بازدید 29084
۱

روش قانونی شکایت از خودروسازان

کد خبر: ۷۳۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳ 17 September 2017
مصرف‌کنندگان از بالا بودن قیمت و پایین بودن کیفیت خودروهای داخلی ناراضی هستند. کارشناسان نیز معتقدند قیمت خودروهای وارداتی بالا بوده و باید کاهش یابد. تاخیر در تحویل خودروی فروخته شده نیز از جمله تخلفات رایج شرکتهای واردکننده خودرو است.

به گزارش تابناک،در این میان بسیاری از شهروندان اگرچه از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو ناراضی هستند اما از روند قانونی شکایت از شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو آگاهی ندارند.

این در حالی است که براساس اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در صورت هرگونه شکایت از عملکرد خودروسازان و واردکنندگان خودرو می‌توانند به سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها مراجعه کنند.

طبق این قانون،‌ شکایت مصرف‌کنندگان از خودروسازان و واردکنندگان خودرو از طریق سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استانها و با نظارت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان بررسی و رسیدگی خواهد شد.

در این میان اگر مصرف‌کننده از نتیجه رسیدگی در سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت ناراضی باشد، می‌تواند به هیات حل اختلاف خودرویی که دبیرخانه آن در سازمان صنعت، معدن و تجارت استانی قرار دارد، مراجعه و مجددا شکایت کند.

هیات حل اختلاف خودرویی موظف است ظرف ۲۰ روز از تاریخ ثبت شکایت به موضوع رسیدگی و رای خود را صادر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۷۱
انتشار یافته: ۱
سلام اگر خدا را مي پرستيد به فكر رانندگان تاكسي باشيد سال 98 درخواست تعويض تاكسي دادم اما هنوز خبري نيست حدود 8 ماهه به علت فرسوده بودن بيش از حد تاكسي ام كه مدل 85 مي باشد بيكار و خانه نشين هستم خرج زن و بچه را ندارم چرا هيچ كس كاري نمي كند (از سال 98كه من درخواست دادم چند بار قيمت ماشين گران شده اين كه شامل تاكسي نميشود؟؟؟ زيرا ما دزخواست داديم اين كوتاهي مسئولين مي باشد غلاوه بر اينكه نزديك يكساله كه بيكاريم
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی