بازدید 10472

آزمون گواهینامه سخت می‌شود

کد خبر: ۶۴۷۵۱۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۰ 11 December 2016
رييس مركز صدور گواهينامه پليس راهور ناجا اعلام کرد: تغيير شيوه آزمون گواهينامه ها در دست كارشناسي است تا آزمون ها به صورت مكانيزه و همچنين در محلي خارج از آموزشگاه ها برگزار شوند.

به گزارش عصر ایران، محل آموزش از محل آزمون ها جدا مي‌شوند بدین شکل که متقاضي به آموزشگاه مراجعه مي‌كند و فقط در آموزشگاه آموزش مي‌بيند و پس از طي دوره آموزشي و صدور گواهي آموزش، ارتباط هنرجو با آموزشگاه قطع و آزمون‌ها به صورت مكانيزه و تحت وب در محل ديگري غير از آموزشگاه برگزار مي‌شوند.

با مكانيزه شدن آزمون‌ها ديگر نيروي انساني در نتيجه آزمون دخل و تصرفي ندارد و سيستم قبولي يا مردودي متقاضي را اعلام مي‌كند و بدین ترتیب هر سيستم براي هر متقاضي سوالات متفاوتي به صورت تصادفی توليد مي كند و متقاضي ٢٠ دقيقه براي پاسخگويي سوالات، زمان خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۸
در کانادا ,بریتیش کلمبیا, گواهینامه را شرکت بیمه صادر میکنه چون اگر تصادف بشه شرکته بیمه باید هزینش رو بده و خیلی خیلی هم امتحانشو سخت میگیره نزدیک به یک ساعت آزمون عملی داره
لطفا به گوش مسئولین برسونین اونایی که گواهینامه جدید می گیرین یا گواهینامه شونو تمدید می کنن تحت آزمون روان شناسی هم قرار بدن.راننده ای که بدون دلیل چراغ قرمز رو رد میکنه یا در جاده و خیابون ویراژ میده حتما مشکل روانی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
در این صورت باید از عابرین پیاده هم که بی توجه به قرمز بودن چراغ از لا به لای ماشینها میخواهند بروند آن طرف خیابان هم باید تست روانشناسی بگیرند!!!
یکی از اشکالات رانندگی تو کشور ما اینه که مربیان آموزش رانندگی برای شغلشون دوره مربیگری ندیدن وصرفاً با داشتن گواهینامه مجازن هنر جو تعلیم بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
آقا اصلا ضابطه و برنامه مشخصی برای مربیگری رانندگی رعایت نمیشه. و اغلب مربیان فکر میکنند چون رانندگی بلدند پس میتوانند آموزش هم بدهند!
اصلاح نحوه گرفتن و تمديد گواهينامه ها در ايران امري ضروري است تا از طريق آن بتوانيم فرهنگ رانندگي مناسبي براي كشور داشته باشيم
كمتر شخص آگاهي وجود دارد كه از وضع رانندگي در شهرهاي بزرگ و جاده ها و مناطق ديگر رضايت داشته باشد.
آمار كشته ها و مصدومين و خسارت هاي مالي نشان مي دهد كه هم از لحاظ انساني، منافع ملي و هم از لحاظ مصالح اقتصادي مانند خسارتي كه به بيمه ها وارد مي شود لازم است به اين فرهنگ توجه ويژه اي شود.
مقايسه رانندگي در ايران و كشورهاي ديگر عمق اين فاجعه را نشان مي دهد كه گاه در سخنان ايرانگردان خارجي مي شنويم.
اخذ گواهينامه يعني تاييديه اي كه راهنمايي و رانندگي به فرهنگ رانندگي متقاضي مي دهد . در ايران بعد از برخي آزمايش هاي جسماني، آزموني گرفته مي شود كه شامل بيست سوال تئوري است كه در عمل مورد رعايت نيست و اگر تستي نباشد پاسخي نمي توانند ارايه نمايند
موضوع رعايت حقوق ديگر رانندگان، احترام به خطوط عابر پياده و غيره همه نياز به سختگيري واقعي دارد
من هم این نظر رو تایید می کنم خیلی ازاتفاقات معلول عدم مهارت فرد نیست بلکه عوامل روانی و استفاده از مواد اعتیاد آور است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
مسئله با سختگیری در صدور گواهینامه حل نمیشود. گواهینامه فقط مهارت فرد را تأیید میکند در حالی که بسیاری از رفتارهای ناهنجار حین رانندگی ناشی از کمبود فرهنگ شهرنشینی و همچنین کمبود فرهنگ استفاده از خودرو و مخصوصا خودخواهی و بی توجهی به حقوق دیگران است. اینها را که نمیشود با سختگیری در صدور گواهینامه حل کرد...
علی آقا.. به نظرت چند درصد از این ملت مشکلات روانی ندارن؟؟؟؟؟
بارها برایم پیش آمده در داخل شهر و توی ترافیک شدید و یا پشت چراغ قرمز ، راننده پشت سری که اکثر هم دارای خودرو پراید می باشند چراغ می زنند که برو کنار تا من رد شوم!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
همشون هم راننده های حرفه ای هستند و آیین نامه را کاملا بلدند! حالا آزمون را سخت کنید ببینید چیزی درست میشود؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۱
به تازگی حتی منتظر شما هم نمیمونن. از چپ و راست و بالا و پایین و هرجا که بشه رد میشن!
مباحث آزمون کتبی گواهینامه بسیار قدیمیست. مثلاً درباره مباحث دینامیک و سرعت هیچ صحبتی نشده است. بعنوان نمونه آموزش داده نمیشود طبق قوانین مربوط به انرژی جنبشی، در صورتیکه سرعت اتومبیل دو برابر شود، فاصله لازم برای ایست کامل 4 برابر میشود و یا اینکه بر اساس مفهوم سرعت نسبی، اگر دو خودرو هر کدام با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به هم برخورد نمایند معادل اینست که یک خودرو با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت به مانعی ثابت برخورد نماید و نتیجه آن له شدن دو خودرو و کشته شدن تمامی سرنشینان دو خودرو میباشد. نکات بسیار مهمی که عدم اطلاع از آن باعث تلفات شدید تصادفات در ایران میباشد.
استاندارد رانندگی و اعتبار گواهی نامه ایرانی انقد زیاده که نمیشه از گواهینامه ایران تو کشورهای اروپایی استفاده کرد! جالبه که خیلی از کشورهای عقب مونده افریقایی گواهینامشون قابل تبدیل هست ولی گواهی نامه از ایران نیست!!!! فقط تا شش ماه بعنوان توریست میشه استفاده کرد ولی بعنوان شهروند نمیشه استفاده کرد
ایرانی هایی که در خارج از کشور رانندگی میکنند هیچیک از بی احتیاطی های داخلی را انجام نمی دهند. که نشان میدهد خیلی از عوامل در رانندگی بد موثر هست.
1. کیفیت خودرو که ما نداریم.
2. آرامش درونی و نشاط عمومی که اکثرا نداریم.
3. فکر بی دغدغه که ما نداریم
4. جاده و خیابان مناسب که ما نداریم.
5.توزیع یکنواخت جمعیت کشور در شهرها که ما نداریم.
6. ساعت کار مناسب و عدم عجله در صبح و غروب که ما نداریم.
7. نزدیکی منازل به محل کار که اکثرا نداریم.
8.مربیان مناسب و شیوه کاربردی بودن تعلیمات رانندگی که نداریم
امسال این طرح اجرا میشه یا از سال ۹۶
چند آزمایش هم باید اضافه شود از جمله:
- بستن زنجیر چرخ
-
چه عجب . بعد از این همه تصادف و فوتی تازه فهمیدن ایراد از کجاست .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست