بازدید 19817

آنتی ویروس Panda خودش را ویروس شناسایی کرد! + جوابیه نمایندگی Panda

اگر شما نیز جزو کاربران این آنتی‌ویروس هستید، احتمالا با این مشکل مواجه شده‌اید یا شاید برخی از شما دیگر نتوانسته‌اید وارد سیستم عامل ویندوز شوید یا برخی برنامه‌های شما به کلی از کار افتاده است. در مواجهه با این موضوع، تنها یک مقصر وجود دارد: آنتی ویروس Panda که خود را به اشتباه ویروس شناسایی کرد!
کد خبر: ۴۸۳۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 14 March 2015
آنتی ویروس Panda خودش را ویروس شناسایی کرد!
اگر شما نیز جزو کاربران این آنتی‌ویروس هستید، احتمالا با این مشکل مواجه شده‌اید یا شاید برخی از شما دیگر نتوانسته‌اید وارد سیستم عامل ویندوز شوید یا برخی برنامه‌های شما به کلی از کار افتاده است. در مواجهه با این موضوع، تنها یک مقصر وجود دارد: آنتی ویروس Panda که خود را به اشتباه ویروس شناسایی کرد!

به گزارش «تابناک»، آنتی ویروس پاندا را باید یکی از بهترین آنتی‌ویروس‌های فعلی دانست که برای اولین بار با استفاده از فن‌آوری Cloud روشی جدید و خلاقانه ‌در مقابله با تهدیدات سایبری و مجازی پیش گرفته است. این آنتی‌ویروس، یک از بهترین نمونه‌های رایگان را نیز به کاربران عرضه می‌کند و قدرت شناسایی آن به اذعان لابراتوار‌هایی چون AV-Test و AV- Comparative بسیار قابل توجه است.

آنتی ویروس Panda خودش را ویروس شناسایی کرد!

اما متأسفانه به رغم همه این شایستگی‌ها، به تازگی اشتباه‌ مهلک و مضحک‌ این آنتی ویروس، همه کاربران آن را به دردسر انداخت. این آنتی ویروس به اشتباه خود را ‌بد‌افزار شناسایی کرده و اقدام به قرنطینه ‌فایل‌های اساسی و حساس خود کرد که در برخی موارد، منجر به آن شده که کاربران دیگر نتوانند ویندوز خود را بوت کنند.

شرکت پاندا که بلافاصله متوجه این موضوع شده بود، در صفحه توئیتر خود به همه کاربران اطلاع داد، اگر دچار این مشکل ‌شده‌اند، از Restart کردن سیستم خودداری کنند تا این شرکت راه حل مشکل را طراحی کرده و در اختیار کاربران بگذارد.

آنتی ویروس Panda خودش را ویروس شناسایی کرد!

و بالاخره پس از ۲۴ ساعت، پاندا مشکل را رفع کرد. این شرکت همچنین یک ابزار برای بازیابی منتشر کرده و در اختیار کاربران گذاشته که می‌توانید آن را از اینجا دانلود کنید. این ابزار فایل‌های قرنطینه شده را بازیابی می‌کند. کاربران باید پیش از اجرای فایل اصلی، برخی ‌دستورها را در CMD ویندوز وارد کنند که شرح آن به شکل مشخص و ساده در همین لینک آمده است. همچنین شاید لازم باشد که برخی از کاربران در حالت Safe Mode وارد سیستم خود شوند.

اما چرا این اتفاق رخ داده است؟ دلیل اصلی آن را باید در موضوع False Positive یا شناسایی بی‌مورد جستجو کرد. این پدیده به این معناست که نرم افزار امنیتی فایل‌ها یا برنامه‌های مفید و بی‌ضرر را‌ بد افزار شناسایی می‌کند. قبل از این نیز برخی از آنتی ویروس‌ها نظیر Avira یا Sophos و حتی نرم‌افزار امنیتی مایکروسافت در مواردی نرم‌افزارهای شناخته ‌نظیر گوگل کروم را در حکم بد‌افزار شناسایی کرده‌اند که «رجیستر» در گزارش خود به آن اشاره کرده است.

اما با ‌وجود این، شاید تا کنون بی‌سابقه بوده ‌که یک نرم‌افزار امنیتی فایل‌های خود را ‌‌بد‌افزار شناسایی کند و از این جهت، پاندا اولین مورد است. موضوع False Positive نیز پدیده‌ای است که همچنان پایدار است و ‌سازندگان طراحان نرم‌افزارهای امنیتی با آن دست به گریبان‌اند.

جوابیه شرکت «ایمن رایانه پندار»؛ نمایندگی محصولات پاندا در ایران

روابط عمومی شرکت «ایمن رایانه پندار» که نمایندگی مستقیم فروش محصولات شرکت پاندا در ایران را در اختیار دارد طی جوابیه ای، توضیحاتی در خصوص این مشکل به «تابناک» ارائه کرده است. متن این جوابیه به این شرح است:

با سلام

احتراماً در مورد خبر "پاندا، خودش را ویروس شناسایی کرد ... نکات زیر قابل عرض می باشد:

1- ضدویروس پاندا فایل های نرم افزاری خود را به عنوان بدافزار شناسایی نکرده؛ بلکه این مشکل به علت خطا در سیستم داخلی قرنطینه و انتقال برخی فایل های حیاتی به این قسمت ایجاد شده

2- نظر به انتشار به موقع یک "اصلاحیه خودکار" توسط شرکت پاندا سکیوریتی، بخش اعظم رایانه هایی که قرار بود با مشکل مواجه شوند، در سلامت عملیاتی و امنیتی کامل هستند.

3- متأسفانه (و یا خوشبختانه!) به علت تعدد و تنوع مشتریان محصولات شرکت پاندا سکیوریتی در بیش از 150 کشور جهان، این مشکل انعکاس رسانه ای بسیار وسیعی یافته و بار رسانه ای موضوع بر بعد فنی آن غلبه کرده است

4- طبق آخرین آمار شرکت پاندا سکیوریتی تنها هشت درصد از تمامی مشترکین نرم افزارهای این شرکت با مشکل مواجه شده اند که شرکت ایمن رایانه پندار در حال بررسی و رفع موارد موجود در رایانه های سازمانی و خانگی کشور می باشد. مشکل بسیاری از این رایانه ها تا کنون به طور کامل رفع شده است.

5- لطفاً در صورت وجود هر گونه سئوال و ابهام با شماره تلفن 02188170801 الی 5 و یا پست الکترونیک pr@pandasecurity.ir تماس حاصل فرمایید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۷۴
از ویندوز مهاجرت کنید به لینوکس ماجرای ویروس بسیار کم اهمیت می شود!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
دوست عزیز امنیت به فاکتورهای محتلفی بر می گردد، شما سخت در اشتباه هستید که فکر می کنید فقط با عوض کردن سیستم عامل مشکل امنیتی حل می شود!
بهزاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
البته ویروس کم اهمیت میشود و سایر مسائل بسیار پر اهمیت میشود !
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
نخیر برید یک مک بخرید برای روح استیو جابز هم یک فاتحه بخوانید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
تعصب بی منطق بی معناست اگر به آخرین مخاطرات در فضای سایبر دقت کنید متوجه می شوید که اتفاقاً مایکروسافت امن تر عمل کرده است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
مشکل ویروز کمرنگ میشود چون برای کاربران مجهول میشود و اطلاعات کافی ندارند . همان مثل قدیمی بی خبری و خوش خبری
آريا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
ما ويندوز رو دوست داريم و بهش وفادار ميمونيم. زنده باد مايكروسافت. زنده باد بيل گيتس.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
لینوکس برای سرور = خدا
لینوکس برای دسکتاپ = سرطان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
لینکس .لینکس. باشه شما کامپیوتر بلدی . فهمیدیم
من قبلا پاندا استفاده میکردم...اما الان ESET smart security استفاده میکنم کار باهاش راحته و خیلی هم سبکه ولی پاندا قوی تره
پاسخ ها
آريا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
جفتشون بدرد نخورن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
اون eset شما هم یه روزی نرم افزار جاسوسی شناخته شده بود .. در ضمن قدرتش در حد این نرم افزار های رده بالا نیست ... من که 3 سال پیش انداختمش دور .. بهترین انتی ویروس فعلی Kaspersky است .
پاندا مگه بستنی نیست؟ یعنی بستنیهاش آلوده است؟
پاسخ ها
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
وای خوشمزه! گوله نمک!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
احتمالا سیستم عاملی هم که استفاده می کنی یا پنجره است یا پرنده قطبی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
پاندا خرسه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
جالب بود
آنتی ویروس فقط پادویش ایرانی
البته اگر سایت تابناک بدونه محصول ایرانی هم داریم!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
امیدوارم این افرادی که رای منفی دادند پادویش رو امتحان کرده باشند و بعد نظر داده باشند.
محمدعلی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
با یک Code Sign جعلی حتی مجیک پی اس را هم نمیشناسه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
پادویش تازه در نسخه های اول است اما خب واقعا خیلی به سرعت در حال پیشرفت است و باید توجه داشت که 100 درصد ایرانی است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
پادویش رو باید روی یک سرور 100 میلیونی نصب کرد اخرش هم سیستم کند می شه!! خیلی حرفی برای گفتن نداره این انتی ویروس
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
پادویش در لبه تکنولوژی حرکت می کند و در حال رقابت با بزرگ های فن آوری دنیاست.
و این همه منفی نشون می ده علاوه بر مسائل فنی و تکنولوژیک با مسائل غیر فنی زیادی هم مواجه هست متاسفانه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
پادویش خوب نیست .شیدروامتحان کردم خوب بود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
برای اینکه ی انتی ویروس قوی باشه باید توی کشورها مختلف کاربر و نمایندگی داشته باشه..
VIVA AVIRA
این آنتی ویروس رو شما خودتون به ما معرفی کردین. خیلی هم با آب و تاب ازش تعریف میکردین...!!!
با سلام و احترام خدمت کاربران گرامی:

جهت برطرف سازی مشکل به وجود آمده به لینک زیر مراجعه فرمایید:
http://www.pandasecurity.com/usa/enterprise/support/card?id=100045

با تشکر
مشکل محصولات کلاود ما سریعا با یک فایل 22 مگ که سایت در اختیار قرار داد حل شد.
پاسخ ها
آريا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
22 مگ؟ چه خبره؟ واقعا آنتي ويروس ضعيفيه
فقط Bitdefender
پاسخ ها
آريا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
درسته
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
فقط کاسپر و بیت دفندر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
Bitdefender خیلی حساسه .. مخصوصا روی کیجن و کرک و این جور مسائل که تو کشور ما عادیه نمیشه از این نرم افزار استفاده کرد ... ضمنا کرک کردن خودش هم دردسری است .......
با مقایسه معایب اینچنینی و کند کردن سیستمها و تشخیص های اشتباه آنتی ویروسها استفاده نکردن از آنها برای افراد عادی خیلی بهتر است
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
همین تفکر هست که الان ایران از از لحاظ کامپیوتر آلوده کشور سوم دنیا است. کلی ویروس دارند برای کشورهای دیگه تو ایران و روی کامپیوترهای ایرانی ها جاسوسی میکنند. پس بهتره جای این حرف ها یک کم مطالعه کنیم و چیز درست و انتخاب کنیم
پاندا را در نمایشگاهی در سال‌های پایانی دهه‌ی هفتاد (اگر اشتباه نکنم، اسفند ۷۸) خریدم. وقتی برای یک دندانپزشک نصب نمودم، از سخنگو بودن آن به هیجان آمد و بسیاری از دوستان و همکارانش را نیز به استفاده از آن ترغیب نمود. ایشان یک جمله‌ی زیبا هم داشت: پاندا ویروسیاب مودبی است که با کاربر به وضوح و مودبانه سخن می‌گوید.
آری. اما پاندا، امروز آن پاندای سابق نیست و من هم طرفدارش نیستم. بسیار کاستی دارد. نمی‌دانم. بالاخره برنامه‌نویسان نخبه، نه همیشه نخبه می‌مانند، نه هر شرکتی همیشه می‌تواند نخبگان را به‌کار گیرد.
پاندا هم ضعیف‌تر هم از بعد خلاقیت، هم از بعد شناسایی مفید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
سلام
قصدم آموزشه: سالی که گفتید میشه دهه هشتاد
این روزا که همه مشغول جاسوسی اند، شاید هم درست شناسائی کرده!!
سبكترين و قابل اعتمادترين آنتي ويروس آنتي ويروس Bitdefender هست كه حتي پتروشيمي و شركت نفت هم از آن استفاده ميكنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
سبکتریـــــن ؟!!!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
سبکترین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
الان چی زدی اومدی نظر دادی؟؟
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
بهتر از Bitdefender برای نسخه های شبکه F-secure هست که از لحاظ پروتکشن از Bit بالاتره. چهار سال هم آنتی ویروس اول شده از نظر AV-TEST
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
حق با شماست. معجزه رومانیایی برنامه نویسی است.
من از Comodo Internet Security استفاده می کنم. رایگان است و تنها ویروس کش رایگانی است که شما را در برابر تهدیدهای اینترنتی در امان می دارد.
ما که خودمون نماینده کسپریم می گیم چاره کار فقط Symantec
پاسخ ها
حسین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
آره خوب سیمانتک نصب کنیم دیگه ویروس نمیتونه بید تو سیستم و اجرا بشه چون سیمانتک جایی برای برنامه دیگه ای نمیزاره خودش همه منابع سیستم رو میخوره
ناشناس
| Russian Federation |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
Symantec اصلا تو ایران کار نمیکنه. ایران و تحریم کرده و کلا آپدیت به ما نمیده. اونوقت شما میگی نماینده ای ؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
ما هم که خودمون نماینده سیمانتکیم می گیم چاره کار فقط Kasparsky
بروید روی سیستم عامل مک مشکلتون حل میشه آنتی ویروس هم نمی خواد پنج ساله دارم هیچ مشکلی نیسپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
چشم.. منتظر فرمایش جنابعالی بودیم... فقط میشه بفرمایید برای صدها و هزاران نرم افزاری که فقط برای ویندوز اونهم به لطف عدم رعایت کپی رایت ، بصورت مجانی در اختیار ما ایرانی ها هست ولی برای مک موجود نیست ، باید چیکار کنیم؟؟؟ نکنه توقع دارید با خرید آی مک یا مک بوک ، چند میلیون ناقابل بریزیم به حساب اپل و بعد بشینیم صفحه ی دسکتاپشو نگاه کنیم !!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
اگر سیستم خود را خاموش کنیم و دیگر روشن نکنیم هم همین نتیجه را به دست می آوریم.
ناشناس
| Australia |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
مک خودش منبع مشکلاته بابا! بندازش دور
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۵
یعنی تو میگی مک ویروس نداره؟؟؟ مک بعد از ویندوز پر استفاده ترین سیستم عامله اونوقت ویروس نداشته باشه؟ اصلا امکان نداره ....
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۶
کک بهتره!
پاندا متشکریم از راهنمایی
آنتی ویروس چینی 360 Total Sequrity هم هست که در صورت تمایل از موتور avira و bitdeffender هم استفاده می کند
برو بابا دنبال بازیت پادویش دیگه چیه؟!!!
والا شما بهتره تو شرکتتون هموت پایتون کد بزنید نه آنتی ویروس. پادویش فقط یه شوخی بی مزه است
کومودو مواظبش باشید جاسوس بسیار خطرناکیست اصلا خودش بدافذار جاسوسیست
من که از آنتی ویروس ایرانی شید استفاده میکنم دوساله و ازش راضی
خنده داره .
پاندا هم ظاهرآ جا پای کسپرسکی گذاشته که با دروغگویی و فریبکاری سعی در فروش محصولاتش داره .

امثل پاندا و بیت دفندر و کسپرسکی و آویرا و .. در برابر غولهای امنیتی و انتی ویروس اصلآ حساب نمیشن .

کمپانی های بزرگ فناوری فقط با 3-4 شرکت کار میکنن که هیچ کدوم از شرکتهای فوق رو شامل نمیشن .
از این شزکت ها پول می گیرین تبلیغشون را می کنید؟!!
همتون از دم اشتباه میکنید.

چاره کار ویروس، هیچ کدوم از اینها نیست. ما چیزی به نام آنتی ویروس نداریم.

بهترین راهکار مقابله با آلودگی ویروسی، نوشیدن مایعات گرم و استراحته.
فقط ترندمیکرو یا همون پی سی سیلین .

وب روت هم عالیه .

شرکت درست حسابی هستن .
بعضى ما ادمها مثل اين انتى ويروس ميمونيم يعنى خودمون هزارتا مشكل
داريم بعد ميخواهيم مشكل جامعه راهم حل كنيم
من حدود 10 سال از MCafee استفاده می کنم، نه کرک می خواد نه سریال نامبر و اینکه license بخری
فوق العاده‌ست. امتحانش کنید
من محصول پاندا گلوبال پروتکشن رو از سایت آنلاینکد خریدم و نصب کردم، واقعا هیجان انگیز بود به این دلیل که هم تخفیف خوبی گرفتم و هم علاوه بر مجوزهای نصب برای کامپیوتر به من اجازه حفاظت از موبایل برای سه دستگاه و سه رایانه مک رو هم به من داد.
در این مدت هم از لحاظ سرعت واقعا فوق العاده بوده و هم قدرتش وحشتناک عالیه.
این موضوع یه مشکل کلی در دنیا بوده که در آسیا و منطقه خاورمیانه خیلی به ندرت مشکل داشتن اما اینکه به 24ساعت نکشیده شرکت اصلی پاسخگو بوده خیلی خیلی عالیه - الان برند دیگه بود مشکلش رو رسانه ای نمی کرد
هیچ آنتی ویروسی به اندازه کسپر اسکای قوی و مطمئن نیست البته فقط برای کامپیوتر های قدرتمند خوبه
من دوازده سیزده سال است نورتون سیمانتک را استفاده میکنم و با روزی 12 تا 17 ساعت کار در اینترنت و کامپیوتر ، تقریبا همیشه تميز و پاکیزه امنیت را برقرار کرده است و تقریبا نشده آنتی ویروس دیگری را تست کنم و بتواند ویروس اضافی کشف کند
فقط یک مشکل دارد و آن اینکه بعضی وقتها قاط میزند و یک ربع بیست دقیقه چنان هارد را مشغول میکند که عملا هیچ کار دیگری صورت نمیپذیرد و در همه نسخه ها هم این مشکل هست ، چرا ؟ نمیدانم ، ولی از نظر امنیت درجه یک
اف سکیور را تست کنید دیدتون نسبت به دنیای امنیت تغییر میکنه. سبک قدرتمند عالی
خداییش عالیه
پاندا اصلا آنتی ویروس خوبی نیست. من همیشه آنتی ویروس اورجینال میخرم و چند سال پیش یه باز پاندا خریدم بعد از 2 ماه کلا عوضش کردم. الان F-Secure استفاده میکنم که خیلی راضی هستم تو رنک جهانی هم همیشه جزو اولی هاست.
آنتی ویروس فقط مک آفی
این مشکل جدیدی نیست برای خیلی از شرکت های تولید کننده آنتی ویروس هم پیش میاد اما اینکه تونسته پاندا به سرعت جمش کنه مهمه. مرسی پشتیبانی...
کوئیک هیل تست کنید.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار