صفحه خبر لوگوبالا تابناک
مفید صفحه خبر نسخه موبایل
خوانده می‌شود؛

افزایش ساعت کاری ادارات اشتباه است؟

نقد نخست برخی از مردم، هزینه‌های اقتصادی چنین طرحی است که در درجه اول متوجه مردم می‌شود چرا که بسیاری از مردم به واسطه تروم کمرشکن چند سال اخیر و افزایش اندک حقوق در برابر عدد تورم، با حقوق کارمندی توان اداره زندگی شان را ندارد و بخش قابل توجهی از کارمندان، از ظهر به تا شب به شغل دوم می پردازند
کد خبر: ۳۴۶۲۰۹
| |
66715 بازدید
|
حرکات ناپلئونی دولت برای اجرای هدفمندیاعلام افزایش مجدد ساعت کاری ادارات توسط دولت در روزهای اخیر با نقدهای فراوانی همراه شد و بسیاری از کارشناسان نسبت به تغییر سریع رویه پیشین و عوارض وسیعی که می‌تواند در پی داشته باشد، هشدار دادند اما آیا این نقدها در این شرایط نافذ خواهد بود؟

به گزارش «تابناک»، پس از اینکه دولت دهم در سال 89 به دلایلی همچون کاهش آلودگی هوا و ترافیک سنگینی شهری، ساعت کاری کارکنان را یک ساعت و نیم کاهش داد از ساعت 8 تا 14:30 رساند، این بار دولت یازدهم در مصوبه ای ساعت کاری کارکنان را به روال سابق 7:30 تا 16:15 بازگرداند تا مطابق با ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری ساعات کار کارمندان دولت 44 که ساعت در هفته پر شود.

آن گونه که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور اعلام کرده، بهره وری نیروی انسانی دولت افزایش یابد. نوبخت تاکید کرده است: متاسفانه مطالعات انجام شده در ماه‌های گذشته بیانگر واقعیتی مبنی بر اینکه تعداد ساعات کار کارکنان دولت بر اساس مصوبه صریحی که در ماده 87 قانون خدمات کشوری وجود دارد، باید 44 ساعت باشد، اما عملا کمتر از 44 ساعت است.

در واقع هرچند مشخص است که دولت ها تاکنون حتی توان به بازدهی رساندن ساعت کاری کارمندان تا ساعت 14 را نیز نداشته اند و میزان بازدهی ادارات دولتی در قیاس با بسیاری از کشورها بسیار پایین است اما دولت اصرار دارد این ساعت کاری همچنان افزایش یابد و به ساعت 16 افزایش یابد که طبیعتاً چنین تصمیمی با نقدهایی در میان کارشناسان و همچنین قشر کارمند که خود بخشی از بدنه کارشناسی کشور را نیز تشکیل می‌دهد، همراه شده است.

نقد نخست برخی از مردم، هزینه‌های اقتصادی چنین طرحی است که در درجه اول متوجه مردم می‌شود چرا که بسیاری از مردم به واسطه تروم کمرشکن چند سال اخیر و افزایش اندک حقوق در برابر عدد تورم، با حقوق کارمندی توان اداره زندگی شان را ندارد و بخش قابل توجهی از کارمندان، از ظهر به تا شب به شغل دوم می پردازند و به باور برخی از مردم، عملاً بخشی از حوزه اشتغال کارمندان با اجرای این طرح به خطر می افتد و هیچ طرحی نیز برای پر کردن این خلاء وجود ندارد.

نقد دیگری که مردم مطرح می‌کنند، این است که در حالی که پیش از این کسری ساعتی کارمندان با مرخصی و نظایر آن پر می‌شد، دولت می‌بایست اعتبار مشخصی را برای تامین هزینه ساعت کاری کارمندان در نظر بگیرد و در واقع به زعم برخی کارشناسان، افزایش ساعت کاری ادارت تا ساعت 16، امکان تعطیلی غذاخوری ادارات و پرداخت ارقامی اندک ما به ازای غذا در فیش حقوقی (رویه ای که از سال 89 تاکنون برقرار شده بود) نیست و در واقع در سطح کشوری، هزینه کلان را وارد هزینه های جاری دستگاه‌های اجرایی خواهد نمود.

نقد برخی دیگر از کارمندان نسبت به رویه تازه، ترافیکی است که با تغییر ساعات ادارات به وجود می آید و ساعت 17 الی 20 هر روز شاهد ترافیکی بی سابقه در سطح شهر خواهیم بود که اتفاقاً یکی از دلایل اصلی همین تغییر ساعت بود و حال بدون توجه به این مسئله و در نظر گرفتن شیوه ای برای کاهش این ترافیک، قرار است همان رویه پیشین در دستور کار قرار گیرد و از این حیث کارمندان از این پس زودتر از ساعت 17 نمی توانند کلیدهایش را داخل در منازل بیاندازند.

همچنین یکی از نقدهایی که کارمندان زن در این باره مطرح کرده اند، مسئله نگهداری از کودکان است که از این پس به دشواری می گراید. در گذشته مشخصاً مدارس نوبت صبح (بخش اعظم مدارس کشور) ساعت 13 الی 14 تعطیل می‌شدند و با تعطیلی ساعت 14 ادارات دولتی همزمان یا حداکثر یک ساعت اختلاف داشت و به همین دلیل امکان مدیریت خانه برای بانوان کارمند فراهم بود و حتی ناهار کنار هم میل می‌شد اما در شرایط کنونی که کارمندان خانم نیز ساعت 16 محل کار را ترک و احتمالاً با ترافیک مورد اشاره، ساعت 17 و یا 18 (ساکنان کرج و...) می رسند که در فصل زمستانی مصادف با تاریکی هوا است، مدیریت خانواده و فرزندان معنایی خواهد داشت؟

شما به «تابناک» بگویید که آیا با رویه جدید موافق هستید یا تصور می‌کنید افزایش ساعت کاری ادارات اشتباه است؟

دلایل تان را برای موافقت از این طرح و بازخوردهای مثبتی که این طرح به زعم تان می‌تواند داشته باشد، بیان کنید.

و بگویید چه نقدهایی نسبت به این طرح و افزایش ساعت کاری دارید و آیا با این اتفاق، شاهد دستیابی به اهداف مدنظر دولت خواهیم بود یا همان رویه پیشین معقول تر است؟

مفید صفحه خبر نسخه موبایل
اشتراک گذاری
سفرمارکت
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۵۱۲
انتشار یافته: ۵۴۵
ميلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
يكبار هم كارمند هاي دولتي يكم فشار بيارن تا ببينن كارگرا و كارشناساي كارخانجات توليدي بدون هيچ مزاياي دولتي چي ميكشن ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
والا من کارمند دارم برجی 700 هزار تومن حقوق میگیریم. اون هم با لیسانس. حقوق کارگرها خیلی بهتر از ماست.
حميدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
دوست عزيز از نزديك شاهد مشكلات بخش خصوصي هستم و در آن بخش هم كار كرده ام
ولي بياييد نسبت به هم بغض نداشته باشيم
كمي از مشكلات چند سال اخير دولتي ها!
1- تبعيت از هزار و يك قانون و سخت گيري و افراط و ضابطه هاي سليقه اي مثل نوع پوشش، شركت در مراسمات مختلف، تحقيقات محلي عجيب و غريب و...
2- كرختي سيستم و سركوب ايده و خلاقيت و ژويايي
3- عيدي ناچيز و در سالهاي اخير حذف تمامي مزاياي سالانه
4- عدم وجود هيچگونه مزايا و تسهيلات فرهنگي ورزشي و ... كه اكثر شركت هاي خصوص به نوعي ارائه مي دهند
4 تاخير در پرداخت حقوق در طول سالهاي اخير (مانند همين الان كه هنوز حقوق نگرفته ايم) و پرداخت قسطي مزايا (حق اولاد و اضافه كار، حق ناهار 60 هزار توماني و.....
.
.
ولي باز هم معتدقدم شرايط بخش خصوصي ناراحت كننده تر است
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
با این کار واقعا انگیزه کاری را از کارمندا می گیرن اصلا درست نیست با این حقوق ومزایا تازه باید از 30ساعت کمتر باشه
mojtaba
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
چرا مردم ایران چشم دیدن موقعیت یکدیگرو ندارن؟ یه امکاناتی برای هرکسی به وجود میاد همه میگن چرا به اون دادید به من ندادید. اینقدر خودخواه نباشید و برای هموطنانتون خوشحال باشید. این چشم نداشتن برای دیدن همدیگه بزرگترین مشکل مردم ایرانه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
با شما موافقم. كارمندها جلوي كولر نشستن توقع دارند حقوق بالاي 700 هم بگيرن!!!!
كارگر توي اين مملكت مظلوم واقع شده. كارمندان هزار جور مزايا و زير ميزي و روميزي هم دريافتي دارند كه از حقوقشون به مراتب بيشتره
اسماعیل
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
ای کاش به فکر افزایش زمان مفید کار باشیم
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
موقع کار که میشه همه میگن باید 44 ساعت کار در هفته و ...
ولی مصوبه قانونی مجلس که میگه حقوق کاکنان دولت باید متناسب با نرخ تورم باشه چندین و چند ساله که رعایت نمی شه
لطفا راجع به این هم نظر بدین...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
ولی سروقت حقوق میگری و سبد کالا و کلی مزایایی دیگه هم داری
حالا ممکنه حقوق بجای 12 شب 1 نصب ریخته بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
شوهر من کارگره مخابراته از 7:30 تا 6 عصر هر روز حتی پنج شنبه و گه گاه جمعه ها با ماهی 700 .
کجا کارگرها بیشتر میگیرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
کارمند
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
با سلام
فقط مقایسه کنید عیدی کارمند و کارگرها رو اسم کارمند های بد بخت بد درفته
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
اگه همه بدبخت باشند شما خوشحال تر مي شويد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
شما فکر کردی یک کارمند ناراحت برای شما راحتی می آورد؟؟!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
اگه فکر کردی اون کارمند بیچاره ای که با اندک حقوق باید به فکر شغل دوم باشه ازون کار دوم محروم بشه ناراحتیش و تو ادارات سر تو خالی میکنه.


پس ناراحتی و به درد سر افتادن کارمندان دردی از تو که مثل عقده ای ها کامنت گذاشتی دوا نمیکند
صدا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
روزی پادشاهی با وزیر از کنار ده مخروبه ای می گذشت. شاه از وزیر پرسید چرا این ده در این حال و روز است. وزیر یکی از اهالی را صدا کرد و گفت شاه میخواهد تحفه ای به تو بدهد ولی باید بدانی هر آنچه به تو دهد دو برابرش را به همسایه ات خواهد داد. روستایی فکری کرد و گفت قربان یک چشم مرا کور کنید. اینم اندر احوالات ما مردم ایران!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
اگه کارمندا تا ساعت 11 شب سر کار بمونن مشکلات شما کارگرا حل میشه ؟؟؟
واقعا این طرز فکر شما ها جای تامل داره ....!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
می خوای همه کارمندارو تیر بارون کنند؟
شاید حقوقتون بره بالا ها ؟
می خوای ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
75درصد کارمندان ایرانی وجدان کاری ندارندوفقط به فکر پولندمانند بازیکنان پرسپول لیس تابی پرسپولیسی از قهرمانی چه خبر؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
اغلب شرکتهای دولتی و شبه دولتی مزایای غیر نقدی خیلی زیادی دارند مثل بیمه تکمیلی درمانی ، تعاونی مسکن ، .... که بخش کارگری از اون بی بهره هستن .
اگر شرایط سخته برای همه سخته چه کارمند دولت چه کارگر
پس همه باید تحت شرایط یکسان کار کنن.
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
حقوق و مزاياي كارمند عادي ؛ فلج كننده است و بدبختر اينكه بايد بيشتر بماند ولي كارمند ارشد و روسا كه هيچ وقت اينقدر هم در محل كار خود نيستند .
بايد بين كارمندان فرق گذاشت .
من كه مخالف شديد افزايش ساعت هستم زيرا همينجوري كارمند را نمي تواند به خانه اش برسد چه رسد اينكه افزايش ساعت كاري پيدا كند .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
آقا ميلاد چقدر عقده اي تشريف داريد؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
الان ساعت 14:45 دقیقه است اینهمه کارمند که کامنت میزارن و از خودشون دفاع میکنند مگه سر کار نیستند ؟؟؟؟!!!
همش پای نت نشستن اخبار میخوانند جای کار.
حميد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
اعلاميه دولت مبني بر لزوم رعايت 44 ساعت كار در هفته نص قانون است و ربطي به خود دولت به عنوان مجري قانون ندارد و اگر نياز به تغيير ساعات كاري در كل كشور و يا مناطق خاصي باشد ، لازم است قانون اصلاح گردد. صد البته قانون خدمات كشوري بايد بطور كامل از صدر تا ذيل اجرا شود و نه بخش هايي از آن بدليل كمبود منابع معطل بماند و اين موضوع يعني اجراي كامل قانون اساسي و تمامي قوانين موضوعه انتظاري منطقي و به حق از دولت جديد است كه ان شاءالله محقق خواهد شد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
خیلی گل و بلبله به خدا . همه کارمندان شریف که کامنت گذاشتن توی ساعت اداری و لابلای رتق و فتق امور مردم تونستن اینکارو بکنن .
واقعیت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
در حقیقت باید بیش از نیمی از اداره جات تعطیل بشه چون هیچ شودی به حال کشور و مردم ندارن!فقط بودجه کشور بابت حقوقشون حروم میشه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
چقدر ملت ایران بدبختن که کارگرا و کارمندا اینجا افتادن به جون هم. کاش یکم شعور داشتید تا بجای متهم کردن همدیگه از هم حمایت می کردید. در حقیقت هم قشر کارمند و هم قشر کارگر چه خصوصی چه دولتی مظلوم ترین اقشار این جامعه دلال صفتن. بجای این اتهامات مسخره که باعث میشه کارفرماها بهتون بخندن پشت هم رو داشته باشید. بنظر من نه تنها ساعت کاری ادارات نباید زیاد بشه بلکه ساعت کاری کارخانجات و شرکت های خصوصی دیگه هم باید مثل خیلی از کشورهای اروپایی کم بشه. متاسفم که تو این مملکت مسئولان ما هنوز نفهمیدن زیاد کردن ساعت کاری باعث افزایش بهره وری نمیشه.
حسن کارمند یا کارگر فرق نداره
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
اینکه دو قشر ضعیف یکی کارگر یکی کارمند با هم سر این موضوع درگیر بشن اتفاق بسیار ناخوشایندی است ولی چه میشه کرد اونی که راحت زندگی میکنه اینا براش مهم نیست تا زمانیکه حقوق ومزایای کارگر وکارمن درست نشه این دقشر همیشه بازنده واقعی هر تصمیمی خواهند بود چون هم کارگر وهم کارمند نیاز به کار دوم دارند تا بتوانند با این هزینه های هنگفت گذران زندگی کنند.
منتظر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
اون هم با لیسانس رو خیلی قشنگ اومدی!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
یه دور کامل کامنت هارو خوندم، نه به ساعت کاری کار دارم، نه به نظر دوستان، اما اینو می دونم کسی که تو جایگاه پایین تر نشسته و اعتراض می کنه، وقتی به جایگاهی که مورد اعتراضش بوده میرسه، به جایگاه های بالاتر اعتراض خواهد کرد ... و این بازی همچنان ادامه دارد ...
به خودمان فکر کنیم :)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۱
والا آقایون شهرستانی که به بیکاری و نظرات آقایون تهرانی گله مند هستند، با این همه فشار کاری تو شهرستان من موندم چطوری وقت کردن بیان نظر بذارن :) ... بدون شرح !
کارمند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
با سلام
با توجه به برنامه ریزی برای نیمه دوم روز توسط اکثر کارمندان ،پیشنهاد می شود بجای طرح های شتاب زده که مغایر اصول اعتدال است، از قبل برنامه ریزی و اعلام شود تا با مشکل مواجه نشویم.
خصوصا که برای تامین هزینه های کمر شکن زندگی دریافتی ها مکفی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
ساعت کار کارمندها کمه و متاسفانه به این رویه عادت کردن .
کارمندان گرامی کشور به کار احتیاج داره .
همه ما در شرایط سخت اقتصادی قرار داریم .
کارگرها بدتر .
همه باید کار کنیم تا اوضاع بهتر بشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
ما به روحانی رای دادیم و باید از همه کارهای دولت حمایت کنیم و هزینه آن را هم بپذیریم . تا حالا همه کارهای احمدی نژاد شتاب زده بود ، الان هر طرحی که کارشناسان تیم آقای روحانی میدهند اگر یک ریال به ما فشار بیاورد شتابزده است ؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
والله من کارمندی هستم که اصلا کار زیادی برام تو محیط کار نیست نه که نخوام کار کنم چون به دولت تعهد تحصیلی دارم به خدا حاضرم پول بدم دولت تعهدم آزاد بشه خودم کار مرتبط راه بندازم حداقل 5 نفرو ببرم سرکار نمی ذارن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
خیلی گل و بلبله به خدا . همه کارمندان شریف که کامنت گذاشتن توی ساعت اداری و لابلای رتق و فتق امور مردم تونستن اینکارو بکنن .
کارمند خوزستانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
من 10 ساله سابقه دارم در طول این 10 سال هفته ای 44 ساعت کار کردم کیا بودن که کم کاری کردن؟نکنه از ما بهترون وجود داره؟
پاسخ ها
کارمند خوزستانی دیگر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
داداش از ما بهترون هست خوبش هم هست . خود بنده نزدیک 50 ساعت در هفته که بعضی وقت جمعه رو هم شامل میشه کار میکنم . ولی همکار دارم در روز 3 ساعت هم سر کارش نیست ! اون سه ساعت هم با کارمندهای مثل خودش نرم افزار های جدید اندروید مبادله میکنن ! تهران هم که ماهه ! خودم دیدم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
از ما بهترون که چه عرض کنم . بنده ده دقیقه سر کار دیر برم کل اداره میریزه بهم. از ما بهترون روزی دو ساعت تاخیر رو شاخشه هر وقت کار هست من باید بمونم تعطیل و غیر تعطیل هم نداره از ما بهترون اصلاً معلوم نیست کجاست من با فوق لیسانس فنی از بهترین دانشگاه کشور نصف از ما بهترون حقوق میگیرم که دیپلم ردیه تازه میخوان بعد 10 سال من قرار داد دایم من رو موقت کنند . خدا به همه مسوولان مملکت خیر بده با این عدالت چون همه این بلا مال اینه که خواهر از ما بهترون زن رییس اداره است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
این تغییر ساعات کار مختص تهران بوده و چون پنج شنبه ها در تهران تعطیل می باشد، اگه عدالت بخواهد رعایت شود ساعات کار کل کشور به یک میان شود لازم به ذکر است بیشترین میزان اضافه کاری نیز در ادارت تهران به کارمندان پرداخت می گردد. پس اگر قرار بر کاهش ساعت کاری باشد برای کل کشور باید لحاظ گردد
پاسخ ها
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
منی که توی گرمای 60درجه با حقوق ومزایای کمتر وامکانات کمتر کار میکنم باید با شما یکسان باشم؟؟؟این عدالته؟؟؟؟؟؟..!!!!!!!!!!!!!!!
mojtaba
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
قبلاً هم گفتم تهران 15 میلیون جمعیت داره و از این طرف تا اونطرفش بدون ترافیک بخوای بری دو ساعت راهه. توی شهرستان ناهار میرن خونه میخورن برمیگردن چون نه ترافیک داره و نه وسعت جغرافیایی زیاد. همون ساعت دو و نیم که تعطیل میشن ساعت چهار تا پنج میرسن خونه تازه اگر نزدیک باشن شما خلوتی و کوچکی شهرستان رو با ابر شهری مثل تهران که با نیویورک برابری میکنه مقایسه میکنی؟؟؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
خب مجتبی انتقالی بگیر بو شهرتون .
مگه مجبوری در تهران بمونی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
آقا مجتبی دادش من خوب تشریف ببرین شهرستان چرا دودستی چسبیدی به تهران
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
از نظر من اشتباهه. میدونید چرا؟ یک سر بزنید ادارات تا متوجه شوید کار مفید آقایان و خانومهای کارمند، فقط 2 ساعته.
اگر بخواهند ساعات کاری را اضافه کنند، نه تنها کار مفید اضافه نمی شود، بلکه هزینه برق و آب و گاز و سایر موارد به دولت تحمیل می شود.
در واقع هیچ نفعی به حال من ارباب رجوع ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
اين كه ساعات مفيد 2 ساعت هست شكي نيست .بايد تعداد كارمندان را كاهش داد وساعات كار را نيز مانند بخش خصوصي 44 ساعت درهفته افزايش داد.اگر نظارت وكنترل وبهره وري در ادارات كم است اين از ساختار اداري ما است كه همه با پارتي وارد ادارات دولتي ميشوندانهايي هم كه خود بزحمت وارد ميشوند انقدر تعدادشان اندك است كه در جمع حل ميشوند.اگرراندمان 2 ساعت است اشكال در عدم مديريت وكنترل ونظارت است .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
واقعا کارمندان خانوم ایرانی خیلی از آقایون بیشترکار ارباب رجوع راه میندازن....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
در حالتی که ساعت کار تا 14:30 باشه عملا از ساعت 11:30 کارمند ها را نداریم و به بهانه های متفاوت حب جیم را خورده اند.
صابر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
دوست عزیز اینطوری هم نیست , کلی گویی نکنید.
من هم کارمند هستم , ماهی 650 هزار تومان با مدرک لیسانس کامپیوتر میگیرم , شغل من فناوری اطلاعات هست خداییش اگر فقط تعداد تعمیرهای روزانه ای که برای اداره انجام میدیم روو حساب کنید روزانه بالای 100 هزار تومان میشه اما دریافتی بنده تقریبا یک چهارم این مبلغ هست.
در مورد ساعت کاری مفید هم بله قبول دارم که بعضی از کارمندها متاسفانه از کارشون میزنن ولی بیشتر کارمندها واقعا از وقت خانواده خودشون مایه میذارن. خدا رو شاهد میگیرم که سه شبانه روز , شبی 2 یا 3 ساعت خوابیدم و برای اداره کار کردم که به عنوان ماموریت 15000 تومان به من دادن ولی من از کارم نه میدزدم نه کم میکنم.
لطفا همه رو به یک چشم نگاه نکنید.
حسين محمدي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
واقعاً اشتباه بزرگي است از دكتر روحاني انتظار نداشتيم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
به تنبلی و یارانه بگیری عادت کردی عزیز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
چرا؟ حسین جان باید 44 ساعت پر شه .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
واقعاً اشتباه بزرگی است اگر از آقای روحانی انتظار داشته باشید احمدی نژادی عمل کند . حمایت که فقط با یک برگ رای نمی شود .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
این همون داس معروفه که حقیقت داشت
واقعا متاسفم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
كارمندان بخش دولتي عمدتا با كارروزانه 2 ساعت عادت كرده اند .برويد درادارات ببينيد حقوق ثابت مثلا 700 هزارتومان است ولي سرانجام كار با كوپن وبن وزمين واپارتمان وكار روزانه 2 ساعت براي ملت ماهيانه اوني كه امروز 700 هزارتومان ميگيره ميشود ماهي 10 ميليون تومان بلكه بيشتر.كارمن كم كاري ميكند ضررش را ملت ميدهد.
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
2 راه عادلانه بیشتر نیست:
1.افزایش ساعت کار
2.کاهش حقوق
البته که حرام خواری شیرین است و مبارزه با آن سخت خواهد بود.
زنده باد دولت تدبیر و امید
فافافاف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
نه چرا اشتباه باشه؟؟
44 ساعت در هفته طبق قانون کار دولت که قصد نداره افزایش بده
میخواد طبق قانون کار همه 44 ساعت در هفته کار کنن
نه مثلا کارمندان بانک و پست در هفته 44 ساعت کار کنند
و کارمندان فلان وزارتخانه کمتر از استاندارد
این کاملا منطبق با عدالته
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
كارمندان بانك كلي امكانات و مزايا و انواع وام هاي مختلف با كارمزد كم دريافت مي كنند ولي در ادارات اينطور نيست. با اين حقوقي كه اداره مي ده مجبوريم بعد از ساعت اداري هم كلي كار كنيم. با اين كار مجبوريم ساعات كمتري رو در كنار خانواده باشيم و تربيت فرزندان هم كه بي خيالش!
mojtaba
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
شما از اون دسته آدمایی هستید که میگن چون من سختی میکشم کل کشور باید توی سختی باشه. لابد اگر شما کارگر معدن بودید میگفتی همه باید برن زیر زمین کار کنند؟؟؟!!!
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
قانون فقط برای کار بیشتره؟؟؟موارد دیگه قانئن ندارن؟؟؟؟حق مرزی ؟؟؟حق محرومیت ؟؟؟؟؟؟؟فقط بلدن بگن کارکارکار؟؟؟اما با چه هزینه های
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
مزایای کارمندان بانک را به ما هم بدهند 88ساعت کار میکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
کار بکنند یا بی کار بشینند کنار هم گپ بزنند و آب و برق بیت المال هم هدر رود بیشتر!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
آخه با این ساعت کاری کی به کار دوم برسیم. حقوق دولتی که برای 10 روزه ماه است. بقیه 20 روز را چه کنیم. آلودگی پیشکش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
یارانتو بگیر حالشو ببر
ناشناس
|
-
|
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
تقلیل ساعت کاری کارمندان فقط در تهران بوده است و در استان هرمزگان با وجود گرمای طاقت فرسا کارمندان ملزم به حضور در محل کار از ساعت 6/30 تا 15/30بوده اند باید نوعی همسان سازی در ساعت کاری تمامی کارمندان کشور وجود داشته باشد
پاسخ ها
mojtaba
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
چرا شما شهرستانی ها درک نمیکنید فرق یه ابر شهر 15 میلیونی رو با شهر خودتون؟؟؟ یک درصد از مردم تهران اندازش برابره با کل جمعیت شما پس مجبورن قوانین تهرانو با قوانین شما جداگانه وضع کنن
شهرستانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
چرا منفی؟؟؟ حرف حق برای تهرانی ها تلخه؟ شهرستانی ها جزء ایران نیستند؟ ترافیک و سایر قضایا بهانه است.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
یعنی چون شما تهرانید باید کمتر از شهرستان کار کنید؟ امکاناتتون که از ما بیشتره کار هم کمتر میخواید بکنید. شماها تو وضعیت ما باشید اصلا کار نمیکنید.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
فرق ابرشهر 15 میلیونی با یقیه شهرها در این است که مردمش باید کمتر کار کنند و بیشتر حقوق بگیرند؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
شما شهرستانی ها؟!! بیشترین امکانات برای تهران است، بیشترین اضافه کار برای تهرانی ها است، همه چیز برای تهرانی ها، زمانی هم که قرار بر رعایت عدالت شود و قرار بر افزایش کار دادشان در می آید. خب اگر ناراحتید که کار اینگونه سخت است برادران تهرانی هم به شهرستان ها نقل مکان کنند، اگر هم که تهران را دوست دارند خب پس بدانند سختی شرایط بد آب و هوایی برای خیلی از شهرستانی ها بیشتر از تهرانی ها می باشد ولی ادعایشان یکصدم تهرانی ها نیست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
مجتبی میتونی بری شهرستان تا از این مواهب برخوردار بشی ناهار هم بری خونه بخوری!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
مجتبای عزیز یعنی واقعا باید قانون تهران و شهرستان جدا باشه؟ چقدر شما با این طرز تفکرتون درک بالایی دارید. ایران فقط تهران نیست
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
کی گفته تو این ابر شهر 15 میلیونی باشید ؟
لطفا تشریف ببرید به شهرهای خودتون !
هیچ موقع تهران 15 میلیون جمعیت بومی نداره .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
آقا مجتبی گفتم تشریف ببرین شهرستان
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
آقا مجتبي شما رفتيد توي تهران نشستيد بهترين امكانات رو داريد بعد انتظار هم داريد كمتر از بقيه كار كنيد والا بخدا بي انصافيه اگه واقعا زندگي توي اين كلانشهر اينقد سخته پس چرا دودستي بهش چسبيدين!!!!!!!!!!!!
محسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
با مطالب شما موافقم. اين تصميم باعث افزايش هزينه هاي دولت مي شود.پيشنهاد مي كنم در اين مورد نظر سنجي كنيد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۳۰
تابناك نظرسنجي گذاشت برو نگاه كن ببين كه اكثر مردم از اينكه تهرانيها خوش خوشانشون باشه و شهرستاني ها عين برده كار كنند راضي نيستند
برچسب منتخب
# آیت الله سید مجتبی خامنه ای # عملیات وعده صادق 4 # جنگ منطقه ای # جنگ ایران و اسرائیل # جنگ ایران و آمریکا # شهادت رهبر انقلاب # مذاکرات ایران و آمریکا
نظرسنجی
آیا جام جهانی می‌تواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟