازدید 21479
عضو کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با «تابناک»؛

واردات خودرو‌های دست دوم، تأثیری در کاهش قیمت ندارد

چند وقت پیش، یکی از دیپلمات‌های کشورمان برای حل مشکل بازار خودرو و برون‌رفت از فضای موجود در این بازار، راهکار واردات خودرو‌های دست دوم از کشور‌های دیگر را پیشنهاد داد و تأکید کرد، بسیاری از کشورها توانسته اند با این شیوه، بازار‌های داخلی خود را کنترل کنند.
کد خبر: ۹۰۳۵۱۰
تاریخ انتشار: ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 05 June 2019

واردات خودرو‌های دست دوم با این روش مدیریت، تأثیری در کاهش قیمت نداردچند وقت پیش، یکی از دیپلمات‌های کشورمان برای حل مشکل بازار خودرو و برون‌رفت از فضای موجود، راهکار واردات خودرو‌های دست دوم از کشور‌های دیگر را پیشنهاد داد و تأکید کرد، بسیاری از کشور‌ها توانسته اند با این شیوه، بازار‌های داخلی خود را کنترل کنند. البته در روز‌های اخیر، برخی تحرکات سیاسی و اقتصادی و به ویژه تصویب قانون ساماندهی بازار خودرو در مجلس، اندکی باعث کاهش قیمت‌ها در بازر و یا دست کم مانع از افزایش قیمت‌ها شده است.

به گزارش «تابناک»؛ باید گفت، سیاست‌های وزارت صنعت و اعلام آمادگی خودروسازی‌ها برای تحویل ۱۰۰ هزار خودرو نیز در کاهش قیمت‌های خودرو بی تأثیر نبوده، ولی با وجود این، هنوز فاصله بسیاری تا واقعی شدن قیمت‌ها وجود دارد و همچنان قیمت خودرو‌های خارجی و تولید داخل در مقایسه با کشور‌های همسایه بسیار گران‌تر است؛ بنابراین، پیشنهاد واردات خودرو‌های دست دوم به کشور با استقبال زیادی از سوی نمایندگان و برخی اقتصاددان‌های کشور روبه رو شده است. با این حال، برخی‌ با استقبال از این موضوع اعتقاد دارند، در صورتی که نظارت کافی در این زمینه صورت نگیرد، واردات بازار خودروی دست دوم هم تأثیری در کاهش قیمت‌ها نخواهد داشت.

به هر حال دلالان تلاش می‌کنند تا جایی که می‌توانند، بازار را انحصاری در اختیار خود بگیرند و با نفوذی که در مراکز حساس تجاری پیدا کرده اند، مانع از به نتیجه رسیدن کار‌ها ‌شوند؛ اما برخی نمایندگان می گویند، اگر قوانین و آیین نامه‌ها درست اجرا شود، امکان سوءاستفاده نخواهد بود.

حمیده زرآبادی، عضو کمیسیون صنایع در گفت‌وگو با تابناک اظهار داشت: این روش هم می‌تواند راهکاری باشد تا قیمت‌ها در بازار منطقی‌تر شود، اما اگر بازار خوردو به همین منوال مدیریت شود، تغییری ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: تا زمانی که مدیریت اصلاح نشود و همین شیوه مدیریتی ادامه پیدا کند، دلالی‌ها و نیز رانت جدیدی برای یک عده ایجاد خواهد شد و خیلی نمی‌تواند به نفع مردم باشد. به نظر من، برای بهبودی اوضاع، باید سیستم به گونه‌ای اصلاح شود که خودرو از حالت سرمایه‌ای خارج شده و به یک کالای مصرفی تبدیل شود. هم اکنون مردم خودرو می‌خرند، ولی مصرف نمی‌کنند، حال آنکه خودرو در تمام دنیا یک کالای مصرفی است.

این نماینده همچنین افزود: ما هنوز در کشور خودر‌وهایی را که ۲۰ سال از زمان تولید آن گذشته، با قیمت‌های بسیار بالا‌تر از قیمت خرید ۲۰ سال پیش آن خرید و فروش می‌کنیم، در حالی که این موضوع از چندین نظر برای مردم مشکل ساز است؛ خودرو‌های قدیمی از نظر کیفیت، آلودگی هوا، امنیت و مواردی از این دست هیچ گونه توجیه اقتصادی ندارند، ولی از آنجا که تبدیل به یک کالای سرمایه‌ای شده اند، قیمت‌ها روزانه تغییر می‌کند.

وی در ادامه یادآور شد: از آنجایی که به واردات خودرو‌های دست دوم باز هم در ایران به عنوان یک کالای سرمایه‌ای نگاه می‌شود، خیلی نمی‌تواند تأثیری در قیمت‌ها داشته باشد و شاید در ابتدا موقتی اثرگذار باشد، اما در دراز مدت نمی‌تواند تأثیرگذار باشد؛ بنابراین، باید برای دائمی کردن کاهش قیمت خودرو و جلوگیری از سوداگری، خودرو از حالت سرمایه‌ای خارج شده و نگاه سرمایه‌ای از آن برداشته شود. در این صورت است که می‌توان بازار را کنترل کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۶۰
انتشار یافته: ۷۱
دلال و نماینده و وزارت خانه و شورای رقابت و نهادها سهام دار در خودرویی های مافیایی و انحصاری همگی یک کاسه هستند و دست در دست یکدیگر و دست در جیب مردم دارند.
تمامی حرف ها و سیاه بازی ها هدفی به غیر از فریب مردم ندارند.
واردات خودرو با قیمت بین المللی باید آزاد گردد. اجازه تاسیس کارخانجات خودروسازان خارجی در کشور مطابق با استانداردهای قراردادهای بین المللی باید داده شود تا اشتغال زایی وسیع و صنایع قطعه سازی داخلی پویا و شکوفا گردد و مردم مطابق با شان خود از رفاه و آسایش برخوردار گردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
بله هر چیزی که به ضرر لابی های خودروساز باشه در اصل به نفع مردمه اما تبلیغات اینطور نشون میده که به ضرر مردمه, به والله وانت تویوتای 10 سال کار کرده خیلی خیلی خیلی از وانت پراید بهتر و ایمن تره, چرا به مردم دروغ میگین؟؟؟؟ خودتی به ظاهر نماینده
ترامپ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
صداسیما و خودروساز و نماینده مجلس همه و همه دشمن درجه 1 ملت هستن
خدایا به حق این روزهای عزیز نابودشون کن
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۶
آره اگه بنز ۲۰۱۵بیارن صد ملیون دیگه کی پژو بخره
حميده خانم شما نگران دلالها نباش، بازار خودرو براساس عرضه و تقضا نوسان قيمت رو تجربه ميكنه، عرضه زياد بشه قيمت مياد پايين، چه خودرو دسته دوم باشه چه نو. لابي خودرو سازها متاسفانه خيلي قويه!!
آقا این چه حرفیه، با دستور که از حالت سرمایه ای خارج نمی شه. این نماینده ها یه حرافایی می زنند آدم از همه چی ناامید بشه. بعد شما نشر میدید خوبه ولی باید بشکلی نشر بدید که مشخص باشه مورد تایید ناشر نیست.
وقتی کالا سرمایه ایه که محدودیت داره، وقتی تاجایی که تقاضا هست وارد بشه اونایی که دارند اینجا سرمایه گذاری میکنند بعد از یک مدتی بالاخره دست برمی دارند. خودرو های دست دوم کل دنیا رو نمی تونند بخرند. فقط دست دوم های یکی از کشورهای اروپایی یا شرق آسیا مثل کره رو هم نمی تونند. الان تعداد خودرو کمه اونا با سرمایه ای که دارند وقتی وارد می شند متونند بازار رو در تنگا قرار بدند.
از الان طرفداری از خودروسازها شروع شد... بدیش اینکه همه هم کارشناس اقتصادی بازار خودرو هستند...
با اجازە تون بندە شنیدە‌ام یکی از شرکت های کە در قسمت ماشین های فرسودە کار می‌کند ، در حالی کە هنوز قانونی تصویب نشدە ، در ماه های گذشتە از یکی از کشورهای همسایە صدها ماشین دست دوم خریدە و آمدە ورودبە کشور است .
معلومه تو هم از نزدیکان خودروسازها هستی
مگه میشه تاثیر نداشته باشه
کسانی مثل شما تصمیم گیرنده باشند میشه وضع مملکت همین
اولین اصل اقتصاد که تو نمیفهمی
وقتی بهترین ماشینای که یکی دو سال کترکردن با قیمت زیر ۲۰۰ بیاد تو بازار همه چی درست میشه
البته اگه امسال شما که منافع شما جلوگیری از ورود خودرو هستش برید کنار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
لازم نیست خودرو دست دوم وارد شود. دولت تعرفه را کم کند. اکنون که تولید داخل کفاف بازار را نمی دهد اجازه واردات خودرو را بدهید بدون تعرفه. هر موقع تولید داخل کفاف داد تعرفه وضع کنید.
خودرو دست دوم اگر با قيمتهاي زير پنج هزار دلار وارد كشور شوند توليدات داخلي بشدت صدمه خواهند ديد اگر ماشينهاي گرانتر از صد ميليون باشه تاثيري نداره چون توان خريد مردم پائين است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
بخدا اخوی بنده هفته قبلیک پزو 207 اورجینال فرانسه را که مال 4 سال قبل بود خال بهش نیافتاده بود از ماشین من تو ایران تمیزتر و بدون هیچ قری! داشت با اسکایپ بهم نشون میداد!
گفت قیمتش 200 پوند
اگر خودروی دست دوم بدون عوارض گمرکی وارد بشه دیگه کسی ایران خورو را نمیخرد لذا قیمتها بشدت کاهش خواد یافت
بازم نماینده ای مثه همه نماینده های دیگه اظهار نظر فرمودند، زحمت کشیدن ، نمیدونم این نماینده ها به چی اعتقاد دارن و اصلن در مورد کدوم کشور دارن حرف میزنن، در مورد ایران که نیست چون اگه در مورد ایران بود ایشون باید میرفت خودشو به محکمه ای دادگاهی چیزی میرسوند تا در موردش حکم صادر بشه که چجوری و به چه عنوانی داره از قوانینی انتقاد میکنه و معتقده درست اجرا نمیشه که خودش واضع و تعیین کننده اونهاست ، والا خربزه هم خاصیتش از این نوع نماینده ها بیشتره .
یعنی چی تا خودرو را از حالت سرمایه ایی خارج نکنیم وضع به همین منوال است.
عرضه ی قطره چکانی و تقاضای بازار و عدم مدیریت پیاز را هم که یک کالای صددرصد مصرفی است گران می کند.
البته به این نماینده که خواسته یا ناخواسته دنبال ترویج مصرف گرایی است متذکر می شوم همین الان هم تولیداتی نظیر پراید حالت یکبار مصرفی دارند.
پس بازی با کلمات را لطفا کنار بگذارید و یک مقدار جهت رفع مشکلات مردم فکر کنید تا اگر حتی نتوانستید کاری برای مردم بکنید لا اقل حقوقتان حلال باشد.
من حالا مطمین هستم که که ما مردم عادی نمیتوانیم هیچ گونه تاثیری بر سیاست های دولت بگزاریم. گاهی فکر میکنم که این دولت فقط و فقط دولت خودروسازان و دلالان است. این دولت خیالش راحت است که دو دوره ریاستش را طی کرده و اهمیتی به وضعیت اقتصادی مردم نمی دهد. در هر کجای دنیا وقتی یک دولت سیاست های اقتصادیش شکست میخورد خودش استعفا میدهد و میدان را برای دیگران باز میکند. در ایران ما همه چیز بر عکس است. دولتیان با چسبی قوی به صندلی ریاست چسبیده اند و به هیچ وجه قصد رفتن و یا عوض کردن سیاستهای اقتصادی خودش را ندارد.
در این زمان که مردم این قیمتهای نجومی خودرو را تجربه میکنند این دولت و بخصوص وزیر صنعت مصرانه بر سیاست های شکست خورده شان پافشاری میکنند.
اقایان اگر ریگی به کفشتان نیست به حرف مردم و اقتصاددانان برای یکبار هم که شده گوش کنید و واردات خودرو را آزاد کنید تا مردم یک نفس راحت بکشند و قیمتهای غیر واقعی و تحمیلی خودو سقوط کند. آقای وزیر صنعت آیا حرف من را میشنوید؟ من بخدا زبانم مو درآورد از بس این راه ها را گفتم. َالان مجلس که بالاترین مرجع قانون گزاری در کشور است تصویب کرده که اتوموبیل های هیبریدی و برقی ورودشان به کشور بدون پرداخت عوارض گمرکی آزاد است ولی میشنویم که دولت زیر بار این قانون نمی رود و کماکان ورود این خودرو ها ممنوع است.
خدایا این کشور به کجا میرود و چه کس یا کسانی هستند که تصمیم میگیرند؟ پس مجلس و مردمی که به این رییس جمهور رای داده اند چه کاره اند؟
پاسخ ها
محمد جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
سزای گرانفروش نخریدنه
یه کمپین نه به خرید خودروی صفر حالشون رو جا میاره
مثل کشورهای پیشرفته مالیات درست و سنگین از سوداگران و کسانی که چند ماشین دارند بگیرید خود به خود حل می شود
تنها راهش اینه که دولت تا زمان واقعی شدن قیمت خودرو،اجازه واردات بدون تعرفه های مسخره رو بده هم خودرو نو هم دست دوم،وملت رو از چنگال خودرو نساز وطنی (خودرو ساز دولتی) آزاد کنه،که البته چون منافع دولتی ها با خودروبندازهای داخلی مشترک هست،بعیده اجازه بدن،کلا سرکاریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
نوشتی دولت مردم رو از دست دولت نجات بده میده بنظرت؟ مردم فلسطینن مگه
اینها به فکر جیب خودش هست میخواد بت خاطر سود شخصی یک کشور رو به فنا بده،خدایا کی از دست این مدیران نجات پیدذ میکنیم.
موقعی کالایی گران میشه میگن برمبنای عدم تعادل در عرضه و تقاضاست تا پیشنهاد میشه عرضه زیاد بشه تعدادی ورود میکنند و هزار دلیل متفاوت میارن که عرضه بیشتر صورت نگیره . این مسئله جداست ساماندهی و جلوگیری از اخلال دلالان هم جداست . هم عرضه را متعادل کنید هم جلو دلالان مفت خور را بگیرید
امکان نداره مافیای پشت خودرو سازها بزاره این اتفاق بیفته!من یک کشاورزم و نیاز شدید به وانت باکیفیت که تا دو تا دسانداز رد کرد از کمر نشکنه دارم ولی الان یه تویوتا مدل 92میلادی 150میلیون قیمتشه هیچ وانت بدرد بخوری هم فرغون سازهای داخلی ندارن
واقعاشرم آوراست که کشورخودمان راگورستان اتومبیلهای کشورهای دیگرکنیم راستی بااین افکاربکجامیرویم حالااگرکسی درخارج ازکشورزندگی کندوبخواهدبه کشورش برگرددمشروط براینکه اتومبیل خیلی کهنه نداشته باشدبتواندبیاورداهمیتی نداردولی اگراتومبیلهای فرسوده کشورهای دیگررااجازه واردات دهیم فردااینجاپرمیشودازهرچیزکهنه پیته خارجیهاودرواقع صندوق زباله دنیامیشویم این دیپلمات محترم بکارخودشان بپردازندکاروکاسبی رابه اهلش واگذارکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
دلال جان ماشین 5 سال کارکرده خارجی صدبرابر پراید امنیت داره غصه مردم رو نخور
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
مگه در کشور ما مدیر داریم که میگی به اهلش واگذار کنن. به نظر میرسه شما یکی از دلال ها هستی.
بسمه تعالی
حمایت از خودرو دزدها خیانت به ملت است....
واردات خ دست دوم .اگه به اشخاص واگذار بشه خیلی خوب جواب میده.مثلا یه خانواده تصمیم میگیره برای خودش ماشین بخره.خوش می‌ره چونه میزنه و به هر ترتیبی هست ماشین رو برای خودش میاره.واردات خودروی دسته دوم اگه به اشخاص حقیقی داده بشه خوبه واگر به اشخاص حقوقی و شرکتها داده بشه .دوباره مشکل ساز میشه.طرح خوبیه فعلا فقط به اشخاص حقیقی.سالی دو سه تا و حداکثر تا پنج سال کارکرد.
علی به برکت الله
وقتی نمیتونیم چیزی رو بسازیم مونتاژ کردن همونقدر بی معنی هست که واردات همون محصول دست دومش !!! مگه ژاپن و آلمان و فرانسه فرش می بافند ؟؟ دست دومش رو هم نمیخرن از ایران که استاد این کاره فرش نو و با کیفیت می خرن بجای این کارا مثه آدم زندگی کردن رو یاد بگیرید
چقدر اظهار نظر کارشناسی بود. ایشون اقتصاد دان, جامعه شناس, کارشناس خودرو ...... چقدر تحلیل درست و اینده نگر. خدایا خودت نگهدار اینها باش
کاچی بهتر از هیچی .
همین هم خوبه
شرم بر خودروسازان ما.
من سالها در کشور قبرس شمالی زندگی میکردم خودرو های دست دوم بنز با دو سال کار کردوحدود سی هزار کیلومتر راه رفته از المان وارد قبرس میشد یک چهارم قیمت نو ان در سفری به هلند هم دیدم همین وضع است الان لکسوسی که در ایران بیش از یک و نیم میلیارد قیمت دارد با بیست و پنج هزار کیلومتر کارکرد در المان فروخته میشود 14 هزار یورو تازه اگر از المان خارج شود حدود بیست درصد هم مالیات و عوارض گمرکی ان برمیگردد قیمت نو ان شش برابر این قیمت است کافی است سری به سایتهای فروش ماشینهای دست دوم دراروپا در اینترنت بزنیدتا بفهمید ورود این خودروها چقدر به کاهش قیمت ها کمک میکندو اتفاقاخودرو را از حالت سرمایه و انحصار در می اورد
با ورود طیف وسیعی از انواع برندهای خودرو دست دوم خدمات پس از فروش چه می شود کی حاضره بابت خودروی دست دوم که خدمات پس از فروش نداره پول بده
بالاخره پس چیکار باید کرد؟ هر پیشنهادی میشه باهاش مخالفت میشه. کاملا مشخصه منافع یه عده با هر پیشنهاد به شدت تهدید میشه. با این وضعیت به جایی نمیرسیم و قیمتها هم تعییری نخواهد کرد. بالاخره باید از یه جایی شروع کرد.
همه با هم کمر همت بستن به دوشیدن ملت چون راحت ترین روش پول دراوردن. چون عرضه ندارن کاار کنن پول در بیارن
مالیات بر عایدی سرمایه و قطع دست دلالان و سوداگران از تمام بازارها و هدایت نقدینگی به سمت تولید به شرط سرعت همت هوش تدبیر و وطن پرستی نمایندگان و دولتیها مثل خزانه داری امریکا که به سرعت و تلاش شبانه روزی مارا تحریم کردند
واقعا مفلوک زمانه ایم که باید ماشینهای کارکرده عربهارو سوار بشیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
خب مفلوک شدیم دیگه شاخ و دم نداره که
morteza
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۵
عربها مگه خودروساز هستن! اگه از کسورهای عربی وارد بشه میشه دست
سوم.
سلام.خودروی دست دوم را چه کسی میخواهد وارد کند؟خود دولت.خودرو سازی دست کیست؟خود دولت .همه این حرفها باد هواست فقط من و شما را دارن دلخوش میکنن که ارزان خواهد شد.عزیزم هیچ وقت ارزان نخواهد شد.تا من و شما از خودروی داخلی استقبال میکنیم همینی هست که هست.
اقاي نماينده امروز هركه دوكلاس سواد داشته باشه ميدونه قيمتها توي بازار عرضه وتقاضا تعيين ميكنه
گمانم این نماینده محترم از حافظه ضعیفی برخوردار هستند. تا همین 2 سال پیش و قبل از سر به فلک کشیدن قیمت ارز، خودرو کالای مصرفی بود!!!! بعد از به هم ریخته شدن بازار ارز بود که همه جیز از جمله خودرو شد کالای سرمایه ای... شما نرخ ارز رو کنترل کن، خودروی دست دوم رو هم بدون دلال بازی وارد کن ببین چطور قیمت میاد پایین. نمونه موفقش همین منطقه آزاد اروند بود که تا پیش از این بلبشوهای دلار، خودروی دست دوم با قیمت بسیار مناسب وارد می شد و مردم هم می خریدند و استفاده می کردند. هر جند نمایندگی های خودروسازان داخلی بسیار تلاش می کردند با لابی های قدرت ارتباط برقرار کرده و جلوی منافع مردم را بگیرند. اما موفق نشدند تا اینکه قیمت دلار بالا رفت و واردات خودرو ممنوع شد...
سلام
کلی گویی و حرف زدن هیچ فایده ای ندارد. مسلم است که هر راه حلی اگر درست اجرا نشود به نتیجه منجر نمی شود. چه زمانی کالایی از حالت سرمایه ای خارج می شود؟ زمانیکه قیمت آن درست و منطقی باشد. پس راه حلی که این آقا داده اند در واقع خود، علت مشکل است نه راه حل مشکل. راه حل درست انستکه هر فرد حقیقی در کشور خواست خودرویی چه صفر و چه دست دوم خارجی تهیه کند بتواند با فاصله زمانی کوتاه به قیمت بازار جهانی در اختیار داشته باشد. در شرایط کنونی که منابع ارزی کشور محدود است باید تدابیری هم برای تامین ارز موردنیاز اندیشیده شود. مثلا می توان به صادرکنندگان بزرگ اجازه داد درصدی از ارز صادراتی خود را به صورت خودرو وارد کشور کنند و به قیمت جهانی در بازار بفروشند. البته فروش ان باید توسط خود دولت یا نظارت دقیق دولت صورت گیرد که باب دلالی در این زمینه بسته شود. البته همه این مسایل باید دقیق و با جزییات زیاد اجرا شود. کلی گویی فایده ندارد. تدوین روشها و اجرا باید توسط نخبگان دانشگاهی کشور صورت گیرد نه افراد سیاسی و ذینفع! حتی می توان در طراحی متدها و اجرا از شرکتهای دانش بنیان استفاده کرد. شرکت دانش بنیان که حتما نباید تولید کننده محصول باشد. میتواند طراح روشها و اجرای انها با اخذ تضمینهای لازم باشد. مثلا میتوان پروژه ای به نام کاهش قیمت خودرو در یک بازه زمانی مشخص، تعریف کرد و شرکت ذیصلاح را با ضمانتهای لازم انتخاب کرد.
با واردات خودرو دست دوم خارجی دیگه کسی خودرو من دراوردی تیبا و ساینا و... سوار نمیشه.خودرو های ایران خودرو و سایپا اصلا خودرو بحساب نمیان.
مافیای خودرو ورانت خواران دولتی وخصوصی مانع بزرگی برای واردات خودروهای خارجی هستن که باید این داستان برای همیشه ازبین برود هرسال 30هزار کشته با خودرو های غیراستاندارد وحدود500هزارمصدوم ایا این پولها خوردن دارد
سلام
اینکار مطمئنا" کاهش قیمت لگنهای داخلی را در پی دارد ولی متاسفانه مافیای خودرو این آرزو را برای ملت تبدیل به حسرت خواهد کرد. کار باید از بنیان درست باشد.
در ثانی شما واردات خودرو را آزاد کن بقیه ش درست میشه
خدایا من که محاله ماشین دار بشم. خودت دیگه دست بکار شو.پرایدی واسم جفت جور کن. مدلش مهم نیست برام. ۳۸سالمه دوازده ساله دارم کار میکنم . ولی نمیتونم ماشین دار شم. پراید هم به بقیه آرزوهام اضافه شده. اتفاقا جز آرزوهای بزرگم محسوب میشه
این حرفها همش کشک و دوغ
چرا ندارد از کجا می دونید ندارد خدا شاهده به همین روز عزیز ملت ایران از هر چیز وهرکس بگذرن از این دو لگن سازی که هزاران خانواده رو داغدار کردن با خودروهای بی کیفیت و گران قیمتشون نخواهند گذشت اینها هم نماینده ی مردم نیستن نماینده ی دو شرکت لگنسازی هستن حاضرم قسم بخورم
اگر هم آراد بشه ، مردم عادی هم باید اجازه واردات خودرو رو داشته باشند.
خودروهای کهنه مردم مثل لباس تاناکورا افتخارمسولیت درخدمت رسانی به مردم پس حدودشصت سال مونتاژخودرو درایران چه افتخاربزرگی ...... سایه تان مستدام
دست بر قضا من الان در فرانسه هستم و از جلوي دست دوم فروشيها رد ميشم بعنوان نمونه لكسوس شاسي بلند با كاركرد ١٦٢٠٠٠كيلومتر(توجه داشته باشيد لكسوس ها كه گارانتي ميكنه ٥ سال يا ٥٠٠٠٠٠كيلومتر)فقط ١١٩٠٠يورو!!!!بنظرتون ورود چنين ماشينهايي با اين قيمتها بازار خودرو هاي دوزاري چيني رو بهم نميزنه؟؟!!!مدلي از فيات شيك و توليد بعد از ٢٠١٢ فقط ٨٢٠٠يورو و الباقي خودروها نيز همينطور ولي بقول دوستان مافياي خودرو اجازه نميدن اين انحصار شكسته شود از چند جا هم ميخورن هم از توبره هم از آ....ر هىم از بالا پايين كردن قيمت سهام و هم از دلال بازي سود ميبرن مثل گربه هر جور ولشون كني چار دست و پا ميان پايين
دوستان تابناکی
آیا بنظرتون اگه یه کمپین از طرف تابناک آغاز بشه مبنی بر واردات یه خودرو توسط سرپرست خانوار در طول عمر با همین عوارضی که الان هست راه بیفته ،
چند تا مزیت داره :
۱_دولت خیلی محترم و پول دوست تعرفع خودشو داره .
۳_ کسانی که توانایی دارن و پولشو دارن میرن یه ماشین خوب سوار میشن به قیمت متعادل نه سه برابر قیمت با همین تعرفه ها.
۳-ایران خودرو و سایپا هم تو لیداتشونو مجبور میشن با کیفیت کنن و اونایی که با این بودجه میتونن ماشین بخرن سوار ماشین بهتری میشن که البته بواسطه اینکه تمایل خیلیا میره به سمت خودرو وارداتی قیمت اینا هم کمتر میشه،
اگه موافق بودین لایک کنین تا تابناک پیگیر بشه
اینم یه رفراندومه ، اگه تعداد زیاد شد تابناک به عنوان تنها سایتی که من میبینم به نسبت محل حرف دل مردم هست وجدان کاری داشته باشه تا آخرش بره
ممکنه ناقص باشه پیشنهادم دوستان تکمیلش کنن
به اندازه کافی اون بالا انتقاد کردم و کردیم
بزارین ببینیم این به کجا میرسه
البته تابناک اگه قبول کنه اینو منتشر میکنه
در تمام کشورهای همسایه خودرو بسیار ارزانتر از ایران است در زمان شاه خودرو دست دوم ونو هردو ازاد بود ولی مافیا خودرو نبود ملت در رفاه کامل زندگی میکردند
با عرض سلام ... تجربه وارد کردن خودروهای دست دوم یا مستعمل در عراق پیاده شدوخیلی

بضرر عراق بود از لحاظ محیط ریست وقطعات گران به اضافه عدم وجود این قطعات چون مدل پائین

هستند .حتی اروربا از خدا می خواهند که این خودروهای دست دوم را از منطقشان خارج شود چون که برایشان پرهزینه می باشد .
ای بابا دارد یا ندارد، یک روز می گید دارد یک روز می گید ندارد
نام فامیلی ایشون واقعا برازنده است.
چرا نوشتید نماینده مجلس!؟ این خانم نماینده ی خودروسازان هست
واردات باعث خروج ارز میشه و در این شرایط به صلاح نیست. اما راهکار چیست؟ تولید خودروهای کوچک و کم مصرف و خودروهای متوسط سدان (نه شاسی بلند) در کشور ، با وجود این مافیای خودرو ممکن نیست، نتیجه اینکه دولت و قوه قضائیه حساب این مافیا را کف دستشان بذارن. تا امید به تولید داخلی ایجاد بشه
بزرگوار مملکت که مدیریت اصولی نداره با آزمون و‌خطا پیش میره
یه پنجاه هزار دستگاه فعلا وارد کنید اگر بازار درست نشد ادامه ندین
اگر بخواهید صد در صد موثر است ..... آخرین مدل ماشین ها رو با قیمت های بسسیار عالی میتونید وارد کنید ....تویوتا های مدل 2010 رو میشه به قیمت 20 30 میلیون تومن خرید .... به شرطی که مالیاتو گمرکی نگیرید و سود ناچیزی هم بگیرید و نیتتون فقط رفاه مردم باشه ..... آن وقت ببینید من نوعی پژو 405 میخرم یا تویوتا 2010 دست دوم
نيازي نيست قبل از اجراي اين طرح به تزهاي خود درآورده عده اي سود جو و ذينفع گوش داد بيايند تنها وتنها اعلام كنند كه مي خواهند واردات خودروهاي كار كرده يا همان دسته دوم خارجي كه لاشه آنها به خودرو نو داخلي مي ارزد را آزاد كنند ببينند بازار بلبشو خودرو چه بر سرش خواهد آمد.
باسلام
واردات خودرو دست دوم قطعا تاثیر گذار خواهد بود دربازارنابسامان خودرو البته باشرایط فعلی که خودروسازان داخلی واردات را دردست نگیرند چنانچه ملاحظه بفرمایید درحال حاضر خودرو های چینی دردست نمایندگان خودروسازداخلی وباشرایط تورمی به هرسو که بخواهند بازار را هدایت یا مدیریت می کنند حتی درمناطق ویژه نیز نقش دارند خودروسازان داخلی
اين آقا به نظر من نگران منافع اين مافياي خودروسازهاست وگرنه هر اقدامي در راستاي واردات خودروهاي خارجي چه نو و چه دست دوم در بلند مدت به نفع مردم و خودروسازي كشور است
اين خودرو سازها همه را خريده اند تا جلوي قطع درآمدشون و راحتي مردم را بگيرند
خودروهاي بيست ساله خارجي به اين آهن قراضه هاي به اصطلاح صفر ايراني شرف دارند
لکسوس 2007 قیمتش هست 95 میلیون ... بعد با این قیمت کی میاد پارس بخره ؟
چند هفته قبل اخوی یک ماشینرا با اسکایپ بهم نشان میداد در یک اسکرب یارد ( اوراقچی) پزو 207 خوشکا و تمیز گفت 200 پوند مال 5 سال قبل بود خط بهش نیافتاده بود من گفتم ای کاش میشد ادم این ماشینهارا وارد کند این دولت واردات را ازاد نمیکند میگوید اگر واردانت ازاد شود هر کس یک ماشینی وارد میکند بعد مدتی قطعانش یافت نمیشود ولی امثال این ماشین که قطعاتش هم هست چه مشکلی دارد با این قیمتها وارد شود د برادرم گفت تو ساده ای!!!! اولا اینها همش بهانه است تازه بگو به توچه!! مشکل خودش است او میگفت یک عده اینجا کارشان همین است بخصوص کشورهای افریقایی که دروسازی ندارند اینهارا میخرند میبرند با یک گمرک کمی بهترین ماشینها را سپار میشوند مثلا 180 مایل برای یک ماشین تویوتا چیزی نیست یا برای یک بنز اینهارا به قیمت ارزان میخرند و به کشورهای خودشان صادر میکنند تازه قطعاتش را هم میخرند و صادر میکنند در ایران اینها عملی نمیشود چون یک عده از بازار خودروساز داخلی سود میویبرند و اقا زاده ها هم از خودروهای خارجی گران قیمت برای همین محدودیت سال میگذارند که شامل دروهای گران قیمت شود وگرنه تویوتای 5 سال قبل از پراید که بهتر است!!! گفتم جالب است برای خرید اتوبوسهای عمومی نمیرونداتوبوس نو بخرند! که خیلی مهمتر از خودرو سواری است و انجا مجوز میدهند اتوبوس دست دوم برای خلق اله وارد و مصرف شود ولی برای مردم اجازه واردات خودرو دست دوم نمیدهند از ان شب مدام ان پزو 200 پوندی را با ماشین پزو دم مقایسه میکنم و میبینم چرا باید به خاطر یک عده خاص ما اینطور اسیر دولتمردان باشبم واقعا این فرانسوی ها که به دولتهای سرمایهداری اعتراض میکنند حق دارند چرا دولتها باید باعث بدبختی مردمانشان شوند چه کسی به انها این اجازه را میدهد
اتفاقا خیلی هم تأثیرگذار است اما چون منافع عده ای به خطر می افتد با آن مخالفت می‌کنند ‌‌.
قطعا تاثیر داره. با ۳۰۰۰ دلار میشه بنز مدل ۲۰۱۰ خرید اما اینحا ۲۰۶ قیمتش ۱۰ هزار دلاره! یعنی با پول پراید میشه بنز سوار شد.
ورود اتومبيل دست دوم خيانت به مملكت و حيثيت ملت است
خودرو های دست دوم اروپایی ارزان است خدمات پس از فروشش هم در ایران است
اگه واردات ماشین های دست دوم تأثیری بر قیمتها ندارد دلیلش مافیای خودروسازان هستند که بشدت از افت قیمت‌ها و رقابت با خودروهای خارجی وحشت دارند بنابراین با لابی گری یا واردات این خودروها را بدست گرفته و به قیمتی که خودشان میخواهند میفروشند و یا از طریق نمایندگانش آن در مجلس و دولت گمرک را مجاب به بالا بردن تعرفه ها خواهند کرد، بنابراین حالا حالا ها ملت باید در جاده‌ها جان دهند تا ببینیم خداوند در آینده به داد ملت می‌رسد و یا همچنان شاهد رواج بی دینی جوانان خواهیم بود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی