شکلات داغ ضعف حافظه سالمندان را کم میکند
کد خبر: ۳۳۷۳۹۰
| | 2749 بازدید
بر اساس تحقیقات منتشر شده در نشریه نورولوژی، 2 فنجان شکلات داغ جریان خون را در مغز سالمندان سالم افزایش میدهد.
به گزارش فارس، دانشمندان دریافتند که نوشیدن روزانه 2 فنجان شکلات جریان خون را در مغز سالمندان سالم افزایش میدهد و به همین دلیل عملکرد حافظه آنها بهبود مییابد.
محققان افراد مورد مطالعه را به 2 دسته تقسیم کردند، به یک گروه شکلات با «فلاونول» زیاد دادند و به گروه دیگر شکلات با فلاونول کم و از آنها خواسته شد هیچ نوع شکلات دیگری در روز مصرف نکنند.
با اینکه این افراد سالم بودند اما معاینات پیش از تحقیق نشان میداد 17 نفر آنها دچار کاهش خونرسانی به مغز هستند و فقط 37 درصد از آنها هیچ مشکل خونرسانی مغزی نداشتند.
پس از پایان تحقیق، محققان متوجه شدند صرفنظر از اینکه چه نوعی شکلاتی نوشیده شده باشد، در 88 درصد افراد خونرسانی به مغز بهتر شده و آنها که دچار مشکلات شناختی مثل ضعف حافظه بودند پیشرفت نشان دادند.
«فرزانه سوروند» محقق این پژوهش از دانشکده پزشکی هاروارد گفت: بخشهای مختلف مغز برای تکمیل فعالیتهای خود نیاز به انرژی دارند و این یعنی نیاز به خون بیشتری دارند. به همین دلیل این رابطه عصبی-عروقی نامیده میشود و نقش مهمی در بیماریهایی مثل آلزایمر دارد.
گزارش خطا
نظرسنجی
آیا جام جهانی میتواند مانع جنگ آمریکا با ایران شود؟


