پیش و پس ‌از مذاکرات هسته‌ای، با فرانسه چه باید کرد؟

برای مردمی که سابقه اجاره دادن هواپیا توسط حکومت فرانسه به رژیم صدام را فراموش نکرده‌اند، اعتراضات به رفتار فرانسوی‌ها در مذاکرات هسته‌ای در اوج است؛ اما شما ریشه رفتار فرانسوی‌ها را در چه می‌دانید و به نظر شما، باید پیش و پس از ‌‌مذاکرات هسته‌ای با فرانسه چه باید کرد؟
کد خبر: ۳۵۸۵۵۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷ 18 November 2013
|
27410 بازدید
|
پیش و پس ‌از مذاکرات هسته‌ای، با فرانسه چه باید کرد؟ (گفت‌وگوی آنلاین)شواهد نشان می‌دهد که لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه با مطرح کردن شروط جدید در عصر روز دوم مذاکرات دور گذشته در ژنو، مانع به توافق رسیدن دیگر کشور‌ها شده است.

به گزارش «تابناک»، اگر پیش از این، رفع محدودیت‌ها در تجارت فلزات گرانبها و محصولات پتروشیمی، گام‌های اول غرب در عقب‌نشینی از رژیم تحریم‌ها علیه ایران به شمار می‌رفت، روز سوم مذاکرات اخیر ژنو، شاهد ورود عنصری جدید یعنی تحریم‌های خودرو نیز بود؛‌ گویا این نخستین امتیازی است که فرانسوی‌ها از دیگر اعضای ۵+۱ در مذاکرات با ایران گرفته‌اند!

هرچند این جدید‌ترین امتیازی است که فرانسوی‌ها در جستجوی آن از مسیر مذاکرات هسته‌ای هستند، سنگ‌اندازی آن‌ها در مسیر گفت‌وگو و دشمنی با مردم ایران، سابقه‌ای طولانی‌تر دارد.

بنا بر این گزارش، روز گذشته، یکی از سوابق مشعشع کاسبکاری فرانسوی‌ها در صحنه سیاست جهانی و در قبال مردم ایران، مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. در این باره نوشته شده است: «جلوه خاص این گرفتاری دولت فرانسه را در دوران جنگ تحمیلی دیدیم. گویا فرانسه به موجب قوانین داخلی‌اش، حق فروش اسلحه به کشورهای در حال جنگ را ندارد. در زمان جنگ تحمیلی، تقریبا همه دنیا در برابر ایران صف کشیده بودند و در فروش اسلحه و دادن اطلاعات رزمی به عراق از یکدیگر گوی سبقت می‌ربودند. در این میان، ظاهرا سر فرانسه بی‌کلاه مانده بود و احساس می‌کرد از ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها عقب‌ مانده و کسی او را نمی‌بیند که «هست».

لاجرم دولت سوسیالیست فرانسه به رهبری آقای «میتران» کار مشعشعی کرد که باید در اذهان و یاد همه صلح‌خواهان و صلح‌دوستان جهان ‌بماند: هواپیماهای جنگنده میراژ را که به موشک‌های «اگزوسه» مجهز و برای حمله به کشتی‌های نفتکش ایران مناسب بود، به عراق اجاره داد‌! تا بگوید «ما هم هستیم.» بزرگی در این مورد فرموده بود: «خیاط‌ها جایی می‌رفتند، پالان‌دوز‌ها هم دنبال آن‌ها راه افتادند و گفتند ما هم اهل بخیه‌ایم».

اگر این نگاه به سیاست فرانسوی‌ها مورد توجه قرار گیرد، آنگاه انگیزه‌های متفاوتی برای اقدامات اخیر فرانسوی‌ها مورد توجه قرار خواهد گرفت. شرکت‌های فرانسوی به ویژه در بخش‌های انرژی و خودروسازی منافع زیادی در ایران دارند و رفع همه تحریم‌ها علیه ایران، منافع آن‌ها را تهدید خواهد کرد. قاعدتا فرانسوی‌ها به دنبال شرایطی خواهند بود که بیشترین سود برای آن‌ها باشد و پای بازیگران بیشتری به اقتصاد ایران باز نشود.

سهام بلوکه شده ایران در برخی صنایع هسته‌ای و دیگر حوزه‌ها نیز چنان دندان‌گیر است که جایی در محاسبات فرانسوی‌ها داشته باشد.

بعد دیگر چرایی رفتار فرانسوی‌ها در رابطه این کشور با برخی رژیم‌های عربی در منطقه و نیز رژیم صهیونیستی قابل جستجو است. فرانسه به عنوان یک قدرت هسته‌ای و عضو دائم شورای امنیت، نمی‌تواند ادعاهای جهان‌گیر خود را فراموش کند.

حاکمان سوسیالیست فرانسه، روابط نزدیکی با اسرائیلی‌ها دارند و حامیان اسرائیل در ساختار سیاسی فرانسه از قدرت زیادی برخوردارند. این کشور پیش از این نیز به مسلح شدن رژیم اسرائیل به تسلیحات هسته‌ای کمک کرده است.

فرانسه در سال‌های نزدیک به ۱۹۸۰ در حال ساخت تأسیسات هسته‌ای برای رژیم صدام حسین نیز بوده است. در سال‌های اخیر، فرانسه برای ایجاد پایگاه دریایی در ساحل جنوبی خلیج فارس خیز برداشته است، به دنبال قراردادهای پرمنفعت نظامی با بعضی از کشورهای منطقه بوده است و در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری مانورهای مشترک با آن‌ها است. گفته می‌شود که قطر بزرگ‌ترین سرمایه‌گذار خارجی در فرانسه در سه سال اخیر بوده است.

دسته سوم نظرات در مورد شیوه رفتار فرانسوی‌ها به تقسیم کار بین قدرت‌های غربی اشاره دارد و بر مبنای این نظر، آمریکایی‌ها از موضع فرانسه برای امتیازگیری از ایران و نادیده گرفتن حقوق هسته‌ای ایران استفاده می‌کنند.

* از نظر شما، کدام یک از سه دسته دیدگاه‌‌ها پیش‌گفته‌‌ ‌واقعی‌تر است؟

* به نظر شما رفتار نامناسب فرانسوی‌ها تا چه زمانی ادامه خواهد یافت؟

* با فرانسه، پیش و پس از مذاکرات هسته‌ای چه باید کرد؟


دیدگاه‌های مخاطبان برای تکمیل این خبر به طور زنده تا ساعت ۱۸ منتشر شد.

تابناک را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

اشتراک گذاری
تور پاییز ۱۴۰۳ صفحه خبر
بلیط هواپیما
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۹۸
انتشار یافته: ۴۶۶
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
قرارداد خودرو پژو کلا فسخ بشه و خورد ژاپنی جایگزین پژو بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
فکر کردی که کارخانه پژو خرج تمام فرانسوی ها رو می ده مثل اینکه سخت تحت تاثیر اخبار شبکه های ایرانی قرار گرفتی
نادر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اقای ناشناس با کشوری که با ما دوست نیست و داره برای ما مشکل تراشی میکنه باید خیلی بد تر از این هم رفتار کرد از فسخ تمام قرار داد ها تجاری با این کشور میتونه خیلی به زرر اون ها باشه تا کشور های مثل المان ایتالیا و امریکا و ژاپن هست ادم چرا باید با کشور فرانسه روابط تجاری داشته باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
من موافقم باید جایگزینی این صنعت و در آینده خودکفایی واقعی رو داشته باشیم. شاید خیلی به فرانسوی ها ضرر نزنه اما به اعتبار ما کمک می کنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
من می دونم باید باهاش چیکار کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
البته، بالطبع قيمت اكثر خودرو هاي ايران خودرو گران مي‌شود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
فسخ خدائي است نظرمن جايگزيني باخودروهاي بااستانداردبالاي چيني است مثل هوواينجوري درصورت تصادف نيزكليه سرنشينان كشته ميشوندونيازي به داروكه آنهم باتوجه به تحريم واردنميشودنيزنيست بايك تير2نشان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
استاد ناشناس 14:03.
که "تحت تاثیر" نیستن ، پیشنهادشون چیه؟
ما هم نمی خواهیم نون تمام فرانسوی هارو آجر کنیم کاری که از دستمون بر میاد رو انجام میدیم.
جليلي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اگه آدرس سفارت فرانسه را مي‌نوشتي ، بد نبود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
کس نگفته پژو خرج فرانسوی ها رو میده اما کشوری که خصومت میورزه دلیلی نداره از منافع اقتصادی ایران بهرهمند بشه. البته موضوع رو به دوستی و دشمنی تقلیل ندید همیشه منافع ملی رو در نظر بگیرید
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
حذف منافع فرانسه در ایران (پژو توتال رنو ...) البته نه سریع و نمایان بلکه کاملا زیر پوستی!! و پس از جایگزین کردن امثال این شرکتا با شرکتای بزرگ و معتبر . و بعد کاهش منافع فرانسه در خاورمیانه طوری که به نقش ایران به عنوان قدرت منطقه ای واقف بشه(البته سخته).
اینها منوط به به سرانجام رسیدن مذاکرات در مرحله اول است . قبل از این دشمنی آشکار به سودمان نخواهد بود. البته تا حدودی باید به فرانسه فهموند که با این کاراش عملا داره به منافعش تو ایران پشت پا میزنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
نادر جان اولین باری بود که توی زندگیم اینجوری (( زرر ))می دیدم. تا به حال فکر نمی کردم این جور زرر هم وجود داشته باشه. مرسی.
محمد.محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
وقتي 20 سال 405 توليد ميكنيم همين مي شه ديگه . اگه يه لگن هم توليد مي كرديم الان مي تونستيم قطع رابطه كامل با فرانسه بكنيم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
برن با ژاپن قرارداد ببندن دیگه دزدی نمیتونن بکنن. پس همون چین رو میچسبن
سروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
به همان دلایلی که بیل کلینتون به آقای محمد خاتمی کمکی نکرد، اوباما هم به اقای روحانی کمک نخواهد کرد. .
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
مگه واردات ما از فرانسه بیشتر از صادراتمون نیست؟؟؟؟؟ پس چرا همیشه دارایی های ما تو کشورای اروپایی بیشتر از دارایی های اونا تو کشور ماست؟؟؟؟؟ چرا همیشه اونا دارایی های ما رو بلوکه می کنند؟
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
با روند کنونی مداکرات خیلی امید واریم که به نتیجه ای هم به نفع ملت ایران هم نزدیم به خواسته 5+1 میرسیم بعد از اونه که شرکتهای نفتی فرانسوی التماس میکنن تا بیان قرارداد های جدید ببندن همانطور که میدونین اکثر این شرکتها مثل توتال ضرر های فراوانی بابت تحریمها متحمل شدن چرا که بسیاری از همین محصولات فراوری شده از نفت ایران چرخه اقتصاد فرانسه را مستقیم و غیر مستقیم تامین میکنن پس اهرم فشار ایران بر این کشورهای کفتار سرشت تحریم اقتصادی شرکتهای بزرگشونه که حتما دولت و سیاستمدارن فرانسوی تو اون ها سود آوری بالایی دارن
روزبه
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اینارو ولش کنید فایده نداره . دعا کنید فرانسه نتونه بره جام جهانی بهشون بخندیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
مرگ بر فرانسه ....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
باید بریزیم تو سفارت فرانسه و بعد بریم سفارت آلمان و روسیه و چین و همینطوری بریم جلو تا هیچ سفارتی تو ایران نمونه بعد بریم هویج و آلو بخوریم و خوشحال و شاد به زندگیمون ادامه بدیم . اینجوری استرس هم نداریم . هر کسی هم حرف زد با هسته آلو به هش حمله می کنیم و به این ترتیب جنگ هسته ای مورد علاقمون راه میفته / با تشکر یک شهروند از امین آباد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
جاش رو خودروهای چینی و بعدها خودروهای هندی میگیره
ورش کبیر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
همیشه یک قلدر از ریخته شدن ابهتش می ترسد و اعراب از به عزت رسیدن ایران. پس چه کسی به آمریکا تعهد خواهد داد درصورت حمله به ایران سیلی نخواهد خورد؟
غارنشين
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اونايي كه انا رو مي دونستن چرا با شركت پ‍‍‍‍‍‍ز‍و قرار داد بستن؟
فرهاد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
بنظرم مثل شبهای برره شیشه های خونه خودمونو بشکنیم. اما بهرحال کاری از دستمون ساخته نیست اونا اقنصادی به روزتری دارن.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
وقتش خداوکیلی بریم سراغ تکنولوژی و جنس آمریکایی.تجربه نشون داده آمریکائیها خیلی لارج ترند از اروپاییهای گداصفت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
تا کشومون رو به قدرت سابقش برنگردونیم نه با فرانسه که با هیچ کشوری نمیتونیم در بیافتیم و باید سکوت کنیم. عربستانو ببینید هر کاری دلش میخواد میکنه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
فرانسه مگر چیکار کرده؟
دنبال منافع خودش بود
طوری که چین روسیه ایران آلمان و آمرکا و انگلیس هم همین کار را میکنند
پس زیاد سخت نگیرید
روزگاری آمرکایی ها در ایران کودتا کردند 8 سال جنگ علیه ما راه انداختند
هواپیمای مارا زدند دانشمندان و عزیزان مارا کشتند
تحریم های دارویی علیه ما اعمال کردند و ....
حالا خیلی ها برای دست دادن با امریکا سر و دست میشکنند
فرانسه که کاری نکرده
پرویز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
دولت ایران نباید هیچ کاری نماید ولی ملت می تواند با تحریم اجناس فرانسوی بدون هزینه ای برای دولت انتقام اقدام رااز فرانسوی ها بگیرد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
شاید باید به جای مرگ بر آمریکا باید می گفتیم مرگ بر فرانسه این همه سال!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
چرا همش به فکر مرگ بر .... باشیم
سینا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
دقیقا اگر مرگ بر ... نگفته بودیم الان اسرائیل ادعا نمی کرد برای حفاظت از خودش سنگ می ندازه سر راه مذاکرات.به نظر من یه مدت مرگ بر را باید کنار گذاشت و تفرقه بین دشمن رو دید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
شاید هم باید میگفتیم: درود بر دنیا
تا امروز دوستان بیشتری داشته باشیم!
کوروش
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
کاملا با سينا موافقم.
saeid
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
مثل اینکه یادتون رفته امریکا فرانسه را در جنگ جهانی دوم ازاد کرده
ناشناس
| India |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
همیشه درود بر همه! کیاست به خرج بدین لطفا!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
تو سیاست باید تیز بود اینکه داد بزنی مرگ بر این و مرگ بر اون سادس اما زرنگ اونه که تمیز و بی صروصدا اهدافشو پیش ببره یه دفه دشمن ببینه ای دل غافل کار از کار گذشته پاکستان و هند همین جوری هسته ای شدن که هیچ بمب اتمم ساختن حالا هیشکی جرات نداره بگه بالا چشت ابروه بهشون اما کجا دادو بیداد کردن و پرچم لگد کردن
شایان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
آقا من یه سرچ کردم دیدم برد موشکامون به فرانسه میرسه حله بزنینش :D
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
فرانسه باید از تاریخ محو شود
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
با دیپلماسی قوی و منطقی سرویسش کنیم تا در جهان منزوی بشه نه با این تفکرات محو کردن یک کشور درسته با ما دشمنه اما درست نیست نه ما میتونیم نه باید به این مسله فکر کنیم فقط باید منطقی و با فکر جلو بریم تا در جهان منزوی شود
جواد محسنی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
فرانسه مهد فرهنگ و تاریخ و تمدن و قانون و دموکراسی است و مشاهیری همچون ویکتورهوگو و مونتسکیو و...و... پرورش داده و شما نمی تونی اونو محو کنی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
سر منشاء تمام این کارها زیر سر روسیه وچین میباشد فرانسه آلت دسته برادر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
شماها با رشد اقتصادی و پیشرفت فناوری اونها رو محو کنید نه با تنبلی و سود طلبی باعث انزوای خود بشیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اگر فرانسه مهد تاریخ و تمدن و فرهنگ و ... هست، ایران و چین و مصر و عراق و یونان چی هستن؟ فرانسه رونمیشه محو کرد، اما هر چی اونها تو کتاباشون نوشتن صحیح نیست.
متاسفانه تاریخ رو اروپایی ها نوشتن و سهم اصلی رو به یونان و مقدار اندکی هم به مصر دادن. بقیه هم بربر شدن. اگر چیزی راجع به ایران هست، چون هرودت یونانی گفته، نه چون واقعیت رو دیدن.
کاغذ و چرخ و شیشه و ارابه و ... همه چیز رو اونها اختراع کردن، سایرین هم اون موقع از وقتی بدنیا می اومدن تا زمان مرگ لخت بودن و علف میخوردن. کم کاری تحقیقاتی ما نباید باعث بشه فراموش کنیم فرانسه در موزه لوورش از همه دنیا تاراج کرده تا جنبه تاریخی خودش رو تقویت کنه.
فرانسه کشور مهمیه، اما در حد خودش، انقدر خودباخته نباشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
لطف جک نگییم.با واقعیتاها باید مواجهه شد.
کوکو
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
فرانسه رو محو کردی ، برج ایفلو چکار کنیم و کجا خاکش کنیم؟؟!! بیاریم ایران؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
به عقيده من نظريه دوم محتمل تر است ولي اين امكان هم وجود دارد كه درمذاكرات پيش رو فرانسوي ها از موضع خود كوتاه بيايند.نميتوان گفت كه پژو و رنو و كمپاني هاي فرانسوي را بطوركامل تحريم كنيم چون درحال حاضر بخش اعظم خودروهاي كشورمان را اين خودروها تشكيل ميدهند ولي اگربناست اين وابستگي كم شود بايد به تدريج اين كاررا انجام داد.
پاسخ ها
جواد محسنی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
دوستان عزیز لطفا نظرات خود را در مورد این ایده هم بیان کنید. غنی سازی تحت نظر آژانس در داخل خاک ایران و فروش اورانیوم غنی شده به کشورهای نیازمند به نرخ روز.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اقا اینایی که ما سوار میشیم خودرو نیست که گاری پیش اینا لنگ میندازه تاریخ نشون داده هر وقت خواستیم چیزی بسازیم و ارداه کردیم در حد توانمون ساختیم اما اقایون هی چراغ و سپر ماشین های فرانسوی رو عوض کردن اسمشو گذاشتن خودرو ملی حالا خوبه فناوری بالا یی هم نداره
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
کاهش سطح روابط و کاهش واردات از این کشور و جایگزین کردن شرکت های دیگر خودروساز بجای خودروهای فرانسوی میتواند تنبیه خوبی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
الانم سطح روابطمون پایینه وارداتمون کمتر شده و ... . هنوز فکر میکنن ما با کشور دیگه ای بجز چین و روسیه ارتباط داریم؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
امیرجان خیلی تحت تاثیر گزارش های آقای علی علوی خبرنگار محترم صدا و سیما در پاریس قرار نگیر. با این کار فرانسه زانوی غم به بغل نمی گیره. کما اینکه امریکا و انگلیس و کانادا و استرالیا اکنون زانوی غم به بغل نگرفته اند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
فقط و فقط راه حل در توسعه اقتصادی و وحدت است و بس. قدرت نظامی دیگه رنگی نداره. شما دنیا رو وابسته خود کن اونوقت هر کی رو خواستی محو کن و رابطه رو باهاش قطع کن
پیمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
توقیف سریع خودروهای با پلتفرم پژو قطع ارتباط صنعت با فرانسه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
هیچی دیگه این پراید که قاتل جون مردمه رو باید بخریم به قیمت بنز آخرین مدل
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
آقا پيمان احمدي نژاد پديده اي مثل تو رو از دست داده حقت بود مشاورش ميشدي تا اين 2زار صنعتي هم كه تو كشور پا برجاست با عقايد جنابعالي از دست ميرفت .
آشنا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
خب واضحه که فرانسه از توافقات ضرر میکنه چون خودرو سازی ایران با خودرو سازای دنیا ارتباط برقرار کنه قدرت پژو و رنو تو ایران خیلی کم میشه
اگه توافق نکنیم نمیتونیم قدرت فرانسه تو ایران رو کم کنیم یعنی ناچاریم پس توافق میکنیم بعدش خودبخود فرانسه نفوذش رو توی صنعت ایران از دست میده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
اونوقت فقط میمونه پراید و خودرو چینی
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
در هر حال باید با صحبت و مذاکره و بروش دیپلماتیک ایجاد اعتماد کرد و اختلافها را رفع کرد و توقع از فرانسه که با اسرائیل همپیمان نباشد توقع بیجایی است به نظر من میتوان با فرانسه رابطه خوبی بگیریم البته پس از توافق با1+5
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
با سلام
به نظر من ما هم باید مثل خودشون عمل کنیم البته بعد از رفع تحریمها.
به عنوان مثال باید فرانسوی ها از صنعت خودرو کشور کنار گذاشته بشوند و یا بجای توتال از شرکت های امریکایی در پروژه های نفتی اسنفاده کرد
آرمان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
قبل از مذاكرات بايد آنها را با روشنگري و شفاف سازي سياست هاي داخلي و خارجي ايران به انزوا كشوند ( به مانند رژيم اسرائيل ) پس از مزاكرات و برداشته شدن تحريم ها هم بايد روابط تجاري رو با اين كشور محدود كرد ، به نظرم وقتي تحريم ها ورداشته شه بازار ايران محل سبقت گيري شركت هاي تجاري اروپايي از هم ديگه ميشه
اگه به فرانسه اجازه استفاده از اين بازار داده نشه به شدت ضرر مي كنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۷
فرانسه باید حس کنه که منافعش تو ایران بخطر خواهد افتاد اونوقت که به موس موس میافته .....اره بازی دنیا همینه ....
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

برچسب منتخب
# قیمت طلا # مذاکره ایران و آمریکا # قیمت سکه # کالابرگ # حقوق بازنشستگان # انفجار بندرعباس
نظرسنجی
توافق نهایی ایران و آمریکا تا چه زمانی انجام می شود؟
الی گشت