میلی صفحه خبر لوگو بالا
میلی صفحه خبر موبایل

سرانجام پرونده‌های شکایت از خودروسازان

کد خبر: ۶۷۲۲۴۹
| |
5371 بازدید
سرانجام پرونده‌های شکایت از خودروسازاندر ۷۴ درصد شکایت‌های صورت گرفته از خودروسازان، رای به نفع مشتریان صادر و منجر به دریافت خسارت، تعویض خودرو و حل عیب شده است.

به گزارش ایسنا، مصرف‌کنندگان از کیفیت پایین برخی خودروهای داخلی و هم‌چنین گران‌فروشی و تاخیر در تحویل خودروهای وارداتی، ناراضی هستند. در مواردی این نارضایتی منجر به شکایت مشتریان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌شود.

در این زمینه براساس جدیدترین گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در میان ۴۱۲ پرونده شکایت مصرف‌کنندگان که به نتیجه رسیده، ۷۴ درصد منجر به صدور رای به نفع مشتریان شده است.

بر این اساس در میان پرونده‌هایی که حکم آنها به نفع مشتریان صادر شده، ۱۲ درصد منجر به دریافت خسارت، ۱۱ درصد منجر به تعویض خودرو و ۵۱ درصد نیز منجر به رفع عیب خودرو از سوی شرکت عرضه‌کننده شده است.

در میان ۱۱ درصد پرونده‌ای که منجر به تعویض خودرو شده است، شش درصد پرونده‌ها مربوط به ایران خودرو، سه درصد سایپا، یک درصد گروه کرمان خودرو و یک درصد سایر شرکت‌ها بوده است.

میلی صفحه خبر موبایل
اشتراک گذاری
سلام پرواز
سفرمارکت
گزارش خطا
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# جنگ ایران و اسرائیل # آژانس بین المللی انرژی اتمی # نرخ سوم بنزین # قیمت دلار # قیمت سکه # ونزوئلا
نظرسنجی
آیا به عنوان زن حاضرید با مهریه 14 سکه «بله» را بگویید؟
مرجع جواهرات